www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 03 Juun, 2020 3:49

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 1291 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 13 Mai, 2020 15:02 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 28958
Tsiteeri:
Läänes oli/on nii , et lõppprodukti tootjad disainivad ja sisuliselt kokkuostetud detailidest panevad masina kokku. Üldjuhul ainult väga olulised detailid tehakse ise. Mistõttu ei pea jalgratast leiutama iga asjaga ning käed on vabamad ja muudatusi on kiirem ja lihtsam sisse viia.


Kes on kursis Mercedese hingeeluga, teab hästi, mida sellise loogika peale minek tõi kaasa autode kvaliteedis 1990ndate keskpaigas.
W124 ja W201 puhul tootis Mercedes 80% osi ise ja 20% tegid allhankijad, W202 ja W210 puhul oli see vastupidi.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 13 Mai, 2020 19:11 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 22 Jaan, 2005 0:04
Postitusi: 644
Kapten Trumm kirjutas:
Tsiteeri:
Läänes oli/on nii , et lõppprodukti tootjad disainivad ja sisuliselt kokkuostetud detailidest panevad masina kokku. Üldjuhul ainult väga olulised detailid tehakse ise. Mistõttu ei pea jalgratast leiutama iga asjaga ning käed on vabamad ja muudatusi on kiirem ja lihtsam sisse viia.


Kes on kursis Mercedese hingeeluga, teab hästi, mida sellise loogika peale minek tõi kaasa autode kvaliteedis 1990ndate keskpaigas.
W124 ja W201 puhul tootis Mercedes 80% osi ise ja 20% tegid allhankijad, W202 ja W210 puhul oli see vastupidi.


See on liiga lihtsustatud arvamus ja suurest pildist välja rebitud kild.

1) Mercedes põhjused üha rohkem ja rohkem kasutada all hanget oli toote omahinna alandamine ning uute mudelite välja töötamise kiirendamine. Pealegi Mersu sihtgrupp ei olnud ostjaskond kelle jaoks oli odav remont argument.

90-2000 toimus oluliselt rohkem muudatusi ja uuendusi(turvavarustus , elektroonika , juhiabid , heitgaasi normid , ökonoomsus jne) kui eelnevatel aastakümnetel kokku ja seetõttu polnud enam otstarbekas ise kõike leiutama hakata. (Ma nüüd mälu järgi vabas vormis kirjutan) - 90 paiku hakkasid pead tõstma ka igasugused Läänemaailma katsed ühtlustada ohutusvarustust ning elektroonika poole diagnostikat. Liiga palju oli ebastandartsust ning iga tootja ajas oma rida.

2) Põhjus miks kvaliteet käis alla oli lihtsalt selles , et Mercedes hakkas tellima vähendatud nõudmistega kaupa. Ehk siis teadlikult telliti ja saadi mida sooviti. Vajadusel oleks saanud tellida ka igikestvaid detaile - aga hind pani asja paika. Kui tellitud kaup poleks vastanud Mersu tehase nõudmistele siis oleks partiid tagasi lükatud koos leppe trahvidega.

Ehk siis kokkuvõtteks allhankijate peale tootmise ülesse ehitamine oli ainult üks sammas suures säästu poliitikas , mille käigus lõdvendati kvaliteeti kõikvõimalikes kohtades.

Ka maailma mõneti kõige kvaliteetsemad ning rangemate nõuetega transpordi vahendid nagu reisilennukid pannakse kokku allhankijate detailidest. Kontroll ja kvaliteet(kooskõlas hinnaga) on oluline mitte aga kes teeb.

-------------

Minnes tagasi Nõuka aega oli olukord teistsugune. Olude sunnil hakkasid lõppprodukti tehased kõike põlveotsas leiutama ning tootma.

Ma usun , et tehas mis on spetsialiseerunud näiteks hammasrataste tootmise peale suudab palju odavamalt ja paremini teha seda kuna : on olemas vastavad seadmed , inimesed , oskusteave ja tehniline areng oma kitsas valdkonnas. Pidevad ja suured tellimused tähendavad , et kõike kasutatakse efektiivselt ära ning suudetakse ajaga kaasas käia.

