Vanem tehnika, memuaarid jne.

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Lemet
Liige
Postitusi: 19939
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Lemet »

Laibakal oli tavalone kere ilma kõrgenduseta, kõrge kerega olid mersid, üks Tallinnas ja teine Tartus.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
AMvA
Liige
Postitusi: 3543
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas AMvA »

Lemet kirjutas:Laibakal oli tavalone kere ilma kõrgenduseta, kõrge kerega olid mersid, üks Tallinnas ja teine Tartus.
Siis me räägime erinevatest asjadest. Soomes ehitatud reanimobiil RAFil oli kõrgendatud katus.
https://yandex.ee/images/search?text=Ta ... rpt=simage

Ikka laibakas või? Või on see seesama MB?
vanahalb
Liige
Postitusi: 2635
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas vanahalb »

Soomega oli päris palju bartermajandust ehk kaup kauba vastu. Soomlased ehitasid NSV Liidule kaubalaeva, tellijal raha maksta ei olnud ja vastu anti RAF-i bussisid, mida soomlased omakorda sõidukõlblikumaks kõpitsesid ja võib-olla ise kasutasid. Kas see yandexi fotol kujutatud buss on üldse Eestis kasutusel olnud. Kollane ja punane on Soome enda kiirabi värvid ja kunagises Liikluseeskirjas oli kiirabi jaoks NSV Liidus minumeelest valge põhivärv punase triibuga.

Sama loogikaga toodi Soomest põllumajanduse jaoks üüratu kogus Ylo heinakaaruteid (tootja sai vist üleöö rikkaks) kuigi napi valuuta kasutamine mingi heinakaarutaja jaoks oleks väga üle võlli mõtlemine.
Lemet
Liige
Postitusi: 19939
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Lemet »

Täpselt, soomlased ehitasid RAFidest igatsugu apastraate, jutt käib sellest, et nõuka ajal toodi enne olümpiat sealt Eestisse vaid seesama üks laibavedaja, mis Tallinnas Gaz-51 töö üle võttis. Muideks, harjakad (Harju kiirabi) vedasid oma laipu ikka UAZikuga edasi.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
maksipoiss
Liige
Postitusi: 1759
Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas maksipoiss »

See millest mina räägin oli nõuka ajal ,aga ikka tunduvalt hiljem kui olümpia.
AMvA
Liige
Postitusi: 3543
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas AMvA »

Lemet kirjutas:Täpselt, soomlased ehitasid RAFidest igatsugu apastraate, jutt käib sellest, et nõuka ajal toodi enne olümpiat sealt Eestisse vaid seesama üks laibavedaja, mis Tallinnas Gaz-51 töö üle võttis. Muideks, harjakad (Harju kiirabi) vedasid oma laipu ikka UAZikuga edasi.
Pekki, ma räägin sulle selges eesti keeles, et ma olen sellist kõrge katusega kolla-punast RAF reanimobiili oma lapsepõlve kodumajast ca 200 m kaugusel näinud. Ikka on sul vaja oma jura ajada.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36585
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitus Postitas Kriku »

AMvA kirjutas:Pekki
Rahu. Kui nii, siis kindlasti leiab sellise isendi kulgemisest Tallinnas ka fotosid, ringvaateid vms. Pekis tõde ei peitu.
maksipoiss kirjutas:See millest mina räägin oli nõuka ajal ,aga ikka tunduvalt hiljem kui olümpia.
Palju enne ei saanudki olla:
Kõige tuntavamad neist on firma Tamro kiirabiautod (Tampere linna järgi). Soomlased arendasid seda mudelit alates 1979-ndast aastast. Tol ajal Riia autotehas RAF veel ei tootnud oma kõrge katusega kiirabiautot. Nõukogude Liidus kasutati selliseid RAF-e alates 1980-ndate algusest. Väiketootlusest tulnud kõrge laega kiirabisõidukid olid päris kallid, ent analoogsed mudelid Nõukogudemaal lihtsalt puudusid.
https://www.accelerista.com/eluviis/sti ... od-soomes/

Siin lõngas keegi kirjutab:
Kõrgem neoonvärvi Tamro-RAF oli kardioreanimatsioon, see mahtus Kiirabijaama garaaži ära. Neid oli vahetuses paar-kolm. Aga kui kõik reanimobiilid olid sõidus, tegid töö ära tavalised brigaadid punavalgete RAF-idega. Ravib ikka arst, mitte masin.
https://www.facebook.com/groups/1808538 ... 9141508995#
AMvA
Liige
Postitusi: 3543
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas AMvA »

Kusjuures see täpsustus on õige - kollane ei olnud lihtsalt kollane vaid sellise neoonvärvi tooniga.
Lemet
Liige
Postitusi: 19939
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Lemet »

Reanimobiil Mersu seisis Kiirabihaigla juures mitte seepärast, et ta poleks Kiirabijaama väljasõidu alt läbi mahtunud, vaid seepärast, et sellega majandaski kiirabihaigla. Ja remondis ning õlivahetuses käis ta Luhas, samas kui kiirabidel tehti neid töid ikka jaamas. Sama eduga võib väita, et ka seda haiglat teenendanud Mossed ja Aviad parkisid haigla ees seepärast, et Luha või Kadaka väravast sisse ei mahtunud. Muideks, see jaamast väljasõidusüsteem on siiani sama, miski poleks seganud otse väljasõitu Tammsaare teele, värav oli toona olemas ja toimis. Aga jah, RAFi baasil TAMRO reanimobiilist eesti numbritega ei tohiks ju raske pilti olla leida.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
AMvA
Liige
Postitusi: 3543
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas AMvA »

Kindlasti mitte, aga arvestades, et tollal nett puudus ja kuna ma ei kujuta ette, mis tasemel on tollased ajalehed digitaliseeritud on, siis on see paras töö. Ja mul ausalt seda aega ei ole.
Lemet
Liige
Postitusi: 19939
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Lemet »

No kuulge...toona oli iga tüki välismaise tehnika saabumine asi, millest helisesid kõik lehed. Nii Rahva- kui Noorte Hääle esilehel poseerisid enne olümpiat (ja ülepea 80ndatel) nii Montvila Mart kui Pendi Jürka oma Mersu roolis üpris tihti, paaril korral toretses seal sellesinase neoonvärvilise RAFi kõrval ka isand Polkovnik. Digar, Fotis ja mis meil siin kõik abiks on. Seda enam, et ka lugupeetava enda kinnitusel ei pidada ju raske olema. Kui on, mida loomulikult. Kuni 93nda aastani ei tohiks olla, peale seda tulin ma süsteemist tulema. Toona hakkas ilmuma igatsugu abi korras saadetud rappeid, (milliste hulgas võis tõepoolest olla ka TAMRO aretisi, aga see läheb Nõukogude Liidust juba pika puuga välja), Tallinna Kiirabi aga vahetas RAFid välja Korea busside vastu. Hyundai H- 100 oli mark, kui mälu ei peta ning tulid need kuskil 94 .
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
AMvA
Liige
Postitusi: 3543
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas AMvA »

No nagu rahvasõna ütleb et kiida lolli, siis ta töötabki ennast surnuks :)
Igatahes leidsin sellise foto. Foto on küll uute Huyndai kiirabide saabumisest, aga kas mitte kõrval ei seisa see kõrge katusega Tamro-RAF?
Pilt
Foto kvaliteet on kahjusk kehvake.
Lemet
Liige
Postitusi: 19939
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Lemet »

Kehvake jah ning foto ise pärit mitte Nõukogude Eestist, vaid kuskil 94-96...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
AMvA
Liige
Postitusi: 3543
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas AMvA »

Jah, 94 tulid Huyndaid, aga ma mitte ei usu, et vahepeal 91-94 oleks Eesti Tamro-RAF-e ostnud, nii et see on ikka nõuka ajast sõidus :D
Lemet
Liige
Postitusi: 19939
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Lemet »

Lugupeetav usub, mina arvan teadvat. Ja ei pruukinud osta, võis abi korras saada. Soomest isegi suht uuepoolseid. Nagu juba mainitud, tuli neid rappeid siia nii Soomest kui Saarest...aga kui päevapoole aega või viitsimist on, kontrollin mõnelt kodanikult, kes minust seal kauem toimetas, järele.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 30 külalist