www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 23 Aug, 2019 20:27

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 28 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Piirivalvelaevad. Valvas ja Kindral Kurvits
PostitusPostitatud: 11 Juul, 2014 21:24 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Dets, 2008 0:29
Postitusi: 1799
Asukoht: Tallinn
Selline uudis:
http://www.ohtuleht.ee/587189/fotod-pii ... muuseumile
siin üks lause ei andnud mulle rahu: "Valvas pidi algsete kavade järgi teenistuses olema kuni 2018. aastani, kuid uue laeva Kindral Kurvits valmimise järel on rahapuuduses politsei sunnitud vanematest alustest loobuma. Kurvitsa käitamiskulud on pea sama suured, kui kogu varasema laevastiku omad."

Kas ma nüüd saan õigesti aru - tuli uus laev, mistõttu tuleb nüüd vanu laevu anda ära. Laevu jääb vähemaks, aga kas uus laev täidab kõikide vanade laevade ülesandeid? Füüsiliselt ta ju ei suuda end jagada mitme ülesande vahel? Ehk siis, kas oli mõistlik vähendada operatiivsust?

Või on tal mingeid muid häid omadusi, mis kaalub üles vanadest laevadest loobumise?

_________________
Kindlusarhitektuur on osa meie elukeskkonnast


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Piirivalvelaevad. Valvas ja Kindral Kurvits
PostitusPostitatud: 11 Juul, 2014 21:44 
Eemal
Liige

Liitunud: 29 Dets, 2012 18:09
Postitusi: 116
Uudises tuuakse ka välja, et:
"Tänavu loobub politsei ka piirivalvelaevast PVL-107 Kõu."


Mis reaalsuses tähendab, et soojal talvel valvab meie merepiiri 2 alust (PVL-202 ja 101) ja külmal talvel ainult 101.
Ei tea, kas meie naabritele on ka juba teada antud, et me loodame nendepoolsele olukorra lahendamisele mereõnnetuse korral?

Aga.. on olnud jutte, et soovitakse ehitada uusi laevu asemele - ~30meetrised. (Vist jääklassita :lol: )


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Piirivalvelaevad. Valvas ja Kindral Kurvits
PostitusPostitatud: 12 Juul, 2014 12:44 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 26393
Welcome to õhuke riik.

Tsiteeri:
Kurvitsa käitamiskulud on pea sama suured, kui kogu varasema laevastiku omad


Kummalise paradoksina leiad siit iga tehnikateema alt särgi rebimisi, kuidas vanema raua käigushoid ülemõistuse kallis on ning kuidas me suudame vaid ja ainult uut (või vähemalt ostuhinnaga sama raha eest valmistajatehases renoveeritut) endale lubada. Kuidas seda teooriat kinnitab Kurvitsa lugu, see peaks ju puhta tasuta sõitma - ja moderniseerimispakette ei vajagi. Tõde on tegelikult selles, et taolise ürgsema raua rohkearvulised pisitööd tehakse meeskonna või kaldabaasi mehhaanikute abiga ära, uuel asjal aga istudki tootjafirma nisa otsas (nagu nende Augustadega juba oli) ning arved, mida kirjutatakse selle eest, et sõita lennukiga siia et neli polti kinni keerata -on soolased.

Tegelikult on tehnika puhul (mistahes tehnika) puhul oluline ka kättesaadavus igas vajalikus kohas ja nagu eespool juba foorumlased arukalt ise taipasid, toob meil hüppersupperi taga ajamine vältimatult kaasa olematu kättesaadavuse - 2 tk võib meil olla patrull-lennukeid, mis lendavad 400 kmh, mitte laevu, mis sõidavad 30 kmh ja suudavad seetõttu reageerida alles paljude tundide pärast. Kurvitsa puhul on PV funktsioon juba teisejärguline, veelvähem roheliste mehikestega lahingu löömine. Puhas rahvusvaheliste kohustustega kaela võetud tsiviilvõimekuse projekt, mida moe pärast piirilvalvelaevaks nimetatakse.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Piirivalvelaevad. Valvas ja Kindral Kurvits
PostitusPostitatud: 12 Juul, 2014 13:38 
Eemal
Liige