Talleksi puhul oli nii , et väike seeria jaoks pidi hankima eraldi pingipargi , ehitama ruumid ning koolitama töötajad. Seejärel nuputama ning alustama nullist kõike katsetades. Kui aga tellimus sai täidetud siis protsess katkes. Tööpingid jäid tolmu korjama ning töölised suunati muudesse kohtadesse. Järgmine kord alustati jälle sisuliselt nullist - tehnoloogia ka ju arenes vahepeal. Ajaga kaasas käia ning omahinda alla viia väga keeruline. Kvaliteedi tagamine tähendas kõrget omahinda ja aeglast tootmist - käsi juhtimisega tööpingi kvaliteet olenes 99% töölisest ning iga üksiku toote järel ajamahukast järelmõõtmisest. Automaat pinkide ja rakiste ning muude abivahendite jaoks polnud jällegi piisavalt töömahtu. Nokk kinni , saba lahti.

Aga ekskavaatorite/maaparandus masinate jaoks on sul vaja kõike: hammasrattad , võllid , mutrid , poldid , ketid , laagrid , kummidetailid , valudetailid , teraskonstruktsioonid , hüdraulika komponendid , sisepõlemismootorid , sidurid , tihendid jne. Tehas pidi arendama : koostamist , värvimist , keevitamist , mehhaanilist töötlemist , metalli valu , toote katsetamist/arendamist , määrdeained jne . Samuti pidi läbi lukuaugu pugema , et hankida materjale ning komponente(mida oli võimalik sisse osta).

Kogu eelnev võttis kole palju auru ära oma põhitöö juurest. Memuaaride järgi tundus , et sisuliselt elati tehases ja 12h tööpäev oli mitteametlik norm - muidu polnud võimalik. Kaudsete probleemidega tegelemine oli suur mure.

Eks muidugi lõpptooted , mis oli 5-10 aastat peaaegu muutumatul kujul tootmises omandasid normaalse viimistluse/kvaliteedi/omahinna/efektiivsuse. Tootmise korraldus , Moskvast eraldatud materjalid(ja nende omadused) ning planeeritud toodangu arv kooskõlas reaalse suutlikusega - kõik jõudis paika loksuga. Siis juba piisavalt suur tootemaht tingis selle , et isegi kui pidid lihtlabase klambri või kruvi leiutama tasus ära. Samamoodi nagu hüdrosilindrite tootmisüksus Talleksis - sisuliselt nullist hakati nendega pihta ja õnneks oli piisavalt kasutust sellele.

Aga plaanimajanduse ja nõuka aegse üldise tööstuse potentsiaali suurim nõrkus oli muudatused(uued lahendused , väike seeriad jms) kuna kunstlikult loodud inerts oli kohutavalt suur.


Viimati muutis Wots, 13 Mai, 2020 19:56, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 13 Mai, 2020 19:56 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 898
Kapten Trumm kirjutas:
Tsiteeri:
Läänes oli/on nii , et lõppprodukti tootjad disainivad ja sisuliselt kokkuostetud detailidest panevad masina kokku. Üldjuhul ainult väga olulised detailid tehakse ise. Mistõttu ei pea jalgratast leiutama iga asjaga ning käed on vabamad ja muudatusi on kiirem ja lihtsam sisse viia.


Kes on kursis Mercedese hingeeluga, teab hästi, mida sellise loogika peale minek tõi kaasa autode kvaliteedis 1990ndate keskpaigas.
W124 ja W201 puhul tootis Mercedes 80% osi ise ja 20% tegid allhankijad, W202 ja W210 puhul oli see vastupidi.

See on väga lihtsustatud vaade W124 ja W210 on täpselt ühepalju Mersu ja allhankijate osadest kokku pandud. W210 suurim probleem rooste tabab just seda Mersu enda tehtud keret.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 13 Mai, 2020 20:30 
Eemal
Liige

