www.militaar.net
http://militaar.net/phpBB2/

Vanem tehnika, memuaarid jne.
http://militaar.net/phpBB2/viewtopic.php?f=40&t=33590
78. leht 89-st

Autor:  EOD [ 15 Mai, 2017 22:37 ]
Teema pealkiri:  Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Ega 30. aastatel komveerandtonnise kandejõuga Dodgele loodud mootori veidi modifitseeritud kloon polnudki sobiv 2 - 2,5 tonnise kandejõuga masinatele, eriti kui neil veel mingi furgoon peal oli.
Saaledega läks olukord paremaks kui tulid teras-alumiiniumsaaled. Teras-babiit ei kestnud üldse.
Teiseks nõrgaks kohaks olid väljalaskeklapid. Eriti kui vanemale, 18 mm küünaldega mootorile 76-oktaanilist bensiini tuli joota. BTR-60 klappidele ümbertehtuna mootor kestis.

Autor:  hulgus [ 16 Mai, 2017 22:06 ]
Teema pealkiri:  Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Troll kirjutas:
Ümmarguselt võttes tuli mul GAZ-52-ga rajoonisisestel vedudel läbisõiduks 100 km päevas, aastas kindlasti üle 20000 km. Kuue aasta jooksul vahetasin kolm korda kapremonditud mootorit, kokku siis neli tükki. Mis siis tuleb, umbes 30000 km mootori kohta?
Takkajärgi mõeldes võis kapremonditud mootorite väikese läbisõidu põhjuseks olla ka see, et ega sulle ei antud võimalust teda korralikult sisse sõita. Ei vaadanud keegi, et sul uus värske mootor peal, kohe kui remondist tulid, täiskoormus selga ja anna tuld.
P.S. Ja tõesti oli kõikidel mootoritel vahetusse minemise põhjuseks saalekolin.


Sama siin. 90-te alul oli 52 tööautoks. Naljalt üle 20´000km Nuia kap.remonditud mootor ei kestnud. Ikka saaled. Proovisime enne sõitu minekut kontrollida, pingutada, aga tulutult. Kui läksime "avtol" ja "kamaz"i õlidelt üle mingile Neste teadmata mootoriõlile, läks 40+tkm pealt plokikaane tihend, aga saaled olid ok.
R6 ei kannatanud kiiret sõitu, 80 oli piinamine, 70-ga loksuva vanamehe bussi mootor kestis teadmata aja. Aga varustuse autoga päevaga 4-500km sõites polnud mahti 70-ga tiksuda.

Autor:  Kapten Trumm [ 23 Mai, 2017 13:08 ]
Teema pealkiri:  Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Eestis kapremonditud mootorite kehva ressursi põhjus oli/on
1. varuosade kehv kvaliteet - varuosadena läksid kaubandusse muuhulgas osad, mis tehase kvaliteedikontrolli ei läbinud.
2. remondimeeste väga vilets töö

Meil oli aastaid kaater 51 mootoriga, sellel käis harilikult enne hooaega kaan maha (et klapid oleks OK), merel sai see 2800 pööret pidevalt ja sõidutunde sedasi kogus suvega mõnikümmend.
Järgiaitamine (3000 pööret) hakkas lõppema klapipesade puruks minekuga, kuid saalede pidevat vahetust ei mäleta (olin seal ninapidi juures), sest selleks tulnuks mootor maha tõsta.

Korralikult tehtud mootor (hoolas eraomanik+tuttavate abi) kestis samakaua kui tehase oma.
Küsimus on ka mis õlidega sõitsid. Näiteks krooni algusajal müügile tulnud Teboili (Soome) 10W-40 mineraalõli algupärase M-10G1 asemel tähendas täiesti arvestatavat läbisõitu. Vabalt võis olla, et kui M-10G1 või AC-8ga olid silindrites jämedad randid sees, siis Teboiliga polnud veel hoonimise jutid ära kulunud.

Autor:  Mudakoon [ 11 Jaan, 2020 9:47 ]
Teema pealkiri:  Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Ei hakanud uut teemat tegema.
Ehk keegi teab kas Eestis müüakse uut Venemaa autotoodangut? UAZ patriot vms.
Googeldasin aga ei leidnud , ehk ei oska otsida... :dont_know:

Autor:  maksipoiss [ 11 Jaan, 2020 11:06 ]
Teema pealkiri:  Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Lada- Catwees Pärnus ja Tartus (Ehk lohistavad ka Uaz-i kohale :) )
Gaz, Kamaz, Ural- Rebella

Autor:  Manurhin [ 28 Jaan, 2020 5:04 ]
Teema pealkiri:  Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

maksipoiss kirjutas:
Lada- Catwees Pärnus ja Tartus (Ehk lohistavad ka Uaz-i kohale :) )
Gaz, Kamaz, Ural- Rebella

Huvitav, Catweesi kodulehelt ma küll sellekohast infot ei leidnud. Võibolla siis ehk eritellimusena neile, kes küsida oskavad. Vaatasin huvi pärast http://www.lada.ru lehte ja seal on nii mõndagi huvitavat. Kõige odavama Lada 4x4 (olemuselt Niva, aga kuna selle nimetuse kasutamise õigus müüdi Chevrolet'le omal ajal maha, siis venelased ise seda enam kasutada ei saa) hind on eurodesse ümber arvestatult nt. 7188,06€. Selle raha eest oleks maasturit küll ja veel. Ainult see õnnetu 83hj mootor... Kusagil poriaugus esimese-teise käiguga roomamiseks vast enam-vähem kõlbaks, linnasõiduga poleks ka veel probleeme, aga maanteel mõnest rekkast möödasõiduvõimalust võib tihedama liikluse korral kaua oodata. Granta sedaanide hind al. 5462,09€. Kui on lihtsalt vaja mingit suvalist tranduletti kulgemiseks, siis selle raha eest võiks juba võtta küll. Iseasi, kuidas venelastel toodangu kvaliteediga nüüdsel ajal lood on. 20 aastat tagasi Lada 110-d olid kohati küll parajad "tööõnnetused" - küll olevat mõnel esi- või tagaklaas lihtsalt eest ära kukkunud, vihma ajal tilkunud vesi salongi ja roostetama kippusid ka kurjal kombel. Lisaks läksid ruttu koledaks, omandasid sellise luitunud, kulunud ja rääbaka välimuse.

Autor:  Some [ 28 Jaan, 2020 10:08 ]
Teema pealkiri:  Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Eestisse tuues lisandub veel tollimaks + käibemaks. Kahtlustan, et esinduse puudumise tõttu tuleks garantiiremondiks Venemaale sõita ja ei usu, et praegused varuosade müüjad Ladale juppe sees hoiavad. Odava maasturi otsingul vaataks pigem kas Suzuki Jimny või Dacia Dusteri poole, arvan et peavalu märgatavalt vähem.

Autor:  Kapten Trumm [ 28 Jaan, 2020 11:56 ]
Teema pealkiri:  Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Lada (ja igasugu eksporti müüdud vene sõiduauto) puhul on üllatavalt palju varuosi saadaval lääne varuosatootjate poolt. Võtke lahti suvaline Eestis tegutsev e-pood ja uurige. Näiteks Moskvits 2141 puhul polnud eriliseks probleemiks soetada kvaliteetne lääne sidur (LuK), gaasamordid (Monroe), süütejuhtmed (NGK), piduriklotsid, pidurikettad, rattalaagrid, esituled jne. Selliseid juppe kasutades tänapäeva vene tööstuse puralura asemel tead, mida saad ja saadav peab ka vastu. Osa asju tuleb küll tellida (Eestis laos pole), aga põhimõtteliselt on nad olemas.

See vajab muidugi auto tundmist ja taipamist, kust mida, aga mehed on öelnud, et ka saksast pärit mootorijuppe (saaled, kolvid, tihendid) on saada olnud.

Soovitatav on ka otsida nõuka ajal toodetud ja kellegi garaažis seisnud auto, selle asemel, et lõputult remontida mõnda "Uue Venemaa" toodangut, sest nende kvaliteet käis 1990ndatel kohutavalt alla ja tükati pole see taastunud siiani.

Autor:  maksipoiss [ 28 Jaan, 2020 22:19 ]
Teema pealkiri:  Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Manurhin kirjutas:
maksipoiss kirjutas:
Lada- Catwees Pärnus ja Tartus (Ehk lohistavad ka Uaz-i kohale :) )
Gaz, Kamaz, Ural- Rebella

Huvitav, Catweesi kodulehelt ma küll sellekohast infot ei leidnud..

Ladade müügiks oli ikka eraldi ettevõte ,mis tegutseb Catweesiga ühe katuse all. Ladakeskus oli vist, aga praegu on koduleht maas.

Autor:  Manurhin [ 28 Jaan, 2020 23:42 ]
Teema pealkiri:  Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Kapten Trumm kirjutas:
Soovitatav on ka otsida nõuka ajal toodetud ja kellegi garaažis seisnud auto, selle asemel, et lõputult remontida mõnda "Uue Venemaa" toodangut, sest nende kvaliteet käis 1990ndatel kohutavalt alla ja tükati pole see taastunud siiani.

Neid "ajakapsleid" on endise NSVL aladelt leitud omajagu ja küllap leitakse veel edaspidigi (youtubes vastavaid videoid hulgim), aga kui õnnestubki leida näiteks mõni 40 aastat köetavas garaažis seisnud Niva (või mõni muu auto), millel läbisõitu täpselt niipalju kui oli maad autokauplusest koju, siis esiteks maksab see tõenäoliselt tunduvalt rohkem kui samaväärne uus auto praegu ja teiseks, kui lõpuks selline kusagilt kätte saadagi, siis no ma tahaks näha seda meest, kes sellist igapäevaliikurina tarvitama hakkab. Pigem ikka kohe must number külge ja äärmisel juhul suvel ilusa ilmaga mõnel paraadil võiks ehk väikese sõidu teha.

Autor:  Manurhin [ 29 Jaan, 2020 0:46 ]
Teema pealkiri:  Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Kiire otsing tuubis märksõnaga капсула времени Нива ja tuligi kohe hea mitu tükki välja, lingilolev aastast 1980 läbisõiduga 200 km 8).

Autor:  Kapten Trumm [ 29 Jaan, 2020 19:35 ]
Teema pealkiri:  Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Kergekaalulisel masinal pole muidu mingeid hüper-super lukke ja difreid väga tarvis, sestap ronib ka Dacia Duster rohkem, kui keskmisel juhil julgust jagub.
Pehmetel nõlvadel on veojõu mahapaneku võimalus piiratud, sestap difrivaba pargimaastur võib seal olla paremgi kui ülekaaluline Land Cruiser.

Dacia Duster peab muidugi olema neliveoline (enamik neist on esiveolised, mis müüakse) ja kasutatud kujul peaks veenduma, et need "lülitatavad neliveod" kõik korralikult töötaks, sest need pole üldiselt tõsisele offroadile mõeldud ja kui seda on tehtud, võib asi suht küpse olla.

Autor:  Kapten Trumm [ 19 Veebr, 2020 13:07 ]
Teema pealkiri:  Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Torude kvaliteedist.
Olen kohtunud mehega, kes on liikunud vene gaasimaardlate piirkonnas (kust siis torud igasse ilmakaarde laiali lähevad), igasugu propelleriks keeratud torusid ja kahjustusi ümberringi, mis viitavad suurele, kõrge temperatuuriga tulekerale, pidi seal igal sammul kohtama. Neid ilmkärakaid on olnud küllalt, inimohvritega kaasa arvatud.

Vene tööstuse uudiste juurde - Eestis pidi olema nüüd müügis Venes toodetud ATV-d, paljulubava nimega "Stels".
Autoleht katsetas ja leidis, et on umbes võrreldav Hiina ATV-dega, korralikke tootjate omad aga on, nagu hindki, nendest tasemelt veel kaugel ees.

Autor:  Xender [ 19 Veebr, 2020 15:29 ]
Teema pealkiri:  Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Siin sa Trumm eksid, venelaste Stelsid on hinna poolest täitsa võrreldav Suzuki, Honda jne. Hiinlased on umbes poole odavamad ja seal kvaliteet ka täitsa normaalne, mul endal on küll UTV ja ei saa midagi halba öelda kvaliteedi poole pealt. Mul muidugi ta rohkem selline transpordivahend - lumelükkaja kui mudaralli vahend.

Vene asjade konkurentsivõime on viimasel ajal kukkunud külltki madalale - pmt küsivad lääne hinda asjade eest, mille kvaliteet on sittem kui Hiinal.

Autor:  Kapten Trumm [ 19 Veebr, 2020 15:36 ]
Teema pealkiri:  Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid

Korralikud ATV-d maksavad ikkagi viiekohalist, mitte neljakohalist summat.
http://polaris.ee/atv/

Ise küsimus nende tundmata loomadega on, palju peab juurdehindlust lisama kohalik maaletooja, juhuks kui tehas ütleb, et sorry, garantii lõppes piduritulede kadumisega silmapiirilt, ostjatele on aga lubatud teatud asju välja.

Üks asi tuli veel meelde. Nüüd on võimalik osta sellist imeasja nagu automaatkäigukastiga Lada. Tegu siis ilmselt Renault juurtega variaatorkastiga, mitte hüdromehhaanilisega.

78. leht 89-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/