Uus Kaitseväe sillasüsteem
Re: Uus Kaitseväe sillasüsteem
Vahuga olid täidetud juba eelmise sajandi 70. aastate alguse pontoonid, vähemalt osa neist. Oma silmaga nähtud kolonni pidurdamisel eelmisele masinale sisse sõitnud pontoonidega amfiibi, mis meile remondipataljoni remonti toodi. Keevitamiseks tuli pontooni esiosa vahust tühjaks puhastada. Pärast keevitamist seda enam millegagi täitma ei hakatud.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40226
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Uus Kaitseväe sillasüsteem
Offtopiku korras: on õnnestunud taolise Kraz-255ga korra sõita (portedega, 6x6). Jõhker loom, esistange ulatus mulle rinnuni (ma pole just lühike mees). Kui seal kõik need blokid-vahekastid-rehvirõhu värgid ka töötavad, siis pretendeerib selline KV parima läbivusega ratasmasina tiitlile.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- kangelaspioneer
- Liige
- Postitusi: 1044
- Liitunud: 30 Dets, 2004 13:13
- Asukoht: Tallinn/Tapa
- Kontakt:
Re: Uus Kaitseväe sillasüsteem
Uuel on lisaks ülelaadimisega mootor ja toimiv roolivõimendi. Enam ei pea piiratud alal manööverdades rooli keeramiseks jalga vastu armatuurlauda toetama.Kapten Trumm kirjutas:Offtopiku korras: on õnnestunud taolise Kraz-255ga korra sõita (portedega, 6x6). Jõhker loom, esistange ulatus mulle rinnuni (ma pole just lühike mees). Kui seal kõik need blokid-vahekastid-rehvirõhu värgid ka töötavad, siis pretendeerib selline KV parima läbivusega ratasmasina tiitlile.
Re: Uus Kaitseväe sillasüsteem
Üks rahvuslikke nimetusi on "kivipurustaja"...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40226
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Uus Kaitseväe sillasüsteem
Meil tuli sellega põhja peale kinni jäänud DT-75 lindtraktorit soost välja vedada, usute või mitte, aga kätte me ta saime, alguses natuke vintsimist ja kui kõvem pinnas rataste all, tõmbas see selle lindika sealt lohinal välja
0,5 bar peale lastud rehvidega sõitis see seal, kus saapad tahtsid jalast ära tulla.
Jube loom.
Kui UKR lõplikult läände pööranud on, siis tasub meeles pidada, et Kraz autotehas asub Ukrainas.
Vaadates, mis hinnaga müüakse uusi Gaze ja Kamaze siin, siis oma võimekuse/hinna suhtelt on need masinad kindlasti head.
0,5 bar peale lastud rehvidega sõitis see seal, kus saapad tahtsid jalast ära tulla.
Jube loom.
Kui UKR lõplikult läände pööranud on, siis tasub meeles pidada, et Kraz autotehas asub Ukrainas.
Vaadates, mis hinnaga müüakse uusi Gaze ja Kamaze siin, siis oma võimekuse/hinna suhtelt on need masinad kindlasti head.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Uus Kaitseväe sillasüsteem
Kuid kahjuks ei võistle uuem Ukraina toodang oma hinnalt kuidagi kasutatud MAN-de, Unimogide, Mersude ja kasvõi DAF-dega, mis maksavad ca 3000 - 35 000-ni.
Unforeseen consequences
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40226
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Uus Kaitseväe sillasüsteem
Nende vähesõitnud külma sõja platsiautode ajad on peagi otsa lõppemas, sest reservid kui sellised on juba kadunud või kadumas.
Need 30 aastat vanad autod läbisõiduga 5000 km ja kommiraha hinnaga on külma sõja jäänused. Täna Euroopas sedasi uusi autosid sõja puhuks tuhandeta kaupa platsile ükski armee ei osta ja peale nende platsiautode lõppemist on Euroopast saada aktiivkasutuse omi, mis tahavad mehiselt remontimist ning kus kasutusel olev uuem tehnika polegi enam iga mehhaaniku remontida.
Sama käib ka laias laastus sõjatehnika kohta, mis vähegi kärab, on juba laiali tassitud.
Lähima 10-15 aasta jooksul saame veel näha uute rivisõidukite hankeid, arvan.
