Vanem tehnika, memuaarid jne.

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Kapten Trumm »

RAFi probleem oli ühtlasi ka nigel läbivus libedaga, sellega koos seostaks seda spinnimist liiga kerge tagaosaga, mis igal pöördel "alt läks". Rattad hakkasid veojõu all kergelt spinnima ja kui samal ajal oli pööre, keeras tagaots ette. Probleemi süvendas veel aeglane rooliülekanne ja juhi ebaergonoomiline asend, mis ei lubanud piisavalt kiiresti vastu roolida.

Mul oli lapsepõlvesõbra isa RAFi juht, talvel oli seal tagaotsas kaks tänava äärekivi põranda külge kinni seotud, et sellega üldse sõita saaks. Oleme seda maja juures küllalt lükkamas käinud :)
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Oh, mida kõike peavad ka mu vanad silmad nägema
Tuleb midagi sisulist kah?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 3529
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas:
Oh, mida kõike peavad ka mu vanad silmad nägema
Tuleb midagi sisulist kah?
Kas su väitel on ka mingisugustki füüsikalist põhjendust?

Eriti hea tõestus sinu teooriale on muidugi väide, et ka keskmootoriga autod spinnivad vihmamärjal. Oled sa vahest mõelnud, et kuna keskmootoriga autod on sportautod, siis nad on: a) võimsamad, kui tavaautod; b) kergemad kui tavaautod ja c) nendega sõidetakse reeglina ka kiiremini kui tavaautoga.
See väide pädeks ainult sellisel juhul kui võrreldakse sarnastes tingimustes sarnase kaaluga ja sarnase võimsusega esimootoriga tagaveolist ja keskmootoriga tagaveolist.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Eriti hea tõestus sinu teooriale on muidugi väide, et ka keskmootoriga autod spinnivad vihmamärjal. Oled sa vahest mõelnud, et kuna keskmootoriga autod on sportautod, siis nad on: a) võimsamad, kui tavaautod; b) kergemad kui tavaautod ja c) nendega sõidetakse reeglina ka kiiremini kui tavaautoga.
Hoopis rohkem on kallitest eksootidest keskmootoriga autosid, mille võimsusnäit on pigem tagasihoidlik - nt Pontiac Fiero, Fiat X1/9, Toyota MR2, mis kuskil vihmamärjal teel kurvitades nõuavad hulga kindlamat kätt kui ükskõik milline "tavaline" auto.

On olnud võimalus lennuväljal korralikult piitsutada esimeste aastate Pontiac Fiero 2,5, mil võimsust oli mingi hädine 90 hobujõudu ja oli lausa imekspandav, kui kergesti sel pind jalge alt kadus. Näiteks mõnevõrra võimsam 5ne BMW hoiatas ikka pikalt ette, et kisub libedaks, aga too keskmootoriga aparaat kaotas seda haardumist väga äkki ja polnud väga arusaadav, kumb ots seekord alt läheb.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 9095
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Kilo Tango »

Kapten Trumm kirjutas:...

On olnud võimalus lennuväljal korralikult piitsutada esimeste aastate Pontiac Fiero 2,5, ....
Fiero on üks erakordselt äpardunud veermikuga auto (tollase GM-i lao odavama otsa juppidest kokku lapatud). Keskmootor tegi selle kõik veel hullemaks. Samas kurvis võis esineda nii tugev ala- kui ülejuhitavus.

Selge on see et mida suurem osa sõiduki massist on sõiduki keskel, seda kergemini sõiduk suunda muudab. Küll aga on see vaid osa valemist, mida ilmestab asjaolu, et vana tuntud lesetegija 911 on tänapäeval üsna neutraalse juhitavusega. Kaugelt parem kui kekmootoriga Fiero.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Toyota MR2 pidi samasuguseid trikke tegema, ehk siis tavapärase, sisseehitatud stabiilsusega autoga harjunule lausa ohtlikult kipakas. Sellise paigutusega auto nõuab lihtsalt täpseid juhtimisvõtteid ja kindlat kätt, et realiseerida massijaotuse eeliseid, kui oskad sõita, siis igasugu suunamuutusi on sellega väga kerge teha ja sellega ei kaasne "haamripea" efekti, mis on omane enamikule tavalistele autodele, mille jõuagregaat istub esisillast eespool ja kaalujaotus on parimal juhul 60/40. Näiteks esisillaveoga Audi või VW, millel tolgendab raske mootor ja pool käigukastist esisillast eespool ja kaalujaotus on mingi 65/35, on talvel libedal tavasõidus uskumatult stabiilne, kuid antud konstrui sporti teha väga ei armasta, järsul roolipöördel tahab kõigepealt raske autonina otse liikumist jätkata (massiivne alajuhitavus) ja kui väga viselda rooliga, siis ühel hetkel hakkab ka kerge taguots oma elu elama.

Fiero "kvaliteet" ei ole niipalju kerge esi- ja tagaosa, vaid tundevaba roolimine ja laialivalguv juhitavus (kokkuviskamine mitte eriti võimekate seeriautode juppidest annab tunda).

Sõja-asjandusest oleks vaste vist "range piloteerimistehnikaga lennuk" - oskaja teeb sellega imesid, aga keskpärane kasutaja lõpetab hunnikus. Eriti kui seal on ka kõva kW/kg suhe ka. Vähemalt lennunduses arvatakse, et kahemootoriline propellerlennuk ei manööverda eales võrdselt ühemootorilisega, lihtsalt teisel juhul on mootori massikeskmed viidud liiga kaugele lennuki massikeskmest ja see tekitab inertsi - manöövri alustamine läheb aeglaselt ja vastumeelselt, sest rasked mootorid üritavad oma senist liikumissuunda säilitada.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Lemet
Liige
Postitusi: 19914
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Lemet »

maksipoiss kirjutas:Soomes reanimobiiliks ehitatud RAF oli omalajal ikka jube kõva sõna, väikesel minul kukkus ikka karp korralikult lahti kui isa seda tutvustas :D .
RAF ei olnud reanimobiil, vaid laibakas. Reanimobiili varustust poleks see õnnetu kere paaris vedrustusega välja kandnud. Reanimobiilid tulid meile Mersud, üks Kilulinna ja teine Tartusse. Tartu oma oskas Väints kummuli keerata ja see kanti maha ning vahetati välja
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
AMvA
Liige
Postitusi: 3529
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas AMvA »

No mingid peenemad RAFid olid kah, mis olid Soomes tehtud. Ära võis neid tunda sellest, et kui tavaline kiirabi auto värv oli valge punane, siis need olid kollased punasega.

Mudelina: https://www.osta.ee/raf-tamro-reanimobi ... 10020.html
Lemet
Liige
Postitusi: 19914
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Lemet »

Ei olnud mingeid peenemaid RAFe, üksainus laibakas tuligi. Ja sõitis sellel hilisem Tallinna vangla direktor Allika Raivo koos paarimehega. Värvid olid jah nagu mudelil, aga kogu "peensus" oli needitud metallkonku, mis algas juhi selja tagant ja külmutusagregaat.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
AMvA
Liige
Postitusi: 3529
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas AMvA »

Ja laibakas telliti Soomest? Ei tahaks väga uskuda, ning lisaks olen ma sellist näinud kunagi oma kodu juures toimunud liiklusõnnetuse juures, seisis seal tulede vilkudes ligi tund aega. Tavaline laibaka käitumine sinu järgi?
maksipoiss
Liige
Postitusi: 1742
Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas maksipoiss »

AMvA kirjutas:No mingid peenemad RAFid olid kah, mis olid Soomes tehtud. Ära võis neid tunda sellest, et kui tavaline kiirabi auto värv oli valge punane, siis need olid kollased punasega.

Mudelina: https://www.osta.ee/raf-tamro-reanimobi ... 10020.html
Täpselt, Lemetil on mingid vigased andmed. Ja minu isa sõitis sellisega Pärnus .Kiirabijuht on siiani ,staazi nüüdseks 45 aastat ja ise 70+ juba.
Lemet
Liige
Postitusi: 19914
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Lemet »

maksipoiss kirjutas:
AMvA kirjutas:No mingid peenemad RAFid olid kah, mis olid Soomes tehtud. Ära võis neid tunda sellest, et kui tavaline kiirabi auto värv oli valge punane, siis need olid kollased punasega.

Mudelina: https://www.osta.ee/raf-tamro-reanimobi ... 10020.html
Täpselt, Lemetil on mingid vigased andmed. Ja minu isa sõitis sellisega Pärnus .Kiirabijuht on siiani ,staazi nüüdseks 45 aastat ja ise 70+ juba.
See vigaste andmetega Lemet töötas nende autode kõrval 15 aastat ja peaks vast üht-teist siiski teadma...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Dzinn
Liige
Postitusi: 31
Liitunud: 27 Sept, 2019 18:45
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Dzinn »

Viimati muutis Dzinn, 04 Mai, 2020 5:49, muudetud 1 kord kokku.
Lemet
Liige
Postitusi: 19914
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Lemet »

AMvA kirjutas:Ja laibakas telliti Soomest? Ei tahaks väga uskuda, ning lisaks olen ma sellist näinud kunagi oma kodu juures toimunud liiklusõnnetuse juures, seisis seal tulede vilkudes ligi tund aega. Tavaline laibaka käitumine sinu järgi?
Täpselt, Soomest tellitigi. Ja juba ainuüksi laibaka jaoks oli see kere üpris ikaldunud- vaatamata suht-koht vähesele ruunamisele võrreldes tavaliste kiirabidega jõudis peagi kereremonti.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
AMvA
Liige
Postitusi: 3529
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas AMvA »

Ja laibakale tehti kõrge katus ja pandi Soomes ka tuled ja viled külge, samas kui tavalised kiirabiautod olid madala katusega?
N Liidus tehti igasugu lollusi, aga kallist valuutat osati siiski lugeda.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 9 külalist