www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 20 Sept, 2020 17:06

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 1326 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 85, 86, 87, 88, 89  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 04 Juul, 2020 20:14 
Eemal
Liige

Liitunud: 27 Okt, 2012 23:11
Postitusi: 2024
Asukoht: Reval
Peeter kirjutas:
Samuti käidi elektroonikutelt/telekaparandajatelt teinekord otsimas värviteleka triaad-kineskoobi (61LK2 ja 4) aukmaski. Seda pandi ühe teooriana Žiguli karbussi parema pihustamise eesmärgil elemendiks et masinat 93-lt 76-le ümber ehitada. Pandi siis karbussi ja sisselaskekollektori vahele täislehena. Tulemusi ei tea/ei mäleta enam, aga küsimas käidi.

Selliste ajupurustavate ümberehituskuliibinluste peale eesmärgiga odavamat 76-te kasutada ütles mu tehnikumi aegne autoehituse õppejõust korüfee: Aga miks mitte lihtsalt oktaankorrektorist süüdet reguleerida? :wall:

_________________
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 05 Juul, 2020 1:52 
Eemal
Liige

Liitunud: 26 Jaan, 2015 22:42
Postitusi: 215
ja süüteküünaldele treiti kuuskandist vahestutserid et surveastet madalamale viia, ja liikusd autod ka 76 bensiiniga peale seda, tatikana pidin neid oma pere ladale peale kruvima! isa sõitis ju ZIL-ga :D :D


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 05 Juul, 2020 2:14 
Eemal
Liige

Liitunud: 26 Jaan, 2015 22:42
Postitusi: 215
Walter2 kirjutas:
Peeter kirjutas:
Samuti käidi elektroonikutelt/telekaparandajatelt teinekord otsimas värviteleka triaad-kineskoobi (61LK2 ja 4) aukmaski. Seda pandi ühe teooriana Žiguli karbussi parema pihustamise eesmärgil elemendiks et masinat 93-lt 76-le ümber ehitada. Pandi siis karbussi ja sisselaskekollektori vahele täislehena. Tulemusi ei tea/ei mäleta enam, aga küsimas käidi.

Selliste ajupurustavate ümberehituskuliibinluste peale eesmärgiga odavamat 76-te kasutada ütles mu tehnikumi aegne autoehituse õppejõust korüfee: Aga miks mitte lihtsalt oktaankorrektorist süüdet reguleerida? :wall:


oktaankorrektor oli hea asi, said korrekteerida süüdet jah aga ettenähtud oktaanarvuga kütuse kasutamise anomaaliate piires, rääkimata talvisest ja suvisest temperatuuride erinevusest, see oli täppisreguleerimine, aga oktaanarvu muutumist suurusjärgu võrra sellega ei seadistanud kohe mitte. vot seda selgitas meile tehnikumis ka korüfeest õppejõud :dont_know: :dont_know:


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 05 Juul, 2020 8:56 
Eemal
Uudistaja

Liitunud: 30 Juun, 2017 11:56
Postitusi: 15
Lemet kirjutas:
moscito kirjutas:
Minu isa rääkis, et gaz veoautole sobis kõige paremini saale alla Tallinna suistupaki hõbepaber.


Mingi paberi "sobivusest" või "mittesobivusest" pole juttugi, sõltuvalt sellest, palju saalede paksus varieerus, lisati ka saale alla lisa. Üle kahe kihi kondekapaberi 53 saale alla väga ei mäleta, et oleks vaja läinud.


Jutt oli 51 veokast, et remonti edasi lükata ja see tinapaber pidi kestma saale all. Kui minu silmad seletama ja aju mäletama hakkas töötas isa juba 53 peal. Seal enam sellist teemat ei olnud, jõudis käia kaks korda Tartus kapitaalis, eks olid materjalid ja õlid paremad. :scratch:


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 05 Juul, 2020 11:27 
Eemal
Liige

Liitunud: 10 Aug, 2009 21:18
Postitusi: 277
Asukoht: Virumaa
Meil prooviti ka karburaatori all mingit värki, enam ei mäleta kas kineskoobivõrku või õhuvoolu keeriseid tekitavat "turbiini". Kas kütusekulu vähenes, seda ei tea, aga mootoril tõmbas hinge kinni. 93-lt 76-le aitas paksem plokikaanetihend.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 05 Juul, 2020 12:17 
Eemal
Liige

Liitunud: 19 Veebr, 2006 21:12
Postitusi: 337
Asukoht: Tartu
Väints. Jah, nii tehti. Kaks plokikaane tihendit üksteise peale, süüde hilisemaks ja siis juba edasi "kuliibinlust". Võrku vahele, keemikud toppisid mingit sodi 76-le lisaks jne. Tihendid surve alandamiseks, süüde hilisemaks vastavalt kütusele, ja nüüd siis kes katsetas "parema pihustumise eesmärgil" seda võrku, kes midagi muud. Tean, et üks keemik näiteks tempis enda autole 76-t kangemaks üle 90-laadseks oma laboris omade meetoditega. Siis kui ca 89-90 oli Tartus kõige suurem kütusekriis, siis tegime ka meie rahvale "pulli". Noh, sõita oli ju vaja, aga kütet polnud ikka tõesti tol hetkel kusagil. Olin just sõjaväest tulnud ja nn veel sisse elamata, aga mäletan kuidas vend oli juba eelnevaid katsetusi teinud ja nägemus mida ja kuidas ja palju ostame ja kuidas valame oli praktika silmis olemas. Masinaks oli puhta 93 sõitev 03 . Välja nägi see igaljuhul pealtnägijate jaoks niimoodi: sõitsime Žigulliga Vaksalitänava "Kodutarve" poe ette, noh see seal alguses koos automoto poega, kargasime sisse, võtsime korvid ja ladusime need kodukeemiat täis. Aviobents, atseton, ja midagi oli veel. Skeem oli meil (no kui õieti mäletan) selline: pool paaki oli puhast, kas 76 või 93 vat ei mäleta, ja siis teine pool oli neid aviobentsu ja muude surrogaatide kokteil. Poest võtsime vist oli kolm komponenti, ja siis tuttavalt keemiaõpetajalt (oli vist) saime kah veel mingit ollust, mis siis kõik segamini ja koos paaki sisse läks. Trehvas niimoodi, et üks osa sellest tegevusest ja just nimelt see atsetoni ja lahustite korvist võtmise ja OTSE PUDELIST paaki kallamise episood toimus Vaksali-poe ees. Ega pealtvaatajad ju ei teadnud, mis meil juba seal sees on ja et "eksperiment" oli juba varem ette valmistatud. Me juba poes äratasime tähelepanu oma ebanormaalselt suure vedelikuvaru ostuga, aga kui mehed nägid kuidas seda manti veel otse paaki kallatakse ja täiesti tõsise näoga seletatakse ( :twisted: ), et jajah puhta sellega sõidamegi, et ainult jagaja tiba keeratud :write: ja siis rahulikult autoga minema sõidavad..... Järgmiseks päevaks oli Vaksali keemialett tühi, kogu see "rõngaga õllepudelis" mant oli läinud. Kaasa arvatud oksoolid ja värnitsad ja ka muu taoline sodi mis oli villitud aviobentsuga samalaadsesse pudelisse. :wall: Võib vaid pead vangutada ja kaasa tunda nendele, kes seda tõesti sel kujul järgi tegid ja seda nasvärki puhta kullana sisse kallutasid.
Märgin eraldi ära veel, et meie tegime enne mingeid katseid (kaasatud konsultandina oli ka keemik!), ja sõitsime selle sodiga täiesti teadlikult paar paaki kenasti ilma mingite ekstsessideta ja kahjustusteta läbi, aga selle aja jooksul said paika juba uued liinid kust ja mismoodi jälle õiget bensiini oma autole sai.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 05 Juul, 2020 14:49 
Foorumil
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17817
Tsiteeri:
oktaankorrektor oli hea asi, said korrekteerida süüdet 


Eriti efektiivne oli jagajale trossi külgearetamine, millega siis ristmiku taga sai süüdet varajasemaks timmida... :lol:

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 05 Juul, 2020 20:57 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 29601
Nende 76 bensiini tarvitamise meetoditest töötas kõige paremini see, mida valmistajatehas ise oli leiutanud. Volga mootori käis see plokikaane vahetuse teel (76 jaoks tehtud kaan oli suuremate põlemiskambritega) ja 412 mosse mootoril teiste kolbidega. Rahvatarkuse teel selliste asjade tegemisel (kui puudusid teadmised ja kogemused) kaasnesid enamasti detonatsiooni ja suure võimsuse languse teemad. Kõige keerukam oli Lada mootoritega, sest neile tehas taolisi variante ei pakkunudki, eksisteerisid miskid Tehnika ja Tootmine joonised, mille abil suutnuks siis oskuslik freesija seda teha. Kõige kehvemaid tulemusi andis ilmselt kahe kaanetihendi kasutamine, sest see annab põlemiskambrile hästi detonatsiooni soosiva kuju (pikem jutt miks).

Et see värk pole ka päris tuulest võetud, seda näitab kasvõi BMW mootorite ehitus - erinevaid surveastmeid saadi samat tüüpi mootoril enamasti erinevate kolbidega, plokikaant või tihendi paksust muutmata. Ju siis nii peaks olema.

Mosse mootoril olen seda pornot ka ise näinud - kui kahe tihendiga mootor kippus igal gaasivajutusel ikkagi kõlisema ja süüte välja lülitamisel käis hõõgsüütel edasi, siis õigete 76 kolbidega tehtud mootor käis nagu kell ja ei jäänud dünaamikalt 93 tarbivale eriti alla. Mul oli ülikooli ajal see "ametliku" 76 mootoriga mosse, kui 1990ndate keskpaiku Eestis 76 müük lõppes, siis konversioon 93 kolbidele andis lisavõimsust nii vähe (eri olnudki nagu tunda), et kirusin, et milleks see vaev.

Ehk siis tehase konstrueerimisbüroodes niisama palka ei maksta ja keskkooli füüsikaga on raske sama järgi teha.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 05 Juul, 2020 21:07 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 29601
Tsiteeri:
Küsimus oli ilmselgelt selles mida parasjagu võtta oli, tallinna suitsu hõbepaber oli ilmselt oluliselt rohkem levinum kui kondekapaber... Seda viimast käisid autobaasimehed küll tihtilugu elektroonikutelt nuiamas :)


Oli ka selline rahvatarkus, et peaülekande hambumise reguleerimisel oli abiks Priima paberosside pakk. Selline punane oli. Et kui hammasrataste vahelt läbi lastes on paberisse pressitud hammaste jälged, aga paber pole rebenenud, pidi ok olema. Kas tõsi on ei tea, katsetage omal vastutusel.

Kuna toona igal lukksepal koni suunurgas rippus, eks siis sellest ka suured kogemused igasugu suitsupakist saadava materjali kasutamisel.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Nali
PostitusPostitatud: 08 Juul, 2020 1:32 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 09 Jaan, 2007 1:05
Postitusi: 3923
Asukoht: Tartu
Borja kirjutas:
Vene telhvi kommentaariumist Laagna tee surmakutsari kohta:

Tsiteeri:
В камеру заходит ISA, a выйдет оттуда ЕМА!

Tartus liikles sajandivahetuse paiku teiste hulgas kaks Scania linnaliinibussi (siinsamas Tartus kokku pandud) ja ühel oli tõesti reg. nr. ???ISA ja teisel ???EMA. Täpseid numbreid teab vast automoto foorumist keegi. Ma veel imestasin, et näe, kuidas linn rahaga laiab ja bussidele tavalistest oluliselt kallimaid erinumbrimärke tellib.

_________________
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!

"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Nali
PostitusPostitatud: 08 Juul, 2020 7:23 
Eemal
Liige

Liitunud: 15 Jaan, 2013 10:51
Postitusi: 629
Favora aegadel kui veel Pärn oli eesotsas, oli Pärna autol tähed ISA, pearaamatul EMA ja autoosakonna juhil ONU. Numbrid olid vist kõigil sarnased, ei mäleta enam, olid 696 või 969.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Nali
PostitusPostitatud: 08 Juul, 2020 7:42 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 09 Jaan, 2007 1:05
Postitusi: 3923
Asukoht: Tartu
Veel tuleb meelde, et kunagi liikles Tartus tume mersu, mille numbri tähed olid KÄP. Ja sedasi ikka päris pikka aega. Ju siis oli liiga tähtis tegelane, et politsei neid A peale joonistatud või kleebitud täppe ära koristada ei käskinud. Täpitähti minuteada numbrimärkidel kasutada ei saa.

_________________
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!

"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Nali
PostitusPostitatud: 08 Juul, 2020 8:26 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 26 Juul, 2006 14:01
Postitusi: 436
Asukoht: Tartu
Nendel isadel ja emadel oli mu mäletamist mööda numbrikombinatsioon 494


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Nali
PostitusPostitatud: 08 Juul, 2020 9:58 
Eemal
Liige

Liitunud: 20 Nov, 2014 2:49
Postitusi: 34
pikk88 kirjutas:
Nendel isadel ja emadel oli mu mäletamist mööda numbrikombinatsioon 494


Favoral oli midagi muud, 494 oli nn. kantide numbrikombinatsioon Tartus.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Nali
PostitusPostitatud: 08 Juul, 2020 10:36 
Eemal
Liige

Liitunud: 01 Juul, 2014 12:56
Postitusi: 698
Anter kirjutas:
Favoral oli midagi muud, 494 oli nn. kantide numbrikombinatsioon Tartus.

494 tuli kohaliku hokiklubi nimest. Loomulikult ei välista üks teist.
Seeriaviisiline regmärkide tellimine ettevõtete poolt aga oli levinud kui selline tellimine veel hingehinda ei maksnud (ESS, UBB jms).


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 1326 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 85, 86, 87, 88, 89  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 11 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt