A-10 lähenev pensioniiga ja alternatiivid

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40208
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: A-10 lähenev pensioniiga ja alternatiivid

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Hiljuti oli just uudis, et F35-tega on väga raske harjutada õhutõrje allasurumise missioone, sest pole maa peal midagi, mis seda suudaks sihikulegi lukustada. Ehk siis pole vahet mitu mootorit on lennukil, millele keegi pihta ei saa.
Pakun, et kujutletud lennuki pihta tulistamiseks ühtegi radarit ei kasutatud, mina näen seal päris palju käsirelvade kuulide auke
http://www.aircraftresourcecenter.com/S ... ry0016.htm
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
erick
Liige
Postitusi: 152
Liitunud: 03 Juul, 2015 14:17
Kontakt:

Re: A-10 lähenev pensioniiga ja alternatiivid

Postitus Postitas erick »

Siin vist on konkreetselt ikkagi küsimus selles, et sel ajal kui teised mõtlevad 21. sajandi lahinguvälja kontekstis, sina mõtled 20. sajandi keskpaiga kontekstis. Ei oska muud öelda, kui et sa eksid ja peaksid rohkem ennast just selle "elektroonika" (glass cockpit) koha pealt kurssi viima.

Muide lennukiirus ei määra enam mingit rolli, A10 oli vaja madalat lennukiirust selleks, et piloodil oleks aega aru saada mis maa peal toimub ja õige sihtmärk sihikule saada. F35 puhul on see tänu sensoritele märksa kergem ja kiirem. Ja noh kui me räägime F35Bst siis see suudab vajadusel suisa helikopterile sarnaselt käituda CASi käigus...
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 4871
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: A-10 lähenev pensioniiga ja alternatiivid

Postitus Postitas Gideonic »

Kapten Trumm kirjutas:Võiks ikka niipalju teada, et Red Flag on A2A tegevuse harjutus, mitte blue air vs red mud.
Miks siis F-16 kasutamine CAS rollis A-10 asendajana läbi kukkus?
Red Flag ei le ainult A2A, seal on ka Strike missionid, tõsi mitte CASi seal tõesti ei tehta. Antud F-35B võtsid osa Green Flag'ist mitte Red Flag'ist, mis on spetsiaalselt CAS harjutus koos US Army'ga.

A-16 projekt oli samuti tõesti kummaline ja ebaõnnestunud ... sellegipoolest ei saa nõustuda väitega et F-16 ei sobi CAS rolli! CAS ei võrdu ainult madalalt lendamise ja "kahuri täristamisega"!

CAS'i on väga mitmesugust. Seoses targeting-pod'id levikuga on selles rollis aastaid edukalt kasutatud (maapealt ollakse rahul) nii AV-8B, F-16, F-15E ja ka B1-ega(justnimelt CASi, näiteks Süürias). See tähendab, et Afganistaanis ja Iraagis tehti viimased 5+ aastat üle 80% CAS missioonidest teistelt platvoridelt kui A-10, ja maapealt oldi rahul (2003 jne nõuti päris tihti just A-10et).

Hetkel ei leia head intervjuud ühe A-10 piloodiga (nüüdseks on F-35A peal) kes sellest pikemalt rääkis, aga ta mainis et isegi A-10 teeb oma uuendustega järjest enam CAS'i mitte lähidistantsidelt, vaid keskmiselt kõrguselt, pommide ja rakettidega, kasutades Targeting Pod'i. Kiidab ta küll seda kahurit kuid väidab, et see on ikkagi väga spetsiifiline (low colladeral damage) vahend ja ainult üks väga väike osa CAS'ist. (Muide ka Lahesõjas hävitas A-10 enamik oma sihtmärkidest Maverick rakettidega, mitte kahuriga.)

Tema sõnul rakendatakse tänapäeval nii mõnigi kord kahuri asemel ka juhitavaid Hydra rakette (APKWS II), nii A-10 kui ka F-16 pealt.

