Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
2korda2
Liige
Postitusi: 1598
Liitunud: 01 Juul, 2014 11:56
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas 2korda2 »

Dr.Sci kirjutas:...osadel pole isegi mitte varuratast, on miski rehviparandusvaht+kompressor. Ainuke kord kui olen kuulnud et keegi seda on kasutanud, oli tagasiside äärmiselt negatiivne.
Mina ülearu negatiivne ei ole - kahel korral kasutanud ja mõlemal korral pmst toimis. Esimesel korral oli põhjuseks eelnenud korral rehvivahetuses püstoliga kinni lastud vargapolt mida tee ääres enam lahti ei saanud. Teisel korral perega koos pühapäeva õhtul pimedas ja jäises vihmas - vahuga käis asi lihtsalt oluliselt kiiremini (ja puhtamalt).
Mida tähele panna - osa purke nõuab põhi ülespidi manustamist, osa täpselt vastupidi. Valesti tehes on tulemus 0.
Walter2
Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Phuket
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Walter2 »

Dr.Sci kirjutas:...osadel pole isegi mitte varuratast, on miski rehviparandusvaht+kompressor. Ainuke kord kui olen kuulnud et keegi seda on kasutanud, oli tagasiside äärmiselt negatiivne.
Töötab küll kui paarile asjale tähelepanu pöörata. Vast olulisim et tuleb ventiil lahti keerata või parem üldse eemaldada kuna see vaht kitib ventiili koheselt kinni - on see ju mõeldud väikeste aukude lappimiseks. Paljudel aga ventiili eemaldamise võti jälle autodes on?
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5209
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Manurhin »

Walter2 kirjutas: Paljudel aga ventiili eemaldamise võti jälle autodes on?
Omal ajal oli neid igal sõiduautol standardvarustuses 5 tükki, GAZ-51-l aga juba lausa 7 :wink:.
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Dr.Sci
Liige
Postitusi: 3309
Liitunud: 30 Okt, 2015 11:59
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Dr.Sci »

C kati tahtjaid oli mingi veidi alla 30. Seega Zil-iga kärutati kohalikus alevikus väike ring ja siis kooli juures platsil külgboksi parkimine + mingi kohaliku EPT estakaadi juures peatumine kallakul ja kohalt minek.
Vaat see oli NSVL ajal tõesti hea... neid estakaade oli suht igal pool. Oli soov enda autoalust paar aastat tagasi korralikumalt uurida - miski jama oli põhjakatte kinnitusega, ja ei leidnudki kohta, lõpuks pöördusin ülevaatuspunkti ja küsisin et kas saaks korra nende kanali peal ära käia...
Walter2
Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Phuket
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Walter2 »

Neid estakaade oligi igal pool - peamiselt ühistranspordi lõpp-peatustes ja igal pool, kus vähegi veeremit liikus ja putitati. Vene ajal võisid neil remonti teha, tänapäeva (euro)keskkonna normid seda kindlasti ei lubaks.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
AndresTy
Liige
Postitusi: 962
Liitunud: 07 Mär, 2019 13:27
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas AndresTy »

Walter2 kirjutas:Neid estakaade oligi igal pool - peamiselt ühistranspordi lõpp-peatustes ja igal pool, kus vähegi veeremit liikus ja putitati. Vene ajal võisid neil remonti teha, tänapäeva (euro)keskkonna normid seda kindlasti ei lubaks.
Kui küsimus on keskkonna säästmise nõuetes, siis igasugune võimaliku õli mahaläkerdamise ohust hoidumine on igati õigustatud. Millal see auto pesemine veekogu kaldal moest ära läkski? Mäletate oli selline nõukogude autopedede komme omal ajal...
Imekaunis! Raha eest teen kõike, mida härrad soovivad...
AndresTy
Liige
Postitusi: 962
Liitunud: 07 Mär, 2019 13:27
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas AndresTy »

Dr.Sci kirjutas:Vaat see oli NSVL ajal tõesti hea... neid estakaade oli suht igal pool. Oli soov enda autoalust paar aastat tagasi korralikumalt uurida - miski jama oli põhjakatte kinnitusega, ja ei leidnudki kohta, lõpuks pöördusin ülevaatuspunkti ja küsisin et kas saaks korra nende kanali peal ära käia...
:lol: :lol: 80-ndatel ja Eesti aja alguses sai sapakat ja mosset ja kopikat kõriauguni ise remonditud - nii, et ei taha mitte seda nähagi, et peaks ise tänapäeval autot remontima. Isegi mitte lambivahetuse suve- talverataste vahetuse ja põhjakatte kinnitustüüblite tasemel - ei aitäh! Seepärast tundub IMHO häda avaliku estakaadi puudumise pärast ikka väga kummaline olevat...
Imekaunis! Raha eest teen kõike, mida härrad soovivad...
Dr.Sci
Liige
Postitusi: 3309
Liitunud: 30 Okt, 2015 11:59
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Dr.Sci »

AndresTy kirjutas:
Dr.Sci kirjutas:Vaat see oli NSVL ajal tõesti hea... neid estakaade oli suht igal pool. Oli soov enda autoalust paar aastat tagasi korralikumalt uurida - miski jama oli põhjakatte kinnitusega, ja ei leidnudki kohta, lõpuks pöördusin ülevaatuspunkti ja küsisin et kas saaks korra nende kanali peal ära käia...
:lol: :lol: 80-ndatel ja Eesti aja alguses sai sapakat ja mosset ja kopikat kõriauguni ise remonditud - nii, et ei taha mitte seda nähagi, et peaks ise tänapäeval autot remontima. Isegi mitte lambivahetuse ja põhjakatte kinnitustüüblite tasemel - ei aitäh! Seepärast tundub IMHO häda avaliku estakaadi puudumise pärast ikka väga kummaline olevat...
Lambivahetust ei taha kaasaegsel autol küll ette võtta :)aga auto alla tahaks mõnikord vaadata küll. Tänapäeval - eriti kui auto on uuena ostetud ja kogu aeg ametlikus hoolduses käidud, ei kujutagi ette mis olukord tegelikult valitseb. Tõenäoliselt hea, aga oma silm on kuningas, eriti veel juhul kui maastikuvõimelise linnamaasturiga on sageli sõidetud teedel kus roobastevaheline osa põhjakatte ära viib. Vähemalt saadi esinduses lõpuks aru et iga korralise hoolduse korral pole vaja helistada ja küsida et põhjakate on lahti või kadunud - kas paneme uue, sest vastus oli - see kestab jälle paar kuud maksimaalselt. Ja ega põhjaga ilma katteta midagi juhtunudki, lihtsalt automaatkäigukast - millel pole õli kontrolli ega vahetust ette nähtud andis otsad kui läbisõit oli 197000 - õli kadus tasapisi - selle tõttu et miski tihend ei pidanud Eesti oludes vastu ja siis kui kast imelikult käituma hakkas oli juba hilja... Õigustati et sool jms ja seda siis lõpuks moka otsast mainiti et tegelikult, jah, korralises hoolduses seda ei tehta, kuid iga mõne aasta tagant võiks teha eraldi käigukasti lahtivõtu ja ülevaatuse...näeb ära kas miski kulub ja mis on õlitase :wall:
AMvA
Liige
Postitusi: 3543
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas AMvA »

Dr.Sci kirjutas:
C kati tahtjaid oli mingi veidi alla 30. Seega Zil-iga kärutati kohalikus alevikus väike ring ja siis kooli juures platsil külgboksi parkimine + mingi kohaliku EPT estakaadi juures peatumine kallakul ja kohalt minek.
Vaat see oli NSVL ajal tõesti hea... neid estakaade oli suht igal pool. Oli soov enda autoalust paar aastat tagasi korralikumalt uurida - miski jama oli põhjakatte kinnitusega, ja ei leidnudki kohta, lõpuks pöördusin ülevaatuspunkti ja küsisin et kas saaks korra nende kanali peal ära käia...
Tänapäeval on vähemalt pealinnas päris mitu nn. "tee ise" töökoda. Hind on vist 10-15 eur tunnist mis sisaldab tõstukit ja korralikku valikut tööriistu. Ei ole tegelikult tappev hind.
Dr.Sci
Liige
Postitusi: 3309
Liitunud: 30 Okt, 2015 11:59
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Dr.Sci »

