Vanem tehnika, memuaarid jne.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40072
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
RAFi probleem oli ühtlasi ka nigel läbivus libedaga, sellega koos seostaks seda spinnimist liiga kerge tagaosaga, mis igal pöördel "alt läks". Rattad hakkasid veojõu all kergelt spinnima ja kui samal ajal oli pööre, keeras tagaots ette. Probleemi süvendas veel aeglane rooliülekanne ja juhi ebaergonoomiline asend, mis ei lubanud piisavalt kiiresti vastu roolida.
Mul oli lapsepõlvesõbra isa RAFi juht, talvel oli seal tagaotsas kaks tänava äärekivi põranda külge kinni seotud, et sellega üldse sõita saaks. Oleme seda maja juures küllalt lükkamas käinud
Mul oli lapsepõlvesõbra isa RAFi juht, talvel oli seal tagaotsas kaks tänava äärekivi põranda külge kinni seotud, et sellega üldse sõita saaks. Oleme seda maja juures küllalt lükkamas käinud
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40072
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Tuleb midagi sisulist kah?Oh, mida kõike peavad ka mu vanad silmad nägema
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Kas su väitel on ka mingisugustki füüsikalist põhjendust?Kapten Trumm kirjutas:Tuleb midagi sisulist kah?Oh, mida kõike peavad ka mu vanad silmad nägema
Eriti hea tõestus sinu teooriale on muidugi väide, et ka keskmootoriga autod spinnivad vihmamärjal. Oled sa vahest mõelnud, et kuna keskmootoriga autod on sportautod, siis nad on: a) võimsamad, kui tavaautod; b) kergemad kui tavaautod ja c) nendega sõidetakse reeglina ka kiiremini kui tavaautoga.
See väide pädeks ainult sellisel juhul kui võrreldakse sarnastes tingimustes sarnase kaaluga ja sarnase võimsusega esimootoriga tagaveolist ja keskmootoriga tagaveolist.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40072
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Hoopis rohkem on kallitest eksootidest keskmootoriga autosid, mille võimsusnäit on pigem tagasihoidlik - nt Pontiac Fiero, Fiat X1/9, Toyota MR2, mis kuskil vihmamärjal teel kurvitades nõuavad hulga kindlamat kätt kui ükskõik milline "tavaline" auto.Eriti hea tõestus sinu teooriale on muidugi väide, et ka keskmootoriga autod spinnivad vihmamärjal. Oled sa vahest mõelnud, et kuna keskmootoriga autod on sportautod, siis nad on: a) võimsamad, kui tavaautod; b) kergemad kui tavaautod ja c) nendega sõidetakse reeglina ka kiiremini kui tavaautoga.
On olnud võimalus lennuväljal korralikult piitsutada esimeste aastate Pontiac Fiero 2,5, mil võimsust oli mingi hädine 90 hobujõudu ja oli lausa imekspandav, kui kergesti sel pind jalge alt kadus. Näiteks mõnevõrra võimsam 5ne BMW hoiatas ikka pikalt ette, et kisub libedaks, aga too keskmootoriga aparaat kaotas seda haardumist väga äkki ja polnud väga arusaadav, kumb ots seekord alt läheb.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 9095
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Fiero on üks erakordselt äpardunud veermikuga auto (tollase GM-i lao odavama otsa juppidest kokku lapatud). Keskmootor tegi selle kõik veel hullemaks. Samas kurvis võis esineda nii tugev ala- kui ülejuhitavus.Kapten Trumm kirjutas:...
On olnud võimalus lennuväljal korralikult piitsutada esimeste aastate Pontiac Fiero 2,5, ....
Selge on see et mida suurem osa sõiduki massist on sõiduki keskel, seda kergemini sõiduk suunda muudab. Küll aga on see vaid osa valemist, mida ilmestab asjaolu, et vana tuntud lesetegija 911 on tänapäeval üsna neutraalse juhitavusega. Kaugelt parem kui kekmootoriga Fiero.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40072
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
Toyota MR2 pidi samasuguseid trikke tegema, ehk siis tavapärase, sisseehitatud stabiilsusega autoga harjunule lausa ohtlikult kipakas. Sellise paigutusega auto nõuab lihtsalt täpseid juhtimisvõtteid ja kindlat kätt, et realiseerida massijaotuse eeliseid, kui oskad sõita, siis igasugu suunamuutusi on sellega väga kerge teha ja sellega ei kaasne "haamripea" efekti, mis on omane enamikule tavalistele autodele, mille jõuagregaat istub esisillast eespool ja kaalujaotus on parimal juhul 60/40. Näiteks esisillaveoga Audi või VW, millel tolgendab raske mootor ja pool käigukastist esisillast eespool ja kaalujaotus on mingi 65/35, on talvel libedal tavasõidus uskumatult stabiilne, kuid antud konstrui sporti teha väga ei armasta, järsul roolipöördel tahab kõigepealt raske autonina otse liikumist jätkata (massiivne alajuhitavus) ja kui väga viselda rooliga, siis ühel hetkel hakkab ka kerge taguots oma elu elama.
Fiero "kvaliteet" ei ole niipalju kerge esi- ja tagaosa, vaid tundevaba roolimine ja laialivalguv juhitavus (kokkuviskamine mitte eriti võimekate seeriautode juppidest annab tunda).
Sõja-asjandusest oleks vaste vist "range piloteerimistehnikaga lennuk" - oskaja teeb sellega imesid, aga keskpärane kasutaja lõpetab hunnikus. Eriti kui seal on ka kõva kW/kg suhe ka. Vähemalt lennunduses arvatakse, et kahemootoriline propellerlennuk ei manööverda eales võrdselt ühemootorilisega, lihtsalt teisel juhul on mootori massikeskmed viidud liiga kaugele lennuki massikeskmest ja see tekitab inertsi - manöövri alustamine läheb aeglaselt ja vastumeelselt, sest rasked mootorid üritavad oma senist liikumissuunda säilitada.
Fiero "kvaliteet" ei ole niipalju kerge esi- ja tagaosa, vaid tundevaba roolimine ja laialivalguv juhitavus (kokkuviskamine mitte eriti võimekate seeriautode juppidest annab tunda).
Sõja-asjandusest oleks vaste vist "range piloteerimistehnikaga lennuk" - oskaja teeb sellega imesid, aga keskpärane kasutaja lõpetab hunnikus. Eriti kui seal on ka kõva kW/kg suhe ka. Vähemalt lennunduses arvatakse, et kahemootoriline propellerlennuk ei manööverda eales võrdselt ühemootorilisega, lihtsalt teisel juhul on mootori massikeskmed viidud liiga kaugele lennuki massikeskmest ja see tekitab inertsi - manöövri alustamine läheb aeglaselt ja vastumeelselt, sest rasked mootorid üritavad oma senist liikumissuunda säilitada.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
RAF ei olnud reanimobiil, vaid laibakas. Reanimobiili varustust poleks see õnnetu kere paaris vedrustusega välja kandnud. Reanimobiilid tulid meile Mersud, üks Kilulinna ja teine Tartusse. Tartu oma oskas Väints kummuli keerata ja see kanti maha ning vahetati väljamaksipoiss kirjutas:Soomes reanimobiiliks ehitatud RAF oli omalajal ikka jube kõva sõna, väikesel minul kukkus ikka karp korralikult lahti kui isa seda tutvustas .
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
No mingid peenemad RAFid olid kah, mis olid Soomes tehtud. Ära võis neid tunda sellest, et kui tavaline kiirabi auto värv oli valge punane, siis need olid kollased punasega.
Mudelina: https://www.osta.ee/raf-tamro-reanimobi ... 10020.html
Mudelina: https://www.osta.ee/raf-tamro-reanimobi ... 10020.html
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Ei olnud mingeid peenemaid RAFe, üksainus laibakas tuligi. Ja sõitis sellel hilisem Tallinna vangla direktor Allika Raivo koos paarimehega. Värvid olid jah nagu mudelil, aga kogu "peensus" oli needitud metallkonku, mis algas juhi selja tagant ja külmutusagregaat.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Ja laibakas telliti Soomest? Ei tahaks väga uskuda, ning lisaks olen ma sellist näinud kunagi oma kodu juures toimunud liiklusõnnetuse juures, seisis seal tulede vilkudes ligi tund aega. Tavaline laibaka käitumine sinu järgi?
-
- Liige
- Postitusi: 1742
- Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Täpselt, Lemetil on mingid vigased andmed. Ja minu isa sõitis sellisega Pärnus .Kiirabijuht on siiani ,staazi nüüdseks 45 aastat ja ise 70+ juba.AMvA kirjutas:No mingid peenemad RAFid olid kah, mis olid Soomes tehtud. Ära võis neid tunda sellest, et kui tavaline kiirabi auto värv oli valge punane, siis need olid kollased punasega.
Mudelina: https://www.osta.ee/raf-tamro-reanimobi ... 10020.html
Kas N Liidus oli ka midagi head?
See vigaste andmetega Lemet töötas nende autode kõrval 15 aastat ja peaks vast üht-teist siiski teadma...maksipoiss kirjutas:Täpselt, Lemetil on mingid vigased andmed. Ja minu isa sõitis sellisega Pärnus .Kiirabijuht on siiani ,staazi nüüdseks 45 aastat ja ise 70+ juba.AMvA kirjutas:No mingid peenemad RAFid olid kah, mis olid Soomes tehtud. Ära võis neid tunda sellest, et kui tavaline kiirabi auto värv oli valge punane, siis need olid kollased punasega.
Mudelina: https://www.osta.ee/raf-tamro-reanimobi ... 10020.html
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Viimati muutis Dzinn, 04 Mai, 2020 5:49, muudetud 1 kord kokku.
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Täpselt, Soomest tellitigi. Ja juba ainuüksi laibaka jaoks oli see kere üpris ikaldunud- vaatamata suht-koht vähesele ruunamisele võrreldes tavaliste kiirabidega jõudis peagi kereremonti.AMvA kirjutas:Ja laibakas telliti Soomest? Ei tahaks väga uskuda, ning lisaks olen ma sellist näinud kunagi oma kodu juures toimunud liiklusõnnetuse juures, seisis seal tulede vilkudes ligi tund aega. Tavaline laibaka käitumine sinu järgi?
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Ja laibakale tehti kõrge katus ja pandi Soomes ka tuled ja viled külge, samas kui tavalised kiirabiautod olid madala katusega?
N Liidus tehti igasugu lollusi, aga kallist valuutat osati siiski lugeda.
N Liidus tehti igasugu lollusi, aga kallist valuutat osati siiski lugeda.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 9 külalist