Liitunud: 06 Juul, 2005 16:48
Postitusi: 994
Wots kirjutas:
Aga plaanimajanduse ja nõuka aegse üldise tööstuse potentsiaali suurim nõrkus oli muudatused(uued lahendused , väike seeriad jms) kuna kunstlikult loodud inerts oli kohutavalt suur.
Ma olen aru saanud, et asi polnud niivõrd inertsis kuivõrd selles, et uue tootega alguses langes toomise efektiivsus ja sellega seoses ka vähenes toodangumaht, mis tähendas, et tehase direktor sai vastu pead nii ülevalt (sest tootmismaht vähenes) kui ka altpoolt, kuna tööliste palgad või boonused vähenesid seoses efektiivsuse vähenemisega.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 13 Mai, 2020 21:15 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 22 Jaan, 2005 0:04
Postitusi: 644
alari kirjutas:
Wots kirjutas:
Aga plaanimajanduse ja nõuka aegse üldise tööstuse potentsiaali suurim nõrkus oli muudatused(uued lahendused , väike seeriad jms) kuna kunstlikult loodud inerts oli kohutavalt suur.
Ma olen aru saanud, et asi polnud niivõrd inertsis kuivõrd selles, et uue tootega alguses langes toomise efektiivsus ja sellega seoses ka vähenes toodangumaht, mis tähendas, et tehase direktor sai vastu pead nii ülevalt (sest tootmismaht vähenes) kui ka altpoolt, kuna tööliste palgad või boonused vähenesid seoses efektiivsuse vähenemisega.


Teeb ju sama välja.

Suure inertsi(üldiste eripärade tõttu) pärast oligi keeruline tootmist ümber korraldada mis tingis ebanormaalselt suure toodangu arvu languse ebamõistlikult pikaks ajaks.

Muidugi ei saa kõike üks ühele võtta. Olenes ju tehasest , toodangust ja tellimuse arvust ning sellest kui tähtsaks Moskva seda pidas.

Tundus mida suurem tehas oli seda vähem oli takistusi.Väiksemad pidid aga koledal kombel mängima ümber kuidas täita hetke plaani kuid olla valmis ka tulevikuks.

Koht toitumisahelas oli oluline ma arvan.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 14 Mai, 2020 9:48 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 28958
Tsiteeri:
See on väga lihtsustatud vaade W124 ja W210 on täpselt ühepalju Mersu ja allhankijate osadest kokku pandud. W210 suurim probleem rooste tabab just seda Mersu enda tehtud keret.


W210-l (ja W202-l) on neid ära ikalduvaid (allhanke)juppe ikka hulgi peal, peale selle mädaneva kere.
On lausa üks lööklause ostjale: kõike muud, ainult mitte Siemensi elektroonikat :oops:
Omaette naerukoht on need 90ndate keskpaiga mersu autode elektrijuhtmestikud.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 14 Mai, 2020 11:47 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 898
Ega W124-jal ei olnud need elektrijupid ka Daimler-Benzi enda poolt toodetud ei olnud. Ja kui võrrelda facelift eelset W124-ja W210-ga, siis viimasel oli ikka oluliselt rohkem elektrit peal.
Tavaline W124 oli ikka väga plank ilma kliimaseadmeta (hea kui konditsioneer oli), aknad käisid vändast ja elektriga sai reguleerida ainult kaassõitja poolset peeglit.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 14 Mai, 2020 12:34 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 28958
Tegelikult juhtus selline piinlik lugu, et Mercedes, otsustades olla innovaatiline, tellis mitmele 90ndatel tulnud mudelile mingi rohelise unenäo ajel naftast mitte valmistatud, bioloogiliselt laguneva isolatsiooniga juhtmed. Paraku aga alltöövõtja, kes need tootis, suutis mingi jama kokku keerata ja praktikas juhtis siis, see, et seejuhtmete isolatsioon lagunes mootori kuumuse mõjul mõne aastaga ja tõi kaasa massiivse klientide kisa. Lugu oli kohe nii hull, et Mercedes oli sunnitud välja töötama "tavaliste" juhtmetega "improved" lahenduse ja vahetama neid autodel ka peale garantiiaega. 2-3 aastat neid lagunevaid juhtmeid kasutati, siis läks kisa liiga suureks. Huvitav, palju autosid maha põles?

Ühesõnaga, W124, W126 ja W201-ga sisse töötatud soliidse ja ülimalt töökindla auto reputatsioon kukkus W202, W210 ja W140-ga peldiku nivoost madalamale. Lisaks igat sorti muud säästumeetmed nagu õhem värvkate (roostetavad kui hullud), Türgis toodetud varuosad jne. Ja muidugi ka toona tuuri koguv immigrantidest autotehaste tööliskond.

Tsiteeri:
Ega W124-jal ei olnud need elektrijupid ka Daimler-Benzi enda poolt toodetud ei olnud.


W124 (ja teiste selle aja saksa premium autode) elektrijupid olid üldiselt toodetud Boschi või Hella poolt, mis oli toona kvaliteedi etalon. Ssillajupid Lemförder, Bilstein jne. Järgmise põlvega leidsid endale see samasse odavamate, aga kehvema kvaliteediga jupitootjate tooted. Valeo, Delphi jne. Odavamad elektrijupid kombinatsioonis palju keerukama elektriga on muidugi katastroofi retsept.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 14 Mai, 2020 12:56 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 898
Kapten Trumm kirjutas:

W124 (ja teiste selle aja saksa premium autode) elektrijupid olid üldiselt toodetud Boschi või Hella poolt, mis oli toona kvaliteedi etalon. Ssillajupid Lemförder, Bilstein jne. Järgmise põlvega leidsid endale see samasse odavamate, aga kehvema kvaliteediga jupitootjate tooted. Valeo, Delphi jne. Odavamad elektrijupid kombinatsioonis palju keerukama elektriga on muidugi katastroofi retsept.


Mul oli päris pikalt ametiautoks W210, juhtmestiku probleemi küll ei mäleta (ei olnud saksast toodud second-hand, siitsamast Silberist ostetud)

Aga mis puudutab seda laktrit ja elektroonikat, siis kuna järgmistel mudelitel kasutati vähem Boschi asju ei ole see mitte mingiks garantiiks, et Boschi asjad oleks paremini toimetanud, võrdlusmoment lihtsalt puudub. Ega neid Boschi uuema aja keerukamaid elektroonikakomponenete kah väga taevani ei kiideta.

Ja Mersu tehases töötasid türklased juba siis, kui seal W124-ja kokku pandi. Gastarbeitereid hakati sisse tooma juba alates 60-datest ja seda just eelkõige kiiresti kasvava autotööstuse vajaduste jaoks.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 14 Mai, 2020 13:01 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 28958
W210 minuarust tuli liiga hilja, et seda õnne niipalju kogeda (kas üldse), W202 ja W140 said seda rohkem kogeda, mersu paigaldas seda ikaldust vist 1993-1995 või midagi sellist. Eriti räme probleem on see W140 V12 mootoriga (mootor tuleb maha võtta) ja ega need asendusjuhtmed ka just odavad pole. Olen hiljuti ühel W202-l neid vahetanud, kuigi töö polnud iseenesest väga keeruline (pool päeva tööd garaažis, umbes võrreldav keerukus 1980ndate autodega, ainult üks juhe tahtnuks korrektseks paigalduseks mootori mahavõtmist), aga i-le paneb enamasti täpi just uute juhtmete krõbe hind (kasutatud punt e-bayst ca 900 eurot, uus esindusest nats üle 2000). :rip:

Kui ma nägin neid "iselagunevaid" isolatsioone ise näpu vahel, siis minu silmis langes mersu maine küll kaks raksu allapoole, tuleb tunnistada, et sellist porni nägin elus esmakordselt (ka mitte nõuka autodel seda ei esinenud). Muidu netist võib ju lugeda, aga kui pole ise näinud, tundub mingi kauge probleemina, mis nagunii on eelmise omaniku poolt tehtud. Aga au peab andma auto töökindlusele - kui mootori peal on rüüsi sees kimp, kus on 20 eri juhet ja ühelgi polnud grammigi isolatsiooni alles, siis auto täiesti sõitis, alles ettevaatamatu liigutus nende väänamisel tõi probleemi välja.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 15 Mai, 2020 0:46 
Eemal
Liige

Liitunud: 21 Juun, 2009 19:48
Postitusi: 1433
Mingil aastal arvutasid MB raamatupidajad välja, et igavesti kestva auto valmistamine on tehniliselt võimalik kuid liiga kallis. Näitlikult - töökindluse tõstmine 95 % tasemelt 98-ni ei maksa mitte 3 % rohkem vaid ca 30 % ja tõenäosus, et 99,9 % protsendil autodest ühtegi riket ei teki viib hinna kuhugi kosmosetehnoloogia tasemele.
Seetõttu on odavam keskenduda garantiiremondile, kliendiga mitte vaielda ja tekkinud viga esimese kaebuse peale ära parandada. Niikauaks võib asendusauto anda. Kui riket ei tekigi, kui juhtub selline klient, kes mingi polstri nagisemise pärast ei irise jne on see kõik puhas rahaline võit.

Sellisele järeldusele jõuti mumeelest neil aastail kui kasutusrent massidesse läks. Auto peabki garantiiaja ja tavalise kasutusrendi ( 4-5 a) vastu pidama, siis viskab omanik ta minema (annab poodi tagasi) ja võtab samalt tootjalt uue. Järelturukasutajad tehase jaoks prioriteetsed kliendid ei ole, sest teevad ise, kasutavad B-kategooria osi või romulat ja väga harva kui nende käest mingi raha tootjafirma taskusse jõuab.
Prioriteetsel kliendil on seevastu täiesti ükskõik kas 1997 a auto juhtmestik idaneb või mädaneb.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 15 Mai, 2020 9:47 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 28958
W123 või W124 puhul, eriti diislitega, pole midagi haruldast, kui näete autot, millel on odomeetril on teine ring (st miljon+ km). W210 puhul on taksodel ka seda ette tulnud (ka Eestis), kuid lihtsalt selle vahega, et viimastel on auto juba paar korda pilbasteks lahti võetud (nt uus põhi keevitatud, mootorit remonditud), kui W124 puhul, kui on hoolikas omanik, on enamasti tehtud vaid pisemaid remonte, vahetatud veepump, genekas, sillajupid vms. Saksamaa teedel võivad all veel olla originaalamordid jne.

Loomulikult pole kauakestvad autod ei autotehaste ega erinevate kapitalijuutide ärihuvides. Eriti liisingu ajastul. Huvi on, et inimene ostaks iga 3-5a takka uue. Seepärast pole ka mõtet toota aegumatu disaini ja igikestva tehnikaga autosid.

Vene autodega taolisi läbisõite muidugi ei saavuta - enamasti muutub probleemiks see, et kere muutub pehmeks, aknad ei püsi enam ees jne. See juhtub tavaliselt nii 300 000 km kandis. Ja selise läbisõidu saamiseks peab aastaringi sõitma, siis lisandub veel rooste probleem.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 15 Mai, 2020 9:54 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 898
Kapten Trumm kirjutas:
Loomulikult pole kauakestvad autod ei autotehaste ega erinevate kapitalijuutide ärihuvides.


Kui sa oleks ettevõtte omanik, siis sa muidugi toodaks selliseid asju, mis on igavesed ja ei vajaks mitte kunagi remonti, eksju? :mrgreen:


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 15 Mai, 2020 10:21 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 28958
No mercedes kunagi taolisi asju ju tootis, omas ülemaailmset parimate autode reputatsiooni (USA-s eriti) ja teenis ka korralikku kasumit. Tegelt ka BMW - lihtsalt sihtgrupp oli natike erinev, vanem ja konservatiivsem maksejõuline osa ostis mersu, noorem bemmi.

Muidugi tuleb öelda, et vaadates nt kestvustestide tulemusi (saksas tehakse juba 300 000 km teste), siis kvaliteetne mersu on comebacki teinud. Samas muidugi meie oludes pole see kogu tõde - eriti meie teedel - sest Saksamaal pole midagi erilist selles, et 300 tuhat sõitnud autol pole ainsatki sillajuppi vahetatud. Head teed lihtsalt. Ja taolist kloriididega teede reostamist nagu siin, seal ka pole (autod mädanevad vähem).

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.
PostitusPostitatud: 15 Mai, 2020 10:28 
Eemal
Liige

Liitunud: 07 Veebr, 2009 13:28
Postitusi: 652
Kapten Trumm kirjutas:
W123 või W124 puhul, eriti diislitega, pole midagi haruldast, kui näete autot, millel on odomeetril on teine ring (st miljon+ km). W210 puhul on taksodel ka seda ette tulnud (ka Eestis), kuid lihtsalt selle vahega, et viimastel on auto juba paar korda pilbasteks lahti võetud (nt uus põhi keevitatud, mootorit remonditud), kui W124 puhul, kui on hoolikas omanik, on enamasti tehtud vaid pisemaid remonte, vahetatud veepump, genekas, sillajupid vms. Saksamaa teedel võivad all veel olla originaalamordid jne.

W123 puhul pidi Mersu igal juhul toimiva diisli tegema, see et ta liigagi kestev sai ei olnud probleem.
See mis haltuura korral juhtub, näitas GM oma poolkõva V8 diisliga, lõppeks saadi ka see kestma aga reputatsioon oli rikutud. Ja mitte ainult konkreetsel mootoril vaid kogu kontseptsioonil üldse, seda küll siis USAs.

_________________
“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.”


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 1291 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt