webi lehe
http://infoart.udm.ru/history/navy/shiplst1.htm andmetel jäid saksa vägede kätte järbmised allveelaevad:
Klass Kaiman tüüpi laevadest (Peterburis ehitatud)
Kaiman, Krokodill ja Draakon jäi Tallinnasse remonti ja viidi 1918 sakslaste poolt vanametalli
Klass Beluga
Beluga, Peskar, Sterljad ja Shuka oli Tallinnas remondis ja viidi sakslaste poolt vanametalli
Venemaal ehitati allveelaevu Peterburis, Tallinnas ja Nikolajevis. Tallinnas valmisid enamuses Bars klassi laevad, mõned ka mujal. Bars klassi allveelaevad (siin on kirjas vaid Tallinnas valmistatud laevad) valmistati 1910-1920 laevaehitusprogrammi raames. Konstruktoriks oli Bubnov ja laeval oli muutuva sammuga kruvi ja ühekordne kere. Laevadele pandi erinevaid diisleid:
- Jaz, Ugor: kaks 840 hj (kiirus kuni 11,6/9,5 sõlme)
- Kugar: kaks 2640 hj (kiirus kuni 17,6/8,7 sõlme; kaugus 1010/30 miili)
- ülejäänutel: kaks 500 hj (kiirus kuni 12,5/ 9,5 sõlme; kaugus 900/30 miili)
kõigil oli ka kaks 900hj elektrimootorit.
Meeskond 34-39 meest
Relvastus: 4 tk 457 mm torpeedoaparaati (2 ees ja 2 taga), kuulipildujad
Sukeldumissügavus 50m teoreetiline kuni 100m
Veeväljasurve 670/780 t,pikkus 67,97m, laius 4,45m, süvis 4,12m
Suurteks puudusteks olid ballastitangi aeglane täitumine ja vilets läbipuhumine. Sukeldumisel tõusid veejoad kuni 10 m kõrguseni, torpeedoaparaadid asusid liiga madalal. Leopard varustati hiljem ka snorkeliga mis lubas diiselmootoriga vee all sõita.
1. Tiiger (alates 1922 a. Kommunaar N1 ja 1934 a B-1 )
Ehitatud Noblesseri tehases 1913-1915, kanti maha 1935
2. Lvitsa
Ehitatud Noblesseri tehases 1913-1915, uppus 1917 Balti meres teadmata põhjusel
3. Pantera (alat 1922 Komissar N-5, 1934 B-2 ja 1949 a PES-1)
Ehitatud Noblesseri tehases 1913-1916, Uputas 1919 Briti laeva 'Vittoria', Lammutati 1955
4. Rõs (alates 1922 Bolsevik N7 ja 1934 a B-3)
Ehitatud Noblesseri tehases 1913-1916; 25 juuli 1935 uppus Soome lahes pärast kokkupõrget liinilaevaga Marat tõsteti aga samal aastal ülesse ja lammutati alles 1951
5. Kugar
Ehitatud Noblesseri tehases 1913-1916; 1926 lammutati
6. Leopard (alates 1922 Punaväelane N4, 1932 U-3, 1934 B-7)
Ehitatud Noblesseri tehases 1913-1916; Alates 1932 kasutati õppelaevana, 1936 hakati kasutama õhutõrje platformina 1951 lammutati
7. Ugor
Ehitatud Noblesseri tehases 1914-1917 Siberi flotilli jaoks 1920 uppus Neeva jõel jäämineku ajal, tõsteti ülesse aga 1924 aasta Neeva üleujutuse ajal paiskus kaldale, 1925 lammutati.
8. Tur (alates 1922 Tovarish N 3, 1934 B8)
Ehitatud Noblesseri tehases 1913-1916; lammutati 1949
9. Jaguar (alat. 1922 Krasnoflotets N8, 1934 B-4, 1949 PES-4)
Ehitatud Noblesseri tehases 1913-1916, lammutati 1956
10.Jaz
Ehitatud Noblesseri tehases 1914-1917; Kuigi lasti vette 1917 jäi diiselmootor paigaldamata ja müüdi 1925 Saksamaale vanametalliks
Klass Ers (Bars klassil põhinev laev aga oli mõeldud miine veeskama)
Veeväljasurve 655/759 tonni
Pikkus 67,97m, laius 4,45m, süvis 4,27m
kaks 840 hj diiselmootorit ja kaks 900 hj elektrimootorit
kiirus 10,75/7,5 sõlme, kaugus 1400/30 miili
meeskond 46 meest
relvastus: 1 x 57mm, 1x 7,62mm, kaks 457mm torpeedoaparaati ees
kaks miiniveeskamisseadet 42 miiniga.
1. Ers (alates 1922 Rabotsi N9)
Ehitatud Noblesseri tehases 1914-1917 (lõpetatud Peterburis); uppus 1931 pärast kokkupõrget allveelaevaga Punaväelane, tõsteti ülesse kuid anti 1933 vanametalli.
2. Forell
Ehitatud Noblesseri tehases 1914-1917, ei suudetud aga lõpuni ehitada ja anti 1951 vanametalliks
Planeeritud oli Tallinnas ehitada:
Klass B-1
Kahekordse korpusega allveelaev oli plaan ehitada Vene-Balti laevatehases, kuid sakslaste sissetungi pärast viidi nende ehitamine Peterburi üle kus ükski neist valmis ei saanud.
Klass G1
Oli plaanis ehitada kahekordse korpusega laev firma 'Holland' projekti järgi, valmis ei saanud ühtegi, G1 ja G10 pidi tehtama Noblessneri tehases