www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 19 Aug, 2019 21:26

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 1165 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 17 Juun, 2016 18:51 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 26368
Need Simca vms jutud on minuarust netipoiste raamatutarkus. Olen taolise auto täiesti algosadeks võtnud ja panen nüüd tasapisi kokku.
See kere osa, mis vähemalt kapoti all on, pole ei Audi (kust on võetud jõuagregaadi lahendusel eeskuju) ega veel vähem Simca (Simca on põigiti mootoriga ja see tähendab, et kere on sootuks teistmoodi ehitatud). Tõenäoliselt on nagu üks vene asi ikka, natuke on võetud snitti siit ja natuke sealt ning ise see lõpuks millekski tehtud. Jõuagregaat ja roolimehhanism meenutab kõige rohkem (pikimootoriga) Audit. Käigukast on konstrueeritud Inglismaal firmas nimeg Ricardo (seda tunnistavad venelased ka ise), sidur on sama, mis mitmetel Fiat'idel (kuid mitte päris Lada oma kah, seetõttu on see sidur saadaval ka lääne varuosakataloogist). Sisemine poolteljeots pidavat olema 1:1 Audi 100 oma (ei ole ise võrrelnud), kuid välimine mitte. Esisarniiride lahendus on jälle Audile ebatüüpiline, Audil on sharniir õõtshoovaga koos, kuid mossel on õõtsa otsas lihtsalt auk ja sharniir on kinnitatud käändtelje külge sõrm allapoole - see lahendus oli kasutusel Talbotitel ja mõnedel 2000ndate alguse Volvoldel.

Ühesõnaga, asjasse sisenedes on pilt äärmiselt kirju ja kopeerimisjutt ei tundu usutav, pilt on nagu vene asjadel ikka, kus üritati kasutada kõiki moodsaid lahendusi ja osa asju pusiti ise.

Tagasilla konstruktsioon meenutab pigem Audit, kuid see on rõhuga "pigem".

Märkimist väärib, et jutt sellest, et 2141 plaaniti alguses varustada mingi salapärase 85 hj sissepritsemootoriga, tundub tõepärane, sest seeriauautode sidurikoja küljes on Boschi sissepritsesüsteemides (Motronic) kasutatavate väntvõlli asendi magnetanduritele iseloomulikud kaks kohta, mis on tühjad. See salapärane mootor pidi tõenäoliselt olema kas 1,7 või 1,8 liitrine mosse mootori teisend (millised läksid tootmisse tegelikult 90ndate lõpus).

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 18 Juun, 2016 10:04 
Eemal
Liige

Liitunud: 07 Veebr, 2009 13:28
Postitusi: 616
Neid "meenutab Audi100't" detaile on pehmelt öeldes liiga palju. See et lääba on koos sharniiriga või on see vahetatav, pole mingi põhimõtteline erinevus. Ülejäänus on ju sild sama. Tagusillaga samamoodi.

_________________
“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.”


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 18 Juun, 2016 14:06 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Dets, 2006 22:43
Postitusi: 9404
Asukoht: Metsas / Ämbris
Nostalgiast sõna sekka...

Töötasin 85-86 kapitaalremondist värskelt tulnud Gaz 5204 peal poolteist aastat.
See Gaz51 mootorist aretatud uue karbussiga 52 mootor oli ikka üks tõeline ikaldus.
Pöördeid ei kannatanud absoluutselt ja jõukest oli ikka väga vähe.
Kui sõitsid pidevalt seal 60-65km/h siis veel enam-vähem kestis (meil oli üks vanem naisjuht, kes vedas Gaz52 spets sadulmasina ja poolhaagisega raudteekonteinereid ja kuna ta sõitis rangelt ainult 50km/h igal pool, siis tema masin oli ainuke "52 kiisu", mida ma mootorivahetuses ega mootoriremondis kordagi ei näinud).

Pidevalt (eriti koormaga) 70km/h või hoidku jumal üle 70km/h sõites oli kuu-poolteist ja mootorivahetus.
Kas lendasid klapid, või tõmbas saaled ringi. Gaz52 klapipesade lihvimine oli garaažis rutiin.
Kuna kärul jõukest polnud, siis tuli aga tihti nt mõnest orust koormaga läbi sõites langusel kiirendada sinna 80km/h kanti (ma sain ka korduvalt langusel 85-90km/h kätte) ja siis tihti oli näha kas orus või poolel tõusul seisvaid Gaz52-tesid (aga ka neid vanemaid Gaz52 mootoriga Tartu imesid - leivamasinad ja piimalaborid) millel kolin mootoris.

Põhiprobleemid minu kärul olid seesama tekstoliit hammasratas, kuhu pidevalt tekkisid mõrad sisse (tundus olevat tüüpviga, sest see lendas pidevalt ka tesitel), veepump (neid sai ikka vahetatud), lõdvikud ja radikas (tahtis pidevalt lekkima hakata ja radikas käis süsteemselt vasesepa juures jootmises), pidevalt lekkiv/uuesti lekkima hakkav tagasild, kojamehed (hoovastik), jagaja kontaktid ja eriti kondekas.

Käimakotti sai pooleteise aasta jooksul kolm korda vahetatud (käigud ei püsinud enam sees), plokikaane tihend (esimesel kahel kapimootoril) lendas mitu korda (võis olla ka plokikaane üle-, ala-, või ebaühtlase pingutamise tulem - karistas kiirelt kõik eksimused).

Kas teine või kolmas mootor oli teistsuguste küünaldega mingi X variant, kus kasutada võis ainult A76 bensu. Muidu sain ikka ja ainult A72 talonge. Siis hakati andma sellele A76 talonge, aga tihti parseldasid kolonniülemad või ekspediitorid (jagasid meil sõidulehti, bensutalonge ja määrasid maršruute) A76 bensu erasektorisse maha ja siis anti ikka A72 talonge (1985 sügisel sain Metsakombinaadi Tudu metsapunktist korra isegi A66 bensu 8) ) ja selline vale bensuga uhamine ei mõjunud jällegi hästi mootorile ja eks osa jamasid tekkis ka selle pinnalt. Kui mälu mind ei peta, siis bensunorm oli tühisõidul mingi 18-20l/100km ja koormaga ~24l/100km.
Tegelik kulu oli tühjana sinna 22-24l/100km kanti ja koormaga olenes koormast, aga alla 27/100 ei tulnud nagu kuidagi välja. Siis sai kojameeste või salongisoojenduse mootori ja spets vahetükiga hoolega spidokat keritud. Või pädevamatel inseneridel käis spidokaklaas niimoodi maha, et plomm jäi terveks ja lükati nt. sukanõelaga vajalikud numbrid ette :mrgreen:

Mootorid (aga ka terved "kiisud") käisid kapremondis Tartus. Kuna 52-tede mootorivahetus autobaasis oli nagu sokkide vahetus, siis oli meil terve suur ladu neid kapremonditud mootoreid täis. Peamiselt siis sõitsidki meil kõik 52-ed kapi mootoritega, sest tehase oma polnud kellelegi enam peale jäänud. Pool aastat enne äraminemist sain mootorilaost eksikombel tehases forsseeritud 52 mootori, mis oli mõeldud kas 52 "ralli" kärule, või bagile. Autobaas osales toona agaralt igasugustel meistrivõistlustel oma GAZ-ide ja bagidega, ning laos oli ka paar neile mõeldud tehase mootorit. Laomehe viga ja kaks korda taheti mult see uuesti tagasi võtta, aga kuna mul oli nii palju tööd, et ei saanud masinat seisma jätta, või kui oleks saanud, siis polnud garaažis kohta, siis nii see jäi...

Vot see mootor siis kestis tiba üle poole aasta kuni lõpuni (auto üleandmiseni) ja oli igati äkilisema minekuga. Mäletan, kuidas noorusuljuses sai tuldud koormaga Kiviõlist läbi Sonda Sämile 90km/h (omast-arust siis "katsetasin" uut vinget forsseeritud mootorit). Tee oli tegelikult toona seal nii kohutava kvaliteediga ja laines, et masin tahtis lendu tõusta, ning vibra oli ka kohutav, aga "kiisu" läks mis kolises :lol:

Sellised mälestused ja isiklikud kogemused siis.

_________________
Kohustuslik riigikaitseõpetus väldib hilisemaid ERROR-eid riigikaitses !
Pilt


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 20 Juun, 2016 9:44 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 26368
Tegelane5 kirjutas:
Neid "meenutab Audi100't" detaile on pehmelt öeldes liiga palju. See et lääba on koos sharniiriga või on see vahetatav, pole mingi põhimõtteline erinevus. Ülejäänus on ju sild sama. Tagusillaga samamoodi.


Taolist esisilla ehitust kasutati 80ndatel mitmete tootjate poolt, ka nende poolt, mis polnud esiveoga (nt Ford Sierra ja Scorpio).
Pikimootor ja esisilla vedu koos oli sundvise, sest vastasel juhul tuli uus mootor projekteerida, sest olemasolevate mootorite kõrgus oli liiga suur, et põikiasendis ära mahtuda.
Izevski tehase uue põlvkonna autol (Iz-2126) eelistati nt tagavedu (võimaldas ära kasutada olemasolevad komponendte ja vältida nullist uute projekteerimist).

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 20 Juun, 2016 9:47 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 26368
Tsiteeri:
Pidevalt (eriti koormaga) 70km/h või hoidku jumal üle 70km/h sõites oli kuu-poolteist ja mootorivahetus.
Kas lendasid klapid, või tõmbas saaled ringi. Gaz52 klapipesade lihvimine oli garaažis rutiin.
Kuna kärul jõukest polnud, siis tuli aga tihti nt mõnest orust koormaga läbi sõites langusel kiirendada sinna 80km/h kanti (ma sain ka korduvalt langusel 85-90km/h kätte) ja siis tihti oli näha kas orus või poolel tõusul seisvaid Gaz52-tesid (aga ka neid vanemaid Gaz52 mootoriga Tartu imesid - leivamasinad ja piimalaborid) millel kolin mootoris.


Oli kaatrite peal selline mootor - saalesid ei mäleta, aga üle 2600 pöörde kippusid klapipesadest tükid lahkuma.
Kaatri peal sai see pea kogu aeg täisgaasi.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 20 Juun, 2016 10:21 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17070
Tsiteeri:
Oli kaatrite peal selline mootor - saalesid ei mäleta, aga üle 2600 pöörde kippusid klapipesadest tükid lahkuma.
Kaatri peal sai see pea kogu aeg täisgaasi.



Meil oli sel kaatril põhiprobleemiks küll plokikaane tihend, mida suve jooksul korda kolm-neli vahetada tuli. Tavaline 51 mootor oli...

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 20 Juun, 2016 15:17 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 26368
Uurisin teadjamate käest - kaatri mootoril lõppes see saaletamine siis, kui autosportlaste abiga (51/52 kasutati juba siis võidusõiduks) sai väntvõll koos hoorattaga tasakaalustatud (tehases vist ei tasakaalustatud üldse). Klapipesade probleem lõppes, kui samad osavnäpud istutasid sinna mingid "kahuri torust" tehtud klapipesad sisse. Kogu hooaeg mingi 30-40 sõidutundi ja kogu asjaomane remont piirdus talvel kaane maha võtmise ja klappide lahtivõtmise/lihvimisega ja see oli rohkem profülaktika kui hädavajadus (tehti rohkem igaks juhuks ja kuna see on 51/52 mootoril lihtne töö ja tihendeid oli vabalt, siis polnud palju põhjust vaja).

Koolis oli meil õppeautoks 52. Kahe aastaga, mil seda omandatud sai, juhtus selle autoga mõndagi ja kui õpetajat polnud nägemas, sai põhja kah aetud. Vähemalt minu õppimise ajal sellel mootorit lahti ei võetud (oleksime seda pidanud siis ise tegema ja oleks teadnud, kui katki oli).

Ei väida, et 51/52 oli imetöökindlusega, aga mina ei mäleta, et need alatasa oleks puruks olnud.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 20 Juun, 2016 17:03 
Eemal
Liige

Liitunud: 12 Jaan, 2006 16:57
Postitusi: 4420
Asukoht: Tallinn
51 mootoril olid teras-babiitsaaled, mis koormust ei kannatanud. 52 tuli juba teras-alumiiniumsaaledega, mis pidasid tüki maad paremini vastu. Kapremonti tehti 51/52 mootoritele Kuusalu Autoremonditehases ja ETKVL Autos. Mäletamist mööda võllid ikka tasakaalustati. Iseasi muidugi kui korralikult. Tihti kippusid lihvitud väntvõllid murduma, kuna lihvimispingi kivil olid servad ümardamata ja vändakaeltele lihviti pindekonrsentraatoritena toimivad teravad servad.
Väljalaskeklapid põlesid madalama surveastmega mootoritel, mil olid 18 mm keemega küünlad, A-76 bensiini kasutamisel. A-66 ja A-72 puhul pidasid paremini vastu. BTR-60 klapid olid "igavesed", kuid ka suuremad, mistõttu oli vaja mootoriplokk ümber teha. Majandis selleks seadmeid polnud ja tehased polnud ka huvitatud. Eks tutvuste kaudu oli muidugi kõik võimalik organiseerida.
Klaasist kaanega bensiinipumbas tekkisid kergesti aurukorgid ja kütust ei tulnud enam peale. Pumba jahutamisel külma vee pealevalamisega kippus aga klaas pragunema.
Aga ega kolmveerandtonnise kandejõuga Dodge mootori kloon polnudki suurtele autodele mõeldud. 51 peal pidas veel vastu, kuid igasugused bussid ja leivafurgoonid olid sellele liig mis liig. Analoogselt läks 1,6 liitrise turbodiisliga VW väikebussidel ja kaubikutel kere eluea jooksul mitu mootorit. Sõidukatel pidas sama mootor hästi vastu.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 20 Juun, 2016 17:28 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 26368
No 52 mootor oli tootmises alates 1966, kuskil 80ndatel see babiitsaalede jutt lihtsalt pole enam eriti veenev õigustus. :)
Mäletan (ja sain ka kinnitust), et korralikult ehitatud 51 (eks siis nende uuemate saaledega) probleem koormamisel oli klapipesade mehhaniline purunemine, mida merel võis põhjustada nt allalainet sõitmine, kus tükati sattus vint liiga veepinna ligi ning mootor tegu "uuu-uuu" megapöördeid. Tehase lubatud 2600 pööret pidas asi vastu, aga sealt edasi pidid tükid lendama.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 20 Juun, 2016 22:06 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 08 Okt, 2004 17:59
Postitusi: 2637
Asukoht: Viljandi
Fucs kirjutas:
Põhiprobleemid minu kärul olid seesama tekstoliit hammasratas, kuhu pidevalt tekkisid mõrad sisse (tundus olevat tüüpviga, sest see lendas pidevalt ka tesitel), veepump (neid sai ikka vahetatud), lõdvikud ja radikas (tahtis pidevalt lekkima hakata ja radikas käis süsteemselt vasesepa juures jootmises), pidevalt lekkiv/uuesti lekkima hakkav tagasild, kojamehed (hoovastik), jagaja kontaktid ja eriti kondekas.

Käimakotti sai pooleteise aasta jooksul kolm korda vahetatud (käigud ei püsinud enam sees), plokikaane tihend (esimesel kahel kapimootoril) lendas mitu korda...

No vaat kus on erinevad kogemused sama automargiga. Ma sõitsin ETKVL-s kuus aastat ühe ja sama 52-ga ja kogu selle aja jooksul polnud mul ÜHTEGI Fucsi poolt kirjeldatud riket! Kiirus 70 km/h polnud mingi probeem, üle selle ei üritanudki (v.a erandid nagu möödasõidud või nii). Kaks korda vahetati mootorit (lõi saalekolina sisse), korra siduriketast, paar korda kardaaniriste. Kevadeti enne ülevaatust sai tavaliselt käändteljepoldid ja puksid vahetatud, pluss piduriklotse mõnel korral, kaks korda värviti autokabiin üle (koos roostesurma kasutamisega). Teele ei jäänud ühtegi korda, ka mootorikolinaga sõitsin baasi välja. Minu kogemusel igati töökindel auto.

P.S Kas kiiruse puhul polnud võimalik erineva ülekandega tagasildade küsimus?

_________________
Hea võidab alati kurja - kes võidab, see ongi hea!

...kui jahimees oled, klikka siia!!!


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 21 Juun, 2016 10:40 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 26368
Minumeelest on 51 ja 52 erineva tagasillaga, st 52 on kiiremaga. Autokoolis oli mul võimalus teha üks pikem maanteesõit 52-ga ja seal oli spidomeeter ikka paar tundi järjest 70 peal, gaas igatahes põhjas polnud ja mootor mingit hullu häält ei teinud /ega lennanud laiali. Maksimaalkiirus oli sel mälu järgi 75 kmh. Korralikust 53-st sai spido järgi 100 välja väänatud (tehakse kiirus vist 85 kmh seal oli). Siis oli küll tunne, et kohe lendab midagi.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 21 Juun, 2016 14:26 
Eemal
Liige

Liitunud: 23 Okt, 2005 21:43
Postitusi: 215
Gaz-51 peaülekanne on 6,67. Gaz-52 on toodetud erinevate tagasildadega -nii 51 kui 53 omaga(milles aeglane ülekanne 6,83).Nii et
teoreetiliselt peaks 51 kiirem olema, kui 53 sllaga 52.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 21 Juun, 2016 14:43 
Eemal
Liige

Liitunud: 12 Jaan, 2006 16:57
Postitusi: 4420
Asukoht: Tallinn
Neis pooleks käiva tagasilla sees olevaid peaülekande reduktoreid oli vähemalt kolme ülekandearvuga. Õhtul vaatan huvi pärast teatmikest järgi.
Leidsin siis:
6,67 (GAZ-51, sama ka ZiS-151/ZiL-157);
6,83 (GAZ-52);
7,9 (GAZ-53F);
7,6 (GAZ-63, 18-tolliste maastikurehvidega)
Lisaks olid GAZ-51/52/53F erinevad rehvimõõdud. Vanemate GAZ-51 rehvimõõt oli 200x508, uuematel 51 ja 52 220x508 (7.50-20). GAZ-53F oli samade rehvidega, mis GAZ-53 (240x508 ehk 8,25-20). Nii et reduktoreid ja rehve kombineerides sai auto oma vajadustele kohandada. Kuna valmistati igast põhimudelist mitmeid modifikatsioone ja ka eriotstarbelisi autosid, siis võib sattuda misiganes variandile.


Viimati muutis EOD, 21 Juun, 2016 21:31, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 21 Juun, 2016 18:55 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 08 Veebr, 2014 19:06
Postitusi: 89
Asukoht: Tõrva
Metsas ja üldse maastikul ning lumes oli GAZ-51 parem edasitrügija kui uuemad sugulased (kui vähekegi rehvil mustrit oli)

_________________
https://maakivikaminad.wordpress.com/
https://www.facebook.com/maakivikaminad


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 21 Juun, 2016 19:53 
Eemal
Liige

Liitunud: 28 Aug, 2007 3:06
Postitusi: 2216
Cosmos kirjutas:
Metsas ja üldse maastikul ning lumes oli GAZ-51 parem edasitrügija kui uuemad sugulased (kui vähekegi rehvil mustrit oli)

Sest mootorivõimsus ja vääne olid saadaval tunduvalt madalamatel pööretel, ehk kumbagi tegelikult polnudki :twisted:. 51-te korduvalt vändaga poriaugust välja keritud.

_________________
sitt päev, kellele kurdad


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 1165 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Roamless ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt