Vanem tehnika, memuaarid jne.

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas jackpuuk »

von manstein kirjutas:
Nohh ja isiklikud memuaarid samal teeemal..
Jawa 350 kahe kellaga..
Spidokas 180-ni gradueeritud.., Tahhomeeter 8000 pöördeni..Punase alaga suisa 6000.. :twisted: Täpselt nagu Super-lux lada..

Reaalsus.. Kuni 4000 pöördeni (100km/h) jooksis normaalselt. Edasi algas ikaldus..

110 normaalolekus ja kui lenksude kohale nõjatuda siis ehk 120.. Tõsiselt..

Küllap järgneb ka kommentaare spidoka lõhkiajamisest.. Ausalt ei usu.. :shock:
Kusjuures ülemineku 350-634 (tumepunane ja ühe kellaga) lippas tunduvalt paremini kui järgnevad helepunased kahe kellaga masinad. Imelikul kombel vedas see madalatelt pööretelt tunduvalt jõulisemalt kui hilisemad. Kah isiklik kogemus. :wink:
sitt päev, kellele kurdad
Tschy
Liige
Postitusi: 116
Liitunud: 29 Dets, 2012 17:09
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Tschy »

jackpuuk kirjutas:Veel oli linnavälistel liinidel mingi aeg kasutusel selline kõrvuti asetsevate värviliste sakiliste ketastega aparaat. Bussijuht näppis nendel ketastel õiged numbrid paika. Aga kuidas pilet välja tuli, seda enam ei mäleta. Oli seal miskine kang või tuli rullikut keerata, mitte ei plahvata :?:
Toda mõtled?? (Kui jah, siis pöidlaga kang üles lükata ja tuleb)

Pilt
Kasutaja avatar
Kulibin
Liige
Postitusi: 2192
Liitunud: 04 Veebr, 2012 13:49
Asukoht: Harjumaa

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Kulibin »

jackpuuk kirjutas:
von manstein kirjutas:
Nohh ja isiklikud memuaarid samal teeemal..
Jawa 350 kahe kellaga..
Spidokas 180-ni gradueeritud.., Tahhomeeter 8000 pöördeni..Punase alaga suisa 6000.. :twisted: Täpselt nagu Super-lux lada..

Reaalsus.. Kuni 4000 pöördeni (100km/h) jooksis normaalselt. Edasi algas ikaldus..

110 normaalolekus ja kui lenksude kohale nõjatuda siis ehk 120.. Tõsiselt..

Küllap järgneb ka kommentaare spidoka lõhkiajamisest.. Ausalt ei usu.. :shock:
Kusjuures ülemineku 350-634 (tumepunane ja ühe kellaga) lippas tunduvalt paremini kui järgnevad helepunased kahe kellaga masinad. Imelikul kombel vedas see madalatelt pööretelt tunduvalt jõulisemalt kui hilisemad. Kah isiklik kogemus. :wink:
No päris õige minekuga oli siiski see ümmarguse paagiga nn. vana Jawa. Selle porgandivärvilise põhihädad olid minumeelest liigpehme, et mitte öelda vedel tagakiige, pehme raam ja rattad. Mootor oli äärmine näide viletsast portimisest. Isegi va jänestega jawwa käis paremini edasi oma kubatuuri arvestades. Selle kandilise Jawa mootori sai jooksma küll peale pisikest nokitsemist, ülevoolud olid ikka paras peldik seal silindrites. Elektronsüüde päästis kah asja kõvasti. Olen näinud varianti kus sellele nn. Uuele Jawale olid paigaldatud vana mudeli silindrid ja käis edasi küll. Samas ei meenu mulle mitte ühtegi 350ccm isendit mis oleks vastu saanud heas korras IZ Jupiterile. (Topelt jänestega jawwa :))
* Panic is called on unresolvable fatal errors.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
von manstein
Liige
Postitusi: 1403
Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
Asukoht: saaremaa
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas von manstein »

Kamraad jackpuuk..
Kahekesi autos, möödasõitu alustades kiiruselt 90 kolmanda käiguga ja neljandaga 190-ni spido järgi läks aega 16 sekundit. Mul kaamera autos.
See on ausalt hullumeelne kiirendus.. matemaatilises möistes suisa 1,74meetrit sekundruudus! ja seda kiirustel 100-200..

Ehk et minu kolfirimakas oma 210 njuutolise väändega saavutas kolmanda käigu maksimumpööretel ainult 1,32.. Kiirusel 76-100.. :shock:

ja kui uskusda allikaid

http://www.autoweek.nl/auto/7792/honda-crx-16-esi

Tundub päris laiatarbemasin..

Jackpuuk, mis mootoriga ette võtsid..

Auto ise on ju kui prillikivi.. :D
häh
Liige
Postitusi: 213
Liitunud: 23 Nov, 2014 20:42
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas häh »

Aga miks see auto ei tohiks seda suuta? Veerand tonni kergem (sic!), väiksema õhutakistusega, mootor ~25 kW võimsam, ilmselt pikad käigud? Ega's ilmaasjata neid putukaid pocket rocket'iteks ei kutsuta ;) Ja kas mitte CRX polnud "vaese mehe 944"?

Vaata muid numbreid ka peale väände omade :)
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas jackpuuk »

Tschy kirjutas:
jackpuuk kirjutas:Veel oli linnavälistel liinidel mingi aeg kasutusel selline kõrvuti asetsevate värviliste sakiliste ketastega aparaat. Bussijuht näppis nendel ketastel õiged numbrid paika. Aga kuidas pilet välja tuli, seda enam ei mäleta. Oli seal miskine kang või tuli rullikut keerata, mitte ei plahvata :?:
Toda mõtled?? (Kui jah, siis pöidlaga kang üles lükata ja tuleb)

Pilt
Seesama vigur jah. Mainsteiniherra, sinu juures käisime igapäeva perevaguniga :lol:. CRX-il on uued rõngad ja klapisääre tihendid pandud (klapid uuesti sisse tehtud), head õli sisse valatud ja rohkem midagist :D. No jah, süüde lõpuni varaseks keeratud, sest arvestatav osa küttest on bensiini asemel etanool 8). Sinu toodud pildil on Del Sol, mis on üle 200-a kilo raskem tänu avatavale katusele ja ainult 1 kilovatt võimsam. Need tulid 92 aasta lõpust ja pandi neile maxina B16 seeria mootoreid, mis arendasid 118 kw 163 hp (need siis euroopa turu jaoks), jaapani turu jaoks oli neil ka 125 kw aiste vahel.
sitt päev, kellele kurdad
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas jackpuuk »

Kunagi kadunud paps röögatas (kui laksasin mingi 80-85-e pealt teise käigu), lolliks läksid või? :lol:
Kamraad mainstein, mingi hetk suvel on plaanis sinu kodukanti tulla selle pisikese nähvitsaga, teil on head teed erinevalt savipätsi omadest. Otsime mõne rahuliku lõigu ja korraldame sigadusi? Mul abikaasa ütleb selle peale :wall:, hullul rinkast vähe või?
sitt päev, kellele kurdad
Kasutaja avatar
Troll
Liige
Postitusi: 3173
Liitunud: 08 Okt, 2004 16:59
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Troll »

Kulibin kirjutas:Samas ei meenu mulle mitte ühtegi 350ccm isendit mis oleks vastu saanud heas korras IZ Jupiterile.
Haa, siinkohal on mul kah üks huvitav seik noorpõlvest. 1983 aastal sai kohe peale 16-aastaseks saamist tsikliload tehtud ning vanaisa ostis maikuus uue Iž-Jupiter 4, külgkorviga. See oli tol ajal üsna värske mudel, sellise kandilise näidikuplokiga. Sissesõit kuni 1000km sai ilma korvita soolopillina sõidetud. Tehase poolt oli sissesõidu ajaks karburaatorisse paigaldatud üks tihvt, mis ei lasknud täisgaasi peale keerata, see tuli pärast 1000km eemaldada. Ja otse loomulikult ei andnud hing rahu ning kuskil 600km peal proovisin järele, palju sisse võtab. Usu või ära usu, manstein, kuid spidoka järgi sain 140 kätte, piirajaga! Ning nüüd puänt - kuskil 1100 km läbisõidu peal eemaldasin karbussist selle piirajatihvti, gaasi sai tunde järgi ligi kolmandiku võrra rohkem peale keerata, kuid tsikkel üle 130 enam sisse ei võtnud! Seniajani mulle metsamõistatus, ei oska loogilist seletust leida.
Aga üldiselt oli see Iž minu jaoks õnnetu pill. Sama aasta 1.juunil, esimesel koolivaheaja päeval, keeras üks mutt mulle žigulliga peateele ette. Kiirus polnud eriti suur, tsikkel palju ei kannatanud, kuid auto esitiival olnud suunatuli naksas mul jalasäärest 5 cm suuruse tüki välja, nii et valge luu haavas välkus (jube kogemus ausalt öeldes). Poolteist kuud haiglaravi. Järgmisel aastal, jälle juunikuu esimesel nädalal, lendas üks käigukasti hammasratas tükkideks ja kiilus kasti kinni. Juppide hankimise ja remondiga läks pea kaks kuud. Ning kolmandal, 1985 aasta suvel, varastati see tsikkel mul garaažist ära. Pätid sõitsid sellega Viljandi järve äärde, keerasid mõned jupid küljest ning ...põletasid ta maha. Lõppakordi andis meie kuulsusrikas nõukogude miilits. Nad vedasid põlenud tsikli võmmimaja juurde, jätsid maja taha lahtiselt seisma, kohe mulle kätte ei andnud ning esimesel ööl varastati seal omakorda tules terveksjäänud esiratas ja külgkorvi ratas alt ära. Taastada polnud enam midagi... :?
Hea võidab alati kurja - kes võidab, see ongi hea!
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40173
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ning nüüd puänt - kuskil 1100 km läbisõidu peal eemaldasin karbussist selle piirajatihvti, gaasi sai tunde järgi ligi kolmandiku võrra rohkem peale keerata, kuid tsikkel üle 130 enam sisse ei võtnud! Seniajani mulle metsamõistatus, ei oska loogilist seletust leida.
Tegemist võib seal olla karbussi sobimatusega muu mootoriga.
Mul on taoline kogemus see nn motoblokiga (selline kaherattaline traktor, millel käru taha käib).
Avastasin hooldust tehes, et karbussi ja sisselasketoru vahel on papist piirdeseib, kus olev ava märksa väiksem kui muu sisselaske läbimõõt.
Loogiliselt kägistab selline asi mootorit.
Aga tühjagi, selle eemaldamisel ei muutunud masin grammigi kiiremaks, ainult gaasi põhja pannes hakkas mootor välja surema (musta suitsu järgi "täis minema".

Masinal oli siis 4-taktiline 1-silindriline mootor ülesvoolu karbussiga.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas jackpuuk »

häh kirjutas:Aga miks see auto ei tohiks seda suuta? Veerand tonni kergem (sic!), väiksema õhutakistusega, mootor ~25 kW võimsam, ilmselt pikad käigud? Ega's ilmaasjata neid putukaid pocket rocket'iteks ei kutsuta ;)

Vaata muid numbreid ka peale väände omade :)
Vääne on hea asi küll, aga maksimumsoorituse määrab siiski võimsuse ja kaalu (õhutakistus ja muud takistused kah loomulikult) suhe. Minu CRX-il on ühe hobese vedada 7,58 kilo, manstein, arvuta välja palju see suhe on sinu golfil. Honda mootor hakkab korralikult vedama seal, kus enamikel autodel see magus ala üldse ära lõpeb. Ma võin eksida, aga sinu diisel golf ei käigi vist 5200 pöördeni välja. Häh, käigud pole pikad, peaülekanne on 4,25. Aga vaata kusmaal piiraja vastu tuleb, see teebki käigud "pikaks" :lol:. Kolmanda käiguga tuleb piiraja kiirusel 152 km tunnis. Ja mansteinihärra, ära unusta, et jutt oli "spidomeetri järgi", GPS-iga võrreldes on originaalmõõdus rehvidega spido näit +4. Annan sulle veel ühe maiuspala :wink:, meil on klubis Civic, mis racechronoga mõõdetult (10 HZ sagedusel töötav) kiirendab 120-st 180-ni 5 sekundiga, kuti varasem Evo VI sai sama asjaga hakkama 9,57 sekundiga :twisted:. Kindlasti küsid, palju sellel võimsust on? Asjaga kokku käiva LSD ja Toyo R888 slikkidega hakkab kuival asfaltil kolmanda käiguga mingisugune pidamine tekkima :twisted:.

