www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 19 Okt, 2019 0:06

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 44 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Ukraina lennundus
PostitusPostitatud: 04 Mai, 2016 20:24 
Eemal
Liige

Liitunud: 13 Sept, 2011 18:35
Postitusi: 4734
https://www.youtube.com/watch?v=5jALTAeHLbQ
An 225,maailma suurima lennuki õhkutõus.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Ukraina lennundus
PostitusPostitatud: 05 Mai, 2016 8:58 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 26729
Alles oli uudis, et Ukrainas taastatud ühe Ida-Euroopa riigi MiG-29'd osutusid kättesaamisel lennukõlbmatuteks, sest praaki oli liiga palju. Ma praegu kiiruga ei suuda seda nuppu leida, aga sellest rääkis ka ERR. Niiet sealmaal tuleb kõvasti peale passida, mida ja kuidas tehakse.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Ukraina lennundus
PostitusPostitatud: 05 Mai, 2016 9:03 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 01 Juun, 2005 14:34
Postitusi: 822
Need olid vist Horvaatia omad, olen seda lugu varem lugenud. Seal oli mingi sahkerdus Horvaatia ja Ukraina ametnike vahel. Enne remonti lennukid veel lendasid, kuid peale remonti enam mitte.

_________________
Ela täiel rinnal ja kui kord kooled, siis ära kahetse elatud elu!


Viimati muutis man21, 05 Mai, 2016 9:07, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Ukraina lennundus
PostitusPostitatud: 05 Mai, 2016 9:05 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 01 Juun, 2005 14:34
Postitusi: 822
OKA-38, lennuk mis viksiti maha lääne oma pealt ja mis seeriatootmise ei jõudnudki, sest teine maailmasõda jõudis Ukrainasse.

https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9E%D0%9A%D0%90-38

_________________
Ela täiel rinnal ja kui kord kooled, siis ära kahetse elatud elu!


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Ukraina lennundus
PostitusPostitatud: 05 Mai, 2016 9:23 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 26729
See oli üks kahest lennukist, mille puhul NSVL pidas vajalikuks Saksamaa tööd kopeerida, enamike lennukite puhul sellist kopeerimist vajalikuks ei peetud.
Teine oli Su-12 elik Fw-189 (elik "raam") vene koopia (tõsi, see lendas juba peale suurt sõda).

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Ukraina lennundus
PostitusPostitatud: 05 Mai, 2016 12:15 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 01 Juun, 2005 14:34
Postitusi: 822
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0%BD-3

Vot ei teagi kuivõrd Ukraina lennuk. Kere on Antonovi oma, aga mootor on asendatud turbo-propelleri vastu ja toodeti venes ja üsna hiljutisel ajal veel.

_________________
Ela täiel rinnal ja kui kord kooled, siis ära kahetse elatud elu!


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Ukraina lennundus
PostitusPostitatud: 06 Mai, 2016 12:18 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 01 Juun, 2005 14:34
Postitusi: 822
Järgmisena vaatleks pisut AN-22e, mida kutsuti ka Antaioseks, ehk vene päraselt Antei. Ukrainlased alles hiljuti taastasid ühe sellise lennuki, püüan selle video üles leida. See pidavat seni olema maailma suurim turbo-propeller lennukk

https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0%BD-22

_________________
Ela täiel rinnal ja kui kord kooled, siis ära kahetse elatud elu!


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Ukraina lennundus
PostitusPostitatud: 06 Mai, 2016 12:26 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 01 Juun, 2005 14:34
Postitusi: 822
Üks video kah sellest lennukist, aga see pole siiski see mida ma mainisin, kuid küll ma ka tolle üles leian.

https://www.youtube.com/watch?v=hHEgQGxzpKI

_________________
Ela täiel rinnal ja kui kord kooled, siis ära kahetse elatud elu!


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Ukraina lennundus
PostitusPostitatud: 06 Mai, 2016 12:28 
Eemal
Liige

Liitunud: 13 Sept, 2011 18:35
Postitusi: 4734
Vaadates seda pilti tuleb meelde kroonu aeg,kus Zukovskis tuli teinekord turvates militaarvedusid seista sellise lennuki kõrval.
Igavene pirakas oli ja kui mootorid pandi üürgama,oli vast heli. :D :D


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Ukraina lennundus
PostitusPostitatud: 08 Mai, 2016 12:45 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 01 Juun, 2005 14:34
Postitusi: 822
AN-32. Mind on alati huvitanud, miks nendel Ukraina kahe mootoriga litakidel on tavaliselt tõstetud tiivad ja turbiinid.

https://www.youtube.com/watch?v=fAXAnQRaecs

Wikist kah veidi materjali. Salt leiab ka inglise keeles, eesti keeles paraku mitte.

https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0%BD-32

_________________
Ela täiel rinnal ja kui kord kooled, siis ära kahetse elatud elu!


Viimati muutis man21, 08 Mai, 2016 17:26, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Ukraina lennundus
PostitusPostitatud: 08 Mai, 2016 16:53 
Eemal
Liige

Liitunud: 12 Jaan, 2006 16:57
Postitusi: 4422
Asukoht: Tallinn
man21 kirjutas:
AN-32. Mind on alati huvitanud, miks nendel Ukraina kahe mootoriga ltakidel on tavaliselt tõstetud tiivad ja turbiinid.

Sõjaväe transpordilennukid peavad opereerima ka ebatasastelt ja ettevalmistamata platsidelt. Kõrgeletõstetud mootorid ei tõmba nii kergelt sodi sisse ja propellerilabad ei puuduta isegi väiksemaid põõsaid.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Ukraina lennundus
PostitusPostitatud: 08 Mai, 2016 17:27 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 01 Juun, 2005 14:34
Postitusi: 822
Tegelikult ma sellele mõtlesin, sest vesilennukitel on ju ka sama värk.

_________________
Ela täiel rinnal ja kui kord kooled, siis ära kahetse elatud elu!


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Ukraina lennundus
PostitusPostitatud: 08 Mai, 2016 19:19 
Eemal
Liige

Liitunud: 13 Sept, 2011 18:35
Postitusi: 4734
Selle tõttu+veel suur turg oli AN tüüpi lennukitele arengumaades,kus kõvakattega lennuvälju eriti maapiirkondades ei jagunud ega vist jagu siiani,sest ikka on neid AN tüüpi sellistes riikides näha üpris tihedalt.
Kuskilt nägin dokumentaali Kongo-st kohalike lendurite silmade järgi.
Lendurid olid muidugi eranditult valged,kes ise vabakutselisena või ÜRO poolt palgatult lendasid.
Ju siis kohalikel pole siiani lennundusharidust olla või lihtsalt pidevate sõdadega ei saagi baasi olla.Ja lendasid nad kõik seal AN-ide peal,kiitsid väga,et lennukid on sellised robustsemad ja kannatavad kohalikke,see tähendab murukattega lennuvälju või mingi killustikuga kaetud radu.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Ukraina lennundus
PostitusPostitatud: 10 Mai, 2016 14:26 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 01 Juun, 2005 14:34
Postitusi: 822
A-7, Antonovi purilennuk. Nii inglise kui vene keeles on wikis sellest juttu, eesti keeles paraku mitte.

https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%90-7_ ... 1%91%D1%80)

_________________
Ela täiel rinnal ja kui kord kooled, siis ära kahetse elatud elu!


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Ukraina lennundus
PostitusPostitatud: 11 Mai, 2016 9:21 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 26729
Tsiteeri:
Selle tõttu+veel suur turg oli AN tüüpi lennukitele arengumaades,kus kõvakattega lennuvälju eriti maapiirkondades ei jagunud ega vist jagu siiani,sest ikka on neid AN tüüpi sellistes riikides näha üpris tihedalt.
Kuskilt nägin dokumentaali Kongo-st kohalike lendurite silmade järgi.


No tegelikult oli üllatavalt paljude transpordi otstarbelistel masinal selline nõue ja mitte ainult armee poolt.
Näiteks reisilennuk Jak-40 pidi samuti hakkama saama pinnaslennurajaga, vaadate masina rataste mõõtmeid ja võrrelge samasuurte lääne lennukigega. Tegemist ju reaktiivlennukiga. NSVL-s nimelt polnud sugugi igal pool "betonkat" võtta ja tükati pidid Siberis ja Kaug-Põhjas reisilennukidki maanduma käepärastele lennuväljadele.

Tõsi, masina ressurss kannatas sellise robustsusega kõvasti. Seda tunnistati juba nõuka dokumentaalfilmides, et see ebatasasele pinnale maandumine toimus suuresti lennumasina ressursi arvelt.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 44 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt