9. leht 9-st

Re: A-10 lähenev pensioniiga ja alternatiivid

Postitatud: 17 Juun, 2017 18:10
Postitas Gideonic
ruger kirjutas: Sources have told the Project On Government Oversight that deployed A-10 pilots, including those fighting against Islamic State, have been flying an average of 2,000 hours per year—over six times the peacetime average of 300 hours per year used as a basis for budgeting.
http://warisboring.com/the-u-s-air-forc ... ons-again/[/quote]

POGO infosse suhtuks ettevaatusega (võib siitsamast foorumist nende ajaloo kohta otsida). Teiste näitajate järgi ei lenda see midagi niiväga rohkem kui näiteks F-15E:

http://www.businessinsider.com/air-forc ... air-2017-6
...Since August 8, 2014 — the start date of Operation Inherent Resolve — the A-10 has released 13,856 weapons, second only to the F-15E Strike Eagle, which deployed 14,995 weapons over the same period.

Every 100 rounds fired by the A-10's iconic 30 mm Avenger gun count as one weapon released, according to an Air Force spokeswoman.

Re: A-10 lähenev pensioniiga ja alternatiivid

Postitatud: 19 Juun, 2017 9:08
Postitas 2korda2
Mina suhtun suure skepsisega võimalusse, et sellise lennuki piloot laseb 365 päeva aastas vähemalt 5,5h päevas taevas ringi. Ühegi puhkepäevata. Kui lennuki kohta on 2 pilooti, võiks ehk lennuki enda koormus selline olla.
Lenduri tööst kulub suur osa ka lennu ettevalmistamisele ja lennujärgesele briifingule. See kõik lihtsalt ei mahuks ära.

Re: A-10 lähenev pensioniiga ja alternatiivid

Postitatud: 19 Juun, 2017 13:07
Postitas Kapten Trumm
Äkki reaalne lahingutegevus ja -kogemus võimaldabki saada lahti ajaraisust, mida tegevuseta tiksuv rahuaja armee viljeleda armastab.
Kui antud tegevus on sisukalt ja lühidalt organiseeritud, ei toimugi briifinguruumis lihtsalt õhu soojendamist.
Kvaliteetne staabitöö on siin üks võimalusi (noh, nt tudiseva kaardikepiga kaardi juures etteütluse asemel teha kõik paberitöö valmis, kanda lühidalt ette ja korras.

Re: A-10 lähenev pensioniiga ja alternatiivid

Postitatud: 19 Juun, 2017 14:28
Postitas 2korda2
Lihtsalt võrdluseks: EV-s 8-17 töötaja ei saa aastaga 2000 tundi kokku. No ei usu kohe kuidagi, et lahingpiloodid rohkem tunde ainult lennates veedavad. Hea staabitöö võib mingil määral aidata aga mitte sellises mahus.

Re: A-10 lähenev pensioniiga ja alternatiivid

Postitatud: 19 Juun, 2017 14:39
Postitas Kapten Trumm
Sõjaoludes ei vaata keegi töö- ja puhkeaja seadust.
Helmandis patrullis olles ei lõpe ka teenistusaeg 17.00.
Piiratud ajalise kestuse juures on taolised lennutunnid vägagi võimalikud, eriti kui sinna sisse lähevad ülelennud, mis võtavad palju aega, kuid ei kätke endas erilist pinget, kuid sisuliselt koosnevad kabiinis pilvede vaatamisest, lennukit juhib autopiloot.

Lisaks pole ameeriklased juba tükk aega (viimati 1991 Lahesõjas) lennanud reaalse allatulistamise ohuga. Mis omakorda lihtsustab ülesande täitmist ja väsitab vähem.

Tulles tagasi natuke maisema asja juurde, siis viimasel suurõppusel oli minu tööpäeva pikkus ca 18 tundi. Eks ta raske on, aga tehtav.
Sõduritel võis isegi 20 olla. "Mittetööl" olid sa siis, kui sa öösel magasid.
Pikemat aega peaks vastu küll, lihtsalt iga nädal peab ühe päeva võtma unevõla välja magamiseks ja olme peab olema hästi korraldatud.
Kui mott on olemas, siis tehakse küll.

Re: A-10 lähenev pensioniiga ja alternatiivid

Postitatud: 19 Juun, 2017 17:33
Postitas nimetu
Üks piloot kohe kindlasti ei või 2000 tundi lennata:
http://static.e-publishing.af.mil/produ ... csup_i.pdf
9.6.Maximum Flying Time. 56 hours flight time logged per 7 consecutive days, 125 hours flight time logged per 30 consecutive days and 330 hours per 90 consecutive days.
Ehk siis aastas maksimaalselt ~1320 tundi.
9.7.2. For single pilot aircraft or when only one pilot has access to the flight controls, the
maximum FDP is 12 hours.
FDP on Flight Duty Period, mis siis hõlmab tervet lenduri tööpäeva. Üle 12 tunni (max 16 tundi) võib see kesta ainult eriloaga väga kõrgelt tasemelt.

Re: A-10 lähenev pensioniiga ja alternatiivid

Postitatud: 06 Aug, 2018 21:07
Postitas ruger
Võimalikud uued USAF-i ründelennuki kandidaadid selgunud. Arendatakse kerget ründelennukit.
USAF releases notice disclosing firm plans to acquire a Light Attack Aircraft fleet in late 2019. RFP coming in December 2018. The notice advises potential bidders only Sierra Nevada/Embraer A-29 and Textron Aviation AT-6 may be considered
https://twitter.com/FG_STrim/status/1026469962066653184

Re: A-10 lähenev pensioniiga ja alternatiivid

Postitatud: 13 Aug, 2019 22:04
Postitas ruger
Väidetavalt suudetakse olemasolevaid 173-e A-10t hoida käigus kuni 2030-ndate teise poolde peale viimaseid end-of life uuendusi ja tiibade väljavahetamisi.
The Air Force said Monday that it has finished installing new wings on the last of 173 A-10 Thunderbolt IIs.

The re-winging of the venerable attack aircraft, popularly known as the Warthog, is expected to allow it to keep flying until the late 2030s, Air Force Materiel Command said in a release.

The upgraded wings should last for up to 10,000 flight hours without requiring a depot inspection, AFMC said. And they have an improved, newly designed wire harness to make the wings easier to remove, and lessen the chance of damaging the wing during the removal process.
https://www.airforcetimes.com/news/your ... DQ.twitter

Re: A-10 lähenev pensioniiga ja alternatiivid

Postitatud: 31 Mai, 2020 16:44
Postitas mb

Re: A-10 lähenev pensioniiga ja alternatiivid

Postitatud: 08 Dets, 2021 21:01
Postitas ruger
A-10 tuleviku kohta veidi
A new compromise version of the National Defense Authorization Act for fiscal 2022 would allow the Air Force to retire most of the aircraft it sought to downsize — but not the A-10 Thunderbolt II.

If signed into law, this version of the NDAA would deliver another defeat for the Air Force’s efforts to retire the Warthog. The proposed bill includes a Senate provision blocking the Air Force from retiring or otherwise mothballing any A-10s in 2022, except for those that have suffered a significant mishap and are no longer mission-capable.

https://www.defensenews.com/air/2021/12 ... others-go/

Re: A-10 lähenev pensioniiga ja alternatiivid

Postitatud: 30 Dets, 2021 20:12
Postitas mart2
Natuke liikuvat pilti ka jutu juurde -
Nothing Can Kill the New Super A-10 Warthog After an Getting Upgrade - https://www.youtube.com/watch?v=u1IihgfEBaA

Re: A-10 lähenev pensioniiga ja alternatiivid

Postitatud: 15 Jaan, 2023 22:56
Postitas isakene
Fantaasia lendab ehk kunstniku nägemus uue põlvkonna Warthogist. 8)

https://rodrigoavella.com/projects/LQZ3K
https://www.youtube.com/watch?v=YSlsOwrKu-w

Re: A-10 lähenev pensioniiga ja alternatiivid

Postitatud: 17 Jaan, 2023 17:20
Postitas Kapten Trumm
A-10 on vist USAF-is lennuk, milllele on Pentagoni lauaülemad enim "tapmiskatseid" teinud, kuid teenekas masin keeldub suremast.
Muidugi - enamik neid katseid on olnud ka lapsuse laadsed, näiteks katse ühildada lennuki ülesanded F-16 omaga, selleks taheti luua isegi 30 mm kerealuse kahuriga versioon A-16. Õnneks ei läbinud see jama elu katseid ja arusaadavalt selline õrn masin maapealt tulevas tinarahes kaua ei kestaks.

Tegelikult lennunduses liigub ajalugu ringidega. Kiired hävituspommitajad olid ju WWII ründelennukite ja Vietnami kogemuse ajal sündinud reaktiivründelennukite vahepeal. Selgus, et neil on raskusi "tänu" oma suurele kiirusele pisikeste sihtmärkide leidmise ja tabamisega. Tegelikult on hävituspommitajaid KA vaja, aga ründelennuki ülesandeid nad päriselt ei täida.

Aeglased turbopropiga (või ka reaktiiviga) treeninglennukitest tehtud "ründelennukid" kõlbavad aga väheintensiivsesse sõtta, kus elukad nimega DShk, Sergei, Shilka ja Tunguska puuduvad.

Su-25 projekteeriti arvestusega, et piloodikabiin peab vastu 23 mm mürsku tabamusele külje pealt.

Nõuka lennuväes oldi vähe radikaalsemad, seal pandi hävituspommitajad kui relvaliik üldse kinni 1990ndate keskpaigaks (protsess algas juba 80ndatel) ja üksused profileeriti ringi kas ründelennukitele (Su-25) või taktikalistele pommitajatele (Su-24).