Muide Mariinid oma F-35B just põhiliselt CAS jaoks hankisidki. See on põhiline missioon mida nad kavatsevad teha, ometi on neil kahur ainult Pod'is. Siiski netist sisuliselt muud seisukohta ei kohtagi et nad kõik on erilised idioodid ja CAS'i saab teha ainult madalalt ja ainult 30mm kahuriga. Tuleks teha uus A-10X mis oleks täpselt samasugune ja parem, USAFis on kõik idikad! (kaasaarvatud piloodid, kes on alustanud A-10elt ja teinud CAS'i mitelt platvormilt). See et maapealt nii harjutuste (Green Flag) kui ka sõdade korral (Iraak, Afganistaan, Süürias) rahul ollaks ka teiste platvormide CAS'iga, ei tähenda muidugi midagi.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40208
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: A-10 lähenev pensioniiga ja alternatiivid

Postitus Postitas Kapten Trumm »

A-10 teema juurde tullakse tagasi peale seda, kui on praktikas selgunud, et vastane hakkab lahinguvälja üle ujutama kõikvõimalike moodsate sensorite vastu mõeldud libasihtmärkidega, mille eristamiseks õigetest tuleb kiirus maha võtta ja tiir madalal (loe tinavihmas) teha.

Analoogne probleem oli ka Vietnami sõjas, kus sõtta sisenedes arvati, et ülehelikiirusega hävituspommitajad võidavad kiiresti sõja. Tegelikult tuli kohe tegemist väikeste, hästi maskeeritud (visuaalselt, kuid maskeerida saab ka muudes dimensioonides) ja hädasunnil võeti kasutusele kergeid reaktiivne ja propellerlennukeid, sest F-4ga kuskil metsalagendikul asuvat kuulipildujapesa rünnata, ilma et paar hektarit metsa koos oma üksusega napalmiga üle kallata - polnud praktikas võimalik. Selle kogemuse järel A-10 üldse loodigi. Lisaks kasutasid pilusilmsed vastased rikkalikult igasugu odavat õhutõrjerelvastust alates 12,7 DshK-dest kuni vene 57 mm veetavate kahuriteni (mis peale esimest ülelendu kohe üürgama pandi).

Samasuguseid asju kogesid ka venelased Afganistanis ja jõudsid lõpuks järeldusele, et ründelennuk on selleks kõige etem.

Seda, et elektroonika ja imelised sensorid suudavad praeguse ilmaga vahet teha oma ja vastase sõduritel kontaktis kuskil 150 km kaugusel teineteisest - no ma ei tea :lol:
See, kuidas liitlaste lennuk "paneb" vastase asemel omade aheliku pihta - olen ise kogenud. Mis teha, soomustamata hävituspommitaja on sunnitud selle rünnakulõigu tegema ära helikiiruse lähedase kiirusega (et rünnatav lennukit ise auklikult ei tulistaks) ja siis on näha parimal juhul seda, et miski liigub all. Ma ei süüdistaks üldse pilooti.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
erick
Liige
Postitusi: 152
Liitunud: 03 Juul, 2015 14:17
Kontakt:

Re: A-10 lähenev pensioniiga ja alternatiivid

Postitus Postitas erick »

Trumm, su jutt on nii ebakompetentne, et mul läheb silme eest kirjuks. Palun lõpeta oma lolluse avalik demonstreerimine ja too oma teadmistepagas Afghanistani sõja ajast tänapäeva.
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 4871
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: A-10 lähenev pensioniiga ja alternatiivid

Postitus Postitas Gideonic »

Mis puudutab A-10'et lahesõjas soovitaks lugeda seda intervjuud Lahesõja õhujõudide juhiga, Kindral Chuck Horner'iga, 1991. aastal:
Q: Did the war have any effect on the Air Force's view of the A-10?
A: No. People misread that. People were saying that airplanes are too sophisticated and that they wouldn't work in the desert, that you didn't need all this high technology, that simple and reliable was better, and all that.
Well, first of all, complex does not mean unreliable. We're finding that out. For example, you have a watch that uses transistors rather than a spring. It's infinitely more reliable than the windup watch that you had years ago. That's what we're finding in the airplanes.
Those people . . . were always championing the A-10. As the A-10 reaches the end of its life cycle-- and it's approaching that now--it's time to replace it, just like we replace every airplane, including, right now, some early versions of the F-16.
Since the line was discontinued, [the A-10's champions] want to build another A-10 of some kind. The point we were making was that we have F-16s that do the same job.
Then you come to people who have their own reasons-good reasons to them, but they don't necessarily compute to me-who want to hang onto the A-10 because of the gun. Well, the gun's an excellent weapon, but you'll find that most of the tank kills by the A-10 were done with Mavericks and bombs. So the idea that the gun is the absolute wonder of the world is not true.

Q: This conflict has shown that?
A: It shows that the gun has a lot of utility, which we always knew, but it isn't the principal tank-killer on the A-10. The [Imaging Infrared] Maverick is the big hero there. That was used by the A-10s and the F-16s very, very effectively in places like Khafji.
The other problem is that the A-10 is vulnerable to hits because its speed is limited. It's a function of thrust, it's not a function of anything else. We had a lot of A-10s take a lot of ground fire hits. Quite frankly, we pulled the A-10s back from going up around the Republican Guard and kept them on Iraq's [less formidable] front-line units. That's line [sic] if you have a force that allows you to do that. In this case, we had F-16s to go after the Republican Guard.
Q: At what point did you do that?

A: I think I had fourteen airplanes sitting on the ramp having battle damage repaired, and I lost two A- 10s in one day [February 15], and I said, "I've had enough of this." ....
Lemet
Liige
Postitusi: 19941
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: A-10 lähenev pensioniiga ja alternatiivid

Postitus Postitas Lemet »

Samasuguseid asju kogesid ka venelased Afganistanis ja jõudsid lõpuks järeldusele, et ründelennuk on selleks kõige etem.
Venelased vist panustasid seal üleüldse rohkem Krokodillide ja Mi-8 peale...

Mis aga puutub F-35 kasutamisse CASis, siis ma ikka tõsiselt kahtlen, kuivõrd sellise hinnaga lennukit hakatakse üleüldse kasutama oludes, mis masinale võib saatuslikuks saada. On ikka tükk vahet, kas lennuk maksab 18 miljonit või ilma mootorita 104 miljonit. Teatud maalt läheb kvantiteet üle kvaliteediks. Huvitav, kas näiteks kolm F-35B suudavad ikka teha ära sama töö kui 21 A-10t. Sestmbes sinnakanti peaks rahaline vahekord olema.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 4871
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: A-10 lähenev pensioniiga ja alternatiivid

Postitus Postitas Gideonic »

Kapten Trumm kirjutas: Analoogne probleem oli ka Vietnami sõjas, kus sõtta sisenedes arvati, et ülehelikiirusega hävituspommitajad võidavad kiiresti sõja. Tegelikult tuli kohe tegemist väikeste, hästi maskeeritud (visuaalselt, kuid maskeerida saab ka muudes dimensioonides) ja hädasunnil võeti kasutusele kergeid reaktiivne ja propellerlennukeid, sest F-4ga kuskil metsalagendikul asuvat kuulipildujapesa rünnata, ilma et paar hektarit metsa koos oma üksusega napalmiga üle kallata - polnud praktikas võimalik. Selle kogemuse järel A-10 üldse loodigi. Lisaks kasutasid pilusilmsed vastased rikkalikult igasugu odavat õhutõrjerelvastust alates 12,7 DshK-dest kuni vene 57 mm veetavate kahuriteni (mis peale esimest ülelendu kohe üürgama pandi).
Eks alati ole neid kes usuvad moodsamasse tehnikasse ja neid kes mitte. Loomulikult saab mõlema uskumisega liiale minna (nagu ehk ka ksf Eric teeb). Kahjuks piisavat infot "kellel õigus on" ei ole meil kellelgi, vähemalt mitte ennem kui mõni suurem sõda lahti läheb.