Liitunud: 29 Dets, 2012 18:09
Postitusi: 116
Kapten Trumm kirjutas:
Kummalise paradoksina leiad siit iga tehnikateema alt särgi rebimisi, kuidas vanema raua käigushoid ülemõistuse kallis on ning kuidas me suudame vaid ja ainult uut (või vähemalt ostuhinnaga sama raha eest valmistajatehases renoveeritut) endale lubada. Kuidas seda teooriat kinnitab Kurvitsa lugu, see peaks ju puhta tasuta sõitma - ja moderniseerimispakette ei vajagi. Tõde on tegelikult selles, et taolise ürgsema raua rohkearvulised pisitööd tehakse meeskonna või kaldabaasi mehhaanikute abiga ära, uuel asjal aga istudki tootjafirma nisa otsas (nagu nende Augustadega juba oli) ning arved, mida kirjutatakse selle eest, et sõita lennukiga siia et neli polti kinni keerata -on soolased.


See on ikka liiga vabakäeline joon uue ja vana võrdlemiseks tõmmatud. Juhtumisi on tegu suurima ja võimsaima laevaga PV laevastikus. Kujutad ette kütusekulu erinevust? Lisaks leiab wikipeediast olulise kulujoone, mida ei leia teiste PV ega MV laevade kohta - Klassifikatsiooniühing: Lloyd’s Register of Shipping


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Piirivalvelaevad. Valvas ja Kindral Kurvits
PostitusPostitatud: 12 Juul, 2014 13:54 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17077
Tsiteeri:
...suurima ja võimsaima laevaga PV laevastikus...


Dedveit siis 1373 tonni ja mootorite võimsus kokku 3200 kW. Võrdluseks- Baltic Queeni vastavad numbrid on 49 000 tonni ja 32 000 kW. Ja saarte vahel kasutatava kolme uue Ro-ro praamide dedveit peaks olema seal kuskil 950 tonni tuuris.

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Piirivalvelaevad. Valvas ja Kindral Kurvits
PostitusPostitatud: 12 Juul, 2014 17:53 
Eemal
Liige

Liitunud: 29 Dets, 2012 18:09
Postitusi: 116
Mitte, et mõistaksin seda kW võrdlust aga ninanokkimise mõttes ikka mainima, et 3200kW asemel on 4100kW.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Piirivalvelaevad. Valvas ja Kindral Kurvits
PostitusPostitatud: 12 Juul, 2014 18:22 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17077
Vabandust,ma pidasin silmas peamasinate võimsust...

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Piirivalvelaevad. Valvas ja Kindral Kurvits
PostitusPostitatud: 12 Juul, 2014 18:34 
Eemal
Liige

Liitunud: 29 Dets, 2012 18:09
Postitusi: 116
Mina ka.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Piirivalvelaevad. Valvas ja Kindral Kurvits
PostitusPostitatud: 12 Juul, 2014 18:57 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17077
Huvitav...wärtsila 8L20 sellel ju seisavad, nende võimsuseks annab tootja maksimaalselt 1600 kW. Ja ka avalik meedia näikse seda kinnitavat.

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Piirivalvelaevad. Valvas ja Kindral Kurvits
PostitusPostitatud: 12 Juul, 2014 20:02 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 26393
Minuarust puudub meil (mitte ainult PV laevastikus) tõsiseltvõetav strateegia sellisest puntrast välja rabelemiseks. Uus ja peen tehnika tähendab nagu eespool mainiti - vähest arvukust ja lakke tõusvaid opereerimiskulusid. Kehvemate TTA-dega asjasid aga osta/pidada ei kõlba. Surnud seis. Arvan, et umbsõlme lahendamiseks tuleb lihtsalt tõsiselt järgi mõelda, kas selline Kurvitsa-suurune laev on ikka hädavajadus ja kas sama tööd ei tee kaks poole väiksemat (mis saavad ühtlasi reostuse vahelisel ajal olla kahes eri kohas, kus üks laev ei saa). Täna minnakse üldjuhul Kunnase "poole rehkenduse ministeeriumi" teed, kus teeme natuke, aga hea. See ei pruugi konfliktis sugugi edukas olla. Ei puuduta ainult laevu, vaid tehnilist varustust laiemalt - ja ka teatud personaliküsimusi.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Piirivalvelaevad. Valvas ja Kindral Kurvits
PostitusPostitatud: 12 Juul, 2014 20:45 
Eemal
Liige

Liitunud: 29 Dets, 2012 18:09
Postitusi: 116
Lemet, Kurvitsal töötavad Wärtsilä-d ja Scaniad ühele vooluliinile. Seega puuduvad tal klassikalises mõttes abimasinad vaid on 4 peamasinat.

Trumm, tundub, et me astume ses mõttes Soomega ühte jalga - nad panid hakama 3 väiksemat laeva ning tõid nende asemele 96 meetrise (?!!) Turva

http://en.wikipedia.org/wiki/Turva


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Piirivalvelaevad. Valvas ja Kindral Kurvits
PostitusPostitatud: 12 Juul, 2014 20:56 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17077
Selge, siis on tõepoolest 4100kW. Tänud informeerimast.

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Piirivalvelaevad. Valvas ja Kindral Kurvits
PostitusPostitatud: 13 Juul, 2014 10:32 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 26 Nov, 2012 0:46
Postitusi: 418
Ja üleüldse võiks mere PV minna üle mereväe alla ning MV saaks ka merel nende asjadega hakkama, mis PV täna teeb.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Piirivalvelaevad. Valvas ja Kindral Kurvits
PostitusPostitatud: 13 Juul, 2014 23:47 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 17 Apr, 2004 19:20
Postitusi: 128
trafomees kirjutas:
Ja üleüldse võiks mere PV minna üle mereväe alla ning MV saaks ka merel nende asjadega hakkama, mis PV täna teeb.


Äkitse teeks vastupidi? MV läheb PV alla sarnaselt Veeteede ameti laevastikuga ja lõppeks see jura ära, et igal "admiralil" on oma (tasku)laevastik.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Piirivalvelaevad. Valvas ja Kindral Kurvits
PostitusPostitatud: 14 Juul, 2014 10:38 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 26393
Tsiteeri:
Trumm, tundub, et me astume ses mõttes Soomega ühte jalga - nad panid hakama 3 väiksemat laeva ning tõid nende asemele 96 meetrise (?!!) Turva
http://en.wikipedia.org/wiki/Turva


No Soomel on ju territoriaalmerel toimuvasse sekkumiseks mereväel ja kaldavägedel päris adekvaatseid riistasid.
Sestap võib sealne mere-PV olla rahulikult rahuaja ülesannetega.
Sestap ongi küse, kas me ikka täielikult sama jalga astume.

Maismaal on ju samamoodi - me astume ühte jalga professionaalse igapäevase piiriteenistuse osas.
Samas koolitab Soome PV välja teatud kamba väikeüksuste ja sissisõja asjatundjaid ajateenijatest professionaalne komponendi tugevdamiseks, mida meil ei tehta.

Loomulikult, et loksuda merel rahuaja teenistusrutiinis nädal aega järjest, on suured laevad paremad, paremad teenistustingimused, loksutab vähem jne.
Lisaks seoses selle tankerite voorimisega Soome lahel õlitõrje võimalus - seda tuleb teha ka siis, kui laine kõrgus 3 m on.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 28 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt