Uus Kaitseväe sillasüsteem
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 39981
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Uus Kaitseväe sillasüsteem
Venemaal on praegu relvastusse jõudnud uuem, TMM-6 tüüpi sillasüsteem, mis on pikem ja äkilisemal masinal (8x8 Maz), kuid kandejõuga endiselt 60 tonni
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Uus Kaitseväe sillasüsteem
Venelastel on ka ММК (Механизированный мостовой комплекс) kandevõimega kuni 80 tonni. 40meetrit pannakse väidetavalt kokku 70-90 minutiga.
Kuuest Урал 532361-1012 masinast koosnev "komplekt" (silla max pikkus kuni 60m) . Kiirel sõidul (15-20km/h) võib ületada silla kuni 60tonnine masin, 5km/h kuni 80tonnine.
Noh, ja sealt edasi kasutavad venelased vist juba ММП (Мост малых пролетов) silda, mille uuemad versioonid pidavat kandma kuni 80 tonni. Ainult, et selle ehitise püstipanemiseks on ette nähtud juba 11 tundi
Kõik ülejäänud sillad (САРМ; МАРМ; БАРМ; ТММ) on millegipärast max kandevõimega 60 tonni (v.a.pontoonid)
Lisaks muud imeasjad: http://printsmi.ru/armament/engineering ... h-sil.html
Veel venekeelset huvitavat lugemist sellel teemal
http://cyberleninka.ru/article/n/o-pred ... zheniy.pdf
Edit: VF-s aretatava Тайпан silla kohta multikas kah juurde
https://www.youtube.com/watch?v=pusLxhg8QbI
Kuuest Урал 532361-1012 masinast koosnev "komplekt" (silla max pikkus kuni 60m) . Kiirel sõidul (15-20km/h) võib ületada silla kuni 60tonnine masin, 5km/h kuni 80tonnine.
Noh, ja sealt edasi kasutavad venelased vist juba ММП (Мост малых пролетов) silda, mille uuemad versioonid pidavat kandma kuni 80 tonni. Ainult, et selle ehitise püstipanemiseks on ette nähtud juba 11 tundi
Kõik ülejäänud sillad (САРМ; МАРМ; БАРМ; ТММ) on millegipärast max kandevõimega 60 tonni (v.a.pontoonid)
Lisaks muud imeasjad: http://printsmi.ru/armament/engineering ... h-sil.html
Veel venekeelset huvitavat lugemist sellel teemal
http://cyberleninka.ru/article/n/o-pred ... zheniy.pdf
Edit: VF-s aretatava Тайпан silla kohta multikas kah juurde
https://www.youtube.com/watch?v=pusLxhg8QbI
- kangelaspioneer
- Liige
- Postitusi: 1044
- Liitunud: 30 Dets, 2004 13:13
- Asukoht: Tallinn/Tapa
- Kontakt:
Re: Uus Kaitseväe sillasüsteem
Leguan võib oma silla tõesti 10 minutiga paigalda, aga juhul kui:boreas kirjutas:http://uudised.err.ee/v/eesti/bf536ca8- ... aste-tanke
Silla paigaldamisele kuluv aeg on suhteliselt pikk 1.5-3 tundi SISU 10x10 LEGUAN paneb oma silla paika mõne minutiga, teine suur miinus on et masin on soomustamata. Sillakomplekt maksnud meile 3-4 miljonit eurot.
a) ta oma 40 tonnise massi ja 20+ m pikkusega jõele ligi pääseb;
b) koht on ideaalne (kaldad ei vaja täitmist, tugevdamist ega loodimist);
c) masin parasjagu katki ei ole. Mida ta isegi rikastes riikides ja "täisteenusliisingust" hoolimata pahatihti on.
Leguan oli ka meil tõsiselt kaalumisel, kuid ei osutunud valituks. Eelnesid põhjalikud konsultatsioonid kasutajatega.