Nõustun, et ei tasu liiale minna selle piiramatu arvamusega et: "kõik uus ja tehniliselt keerulisem on eranditult parem, relevantne ning alati operatiivselt suure kasuteguriga rakendatav". Sellegipoolest on naeruväärne väita, et 40-50 aastaga pole midagi muutunud (Vietnam, Afganistaan), kui isegi A-10 ja tema kasutamisviis on tegelikult muutunud nii mis kole (pidevalt on muutuses relvastus ja doktriin, kasvavad uued piloodid ja katsetatakse uusi lähenemisi), ning on oluliselt muutunud ka ohud (30mm, MANPADS ... eriti just IADS(Integrated Air Defence Systems) teke, mis muudavad ka eelnevalt tsiteeritud "teiste poolt A-10 opereerimiseks ohutu mulli tekitamise" oluliselt raskemaks).

Ei ole uued lennukid ja nende võimeksused päris need mis olid tollel ajal. Lisaks infrapuna targeting pod'idele on pilootidel kasutada ka SAR. Mariinid suutsid edukalt teha CAS'i veebruaris läbi 500m pilvkatte.

Tahaks lihtsalt osutada, et ka kahelda on väga lihtne. Analoogselt sõimasid terved hordid spetsialiste veel 80ndateni välja näiteks F-16 Fly-By-Wire keerukust maapõhja, kui mingit mõtetu elektroonilist tilulilu, mis ei hakkagi kunagi tööle (probleeme oli ju tõesti palju) ja analoog värk on "raudselt, 100% alati parem".
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 4871
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: A-10 lähenev pensioniiga ja alternatiivid

Postitus Postitas Gideonic »

Eelmise postituse valguses ka väike ajalootund. Kui midagi täna antud linkidest üldse lugeda siis seda 1980ndate artiklit M1 tanki, POGO ja nende tegemiste kohta.

Väike tutvustus, mis kaliibriga tegelastega on tsiteeritute näol tegu:

POGO ja Military Reformer'id
1980ndatel said väga palju meediakajastust igasugused POGO (Project On Governemt Oversight) sägad, kes sõimasid enamikke tol-ajal USAs arenduses olevatest relvastusprojektidest, kui liiga keerukaid ja liiga kallid, parem toota vanu "tõestanud" süsteeme ja rohkem. Nad olid uudistes ülipopulaarsed ning neil oli arvestav mõjuvõim isegi kongressis.

Selle 1982. aasta artikli järgi pidid mitte kuhugi kõlbama ka: Tomahawk tiibrakett, E-3 AWACS, Maverick rakett jne .... Millegipärast peale Lahesõda kadusid enamik neist ligi 10-eks aastaks kuhugi kivialla :D

Need samad tegelased on muide viimased 15 aastat olnud ühed vokaalseimad kriitikud j nii F-22 kui ka F-35 programmide materdamisel (vaadake suvalist F-35 kriitikaartilit, peaaegu alati on allikaks just esmapilgul adekvaatne tunduv POGO artikkel, nagu näiteks see). Tihti sisaldavad need kõlavaid lausvalesid, näiteks üüratute tüki- ja lennutunni hindade kohta, kus mõõdetakse siga ja kägu - sama nimetusega termineid, mis on eri ajastutel totaalselt erineva tähendusega.

Kriitika iseenesest ei oleks ju halb, kuid POGO oma on lihtsalt hästi maskeeritud lahmimine, mis on sisukuselt võrreldav herr Donald Trump'i sõimuga, mille iganes kohta :D Kõvad loosungid koos lausvaledega stiilis "meie tankid põlesid ju kui küünlad! (1941)", sisu vähe. Nende tegelik eesmärk on erinevate trikkidega sõjalisi kulutusi vähendada. Nende üldine taktika ja soovitused relvaprojektide elutsükli korral (mis on B-2 ja F-22 puhul osutunud üliedukaks):
Pilt

Miks ma sellest kõigest räägin? Eks et ka ise (töödates ITs ja nähes tihti ka over-engineer'imist kipun vahest skeptiline olema keerukate lahenduste osas. Ei tasu sellega siiski liiale minna ja Trump'iks või minevikus elavaks "vanaks peeruks" hakata. Iga arengut peab ikka süvitsi uurima, mitte lahmima. Paar tsitaati postituse alguses lingitud artiklist:
There is enough truth in the assertions of the Reform­ers in some cases and enough doubt in other cases to make these views well worth considering. My objections to the Reformers over the years have not been so much to their ideas but to their slipshod research, chicanery, hermetic pompousness, deceptiveness, emotionalism, and general ignorance. Not all of them exhibit all of these characteristics, but most show most of them. To demonstrate the degree of the problem, permit me to give a few examples.
...
But the chief reason, I believe, is that they are not aware that they are dealing in nonsense. The Reformers are zealots of the classic variety, with the usual self-righteousness and the usual hermetically sealed minds. Having become frantically partisan over years of polemical trench warfare, having partitioned the world into Themselves and The Enemy, they are perfectly unconscious of the rolling non sequiturs and athletic leaps of logic that constitute their conversation. If the cause is good, the details aren't important. It doesn't matter whether or not the armor burns so long as your heart is in the right place, and if the tank isn't really too small for humankind, well, it would be just like the Army if it were, and that's close enough.
Tuleb ehk siin vaidlustes kuidagi tuttav ette? :D
Viimati muutis Gideonic, 04 Aug, 2016 17:36, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
erick
Liige
Postitusi: 152
Liitunud: 03 Juul, 2015 14:17
Kontakt:

Re: A-10 lähenev pensioniiga ja alternatiivid

Postitus Postitas erick »

Miks ma pean lugema argumente, mis panevad F35 CASi ajal 12,7mm või isegi 57mm õhutõrjerelvade laskeraadiusesse? See näitab, et austatud ksf Trummil ei ole ikkagi mingitki aimu sellest, mis distantsidelt F35 oma CASi teostab. Samamoodi jutud MANPADSist. Kui USA õhutõrjerelvastuse hulgas ei ole kerge leida süsteeme, mis suudaksid F35 trackida, mis valemiga see MANPADSi-mees seda teeb?

F35 elektro-optilised sensorid, mis põhinevad puhtalt optikal, IR-il ja FLIRil (mitte radaril!) on võimelised trackima 1300km kauguselt ballistilist raketti (viide: https://en.wikipedia.org/wiki/AN/AAQ-37)
Ei saa aru, miks ma pean lugema väiteid, et F35 ei suuda leida kümne või suisa mõnekümne kilomeetri kauguselt kuulipildujapesa, punkrit, tanki, telklat, snaiprit jne. mille asukoht on laias laastus teada?
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 4871
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: A-10 lähenev pensioniiga ja alternatiivid

Postitus Postitas Gideonic »

erick kirjutas:Miks ma pean lugema argumente, mis panevad F35 CASi ajal 12,7mm või isegi 57mm õhutõrjerelvade laskeraadiusesse? See näitab, et austatud ksf Trummil ei ole ikkagi mingitki aimu sellest, mis distantsidelt F35 oma CASi teostab. Samamoodi jutud MANPADSist. Kui USA õhutõrjerelvastuse hulgas ei ole kerge leida süsteeme, mis suudaksid F35 trackida, mis valemiga see MANPADSi-mees seda teeb?

F35 elektro-optilised sensorid, mis põhinevad puhtalt optikal, IR-il ja FLIRil (mitte radaril!) on võimelised trackima 1300km kauguselt ballistilist raketti (viide: https://en.wikipedia.org/wiki/AN/AAQ-37)
Ei saa aru, miks ma pean lugema väiteid, et F35 ei suuda leida kümne või suisa mõnekümne kilomeetri kauguselt kuulipildujapesa, punkrit, tanki, telklat, snaiprit jne. mille asukoht on laias laastus teada?
Üldiselt nõustun, aga mainiks et tuleb vahet teha best case ja shit hits the fan olukordadel. Selge ilmaga startiv ballistiline rakett on parim võimalik tuvastusobjekt sellise, esmalt just missile-warning süsteemi jaoks, nagu DAS. Kahjuks ei suuda seda kohe leida, aga umbes aasta tagasi ringles üks video sellest, kuidas kaks F-35e trianguleerisid DAS'iga ühte Floridast õhku tõusvat kanderaketti (oli vist Falcon 9) ja saatsid infot tagasi reaalajas juhtimiskeskusesse.

Vinge saavutus igal juhu, aga antud kontekstis huvitavaks tegid selle just faktid et:
  • Ilm oli pilvine
  • Mõlemad lennukid olid stardikohast ~10-20 km kaugusel
  • Üks tuvastas raketi kohe õhkutõustes (otsenähtavus)
  • Teine ei suutnud raketti ligi pool minutit näha, kuni see ühest pilvest kõrgemale tõusis.
Ehk siisavalikult reklaamitud numbrid ei pruugi olla relevantne reaalsetes sõjatingimustes, kus asjad peavad töötama "alati".

(järgnev lõik on teemaliug): Ilmastik on muide üks suuremaid vastuargumente varghävitajate süstemaatilise avastamisele optiliste vahenditega. sellistel vahenditel on muidugi ka omajagu teisi puuduseid, nagu see etsaadakse ainult sihtmärgi asimuut, mitte kauguse infot. See teeb BVR lahingus nende kasutamise kahtlaseks (vähemalt kaugemal, kui mis on laserkaugusmõõdiku tööulatus mis ei ole üle 20-30km).

F-35'el sensoreid ju veel, nagu mainitud sentimeetri täpsusega Synthetic Apeture Radar, millega sai eduliselt CAS missoone täita ka läbi pilvede, samuti sajastatud vahendeid, mille olemasolu ei jäeta kindrali poolt mainimate ühelgi senati "ülekuulamisel".

Lihtsalt tahtsin valgustada, et sõjatehnika puhul tuleb arvestada tsipa karmimate nõuete (nii funktsionaalsete kui ka mitte-funktsionaalsete) ja äärmusjutudega. Seda oluliselt rohkem, kui mõne suvalise tsiviil-IT süsteemi korral. Seega isegi kui kõik õppusel 99% olukordadest töötab, tuleb ikka asja suhtuda tugeva skepsisega ning olla valvel :)


Minumeelest on (sellest 1300km tuvastamisest) palju olulisem näitaja see, kui karmilt USAF kogu täiega ise oma varghävitajatesse usub(pilootidest tehnikutest alustades, juhtkonnaga lõpetades) . Selle illustreerimiseks järgnevad faktid:
  • USAF ei lase alla 61kg kaaluvaid piloote F-35A juhtkangi taha (kuni istme ja kiivri parandusteni), sest oht lennu jooksul surma saada on liiga suur (umbes 1/200 000)
  • USAF ohvitserid on korduvalt täiesti avalikult reklaaminud, et kavatsevad lahingolukorras saata F-35A-d neljakaupa gruppides sügavale vastase Integreeritud Õhutõrje mullide sisse (nagu näiteks Krimm või Kaliningrad), nende tasalülitamiseks.
Eks see eeldab muidugi lennuki kõigi süsteemide ideaalset töötamist. Ka nende, mis praegu veel on testimises (multi-ship fusion'i jms), sellegipoolest on nad nii täiesti avalikult väitnud (nagu on väitnud ka näiteks DOT&E juht, et antud süsteemid peavad selleks tõesti hästi toimima, mis veel nii ei ole).

Loomulikult võivad USA Õhujõudude ohvitserid nende masinate võimeid totaalselt üle hinnata, ei oleks esimene kord ajaloos. Sellegipoolest on narrid need, kes usuvad, et sellised panused pannakse pelgalt Lockheed Martin'i reklaam-brozüüre ja Northop Grumman'i videosid vaadates.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40208
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: A-10 lähenev pensioniiga ja alternatiivid

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Vahest peaks seda arvamust USAF kolonelide asemel (kelle suurtes plaanides on CAS üks väike tülikas kohustus) küsima hoopis US Army tegelastelt. Lennuvägi on ikkagi maaväe toetuseks, mitte vastupidi.

Teiseks, tuleks tähelepanu juhtida, et lisaks kõigile muudele imeomadustele on F-35 PR eelarve ka konkurentide hulgas üks suurimaid. Mõistagi üks taolise kauba PR programm eeldab ka asjatundjate kommentaare (mille hulgast valitakse välja positiivsed).

Mina suhtun kaunis skeptiliselt sellesse, et keegi kuskil 50 km kaugusel "avastab" kuulipildujapesa ja siis saadab selle (kus asub mingi 1000 eurose turuhinnaga relv) nipsti teele 500 tuhat dollarit maksva raketi ja ongi probleem lahendatud. Tahaksin taolisest lahingust nii kauge
l olla kui saab, sest sellistel eeldustel antava CAS-i puhul on 50% tõenäosus, et sihtmärk oled justnimelt sina. Selle asemel tahaks sedasama A-10't, kelle piloodiga saaks luua raadioside ja küll mingit low tech moodi (kasvõi trasseritega osutades) täpselt õige asi ka tabatud saab.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Laiakas
Liige
Postitusi: 294
Liitunud: 22 Sept, 2011 10:00
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: A-10 lähenev pensioniiga ja alternatiivid

Postitus Postitas Laiakas »

Kahtlen samuti, et mingi tühise sihtmärgi peale F-35 kuumaks aetakse. Justnimelt, et liiga kallis, et riskida. Mis siis, et sihtmärgi ära killib. A-10 on ju rahaliselt kordades väiksem risk. Ja raha nad seal lugeda oskavad. Kui me seda ei arvestaks ja tsekkaksime ainult effektiivsust siis.. no kui laristamiseks juba läks siis tanki, laskepesa, snaipri, telgi või kama mis jubina pihta juba kümne kilone tuumakas ja asi vosem: killimiseffektiivsus kaks tuhat protsenti :P Kui me raha ei arvesta, siis ärme arvestame juba poliitikat kah :) Pealegi saab daalasid ju kohe lindina printerist uued lasta ja F-35´te kari tuleb A-10´te asemel nigu Vändrast saelauad :) No Problem :P Mina aru ei saa, mida need totakad A-10´d üldse siin Eestis veel loperdasid, ürgaeg ju: kus F-35´d jäid ??
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40208
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: A-10 lähenev pensioniiga ja alternatiivid

Postitus Postitas Kapten Trumm »

USA-s on isegi allkirja korjatud A-10 päästmiseks (et see ei läheks F-35 programmi rahastamise hakklihamasinasse) :D
http://www.petition2congress.com/11663/ ... to-us-army

USA armee (juhtkonna ja kõneisikute tasandil) mõistagi distantseerub antud löömingust - eks oma karjäär ja tärnid maksa kah midagi. :D
Mind just huvitaks see, mida arvavad asjast US Army kolonel-leitnandid, kaptenid ja leitnandid, kes on põllul ja kelle päeva antud masin päästnud on.
Kas nad ikka hääletavad mingi müütilise "beyond-visual-range" CAS võime poolt või eelistaks midagi enda kontrollitavat?

USA kaasaegse lennunduse ajalugu teades pole antud protessis midagi imeks pandavat, Pentagoni initsiatiivil on imeprojekte ennegi üritatud, meenutame nt "ühtlusplatvormi" F-111 viimist mereväkke, ideid F-15 ja F-16 tekilennukiteks muutmiseks, läbikukkunud A-16 (elik F-16 CAS) ja kindlasti veel ühte-teist, mis pole avalikuks tulnud.

Madalal kõrgusel tuld anda suutvad õhutõrjesüsteemid ja S-300 olid Euroopas eesliinil olemas juba 80ndatel ja A-10 jaoks olid need letaalsed juba tollal.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
nimetu
Liige
Postitusi: 7583
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: A-10 lähenev pensioniiga ja alternatiivid

Postitus Postitas nimetu »

Kui sa räägid suurriikide vahelise konventsionaalse sõja kontekstis, siis mingit kuulipilduja pesa ei hakka keegi lennukiga nottima, sest kogu jõud kulub õhu kontrollimisele. A-10 sellises olukorras niikuinii ei lenda. Kui räägid madalama intensiivsusega konflikti kontekstis (insurgency), siis on õhutoetuseks veel odavamaid lahendusi (nt. Super Tucano).
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 26 külalist