Need 30 aastat vanad autod läbisõiduga 5000 km ja kommiraha hinnaga on külma sõja jäänused. Täna Euroopas sedasi uusi autosid sõja puhuks tuhandeta kaupa platsile ükski armee ei osta ja peale nende platsiautode lõppemist on Euroopast saada aktiivkasutuse omi, mis tahavad mehiselt remontimist ning kus kasutusel olev uuem tehnika polegi enam iga mehhaaniku remontida.
Sama käib ka laias laastus sõjatehnika kohta, mis vähegi kärab, on juba laiali tassitud.
Lähima 10-15 aasta jooksul saame veel näha uute rivisõidukite hankeid, arvan.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
-
- Liige
- Postitusi: 7208
- Liitunud: 13 Sept, 2011 17:35
- Kontakt:
Re: Uus Kaitseväe sillasüsteem
Lisaks Krazidele on muudki tehnikat Ukrainast,mille vastu Kaitsejõud võiks huvi tunda.
Aga see juba omaette teema,nägin kuskil tuubis Krazi promo päeva,mida tehti kodumaisele ja välismaisele ostjaskonna esindajatele.
Silma järgi olid välismaised huvitundjad rohkem asiaatlike näojoontega,mis viis mind mõttele,et lisaks endistele nõuka vabariikidele on turg ka Aasias neile lahti.
Aga sealkandis hinnatakse läbivust eriti kõrgelt,teedeolud on ju seal vast ikka kordades halvemad,kui näiteks meil.
Poligoon millel autosid kärutati oli ikka omaette klass,igat sorti teedeolud olid esindatud.Tutvustati nii tsiviil,kui militaarmasinaid.Ka veoauto baasile ehitatud soomuskaitsega isikkoosesu veoks ettenähtuid.Tundusid täitsa kabedad,teadustaja sõnul olla need masinad saanud lahinguristsed sõdides Vene regulaaride vastu,mis kindlasti tõstab selle tootja prestiizi ostjate silmis.
Aga see juba omaette teema,nägin kuskil tuubis Krazi promo päeva,mida tehti kodumaisele ja välismaisele ostjaskonna esindajatele.
Silma järgi olid välismaised huvitundjad rohkem asiaatlike näojoontega,mis viis mind mõttele,et lisaks endistele nõuka vabariikidele on turg ka Aasias neile lahti.
Aga sealkandis hinnatakse läbivust eriti kõrgelt,teedeolud on ju seal vast ikka kordades halvemad,kui näiteks meil.
Poligoon millel autosid kärutati oli ikka omaette klass,igat sorti teedeolud olid esindatud.Tutvustati nii tsiviil,kui militaarmasinaid.Ka veoauto baasile ehitatud soomuskaitsega isikkoosesu veoks ettenähtuid.Tundusid täitsa kabedad,teadustaja sõnul olla need masinad saanud lahinguristsed sõdides Vene regulaaride vastu,mis kindlasti tõstab selle tootja prestiizi ostjate silmis.
- kangelaspioneer
- Liige
- Postitusi: 1044
- Liitunud: 30 Dets, 2004 13:13
- Asukoht: Tallinn/Tapa
- Kontakt:
Re: Uus Kaitseväe sillasüsteem
KrAZ-il on kuulu järgi arvestatav turg ka Aafrikas. Sinna müüakse ikka igasugust kraami, ka sellist (secondhand), mis valges ilmas läheks otse kaalule.
Kvaliteedi kontrollile tasub sealt maalt midagi ostes hoopis teisel tasemel rõhku panna. Ütleme nii, et kui ei ole inimest, kes teab, kuidas asjad käivad, võib sealt igasugust jama saada. Usutavalt oli meie "kohalike olude tundja" oma ülesannete kõrgusel, eks aeg näitab, kuidas need masinad üldises plaanis ennast õigustavad.
Maastikuläbivus on küll klass omaette, seda ei saa eitada.
Kvaliteedi kontrollile tasub sealt maalt midagi ostes hoopis teisel tasemel rõhku panna. Ütleme nii, et kui ei ole inimest, kes teab, kuidas asjad käivad, võib sealt igasugust jama saada. Usutavalt oli meie "kohalike olude tundja" oma ülesannete kõrgusel, eks aeg näitab, kuidas need masinad üldises plaanis ennast õigustavad.
Maastikuläbivus on küll klass omaette, seda ei saa eitada.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40226
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Uus Kaitseväe sillasüsteem
Soomlastel on taolise teemaga kümnendite pikkused kogemused, nii nõuka tsiviil- kui militaarmasinatega.
Näiteks nõukogude sõiduautode jätkusuutlik müük tähendas selle Soomes lahti võtmist (kuivõrd tootjatehase tööprotsessi soomlasi ei lastud), kahtlaste asjade välja vahetamist (nt kehvade vene originaalosade asendamist lääne b-varuosadega), värviparandusi, korrosioonitõrjet - teatud juhul isegi mootorite ja agregaatide vahetust sobivamate vastu. Seda kõike lisaks venelaste enda ekspordikontrollile, mis valis toodangu hulgast kobedamad välja.
Kas Soome seda lahtivõtmist ka nõuka militaarveokidega tegi, ei oska kommenteerida. Kuid nõuka autosid oli Soomes kasutusel omajagu - Soome KV kamoga Uaze, Gaz'e ja Zile on praegugi Eestis müügis täiesti märgatav arv. Kuidagi nad pidid neid asju püsti hoidma ja eks neid ostetigi seepärast, et marga/kilo või marga/omaduste suhe oli soomlastele lihtsalt soodne. Taolisi kaheldava maastikkõlblikkusega masinaid nagu meile Lääne-Euroopast tuuakse, venelane üldiselt armee tarbeks väga ei tootnudki.
Vähemalt vene masinatega on see hinnanumber ka täna soodne, kui loobuda igasugu Euro-6 nõuetest ja muust armeele ebavajalikust jamast, siis nii realistlikult tuttuus nn uus Gaz-66 elik jaotaseme taktikaline veoauto hinnaga alla 30 000 euro. Seal peal on siis juba vints ja rehvirõhu reguleerimine. Hinna poolest järgmine on 4x4 Man (15 tonnise täismassiga), selle hind on ca 60 000 eurot, analoogne Iveco (kus oli lukke-värke rohkem) maksis ca 90 000 ja Unimogi hind läheb juba ulmeliseks. Seega, kui leiaks poliitiliselt usutava riigi, kes neid toodab ning saaks toimiva süsteemi, mis neid püsti hoiab (selleks süsteemiks ei saa rahaliselt olla Sebe töökojas iga pisiasjaga käimine), siis neid on (Soome näitel) edukalt kasutada võimalik.
Näiteks nõukogude sõiduautode jätkusuutlik müük tähendas selle Soomes lahti võtmist (kuivõrd tootjatehase tööprotsessi soomlasi ei lastud), kahtlaste asjade välja vahetamist (nt kehvade vene originaalosade asendamist lääne b-varuosadega), värviparandusi, korrosioonitõrjet - teatud juhul isegi mootorite ja agregaatide vahetust sobivamate vastu. Seda kõike lisaks venelaste enda ekspordikontrollile, mis valis toodangu hulgast kobedamad välja.
Kas Soome seda lahtivõtmist ka nõuka militaarveokidega tegi, ei oska kommenteerida. Kuid nõuka autosid oli Soomes kasutusel omajagu - Soome KV kamoga Uaze, Gaz'e ja Zile on praegugi Eestis müügis täiesti märgatav arv. Kuidagi nad pidid neid asju püsti hoidma ja eks neid ostetigi seepärast, et marga/kilo või marga/omaduste suhe oli soomlastele lihtsalt soodne. Taolisi kaheldava maastikkõlblikkusega masinaid nagu meile Lääne-Euroopast tuuakse, venelane üldiselt armee tarbeks väga ei tootnudki.
Vähemalt vene masinatega on see hinnanumber ka täna soodne, kui loobuda igasugu Euro-6 nõuetest ja muust armeele ebavajalikust jamast, siis nii realistlikult tuttuus nn uus Gaz-66 elik jaotaseme taktikaline veoauto hinnaga alla 30 000 euro. Seal peal on siis juba vints ja rehvirõhu reguleerimine. Hinna poolest järgmine on 4x4 Man (15 tonnise täismassiga), selle hind on ca 60 000 eurot, analoogne Iveco (kus oli lukke-värke rohkem) maksis ca 90 000 ja Unimogi hind läheb juba ulmeliseks. Seega, kui leiaks poliitiliselt usutava riigi, kes neid toodab ning saaks toimiva süsteemi, mis neid püsti hoiab (selleks süsteemiks ei saa rahaliselt olla Sebe töökojas iga pisiasjaga käimine), siis neid on (Soome näitel) edukalt kasutada võimalik.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Uus Kaitseväe sillasüsteem
tuleb arvatavasti vaadata suuri tootjaid, kes toodavad ka arengumaadele. näit. Renault Sherpad on saadaval ilma elektrooniliste julladeta, Tatra kahjuks vist enam mitte.
veidi OT aga midagi sellist võiks olla - kunagi tegi IVECO-Magirus igasugu arengumaadele eriseeriaid, mis olid õhkjahutusega , hullult robustsed, nüüd kahjuks tootmisest maas. igatahes lõuna-aafriklaste armee jumaldas neid , seda oma eriti hulludes oludes.
1977 ostis NSVL neid ka mingid 10000+ tk. BAMi ehituseks, sellest jäänud ka selline lahe video
https://www.youtube.com/watch?v=7E45QJZ_Vrw
veidi OT aga midagi sellist võiks olla - kunagi tegi IVECO-Magirus igasugu arengumaadele eriseeriaid, mis olid õhkjahutusega , hullult robustsed, nüüd kahjuks tootmisest maas. igatahes lõuna-aafriklaste armee jumaldas neid , seda oma eriti hulludes oludes.
1977 ostis NSVL neid ka mingid 10000+ tk. BAMi ehituseks, sellest jäänud ka selline lahe video
https://www.youtube.com/watch?v=7E45QJZ_Vrw
Re: Uus Kaitseväe sillasüsteem
Ukraina tankiüksus Donbassi sõjatsoonis õppustel. Muuhulgas panevad pioneerid silla üle väikese jõe - mulle tundub, et just sellise masinaga, nagu me omale soetasime. Pange tähele suhteliselt pehmet ja porist pinnast.
http://sprotyv.info/ru/news/kiev/vremya ... oreportazh
http://sprotyv.info/ru/news/kiev/vremya ... oreportazh
- kangelaspioneer
- Liige
- Postitusi: 1044
- Liitunud: 30 Dets, 2004 13:13
- Asukoht: Tallinn/Tapa
- Kontakt:
Re: Uus Kaitseväe sillasüsteem
Sild on sama, baasmasin teine- KrAZ-260.
Re: Uus Kaitseväe sillasüsteem
Magirused. Neid tootis ka Zil, algselt oli iluvõrel mõlema firma nimi, seejärel jäi ainult Zil. Taas nõukogude analooge mitteomav tehnika...1977 ostis NSVL neid ka mingid 10000+ tk. BAMi ehituseks, sellest jäänud ka selline lahe video
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40226
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Uus Kaitseväe sillasüsteem
Arvan, et esmalt tuleb üle elada/ületada maanteeameti/majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi nutulaul ja vastutöötamine, kuna Eesti on liitunud sõidukite heitmeid puudutavate lepetega ja need õnnetuseks laienevad uutele sõidukitele. Kasutatud sõidukile laienevad need reeglid, mis sõiduki kasutuselvõtu ajal kehtisid. Üks selline anomaalia, mida teha on tulnud, oli soomukitele (nii BTR kui Pasi) vilkurite paigaldamine.tuleb arvatavasti vaadata suuri tootjaid, kes toodavad ka arengumaadele. näit. Renault Sherpad on saadaval ilma elektrooniliste julladeta, Tatra kahjuks vist enam mitte.
Praegu kehtib veoautodele Euro 6 heitmenorm, mis muuhulgas sisaldab peale tonni elektroonika ja pekki minevate jubinate veel tahmafiltreid, Add-blued ja veel igasugu asju.
Näiteks üleminek Euro 6-le pani muidu samale veokile pea 10% hinnalisa.
Samad lepped välistavad muide ka Venemaal toodetud ja vene siseturule mõeldud uute autode müügi Eestis ilma suurema ümberehituseta. Ilmselt ka igasugu 70ndate tehnikat kasutavad vanakooli autod, mida arengumaadele siiani toodetakse.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 43 külalist