Kamraad Trolli jutu puhul võib (rõhk sõnal võib) olla põhjus lihtsalt 2 taktilise kiires kulumises (kas nüüd just 1000-de kildiga). Kahetaktilised kulusid ikka väga kiiresti, kindlasti olid põhjuseks ka toonased "superhead" õlid.
sitt päev, kellele kurdad
häh
Liige
Postitusi: 213
Liitunud: 23 Nov, 2014 20:42
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas häh »

Just just. Seesama isiklik perekäru millest mina kirjutan omab sarnast erivõimsust (7,5 kg/hj) aga oluliselt suurem mass ja õhutakistus pluss uimane automaat nullivad tõmbe terves ulatuses ära. Loeb kombinatsioon, mitte mõni üksik "hea" parameeter.
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas EOD »

Kui ma laiskusest jagu saaksin ja oma 1. generatsiooni Ford Probe GT viitsiksin ükskord korda teha, võiks jackpuugi Hondaga huvi pärast kiirendust võrrelda. Kolmanda käiguga võttis igatahes veel papud vilistama. Mootor siis 2,2 liitrine Mazda turbo Fordi kleepsuga. Esimene Fordi ja Mazda koostööprojekt. Põhimõtteliselt Mazda MX 6, mille kere ameeriklaste maitsele kohandatud.
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas jackpuuk »

EOD kirjutas:Kui ma laiskusest jagu saaksin ja oma 1. generatsiooni Ford Probe GT viitsiksin ükskord korda teha, võiks jackpuugi Hondaga huvi pärast kiirendust võrrelda. Kolmanda käiguga võttis igatahes veel papud vilistama. Mootor siis 2,2 liitrine Mazda turbo Fordi kleepsuga. Esimene Fordi ja Mazda koostööprojekt. Põhimõtteliselt Mazda MX 6, mille kere ameeriklaste maitsele kohandatud.
Sel juhul omad minu mäletamist mööda üsnagi haruldast eksemplari, reeglina olid need Mazda 2,2-se motoga, millel võimu 85 KW ja tollase aja kohta efektne välimus, aga väga lahja "sisu". Midagi opel calibra taolist. Muidugi oli calibrast kah vägagi asjalikke variante, mis aga polnud eriti töökindlad, ning mille elushoidmine maksab tänapäeval suhteliselt ulmelisi summasid. Kuidas probe kere seisukord on, roostekindlusega need eriti ei hiilanud? Kui kere kabe, siis tasuks see tõesti ellu äratada!
sitt päev, kellele kurdad
mx77
Liige
Postitusi: 1452
Liitunud: 15 Jaan, 2010 20:36

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas mx77 »

Ärge mehed nüüd nende esiveoliste puhul seda papu ringikäimist ikka nii väga vägava mineku mõõdupuuna võtke. Esiveoline on kohalt minnes üldse megaviletsa pidamisega ja see sõltub veel esisilla geomeetriast palju. Kui esiveolisega kurvis tagumist sisemist paput maast lahti ei saa, siis selle auto esisid ei pea.
toomas tyrk See peab ikka üks meeletu edevus ning hea enesearvamus olema, mis sunnib sellist möla sellistes kogustes tootma. Siis nüüd tekib üha rohkem ja rohkem tunne, et ju ikka keegi maksab selle eest.
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas jackpuuk »

mx77 kirjutas:Ärge mehed nüüd nende esiveoliste puhul seda papu ringikäimist ikka nii väga vägava mineku mõõdupuuna võtke. Esiveoline on kohalt minnes üldse megaviletsa pidamisega ja see sõltub veel esisilla geomeetriast palju. Kui esiveolisega kurvis tagumist sisemist paput maast lahti ei saa, siis selle auto esisid ei pea.
Kas nagu siin videos? :lol: 1.50 umbes algab, 6.40 hetkest on kah väga kenasti näha. Ja kas autost lähtuv heli on müra või muusika? :scratch: :).
CRX-i puhul tungrauaga esimest ratast maast lahti tõstes tõuseb alustuseks tagumine ratas (hoolimata "muldvanast" autost). Esiveolise paha kaalujaotus! Reeglina CRX-il kurvis tagumist ratast maast lahti ei saa, teljevahe on nii lühike, pigem paneb külg ees. Sirgelt mahapidurdamine on kohustuslik arsenal, muidu paned heal juhul külg ees või lendad kann ees kurvist välja (nagu Porsche 911-ga :wink:). Endalgi 2X käest ära läinud, esimene kord talvel sulalume tuisus Elva ja Rõngu vahel (siis ma veel sõitsin talvel sellega), teine kord Rapla kardirajal märja rajaga prooviringide ajal. Krt. ei saanud arugi kui 360 kraadi oli peale tehtud, alateadlik reaktsioon ja auto väiksed mõõtmed tõid ilma plekimõlkimise või millegi hullemata olukorrast välja. Kiire auto, aga vähimatki lohakust ei andesta!

Ahjaa, video jäi panemata https://www.youtube.com/watch?v=KoxSkSqAVrQ
sitt päev, kellele kurdad
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 11 külalist