AMvA kirjutas:
Dr.Sci kirjutas:
C kati tahtjaid oli mingi veidi alla 30. Seega Zil-iga kärutati kohalikus alevikus väike ring ja siis kooli juures platsil külgboksi parkimine + mingi kohaliku EPT estakaadi juures peatumine kallakul ja kohalt minek.
Vaat see oli NSVL ajal tõesti hea... neid estakaade oli suht igal pool. Oli soov enda autoalust paar aastat tagasi korralikumalt uurida - miski jama oli põhjakatte kinnitusega, ja ei leidnudki kohta, lõpuks pöördusin ülevaatuspunkti ja küsisin et kas saaks korra nende kanali peal ära käia...
Tänapäeval on vähemalt pealinnas päris mitu nn. "tee ise" töökoda. Hind on vist 10-15 eur tunnist mis sisaldab tõstukit ja korralikku valikut tööriistu. Ei ole tegelikult tappev hind.
Kindlasti...kui oleks vastavast teenusest kuulnud aga tänud vihje eest.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40175
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Esimesel korral oli põhjuseks eelnenud korral rehvivahetuses püstoliga kinni lastud vargapolt mida tee ääres enam lahti ei saanud.
Kes ei oska, siis pange kõrva taha. Kui mingi polt lahti ei tule (pole vahet, kas vargapolt või tavaline, idioodid rehvivahetuses lasevad ka tavapolte miljoni njuutonmeetriga kinni), siis trikk on selline. Keerake ülejäänud poldid lahti ja ainult näpuga kinni. Mittekeerav polt jätke nagu on. Seejärel sõitke aeglaselt mööda võimalikult augulist teed ja iga natuke aja pärast proovige seda polti keerata. Kui kuulete, et ratas hakkab kolinat tegema, siis on polt lahti.

Proovitud korduvalt, vanakooli trikk. 8)
Selle triki eeldus on, et ülejäänud poldid tulevad lahti ja rehv pole täitsa tühi.
Üle ärge pakkuge, rikute velje ära.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 3543
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas:
Esimesel korral oli põhjuseks eelnenud korral rehvivahetuses püstoliga kinni lastud vargapolt mida tee ääres enam lahti ei saanud.
Kes ei oska, siis pange kõrva taha. Kui mingi polt lahti ei tule (pole vahet, kas vargapolt või tavaline, idioodid rehvivahetuses lasevad ka tavapolte miljoni njuutonmeetriga kinni), siis trikk on selline. Keerake ülejäänud poldid lahti ja ainult näpuga kinni. Mittekeerav polt jätke nagu on. Seejärel sõitke aeglaselt mööda võimalikult augulist teed ja iga natuke aja pärast proovige seda polti keerata. Kui kuulete, et ratas hakkab kolinat tegema, siis on polt lahti.

Proovitud korduvalt, vanakooli trikk. 8)
Selle triki eeldus on, et ülejäänud poldid tulevad lahti ja rehv pole täitsa tühi.
Üle ärge pakkuge, rikute velje ära.
Lihtsam on panna haamer vastu tõrukvat polti ja virutada vasaraga paar korda vastu haamrit. Ei pea riskima sellega, et sul polt rummu ära murdub.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40175
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ma räägin lihtsalt seda, mida ma ise edukalt teinud olen, rohkem kui kord. Just rehvivahetajate poolt suruõhuga kinni keeratud salapoltidega, kui võti on katki läinud või hüppab üle. Viimasel ajal eriti enam pole, sest mul on eraldi suve ja talverattad ning rehvivahetajate suruõhukeerajaid ligi ei lubata.
Rattad saab edukalt vahetatud DeWalti akukeeraja abil ja käsitsi lõpp-pingutust tehes.

Ära trolli.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
maksipoiss
Liige
Postitusi: 1759
Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas maksipoiss »

AndresTy kirjutas:
:lol: :lol: 80-ndatel ja Eesti aja alguses sai sapakat ja mosset ja kopikat kõriauguni ise remonditud - nii, et ei taha mitte seda nähagi, et peaks ise tänapäeval autot remontima..
Sai ka 4-5 aastat oma metsamaasturi all roomatud ,kuni lõpuks viskas nii üle et liisisin uue auto :) . Eks ta tahtis keskmiset rohkem remonti ja lõpuks hakkas lihtsalt sellele kulutatud ajast ka kahju.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist