www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 21 Sept, 2020 18:13

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 23 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: M1 Abrams seeria
PostitusPostitatud: 21 Mai, 2006 22:51 
Eemal
Liige

Liitunud: 28 Aug, 2005 21:30
Postitusi: 1355
Asukoht: järvamaa
Antud teema on on tehtud lihtsalt igavusest, sest Pronkssõduri nimeline rahvaspordiüritus tüütas ära.

M1 Abrams.

M1A2 kohta, nurksulgudes on M1 kohta.

Meeskond: 4, Komandör, sihtur, juht(juht/mehhanik), laadur.
Pikkus (koos suurtükiga):9,83m
Kõrgus:2.8m (kõige kõrgemast punktist-M2 HMG pealt)
Laius:3,7m
Standard lahingumass:69 tonni [u.55 tonni]
Mootor:AGT-1500 turbiinmootor (tootja on Honeywell)
Käigukast: Allison X-1100-3B automaatkast 4käiku edasi, 2 tagasi.
Juhtimissüsteem:Hüdrostaatiline
Kütusekogus:504.4 gallonit/1909liitrit, kuues kütusepaagis.
Vedrustus:Torsoon
Suitsukate:2x6torulist suitsugranaadiheitjat, mootor
NBC süsteem: Ülerõhk.[osakeste filter]


Relvastus.

1x 120mm sileraudne suurtükk, Rheinmetall M256 [105mm M68]
1x 7,62mm kuulipilduja samal teljel suurtükiga,M240
1x Raskekuulipilduja M2, komandöri luugukohal
1x Kergekuulipilduja M240 (või muu) sihturi/laaduri luugikohal (ei ole kõikidel masinatel)
Laskemoona kogused: 42x120mm,11400x7,62mm,900x12,7mm [55x105mm, muu sama]
Laskemoona tüübid: HEAT-MP-T, APFSDS-T, MPAT, STAFF
Stabileerimine:Kõigis tasapindades.
Turreli juhtimine:Elektrohüdrauliline, manuaalne
Kaugusmõõtja:Laser, optiline


Need olid üldised tehnilised andmed, kui huvi võib alati üht-teist lisada.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 21 Mai, 2006 23:12 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 17 Juul, 2005 10:42
Postitusi: 746
Asukoht: Tallinn
Panen siis pildi ka:

Pilt

_________________
http://detektorist.pro-forums.com/ Eesti Detektoristide Foorum


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 22 Mai, 2006 1:02 
Eemal
Liige

Liitunud: 28 Aug, 2005 21:30
Postitusi: 1355
Asukoht: järvamaa
Mootor

Honeywell AGT-1500 (endine Avco Lycoming) turbiinmootor on nn mitmekütuseline mootor, mis kasutab kütteks kõiki kütuseliike (suure võimsuskaoga ka piiritust).USA relvajõududes kasutatakse M1 puhul reeglina diislit või kresooni.AGT-1500 arendab umbes 1500hj ja 5150nm pöördemomenti (30000rpm juures), sellest piisab, et ligi 70.tonni kiirendab 0-35km/h 6-7 sekondiga.Allisoni käigukastil on 6 käiku ,4edasi 2tagasi, käiguvahetus on automaatne.Käigukasti ja mootori saab vahetada vähem kui tunniga.Masina juhtimis süsteem (integraal pidurid, pöörlemise jutimine (üks tähik pöörleb ühtpidi, teine teistpidi)) võimaldab masinal pöörata 360 kraadi kohapeal (ehk siis oma pikkuse piires).Maksimaaliirus on ligi 70km/h.

Juhtimise toimub T-kujulise juhitsa abil ja gaasiantakse käega.(ehk siis juhtimine meenutab mootorratast)

Mootorit toidab 6 kütusepaaki, kaks ees (ümbritsevad juhti) ja neli taga, kütusepaagid on meeskonnast eraldatud soomusplaatidega.

