Vanem tehnika, memuaarid jne.

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Lemet
Liige
Postitusi: 19944
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Lemet »

Kolmas imeprobleem oli see grafiidist "survelaager"
See sai, kui ma õieti mäletan, samuti Žigulli laagri vastu vahetatud.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas jackpuuk »

Lemet kirjutas:
Ja mossele pandi volga käigukast vahetüki abil, miks seda tehti?
Pandi ka Žigulli kast, koos kaheosalise kardaani ja vahelaagriga. Põhiline põhjus oli käiguvahetuse optimaalseks saamine, kulissiga originaalkast muutis hoovastiku liikumise aegavõtvaks. Tõsi küll, veidi aitas kastipoolsete lülitushoobade lühemaks lõikamine, aga kogu see liigendite süsteem kippis ikkagi kuludes loksuma ja ebamugav olema. Kastivahetus eeldas ka põhja lõikamist ja uue tunneli ehitamist, mis omakorda jälle tegi kastile ülalt ligipääsu kergemaks.
Hälbega hoovastik oli selle põhuseks jah, kui aga Lemeti poolt nimetatud tuuningut rakendati ja sinna veel plastikpuksid sisse löödi, siis oli asi sigavinge, siiski volga kast oli etem. Mis teema aga rooliotsega oli?
sitt päev, kellele kurdad
Lemet
Liige
Postitusi: 19944
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Lemet »

Polnud mingit teemat, stopper välja, sõrm prügikasti, uus sõrm määrdega asemele, uued kapron- või metallkausid, vedru ja kaas, millele määrdenippel sisse keeratud, paika, stopper soonde ja stendi.

Muideks, kas Volga kolbide-hülssidega kubatuur siiski kõvast üle 1800 ei saanud?
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas jackpuuk »

Lemet kirjutas:Polnud mingit teemat, stopper välja, sõrm prügikasti, uus sõrm määrdega asemele, uued kapron- või metallkausid, vedru ja kaas, millele määrdenippel sisse keeratud, paika, stopper soonde ja stendi.

Muideks, kas Volga kolbide-hülssidega kubatuur siiski kõvast üle 1800 ei saanud?
Ei saanud, sest seda varianti kasutati ralli ja rallikrossi puhul, ning jäi lubatud piiridesse. Aga rooliotste puhul lõigati lõtku tekkimisel need kapronpuksid lühemaks ja pandi (vist oli viiekopkane) vedru alla. Kerge kebens, aga lihtsalt teostatav.
sitt päev, kellele kurdad
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40226
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Selle Volga kolbidega tehtud ratsi kirjeldus ja joonised olid kirjas ühes NSVL aegses vastavas õpperaamatus.
St see on üle NSVL propageeritud asi, mitte kodus leiutatud.

Täna puudub selleks vajadus, sest suurema töömahuga mootorid on Venemaal täiesti müügis olemas.
Sealhulgas ka pikema kolvikäiguga, mille saavutamine põlve otsas on võimatu.
Kõige lihtsama 1,6 mootori ehitamiseks olemasoleva 1,5se põhjal eksisteeris isegi vastav ümberehituskomplekt.
Viimati muutis Kapten Trumm, 12 Nov, 2014 17:16, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Lemet
Liige
Postitusi: 19944
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Lemet »

Mmmm...helistasin inimesele,kes spetsgrupi Mossega rallit sõitis ja tema pakutud number oli 1900...

Aga selle viiekopkase asemel kasutati lihtsalt paksemat kaant, millele nipli keere sisse lõigati.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40226
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Õige vastus on 1860 kuupsentimeetrit, kui kasutada Volga nullmõõdus kolbe.
Silindri läbimõõt 92,00 mm, kolvikäik 70 mm.
Sedavõrd suur silindriläbimõõt võimaldab kasutada tunduvalt suuremaid klappe.
Paljast läbimõõdu suurendamisest oleks muidu tolku vähe.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas jackpuuk »

Lemet kirjutas:Mmmm...helistasin inimesele,kes spetsgrupi Mossega rallit sõitis ja tema pakutud number oli 1900...

Aga selle viiekopkase asemel kasutati lihtsalt paksemat kaant, millele nipli keere sisse lõigati.
Eero, kolvikäigu ja läbimõõdu suhe on ju võimalik väga lihtsalt arvutatav. Igatahes nõuetele need vastasid.
Trummi postituse valguses tekib küsimus, kuidas need nõuetele vastasid, max oli lubatud 1800, 1860 käib juba 1900 alla.
sitt päev, kellele kurdad
Lemet
Liige
Postitusi: 19944
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Lemet »

kolvikäigu ja läbimõõdu suhe on ju võimalik väga lihtsalt arvutatav.
Seda küll, aga kaane osas läheb asi keerulisemaks, põlemiskambri kaas on sfääriline.

Pilt
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Walter2
Liige
Postitusi: 4015
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Phuket
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Walter2 »

Lemet kirjutas: Seda küll, aga kaane osas läheb asi keerulisemaks, põlemiskambri kaas on sfääriline.
Selle probleemi lahendas vist juba Archimedes oma vanniskäiguga ära?
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Walter2
Liige
Postitusi: 4015
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Phuket
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Walter2 »

Kapten Trumm kirjutas:Selle Volga kolbidega tehtud ratsi kirjeldus ja joonised olid kirjas ühes NSVL aegses vastavas õpperaamatus.
http://www.mosseliiga.ee/materjal/singurindi.pdf
mootori põhjalik ümberehituse õpetus alates lk. 202
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40226
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Seda küll, aga kaane osas läheb asi keerulisemaks, põlemiskambri kaas on sfääriline.
Mis seal piiratud oli, töömaht või üldmaht/kogumaht?
Kui jutt on töömahust, siis töömahtu põlemiskambri maht ei mõjuta.
Töömaht on mõttelise silindri ruumala, mille läbimõõt on silindri läbimõõt ja mille kõrgus on kolvikäik.
Põlemiskambri maht mõjutab üldmahtu (üldmaht=töömaht+põlemiskambri maht).

Volga silindri läbimõõt on 92,00 mm (nullmõõdus).
Mosse kolvikäik on 70 mm.
Ühe silindri töömaht on (9,2:2) ruudus*3,14*7 (sentimeetrites)=465 kuupsentimeetrit
4*465=1860 cm3
Liitrites ümardatakse 1,9ni (1849 oleks veel 1,8).

Mosse seeriamootori töömaht on 1478 m3 (läbimõõt 82 mm ning kolvikäik 70 mm).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas jackpuuk »

Krt, äkki oligi siis 1,9 lubatud? Mossest võeti välja kuni 150 hp, see kestis ka pika ralli ära. 06-st kuni 170, aga siis oli see vastupidavuse viimasel piiril ja reeglina pikka rallit vastu ei pidanud. Tehasemootorist olid need ikka väga erinevad, sees polnud pmst. ühtegi mattpinda. Kõik detailid olid üle käidud ja läigasid :wink:. Kusjuures mosse mootor oli kõige kõrgemate pööretega vene mootor üldse.
sitt päev, kellele kurdad
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas EOD »

Kapten Trumm kirjutas: Volgal erinesid 76-le tehtud mootorite D-mudelid algsest plokikaane poolest, kaaned olid omavahel vahetatavad mõlemat pidi. Lada mootoritel aga puudus taoline 76 bensiini versioon täielikult.
ZMZ-24D oli kõrgema surveastmega AI-93 mootor.
ZMZ-24-01 oli madalama surveastmega A-76 mootor.
ZMZ-24-07 oli veeldatud gaasil töötamiseks. Tallinnas kasutusel taksodel.
Segadust tekitab, et Mossel tähistas "D" tõesti deforsseeritud mootorit.
Mossel kasutati 76 bensiiniga töötamiseks ka servadest mahatreitud põhjaga GAZ-51/52 kolbe.
Ise tegin 76-le ümber 70. aastate tagaveolise Opel Kadeti mootori. Freesisin kolvipõhjadesse paarimillimeetrilised süvendid, mille kuju oli sama kui põlemiskambritel plokikaanes. Põlemiskambri maht suurenes, kuid ei tekkinud neid "nurgataguseid", kus moodustuksid detonatsiooni põhjustavad peroksiidid. Kusjuures süüdet sai tehaseseadest varasemaks keerata ja võimsus tunde järgi isegi suurenes.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40226
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Vaat vaat, ei saa enam mälu peale loota :|
Volgadel oli 90ndatest alates ka vastupidine tuuning vene ajale, kui müügile ilmusid normaalsed bensiinid ja 76 varastamise võimalus kadus, siis hakati 76 mootorite peale uuesti 93 plokikaani tõstma.
Iseenesest suhteliselt lihtne modifikatsioon. Vene ajal polnud 93 igal pool saada pluss võimalus varastada või osta odavalt veoautodest varastatud bensiini. Kes aga jõudis oma mosse kolvid vahetada, siis neil läks raha vett vedama :D
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 20 külalist