Vanem tehnika, memuaarid jne.

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Lemet
Liige
Postitusi: 19914
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Lemet »

Kapten Trumm kirjutas:Iz Planeta Sport olevat julgete meeste all saavutanud kiirusi 160 kmh ja rohkem.
Mitte ilmaasjata polnud selle apastraadi mitteametlikuks nimeks kitsamas ringis "vennatapja"...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Troll
Liige
Postitusi: 3173
Liitunud: 08 Okt, 2004 16:59
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Troll »

Iž-Planeta 5 ja Iž-Planeta Sport on ikka hoopis erinevad mudelid, nagu öö ja päev.
Hea võidab alati kurja - kes võidab, see ongi hea!
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kui kellegi Minsk (125 cc) või Planeta-5 (350 cc) maanteel üle 80 ei lähe, siis tuleb käsiraamatute ja mutrivõtmete taha istuda.
Isegi 50 cc mootoriga mopeed Delta läks 60 kmh. Mõlemad on suutelised arendama ikka 100 kmh rohkemat.

Planeta Sport aga illustreerib, mida nõuka motikatööstus suutnuks, kui oleks väga tahetud. Jawa 638-l polnud selle vastu erilist võimalust (kuigi Jawa oli palju parem tava-Planetadest).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Sam Beaver
Liige
Postitusi: 826
Liitunud: 09 Aug, 2017 19:54
Asukoht: Siin & seal, põhiliselt tööl
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Sam Beaver »

Kapten Trumm kirjutas:Isegi 50 cc mootoriga mopeed Delta läks 60 kmh.
No pidi see ikka Delta olema. Tehaseseades Deltast küll üle 50 välja ei pigistanud.
Putin destroyed the pro-Russian lobby in the world with his own hands. Now acting in Putin's interests would mean admitting that you fucked a goat
Walter2
Liige
Postitusi: 3979
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Phuket
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Walter2 »

Kapten Trumm kirjutas: Planeta Sport aga illustreerib, mida nõuka motikatööstus suutnuks, kui oleks väga tahetud. Jawa 638-l polnud selle vastu erilist võimalust (kuigi Jawa oli palju parem tava-Planetadest).
Palju seal nõuka engineeringut oli - liiga palju vaadati ida poole seda nii disaini kui ka kasutatud komponentide poolest.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Lemet
Liige
Postitusi: 19914
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Lemet »

Idast oli elekter ja karbuss, Lääne-Saksast "Hella" latern. Muu oli isamaine. Ja võimsust oli kilo kohta kaks korda niipalju kui 350sel Jawal.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Valdemar
Liige
Postitusi: 48
Liitunud: 28 Juul, 2020 19:54
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Valdemar »

Sam Beaver kirjutas:
Kapten Trumm kirjutas:Isegi 50 cc mootoriga mopeed Delta läks 60 kmh.
No pidi see ikka Delta olema. Tehaseseades Deltast küll üle 50 välja ei pigistanud.
Tehaseseades Riga-22
Fuchs
Liige
Postitusi: 290
Liitunud: 22 Nov, 2005 14:02
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Fuchs »

Lemet kirjutas:Idast oli elekter ja karbuss, Lääne-Saksast "Hella" latern. Muu oli isamaine. Ja võimsust oli kilo kohta kaks korda niipalju kui 350sel Jawal.
Korralik süüde ja karbuss ongi väga olulised komponendid suure võimsuse saavutamiseks.
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1000
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas davidsoniharald »

Fuchs kirjutas:
Lemet kirjutas:Idast oli elekter ja karbuss, Lääne-Saksast "Hella" latern. Muu oli isamaine. Ja võimsust oli kilo kohta kaks korda niipalju kui 350sel Jawal.
Korralik süüde ja karbuss ongi väga olulised komponendid suure võimsuse saavutamiseks.
Mootori disain oli ka nagu väljamaa oma, mitte kohalik. :roll:
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Lemet
Liige
Postitusi: 19914
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Lemet »

Loomulikult välismaine disain...juba aastast 1879. Suur Karl Benz ise disainis...a huvitav, kumb mootoritest rohkem "välismaa disain" oli? Sest Planeta Sport oli nimelt kahe mootoriga tootmises...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
manjabes
Liige
Postitusi: 401
Liitunud: 17 Jaan, 2006 21:05
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas manjabes »

OT: Mootoril on (ennekõike) KONSTRUKTSIOON, mitte disain! See, et neid ameerika keeles sama sõnaga nimetatakse, ei tähenda, et me seda ka maakeeles tegema peaks.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Viimastes Autolehe numbrites on harivaid artikleid ja huvitavat infot nõuka autode kohta.
Üle-eelmises oli artikkel Lada kabriolettidest (kahjuks puudus seal see päris kabrio, mida Scaldia-Volga Belgias tootis).
Eelmises jutt ise ehitatud Moskvits 412 kupeest, mis on varustatud Moskvitsi 2-liitrise sissepritsemootori ja 5-käigulise kastiga.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 3529
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas AMvA »

Lemet kirjutas:a huvitav, kumb mootoritest rohkem "välismaa disain" oli? Sest Planeta Sport oli nimelt kahe mootoriga tootmises...
Ohoh, selle kohta tahaks vähe täpsemat infot, kui sul on jagada.
Lemet
Liige
Postitusi: 19914
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Lemet »

Niipalju kui ma mäletan, olid ühed mootorid omaette õlitusega ja neil oli numbris sees täht "M". Tankida tuli puhast bensiini. Läksid suuremalt jaolt eksporti (vennatapjat eksporditi päris laialt)., aga oli neid omajagu ka siin. Teine versioon oli tavapärase bensiini ja õli segul töötav. Võimsused andis manuaal kah erinevad, ühel oli vist üle 30 ja teine tiba pealt 20 hj.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Fuchs
Liige
Postitusi: 290
Liitunud: 22 Nov, 2005 14:02
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Fuchs »

https://b-cozz.com/izh-planeta-sport/
Siin natuke pikemat juttu planetast, ka see "oil injection" ära märgitud .

Olen ühel 80ndate Suzuki 2T mootori pealt sarnase automaatse õlilisaja eemaldanud kuna õlipumba võllil olid hambad maas ja õlitase ei tahnud paagis enam kuidagi langeda :) Jutu mõte aga selles, et see "oil injection" oli selline üpris basic seadeldis mille pärast päris uut mootorit ükski terve mõistusega insener küll konstrueerima ei hakkaks. Kommunismi viljastavates tingimustes muidugi võidi tõesti päris uus katel sellise innovaatilise leiutise jaoks luua, mine sa tea...
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 12 külalist