M1 turbiinmootori eluiga on umbes 50protsenti pikem kui diiselmootoril (Leo-2)(kuni 1600 töötundi diiselmootori 900 vastu) samas on kütusekulu turbiinmootoril 30-50 protsenti suurem kui diiselmootoril.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 22 Mai, 2006 11:06 
Eemal
Liige

Liitunud: 01 Apr, 2005 8:47
Postitusi: 548
see eluea jutt ei pea päris paika. Kohe kindlasti mitte. Amid ise väidavad, et mootori suurimaks puuduseks on vähene ressurss. Ühes uurimuses näidati keskmiseks ressursiks 500 tundi. Seda uurimust (tegelikult rohkem selline kasutaja taseme memo) mul praegu käepärast ei ole, aga selle leidmine ei tohiks eriti keeruline olla. Diislitega ei saa/tohi gaasiturbiini mitte mingil juhul võrrelda. Töökindlus on ikka hoopis teisest kategooriast. Mainimata siinjuures kütusekulu. Turbiinil ei ole ju mingit sisulist vahet kas tank liigub või seisab. Seetõttu ongi M1 peale pandud APU (see ei ole muidugi ainus põhjus). Turbiini suur pluss on väiksem suurus, lihtsus, eri kütuseliikide kasutamise võimalus ning eelkõige suur võimsus. Miinuseks on kindlasti veel sissetuleva õhu kõrge kvaliteedi nõue. Hirmsalt peab toppima vaheleigatsugu filtreid. Ja see teeb asja jälle keerulisemaks - muidugi lüheneb ka hooldevälp. Nii, et gaasiturbiin ei ole üldse mingi ülihea värk. On olnud ka huvitavaid seiku. Näiteks rotsad tegid oma S-103 -le lausa kaks mootorit. Muidu tuksus diisliga, aga lahingusse lükkas sisse gaasiturbiini. Venelased jälle võtsid T-80-lt turbiini maha ja panid diisli asemele. See läheb muidugi teemast kõrvale, aga naljamehed panid kahetaktise diisli! nagu motikal!


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 22 Mai, 2006 12:05 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 27 Sept, 2005 13:57
Postitusi: 2012
Asukoht: Harjumaa
Venelased loobusid turbiinist kui jõuallikast tankil (väidetavalt olid venelased esimesed maailmas sellise jõuallika kasjutajana tankil), kuna hooldus oli keeruline ehk kodanikud vene sõdurid pidasid seda liiga keeruliseks.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 22 Mai, 2006 21:25 
Eemal
Liige

Liitunud: 28 Aug, 2005 21:30
Postitusi: 1355
Asukoht: järvamaa

Turrel


Turrel on valmistatud Chobham soomusest ja kaalub umbes 27. tonni.Pöörleb 360 kraadi.

Komandör istub paremal pool, sihtur sammuti paremal, komandörist ees/all, laadija istub vasakul.Kömandoril on 8 periskoopi ja ta (mini)torn pöörleb 360.kraadi.Laadijaluugil on üks periskoop, mis pöörleb 265.kraadi.Kömandöri luugikohal asuvast raskekuulipildujast saab lasta ka soomuskatte varjus.Sammuti on komandöril võimalik juhtida torni liikumis ja vajadusel ka tulistada (tal on suurtüki sihik dubleeritud).

Laskemoon on torni tagaosas, eraldi ruumis, mis on meeskonnast eraldatud vaheseina ja uksega (titaan).See (ja plahvatuse korral pealtlendav laskemoonaruumi lagi) tagab, et laskemoona detoneerumisel jääb meeskond terveks.Laskemoonaruumi ukse avamiseks on kang (õigemini pedaal) mille vajutamisel uks avaneb (hüdrauliliselt), pedaali vabastamisel uks sulgub.Sihturil kulub uue mürsu laadimiseks maksimaalselt 7.sekundit, kuid kogenud laaduril kulub 3-5 sekundit.
Turreli tagaosa asub tuulekiirusemõõtja.


Relvastus


M1A2 pearelvaks on M256 120mm (120mm/L44) sileraudne suurtükk (termilinevarrukas,rauaseisukorra sensor).Mis tulistab HEAT-MP-T, APFSDS-T, MPAT, STAFF laskemoonaga.Relv on kõigis tasapindades stabiliseeritud, mis võimaldab täpselt tulistada ka liikudes.Relv on varustatud nii laser- kui optilisekaugusmõõtjaga (optiline laseri väljalangemisel).Laserkaugusmõõtja (LRF) mõõdab kaugust 200m kuni 7990m (viga kuni 10m).Ja saadud andmed sisestatakse automaatselt ballistikakompuutrisse,koos tuule-, temperatuuri ja õhurõhunäiduga.
M240 kuulipilduja asetseb suurtükist paremal ja ühes (katkematus) padrunilindis on 2800 padrunit.Kuulipilduja on vahetatav laaduri luugikohal asetsevaga.

Suurtükisihikul (GPS) on 2 suurendus võimalust, 3x, 10x.Ja sellesse on sisseehitatud thermal imaging system (TIS) ja kaugusmõõtja näitu näitav ekraan.TIS näeb ka läbi suitsu.Sihturil on kasutada ka tagavara sihik (GAS, 8x suurendus, 8kraadine nägemisala.).On olemas ka manuaalne (käsitsi) tulejuhtimissüsteem, mida kasutatakse täieliku elektrikatkestuse puhul.


Viimati muutis uusmario, 22 Mai, 2006 22:16, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 23 Mai, 2006 23:06 
Eemal
Liige

Liitunud: 03 Apr, 2006 2:43
Postitusi: 208
hmm, kumb siis paremaid tanke teeb, kas sakslane oma leoparde või ameeriklane oma Abramse? :lol:


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 23 Mai, 2006 23:11 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 30 Dets, 2004 14:13
Postitusi: 987
Asukoht: Tallinn/Tapa
Abramsiga sõitnud ei ole, Leo manööverdavus oli küll muljetavaldav. manöövrdamisvõime tõttu räägitakse kuluaarides Leo'st paremini kui Abramsist, muud omadused peaks üsna samal tasemel olema. Ehk Leo 2A6M toob mingi muudatuse sellesse vahekorda, praegu on teda relvastuses kõigest ühe kompanii jagu.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 24 Mai, 2006 0:06 
Eemal
Liige

Liitunud: 28 Aug, 2005 21:30
Postitusi: 1355
Asukoht: järvamaa
Abramsit kiruvad inimesed kes on harjunud sõitma Leo-ga ja vastupidi.Mootorite omapärad.


Kõige paremaid masinaid toodavad juudid, '89.aastal korraldatud trialil ja M1A1 pea kõigis kategooriates Merkavast maha (välja arvatud tulejõud).


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 24 Mai, 2006 1:27 
Eemal
Liige

Liitunud: 03 Apr, 2006 2:43
Postitusi: 208
vat merkavast ma ei saa aru, see torn on selline et tema ja kere vahele jääb suur vahe vahele. no kui nüüd mürsk paneb sinna vahesse, siis peaks nagu torniga õhtal olema või just lööb rikošetiga välja :?:

aha vist ajan lollli juttu :lol:


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 24 Mai, 2006 8:12 
Eemal
Liige

Liitunud: 28 Aug, 2005 21:30
Postitusi: 1355
Asukoht: järvamaa
Tornialune osa on paigutatud ballistiliselt nurgaalla, sinna tabanud mürsk peaks teoorias saama enne korralikult vigastada ja seejärel libisema mõõda soomust alla ja tabama tornikinnitust ümbritsevat paksust soomusest rõngast.

Pilt


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 24 Mai, 2006 16:42 
Eemal
Liige

Liitunud: 28 Mär, 2006 20:21
Postitusi: 279
Mina ei ole küll ekspert, aga usun et saksa tehnika on parem, sest seda on ta ju läbi ajaloo pidevalt olnud(Maus, V1, V2, mp44, me262 jne.)

_________________
Tiger(Panther) tank, run! - Ameerika vanasõna


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 25 Mai, 2006 1:53 
Eemal
Liige

Liitunud: 28 Aug, 2005 21:30
Postitusi: 1355
Asukoht: järvamaa
Kere:

M1 kere koosneb peamiselt Chobham soomusest, kuid ka teistest soomuse tüüpidest (nagu ka torn).

M1 on tavapärase ehitusega, juhtisektsioon ees, lahingu oma keskel ja mootori oma taga.

Veermik koosneb 14 jooksuratast, 4 rullikust, 2 veoratast ja 2 vabarattast.Ehk siis jooksurattaid on ühel pool 7. 1,2,7 ratas on varustatud hüdraulilise pöördamordiga ja vedruga.Mis tagab sujuva sõidu maastikul (M1 üks hüüdnimi on "Lahingu Cadillac).Roomikud on M1A1 (M1A2) kummipatjadega terasroomikud (T-158), kummipadjad on vahetatavad.Originaal M1 kasutas mittevahetatavate kummipatjadega roomikuid (T-156).

Juht istub masina eesosas, keskel, poollamavas asendis.Isteasend on muudetav, et saaks sõita ka lahtise luugiga.Juhiluuk avaneb paremale ja sellel on 3.periskoopi, keskmise periskoobi saab asendada öönägemisseadega (AN/VVS-2), mis on sama mis laadija luugiküljes.

M1A1 (M1A2) juures kasutatud soomusetüübid

1.Nurgaallapaigutatud tavaline soomus (üksikutes kohtades)

2.Reaktiivsoomus (ERA).

3."Õõnessoomus", Kihiline soomus" (Spaced armor).HEAT laengu vastane.Soomuse sees on väiksed õnarused, mis takistavad kumulatiivlaengul soomuse läbimist.Kumulatiivlaeng kaotab ühe soomuskihi läbimiseks liialt energiat, ega suuda enam teist kihti läbida.Noh, vähemalt teoorias.

4.Komposiitteras.Chobham teras.On koostatud mitmetest metalsetest ja mittemetalsetest komponentidest.Umbes nagu hamburger.Nt Abramsil on see koostatud vaesestatud uraanist,keraamikast (nagu süstikute kuumustkannatavadplaadid, mitte toidunõudest) ja plastikut ja veel milleski, mida pole avaldatud (kõige tähtsamad osad on jäänud ilmselt saladuseks).

5.Killukindel vooderdus: Kaitseb meeskonda võimalikke kildude eest.Juhul kui tabanud mürsk peaks soomuse siseküljelt kilde välja lööma.Põhimõtteliselt on tegu Kevlar vooderdusega.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 25 Mai, 2006 15:17 
Eemal
Liige

Liitunud: 01 Apr, 2005 8:47
Postitusi: 548
link abramsist http://www.fprado.com/armorsite/abrams.htm seal edasi surfates saab infi ka muude masinate kohta


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 25 Mai, 2006 22:26 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 29603
Juutide Merkava on hullul maastkul ilmselt parem kui Abrams, sest ta on konstrueeritud spetsiaalselt Golani kõrgustiku kivipankade suurel kiirusel ületamiseks. Saavutatud on see sedasi, et ratta vedrustus saab alla vabalt vajuda (vedru ei ole õõtshoova küljes).

Oludes, kus air superiority pole kindel, ei ole turbiintank tark valik, sest ta tekitab meeletult kuumust oma heitgaasidega, mis muudab ta igasugustele õhuründevahenditele kergesti avastatavaks.

Jänkidel pole selle air superiority'ga ilmselt probleeme 8)

Leopard on kõva värk, aga....aga pole ükski leopard üheski lahingus praktiliselt käinud.

Abrams on käinud. Merkava on käinud. T-72 on käinud. Nende omaduste kohta on kõik enam-vähem teada.

Lahingus proovimata lahendus ei pruugi olla nii hea kui paberil paistab. Polnud need II MS saksa tankid midagi nii ülivõrdes, viletsa töökindlusega ja ühed tuleohtlikud masinad ütleks...

Eesti oludesse tuleb muidugi diiseltanki eelistada. Ülekaaluka ründaja vastu läheks ise Merkavas - seal kõige suurem shanss ellu jääda - kaitsja saab tavaliselt esiotsa pihta ja kahte meetrit mootoriruumi koos mootoriga ei tee tasa ühegi soomusega tavalise põhiplaaniga tankidel.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 23 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 11 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt