www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 13 Juul, 2020 18:50

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 122 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Vene lennukimootoriehituse eripära
PostitusPostitatud: 03 Juul, 2017 0:21 
Eemal
Liige

Liitunud: 02 Juul, 2004 12:39
Postitusi: 3516
Manus:
ASch-82F.jpg
ASch-82F.jpg [ 85.61 KB | Vaadatud 3887 korda ]

Manus:
M-88B.jpg
M-88B.jpg [ 84.53 KB | Vaadatud 3887 korda ]

Manus:
DB 601E.jpg
DB 601E.jpg [ 82.98 KB | Vaadatud 3887 korda ]


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Vene lennukimootoriehituse eripära
PostitusPostitatud: 18 Aug, 2017 10:58 
Eemal
Site Admin
Kasutaja avatar

Liitunud: 16 Dets, 2003 12:32
Postitusi: 4890
toomas tyrk kirjutas:
Aga läheks siis nüüd tagasi tehase nr. 26 ja selle vedelikjahutusega mootori juurde, mis nende juures M-17 mootori välja vahetas. Nimelt samal ajal, kui Švetsov käis ameerikas Curtiss-Wright'i moosimas, käis teine delegatsioon ka Prantsusmaal. Sealseid mootoriehitajaid dollaripakkidega motiveerimas. Sellel retkel oli kaasas ka tehase nr 26 peakonstruktor V. Klimov, kes pidi osalema oma tehase jaoks uue seeriamootori väljavalimises. Prantsusmaal valiti välja mitu erinevat mootorit, aga Klimovi tehase jaoks jäi võrgusilmade peale uus Hispano-Suiza tehase mootor.

Tegemist oli üsna kerge, kuid suht suure erivõimsusega, peamiselt just hävituslennukitele mõeldud mootoriga. Alates Ycrs seeriast oli mootori propellerivõll õõnes, mis võimaldas paigaldada mootori silindriploki vahele HS 404 20-millimeetrilise kahuri. Praktiliselt lennuki teljel asunud kahurit oli piloodil väga mugav kasutada - sihtides sisuliselt kogu lennukiga oma sihtmärki oli vaja vaid õigel hetkel päästikule vajutada. Mürsu suur algkiirus ning lame lennujoon tagasid ka tabamused. Niisiis olid prantslased selle kuulsa mootor-kahur lahenduse tegelikud autorid, kuigi vene allikates seda rõõmsalt enda arvele kirjutatakse. Venelased ostsid litsentsi Hispano Suiza Ydrs versiooni tootmiseks, millel see funktsioon oli kohe algusest peale olemas.

Nimetuse M-100 all asuti seda 1935. a. Rõbinskis tootma. Kui prantslaste Ydrs arendas võimsust 835 h.-j., siis M-100 piirdus esialgu 750. Samuti puudus esimestel versioonidel kahur (HS 404 tootmiseks ju litsentsi ei ostetud) ja mootorid läksid peamiselt hoopis SB pommituslennukitele. Kuid peagi valmis ka M-100P 20 mm ŠVAKi kahuriga, ning sellest ajast peale sai sellest ka N Liidus väga populaarne jõuallikas hävituslennukite konstrueerimisel. Nagu ka kõik tema järglased...


Kuna jäi juhuslikult ette Rodionovi kroonikatest see uudislõik, mis rääkis Hispano Suiza litsentsi ostmisest, siis täpsustaks seda osa ka siin.

Nimelt oli algul olnud tehase nr 26 plaanides M-17 mootori asendamine hoopis Curtiss-Wright Conqueror, või siis veel täpsemalt, selle edasiarendatud versioon, mida tuntakse rohkem Super Conqueror ning V-1800 indeksi järgi. Curtiss-Wright tegi sellest veel ekstra venelaste jaoks meetermõõdustikus joonised ja katseeksemplarid, kuid viimasel hetkel venelased loobusid nende kasutamisest ning eelistasid Hispano-Suiza V-12 mootorit selle asemel.

24. jaanuaril 1934 allkirjastati esimene ostu-müügileping, mille järgi osteti 8 mootorit, neist kuus oli Ybrs versioonist ning kaks Ycrs, milledele oli võimalik integreerida ka 20 mm läbi propelleri võlli tulistav kahur. Sel ajal Hispano 89.

14. juunil 1934 allkirjastati Hispano-Suizaga leping nende V-12 mootori litsensi alusel tootmiseks N Liidus ning tehnilise abi leping. Lepingu kehtivus oli 4 aastat (või täpsemalt - pidi lõppema 26. märtsil 1938) ning selle kehtivuse ajal pidi Prantsuse pool tasuta üle andma ka kõik joonised mootoris tehtud täienduste kohta.

1935. a. seeriatootmisse läinud M-100 vastas oma konstruktsioonilt üldjoontes Hispano-Suiza Ybrs versioonile, milles oli tehtud mitmeid muudatusi peamiselt seoses N Liidu päritolu materjalide kasutuselevõtuga. Mille tulemusel kasvas mootori mass ning vähenes selle võimsus. M-100P (mis vastas konstruktsioonilt Hispano-Suiza Ycrs mootorile) suurde seeriasse ei jõudnud, seda peamiselt vastava hävituslennuki puudumise tõttu. Kuid I-17 peal sai M-100P + 20 mm kahur ŠVAK kombinatsioon korralikult testitud ning tööle.

Järgnevad muudatused konstruktsioonis (M-100A ja M-100AU mootorid) olid tingitud nii prantslastelt saadud uuenduste rakendamisega (nagu juba eelpool viidatud - saadi ka HS Ydrs joonised) kui omapoolsete täienduste ja paranduste läbi. Ja siis siitkohalt võib pöörduda tagasi sinna M-103 mootori juurde.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 122 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 5, 6, 7, 8, 9

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt