Vanem tehnika, memuaarid jne.

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Fuchs
Liige
Postitusi: 290
Liitunud: 22 Nov, 2005 14:02
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Fuchs »

Kapten Trumm kirjutas:Kuskil Siberi taigas kiirabi, pääste, politsei, ühiskondlik transport sellistega sõidabki.
Üldsegi mitte ainult Siberi taigas, Moskva külje all ca Tallinna suuruses Tuula linnas mõni kuu tagasi sõitis mulle selline vastu:
Pilt
Lemet
Liige
Postitusi: 19937
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Lemet »

Meil vanasti terve Harju kiirabi vaid sellistega sõitiski. Tõsi küll, mitte kõrge katusega.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
tuhajuhan
Uudistaja
Postitusi: 20
Liitunud: 07 Jaan, 2012 22:33
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas tuhajuhan »

Kapten Trumm kirjutas:Antud UAZ-i mudelit (leivapäts) kasutatakse ja toodetakse Venes tänaseni. Muidugi veits täiustatud kujul. Põhjuseks, et taoliste maastikuomadustega busse keegi ei tee ning kui teeks, saaks selle eest mitu uazikut. :D

Vana kooli jeep ja kastikas on läinud looja karja, aga just buss on see, mis ajahambale vastu peab. Kuskil Siberi taigas kiirabi, pääste, politsei, ühiskondlik transport sellistega sõidabki.
Vorbitakse Uazikut ka veel. Ja kastikat ka. http://www.uaz.ru
Pilt
Kasutaja avatar
vaoinas
Liige
Postitusi: 2110
Liitunud: 21 Apr, 2006 1:42
Asukoht: Kalamaja
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas vaoinas »

Kas nõukogude ajast pärinev valuvelgedega villis tuhajuhan'i pildil on mõeldud Egiptuse turule ning selle nimi XAHTEP (loe: Ksahtep) on tuletatud mõne iidse Egiptuse üliku, või vaarao omast?
Kasutaja avatar
isakene
Liige
Postitusi: 1068
Liitunud: 29 Jaan, 2009 1:04
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas isakene »

vaoinas kirjutas:Kas nõukogude ajast pärinev valuvelgedega villis tuhajuhan'i pildil on mõeldud Egiptuse turule ning selle nimi XAHTEP (loe: Ksahtep) on tuletatud mõne iidse Egiptuse üliku, või vaarao omast?
:) Tõesti huvitav Venemaa kontekstis, lihtsalt kodumaisele sõidukile lambist inglisekeelne nimi panna ( XAHTEP = ingl.k. Hunter, = eesti k. Jahimees). Ja tundub, et emakesel Venemaal müüakse neid ja ka muid mudeleid süüdimatult samade pahade inglise nimedega. Huvitav, palju inglisekeelseid riike on, kuhu neid sõidukeid müüakse? Ja kas neil apastraatidel mõnel ka euroopa tüübikinnitus olemas on?
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
Fuchs
Liige
Postitusi: 290
Liitunud: 22 Nov, 2005 14:02
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Fuchs »

Uaz-i teema jätkuks - käisin vaatamas, katsumas ja testimas sellist analooge mitte omavat sõidukit nagu Trekol. Sillad jpm tehnikat (bensuka puhul vist oli ka mootor) pärit sama UAZ pealt. Mul oma peas tekkis muidugi kohe kuri kahtlus, et kuidas need sillad seal ligi 2,8t kaaluva juraka all vastu peavad? Rahustati aga kohe maha, et kasutatakse militaarvariandi sildasid, lisaks veel on tugevadamisel oma nõuhaud rakendatud. Polügoonil sõites samas millegipärast tõsisemalt gaasitada ja ka pidurdada ei lubatud :dont_know:
Masin pidi ka olema maailma parima läbivusega, 3 silla vedu ja maailmas analooge mitte omavad rehvid ju ikkagi! Tõsi, esimeses vähe mudasemas augus istus sõiduk suht lootusetult kinni:

Pilt

Mõnevõrra muljet avaldas ainult sõiduki ujumisvõimekus - rehvid on piisavalt suured, et masinat vee peal kanda. Rahuliku ilmaga sai lihtsalt üle väiksema järvekese sõidetud :twisted:
Kasutaja avatar
setu
Liige
Postitusi: 1108
Liitunud: 11 Mär, 2009 10:32
Kontakt:

Postitus Postitas setu »

Eks see vana tehnika juurde tagasiminek on mõtekas. Kuna kõnetab võimalikku sihtgruppi, või puudub konkurents selles nišivaldkonnas.
Seda näeme nii GAZ 66 Bulati puhul:
Pilt
Pilt

Kui ka soovis arendada V8 mootoriga Gaz69 - ning toota seda 12nes erinevas variandis:

Pilt

Ning ka pole üllatus, et mootorrataste segmendis Ural on tugevalt kinnitanud Läänes kuvandi sellise vana kooli hipster raua stiilisümbolina:
Pilt

Millal eestlased avastavad kunagise Tartu bussitehase mõne kaunima isendi, mis vajaks limiteeritud koguses tootmist.
Olen enam kui veendunud, et lähiaastatel oleks turgu, kui ei usu, tulen vajadusel appi ja aitan leida.

Stiilinäiteid:
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Estonia 1
Pilt
otsin eestlasi, kes teenisid eskadrilli ülema major Toompuu all (sinised baretid) / (üksus Alfa); Taškendis, operatsioonid-patrullid: Pakistanis, Afganistanis, Vene-Hiina piiril; Vietnami operatsioon USA "guerrillas" vastu (1960ndad - 1970ndad).
cleo
Liige
Postitusi: 197
Liitunud: 28 Okt, 2008 14:50
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas cleo »

Fuchs kirjutas: Mõnevõrra muljet avaldas ainult sõiduki ujumisvõimekus - rehvid on piisavalt suured, et masinat vee peal kanda. Rahuliku ilmaga sai lihtsalt üle väiksema järvekese sõidetud :twisted:
Kas ise sõitsid?
Suuremate rehvidega kergem ATV ka ei upu, kuid avaldab esimesel võimalusel soovi raskuskese rehvidest allapoole paigutada. Kas selle imeasja puhul rööbe nii lai, et selline kalduvus puudub? Ja nina kah ära ei upu?
Rehvimuster on piisav mingisugusegi kiiruse saavutamiseks/hoidmiseks?
Kasutaja avatar
isakene
Liige
Postitusi: 1068
Liitunud: 29 Jaan, 2009 1:04
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas isakene »

See analooge mitteomav :) on kopipasteet skandinaavlaste tuuningfirmalt, Toyota Arctic Truckist. Rehvid ilmselt sealtsamast kopitud, ette nähtud karmides talvetingimustes lumel ja jääl sõitmiseks, mudas, nagu näha juuresolevalt pildilt, vähevõimekad. Muidugi, tõenäoliselt maksab kogu idanaabrite krempel kokku vähem, kui Hiluxi ümberehitus...

Pilt
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
Roamless
Liige
Postitusi: 3809
Liitunud: 22 Okt, 2005 20:57
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Roamless »

Top Gear käis kaherattaliste versioonide Artikas ka, üllatavalt hästi said Toyotadega seal hakkama.
Viimati muutis Roamless, 24 Dets, 2015 21:09, muudetud 1 kord kokku.
Unforeseen consequences
Fuchs
Liige
Postitusi: 290
Liitunud: 22 Nov, 2005 14:02
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Fuchs »

cleo kirjutas: Kas ise sõitsid?
Suuremate rehvidega kergem ATV ka ei upu, kuid avaldab esimesel võimalusel soovi raskuskese rehvidest allapoole paigutada. Kas selle imeasja puhul rööbe nii lai, et selline kalduvus puudub? Ja nina kah ära ei upu?
Rehvimuster on piisav mingisugusegi kiiruse saavutamiseks/hoidmiseks?
Jah, ise sõitsin. neljakesi olime autos, ja tundus, et isegi autos ringi jalutamine (tagaosas on päris palju ruumi) ei ajanud autot kreeni ja kogu olukord vähemalt tundus suht turvaline. Kiirus oli loomulikult olematu, pakun, et max 1kmh, ehk siis tuulise ilmaga ei tuleks kursi hoidmine ilmselt kõne alla. Samas pakuvad nad sellele ka mingisugust kruvi mida käitati vist vahekastist, siis pidi kiirus sinna 5-6kmh kanti tõusma.
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas jackpuuk »

No buhhankal küll käiguvahetus mingeid käigukangiga mööda tuba ringituiamist ei nõua. Sõjaväe sildadega masinat pole endal õnnestunud proovida, aga isegi tavaliste sildadega ronib ikka uskumatult (hoolimata diffrilukkude puudumisest). Suurim häda on neil kitsas rööbe, külili ajada pole mingi probleem. Selles hinnaklassis pole minu arvates midagi sellist vastu panna, lisasoojendusega saab selle talutavalt soojaks kah (kui soojustada, siis isegi korralikult soojaks). Vähegi mõistlik mootor kah aiste vahele istutada selle igivana vastu, nii mõnigi mees ostaks ka tänapäeval selle.
sitt päev, kellele kurdad
CARLOS
Liige
Postitusi: 71
Liitunud: 06 Jaan, 2013 13:24
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas CARLOS »

Uutel UAZ-idel on juba uued mootorid ja laia rööpmega sillad http://ndsm.su/uaz-xanter-dvigatel-benz ... teristiki/
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas jackpuuk »

CARLOS kirjutas:Uutel UAZ-idel on juba uued mootorid ja laia rööpmega sillad http://ndsm.su/uaz-xanter-dvigatel-benz ... teristiki/
Enam mõttetuimaid mootoreid ei suudetud sisse osta? Bentsukas on chrysleri kõige õnnetum-kurikuulsaim 2,7 liitrine, mis isegi kvaliteetsete õlidega üle päeva kokku jookseb. Dislasse ei viitsinud süveneda, kuid ega sealtki paremat loota pole. Kuidas venemaal neid vähegi mõistlikult kasutada, sinna minu mõistus ei küüni. Lisaks pole tegemist vana hea buhhankaga, vaid tavalise "villisega".
sitt päev, kellele kurdad
häh
Liige
Postitusi: 213
Liitunud: 23 Nov, 2014 20:42
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas häh »

Sa ajad sellega - http://www.allpar.com/mopar/V6/27.html - ehk siis Chrysler LH sassi. Uazikule on topitud mingi R4.

vt ka https://en.wikipedia.org/wiki/Chrysler_LH_engine

Uuema otsa (2004+) olla kinnijooksmise- tõvest priid. Selle mootori ikaldustel on kaks põhjust, kui veepump lekkima hakkab, jõuab see ühel hetkel karterisse ja teiseks tuleb regulaarselt vahetada PCV klappi. Pluss nagu usakatel ikka, 7..10k pealt õlivahetused.

EDIT: veepump on aga tõsiselt idiootses kohas :dont_know:
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 16 külalist