Kindel on ka see, et samas kohas poleks Leguani demo saanud läbi viia, sest poleks välja keeranud ja/või oleks pehme muru peale ära uppunud. Samuti oleks samast kohast üle minekuks vaja olnud kahte osaliselt üksteise peale asetatud Leguani silda.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 39981
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Uus Kaitseväe sillasüsteem
Arvestades, et see Leguan näib tulevat tehasest Leopard 2 shassii peal, siis võib vaid ette kujutada, mis oleks selle hinnasilt olnud (no teades üldiselt KMV teenuste hinnataset).
Samas tehnilises seisukorras miinimum 15 miljonit eurot masin pakuks.
Samas tehnilises seisukorras miinimum 15 miljonit eurot masin pakuks.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- kangelaspioneer
- Liige
- Postitusi: 1044
- Liitunud: 30 Dets, 2004 13:13
- Asukoht: Tallinn/Tapa
- Kontakt:
Re: Uus Kaitseväe sillasüsteem
SISU on Leguanile konstrueerinud 10x10 veoki, selle tükihind võiks olla ca 3m € kandis. Sellest rääkisin eelmises postituses. Leo veermikule paigutatuna ei oska hinda öelda.
Leo 1 baasil tehtud Bieber-ile pakutakse samuti uuemat silda, mille MLC on 70+, aga hind on krõbe. Bieber'ite sillad läbivad enne Eestisse saatmist põhjaliku hoolduse, uuendamist esialgu plaanis ei ole. Seda vaadatakse-kaalutakse ca 10 aasta pärast, kui kasutamiskogemused olemas ja KV arengusuunad pikemalt näha. Bieberi ja Leguani tehnoloogiad on äärmiselt sarnased, samuti on sillad üsna ühesugused, nii et distantsilt võib paigaldatud sillad omavahel segamini ajada.
Re: Uus Kaitseväe sillasüsteem
kangelaspioneer, kas vahepeal ei olnud lisaks juttu ka pontoonsilla hankimisest lisaks ülalmainitule?
Re: Uus Kaitseväe sillasüsteem
Trumm, sa paned puusse. See sinu kirjeldatud masin on Kraz-214. Meil neid roodus oli veel kolm tükki, uuemad versioonid olid Kraz-255. 214-st oli ikka üks tõeline ime, karteri soojendus oli lahtise leegiga, muide masina külge ehitatud. Aga Kraz-id olid üldse ühed kapriisemad autod vene kroonus.Kapten Trumm kirjutas:Soomlastel on kasutusel selle silla sama versioon, kuid vanemal veokil - selle Kraz-255 veoki peal, mille kabiin on veel puust tehtud (ja plekiga kaetud).
NSVL ajal tehti päris korralikke lahinguteeninduse ja teenindustoetuse (ehk tagala) masinaid, milletaolisi meie näinudki päriselus pole, mis on lihtsad, töökindlad ja odavad parandada. Sellest ka tõsiasjad, et taoline tehnika püsis aastakümneid muutumata kujul, vahetati ainult vedukautosid. Peale viimatist venelaste poolset NZ ladude tühjendusmüükide algust ilmuvad need varsti ja Euroopa müügiplatsidele (muidugi mitmekordse hinnaga).
Sellise asja ostmise ja kasutamise perspektiiv sõltub mõistagi kasutaja näppude ja mõtte osavusest, sest täisteenusliisingut neile ei saa.
Ehk siis maakeeli vist 1 sillarühma tehnika, mis koosneb 4-st sillajaost/meeskonast, igaühel 1 masin....neljast sillamasinast koosnev komplekt, 4x10 meetrit
Ela täiel rinnal ja kui kord kooled, siis ära kahetse elatud elu!
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 39981
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Uus Kaitseväe sillasüsteem
Soomes näib olevat kasutusel siiski Kraz-255.Trumm, sa paned puusse. See sinu kirjeldatud masin on Kraz-214. Meil neid roodus oli veel kolm tükki, uuemad versioonid olid Kraz-255. 214-st oli ikka üks tõeline ime, karteri soojendus oli lahtise leegiga, muide masina külge ehitatud. Aga Kraz-id olid üldse ühed kapriisemad autod vene kroonus.
Kraz-214 peal on TMM-2 (kas sild ka erineb, ei tea).
Siit võid endale osta, läbisõidud ca 10 000 km
http://www.mascus.com/transportation/us ... untry.html
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- kangelaspioneer
- Liige
- Postitusi: 1044
- Liitunud: 30 Dets, 2004 13:13
- Asukoht: Tallinn/Tapa
- Kontakt:
Re: Uus Kaitseväe sillasüsteem
Mingi plaan oli ca 10 aastat tagasi, erinevatel põhjustel sellest asja ei saanud.HeiniR kirjutas:kangelaspioneer, kas vahepeal ei olnud lisaks juttu ka pontoonsilla hankimisest lisaks ülalmainitule?
Tänasel päeval on olemas vajadus, raha, sillad+masinad turul, kuid ei ole personali üksuse loomiseks. Seega kehtivas plaanis pontoonsilda ei ole.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 39981
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Uus Kaitseväe sillasüsteem
Seejuures venes-Ukrainas on täiesti olemas lausa sama masina (Kraz) peal olev 60-tonnise kandejõuga pontoonsillasüsteem nimega PMP.
See pole nii seksikas, kui sakslaste iseliikuvate pontoonidega sild, kuid seevastu näib olevat küllalt lihtne tehnika.
Kuna see on loodud II maailmasõja ajal, siis mõistagi liigseid finesse ei sisalda.
https://en.wikipedia.org/wiki/PMP_Floating_Bridge
Lihtsus näib olevat selles, et masin on lihtsalt pontooni veok ning pontoonid tuleb sillaks ühendada meeskonna kätejõu ja masinate abiga.
https://www.youtube.com/watch?v=Aafg851taro
See pole nii seksikas, kui sakslaste iseliikuvate pontoonidega sild, kuid seevastu näib olevat küllalt lihtne tehnika.
Kuna see on loodud II maailmasõja ajal, siis mõistagi liigseid finesse ei sisalda.
https://en.wikipedia.org/wiki/PMP_Floating_Bridge
Lihtsus näib olevat selles, et masin on lihtsalt pontooni veok ning pontoonid tuleb sillaks ühendada meeskonna kätejõu ja masinate abiga.
https://www.youtube.com/watch?v=Aafg851taro
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Uus Kaitseväe sillasüsteem
See N. armee pontoonsild on muuseas ka ameeriklaste poolt kopeeritud.
Silla said ameerikased trofeeks Vietnamis ja põhimõtteliselt samasugusena selle ka tootmisesse võtsid. Muidugi vedukid on omad ja ehtameerikalikus stiilis olid pontoone pukseerival kaatril mootori klapikambrikaaned kroomitud.
Vedukid tagurdasid kaldale kõrvuti ja heitsid pontoonid vette, kust kaater need siis järgemööda paika vedas.
Silla said ameerikased trofeeks Vietnamis ja põhimõtteliselt samasugusena selle ka tootmisesse võtsid. Muidugi vedukid on omad ja ehtameerikalikus stiilis olid pontoone pukseerival kaatril mootori klapikambrikaaned kroomitud.
Vedukid tagurdasid kaldale kõrvuti ja heitsid pontoonid vette, kust kaater need siis järgemööda paika vedas.
- kangelaspioneer
- Liige
- Postitusi: 1044
- Liitunud: 30 Dets, 2004 13:13
- Asukoht: Tallinn/Tapa
- Kontakt:
Re: Uus Kaitseväe sillasüsteem
Ühesugust eesmärki täitvad asjad on ikka sarnased: Saksa FSB pontoonid:
Ka venelastel on olemas iseliikuvad pontoonid- PMM.
T-64 veermikul ja kokku pakituna oma 4 meetrit kõrge. Neid saab omavahel ühendada nii parveks kui sillaks.
Saksa M3
on suurusjärgu võrra kompaktsem, aga ka kallim. Mitmed NATO riigid, kes on need endale mingil ajal struktuuridesse kirjutanud, on hiljem olnud loobuma sunnitud.
Pontoonsildade ilmselt suurim probleem on tundlikus kaudtule suhtes- piisab mõnest tabamusest lähedusse, kui pontoonid hakkavad kildude ja/või hüdrolöögi mõjul ujuvust kaotama. Samas on nad ikkagi ainus mõistlik võimalus rajada kiiresti paarikümnest meetrist pikemat ülepääsu.
Ka venelastel on olemas iseliikuvad pontoonid- PMM.
T-64 veermikul ja kokku pakituna oma 4 meetrit kõrge. Neid saab omavahel ühendada nii parveks kui sillaks.
Saksa M3
on suurusjärgu võrra kompaktsem, aga ka kallim. Mitmed NATO riigid, kes on need endale mingil ajal struktuuridesse kirjutanud, on hiljem olnud loobuma sunnitud.
Pontoonsildade ilmselt suurim probleem on tundlikus kaudtule suhtes- piisab mõnest tabamusest lähedusse, kui pontoonid hakkavad kildude ja/või hüdrolöögi mõjul ujuvust kaotama. Samas on nad ikkagi ainus mõistlik võimalus rajada kiiresti paarikümnest meetrist pikemat ülepääsu.
- kangelaspioneer
- Liige
- Postitusi: 1044
- Liitunud: 30 Dets, 2004 13:13
- Asukoht: Tallinn/Tapa
- Kontakt:
Re: Uus Kaitseväe sillasüsteem
PMP kasutajaklubi on laias laastus kattuv TMM-i omaga- Soome, Poola, Ungari jne.Seejuures venes-Ukrainas on täiesti olemas lausa sama masina (Kraz) peal olev 60-tonnise kandejõuga pontoonsillasüsteem nimega PMP.
Soomlased on oma pontoonidele ehitanud vaheraamid, millega pontoonid saab vinnata iga piisava kandejõuga multilift veoauto selga. Loomulikult ei ole kaasaegsetel multiliftidel KrAZ-iga võrreldavat läbivust, mis seab nende veeskamisele teatud piirangud.
Re: Uus Kaitseväe sillasüsteem
Wiki ajab siinkohal plära. PMP loodi pärast II Maailmasõda, Nõukogude armee relvastusse võeti see 1962.aastal: http://www.saper.etel.ru/texnica/pmp.htmlKapten Trumm kirjutas: Kuna see on loodud II maailmasõja ajal, siis mõistagi liigseid finesse ei sisalda.
https://en.wikipedia.org/wiki/PMP_Floating_Bridge
Hea võidab alati kurja - kes võidab, see ongi hea!
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 39981
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Uus Kaitseväe sillasüsteem
Vene omad pidada olema tänapäeval täidetud polüretaanvahuga, mis muudab ta korpust läbivate tabamuste suhtes enamvähem tundetuks.Pontoonsildade ilmselt suurim probleem on tundlikus kaudtule suhtes- piisab mõnest tabamusest lähedusse, kui pontoonid hakkavad kildude ja/või hüdrolöögi mõjul ujuvust kaotama. Samas on nad ikkagi ainus mõistlik võimalus rajada kiiresti paarikümnest meetrist pikemat ülepääsu.
Ise oma käega katsunud pole. Usun, et nende järeltäitmine (kui originaal täidetud pole) pole ka tänapäeval ületamatu probleem, sest vahu injekteerimise mooduseid on isegi tsiviilis küll kasutusel.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist