www.militaar.net
http://militaar.net/phpBB2/

Vanem tehnika, memuaarid jne.
http://militaar.net/phpBB2/viewtopic.php?f=40&t=33590
78. leht 78-st

Autor:  Zuslik [ 14 Dets, 2016 0:41 ]
Teema pealkiri:  Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

EOD kirjutas:
Lahinguväljatransportöör LuAZ-967 siis. Üks peaks siiani Eestis alles olema. Mõned aastad tagasi veel oli.

Nagu tuleb välja on neid Eestis siiski mõned eksemplarid rohkem ! Nimalt vedas vennas täna meile õuepeale sellise isendi http://www.offroadvehicle.ru/AZBUCAR/Lu ... 201973.jpg Konkreetsest isendist ei hakka pilte ennem üles panema kui midagi masina kallal on korda saadetud , sest olukord tal veidi õnnetu aga kõik on siiski tehtav . Nimelt on konkreetne isend käinud ninapidi korralikult puus ja peale seda on teda teisele masinale kannibaliseeritud nii, et kellel on või teab kedagi kellel võib olla LUAZ-i vidinaid ripakil võib privas märku anda . Tehnilise poole pealt tuleb sealt alustuseks vahetada välja käigukast ja mootor mis on üritatud panna sapika omad - õnneks saime originaalmootori kaasa aga see tuleb üle käia sest liigub pool pööret ja siis kiilub kinni (loodan ,et mitte kuid kahtlustan väntvõlli kuid võib ka jaotuskarp olla sest keegi oli seal midagi näppind ja peale seda oli väidetavalt probleem tekkinud). Samuti tuleb paigaldada uus tagadiffer ja leida difri ja käigukasti vahele kardaanvõll ning diferentsiaali ja sildade vahele kardaaniristidega poolassid (diferentsiaal ja käigukast on olemas aga tahavad remonti ja sobivaks kohendamist, sest on 969 omad). Maha on masina pealt kruvitud veel reelingud , armatuur , vints, prosektor, esiklaas koos kojamehega(aknaraam õnneks alles), luugikesi ja alla kruvitud mosse veljed. Hävinud on iluvõre ja summuti tuleb ilmselt ise uus teha sest avarii tagajärjel ei ole tast kuigipalju võtta.
Niipalju veel , et antud isend on viktoriini küsimusele vastupidiselt roolikarbiga nii, et tahtes kohe tarka mängida ja tuttavatele NSVL-i inseneride tehnilist lahendust tutvustada tegin end lolliks :mrgreen: ( usalda aga kontrolli)

Autor:  Kapten Trumm [ 10 Mai, 2017 18:37 ]
Teema pealkiri:  Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Vene automeedia (ja natuke ka Eesti oma) tähistavad Niva 40. aastapäeva.
Kurvaks faktiks oli, et selle oma aja kohta suhteliselt geniaalse auto konstruktor läks 2 nädalat tagasi taevasesse konstrueerimisbüroosse.
http://forte.delfi.ee/news/auto/ponev-a ... d=78168200
Kui kõik asjad kokku arvata, peaks see maailma mastaabis olema kõige edukam nõuka sõiduauto.
Kes vene keelt loeb, siis värskes vene Autorevüüs on pikem artikkel, kus võrreldakse omavahel ka vana ja uut Nivat.
Muuhulgas on 40 aastaga Nivale tekkinud roolivõimendi, istmesoojendused ja konditsioneer ning kardaanvõllid on kardaaniristide asemel püsikiirusliigenditega.
Kuid mootor on raua osas jäänud (sh Saksamaal müüdavad) ikka igihaljas Fiat+Vaz omalooming. Isegi Samara ja 110 mootoreid sealt ei leia.
Siiski huvilised peavad paremaks originaalset Nivat, mis omal ajal tehti enamvähem rahuldava kvaliteediga (võrreldes nende 1990ndatel Eestis müüdud õudustega, mis lagunesid juba poes) ja mille salong püsis ka 10 a pärast ühes tükis (koosnes 2106 suhteliselt kvaliteetsetest ja vastupidavatest juppidest). Hilisem Niva sai endale Samara stiilis sisu, kus istmed lagunesid juba aastaga. Ka peetakse neid sinna pandud vene mootorielektroonika tükke kehvadeks, esialgne Weberi tüüpi karburaator ja kontaktidega jagaja on töökindlamad.

Autor:  hs33 [ 15 Mai, 2017 11:36 ]
Teema pealkiri:  Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Gaz-tüüpi veoautode jutu jätkuks:

Rääkisin üks aeg siin mehega, kes väitis, et tehasemootor kestis tema kasutuses kuskil 70 tuhat km ja kapitaalremonditu umbes 20 tuhat(üks paremini tehtu isegi 25 tuhat). Teab keegi täpsustada?

Autor:  Walter2 [ 15 Mai, 2017 12:09 ]
Teema pealkiri:  Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

hs33 kirjutas:
Gaz-tüüpi veoautode jutu jätkuks:
Rääkisin üks aeg siin mehega, kes väitis, et tehasemootor kestis tema kasutuses kuskil 70 tuhat km ja kapitaalremonditu umbes 20 tuhat(üks paremini tehtu isegi 25 tuhat). Teab keegi täpsustada?

Gaz-mootori all peetakse silmas R6 või V8 mootorit?

Autor:  hs33 [ 15 Mai, 2017 12:14 ]
Teema pealkiri:  Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Tõsi, see jäi mainimata! Gaz-51/52 reaskuuesest oli juttu.

Autor:  frantzus [ 15 Mai, 2017 21:30 ]
Teema pealkiri:  Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

gaz- 52 tehasemootor koos kerimisega ca 150000 km, kuusalu kapi mootor ca 20000km olenavalt kasutajast, saaled ei kestnud, tehasemootoril jooksis kolvisõrm väja, oleks kestnud ehk sitaks veel...

Autor:  Troll [ 15 Mai, 2017 22:13 ]
Teema pealkiri:  Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Ümmarguselt võttes tuli mul GAZ-52-ga rajoonisisestel vedudel läbisõiduks 100 km päevas, aastas kindlasti üle 20000 km. Kuue aasta jooksul vahetasin kolm korda kapremonditud mootorit, kokku siis neli tükki. Mis siis tuleb, umbes 30000 km mootori kohta?
Takkajärgi mõeldes võis kapremonditud mootorite väikese läbisõidu põhjuseks olla ka see, et ega sulle ei antud võimalust teda korralikult sisse sõita. Ei vaadanud keegi, et sul uus värske mootor peal, kohe kui remondist tulid, täiskoormus selga ja anna tuld.
P.S. Ja tõesti oli kõikidel mootoritel vahetusse minemise põhjuseks saalekolin.

Autor:  EOD [ 15 Mai, 2017 22:37 ]
Teema pealkiri:  Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Ega 30. aastatel komveerandtonnise kandejõuga Dodgele loodud mootori veidi modifitseeritud kloon polnudki sobiv 2 - 2,5 tonnise kandejõuga masinatele, eriti kui neil veel mingi furgoon peal oli.
Saaledega läks olukord paremaks kui tulid teras-alumiiniumsaaled. Teras-babiit ei kestnud üldse.
Teiseks nõrgaks kohaks olid väljalaskeklapid. Eriti kui vanemale, 18 mm küünaldega mootorile 76-oktaanilist bensiini tuli joota. BTR-60 klappidele ümbertehtuna mootor kestis.

Autor:  hulgus [ 16 Mai, 2017 22:06 ]
Teema pealkiri:  Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Troll kirjutas:
Ümmarguselt võttes tuli mul GAZ-52-ga rajoonisisestel vedudel läbisõiduks 100 km päevas, aastas kindlasti üle 20000 km. Kuue aasta jooksul vahetasin kolm korda kapremonditud mootorit, kokku siis neli tükki. Mis siis tuleb, umbes 30000 km mootori kohta?
Takkajärgi mõeldes võis kapremonditud mootorite väikese läbisõidu põhjuseks olla ka see, et ega sulle ei antud võimalust teda korralikult sisse sõita. Ei vaadanud keegi, et sul uus värske mootor peal, kohe kui remondist tulid, täiskoormus selga ja anna tuld.
P.S. Ja tõesti oli kõikidel mootoritel vahetusse minemise põhjuseks saalekolin.


Sama siin. 90-te alul oli 52 tööautoks. Naljalt üle 20´000km Nuia kap.remonditud mootor ei kestnud. Ikka saaled. Proovisime enne sõitu minekut kontrollida, pingutada, aga tulutult. Kui läksime "avtol" ja "kamaz"i õlidelt üle mingile Neste teadmata mootoriõlile, läks 40+tkm pealt plokikaane tihend, aga saaled olid ok.
R6 ei kannatanud kiiret sõitu, 80 oli piinamine, 70-ga loksuva vanamehe bussi mootor kestis teadmata aja. Aga varustuse autoga päevaga 4-500km sõites polnud mahti 70-ga tiksuda.

Autor:  Kapten Trumm [ 23 Mai, 2017 13:08 ]
Teema pealkiri:  Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Eestis kapremonditud mootorite kehva ressursi põhjus oli/on
1. varuosade kehv kvaliteet - varuosadena läksid kaubandusse muuhulgas osad, mis tehase kvaliteedikontrolli ei läbinud.
2. remondimeeste väga vilets töö

Meil oli aastaid kaater 51 mootoriga, sellel käis harilikult enne hooaega kaan maha (et klapid oleks OK), merel sai see 2800 pööret pidevalt ja sõidutunde sedasi kogus suvega mõnikümmend.
Järgiaitamine (3000 pööret) hakkas lõppema klapipesade puruks minekuga, kuid saalede pidevat vahetust ei mäleta (olin seal ninapidi juures), sest selleks tulnuks mootor maha tõsta.

Korralikult tehtud mootor (hoolas eraomanik+tuttavate abi) kestis samakaua kui tehase oma.
Küsimus on ka mis õlidega sõitsid. Näiteks krooni algusajal müügile tulnud Teboili (Soome) 10W-40 mineraalõli algupärase M-10G1 asemel tähendas täiesti arvestatavat läbisõitu. Vabalt võis olla, et kui M-10G1 või AC-8ga olid silindrites jämedad randid sees, siis Teboiliga polnud veel hoonimise jutid ära kulunud.

78. leht 78-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/