www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 20 Aug, 2019 17:52

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 376 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 26  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Venemaa lennukikandja-võimekus
PostitusPostitatud: 14 Jaan, 2018 12:42 
Eemal
Liige

Liitunud: 25 Mär, 2016 22:16
Postitusi: 3804
Täpselt nii. Ja kõige suurem probleem on just piiratud lennukaugus ja kandevõime lennukikandjalt startides. Kuna puudub asjalik lennuk selleks otstarbeks, siis on ka kogu see lennukikandja teema puhtalt prestiiži küsimus, sest reaalset võimekust see venelastele ei anna.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Venemaa lennukikandja-võimekus
PostitusPostitatud: 14 Jaan, 2018 16:02 
Eemal
Liige

Liitunud: 04 Apr, 2017 2:39
Postitusi: 171
nimetu kirjutas:
Täpselt nii. Ja kõige suurem probleem on just piiratud lennukaugus ja kandevõime lennukikandjalt startides. Kuna puudub asjalik lennuk selleks otstarbeks, siis on ka kogu see lennukikandja teema puhtalt prestiiži küsimus, sest reaalset võimekust see venelastele ei anna.


Kuna puudub ka võimetus lennukikandjat ehitada, ehk siis hapude marjade sündroom.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Venemaa lennukikandja-võimekus
PostitusPostitatud: 15 Jaan, 2018 10:35 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 26368
https://www.youtube.com/watch?v=VQ70D6nWQ6M

Venelastel oli 1990ndate hakul päris lootusandev VSTOL projekt ka olemas (Jak-141), kuid see läks kaduviku teed koos paljude teiste asjadega, saamata seeriakõlbulikuks.
Lennushowdel jäi see omal ajal tiba Pugatsovi "kobrade" varju, aga 1992 Inglismaal seda täiesti demoti.
Iseküsimus muidugi see, kui avariikindlaks oleks nad suutnud selle teha, sest eelkäija Jak-38 oli kolossaalse avariilisusega (vist lausa 25%).
Tõsi, venelased jutustavad kohe, et seal (Jak-38) oli analooge mitte omav automaatse katapulteerumise süsteem, mis taga selle, et peale selle kasutuselevõttu päästeti arvukalt elusid.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Venemaa lennukikandja-võimekus
PostitusPostitatud: 15 Jaan, 2018 18:37 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17070
Jakovlevi büroolt osteti 90ndatel selle Jak-141 dokumentatsioon võileivahinnaga ära. Palju nad sealt kasu said...midagi vast ikka. Vene foorumitel käib siiani max. volüümil hala, kuidas kõik USA uued lahingulennukid olla sündinud vaid tänu sellele dokumentatsioonile :mrgreen:
Mis puutub sellesse katapulteerumissüsteemi, siis sellele on paljud piloodid tõepoolest oma hingenatukese võlgu, see reageeris märksa kiiremini ja loopis lenduri alatihti välja juba enne seda, kui sellele kohale jõudis, et midagi valesti on.

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Venemaa lennukikandja-võimekus
PostitusPostitatud: 15 Jaan, 2018 18:53 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 26368
No Venemaa keskendus omal ajal ühele ainsale, Su-27 põhisele platvormile, lootes kõik vajalikud lennukid selle põhjal luua, koondades oma piiratud rahalised, tehnilised ja inimressursid ümber KNAAPO (ja käivitades nende tootmise veel ühes tehases, Irkutskis. KNAAPO asub ise ju Amuuri ääres). Arvestades hõredaks jäävat baasidevõrku, õigustas Su-27 platvormi suhteliselt suur lennukaugus (vene mõistes) end tehniliselt. Paraku aga läänes lubavad vähesed riigid endale nn raskehävitajaid nende kalli hinna ja kulude tõttu. F-15 kasutajaid võite ühe käe sõrmedel üles lugeda. Osalt on see venelastel õnnestunud, osalt mitte. Kuzja on nii suurele lennukile natuke liiga väike laev - laeval pidid ju asuma ka MiG-29 ja Su-25.

Hiljem võimaluste laienedes mõistsid venelased, et siiski raske hävitaja platvormiga kõike teha ei saa ja puhusid uuesti elu sisse MiG-29 programmile (mille näiteks on Süürias näidatud MiG-29KUB masinad).

Arvestades vene laevaehituse piiratud võimalusi, siis üks rumalamaid liigutusi oligi Jak-141-st loobumine, sest see suudaks sealt Kuzja pealt natuke midagi kaasa ka võtta. Tänaseks on see üritus juba nii sügavale maetud, et nad ei loodagi seda taasalustada. Su-27 sobiks hästi sellisele Nimitz- suurusele laevale, kuid Kuzja on sellisele lennukile tiba liiga pisike.

Vene mereväes oli külma sõja ajal üksainus lennukipõhine löögisüsteem, mida ameeriklased kartsid - Tu-22M põhine tiibraketisüsteem, millega plaaniti korraldada massiivseid tiibraketirünnakuid laevastiku formatsioonidele. Selleks ei plaanitud kasutada mitte ainult mereväe, vaid ka kauglennuväe lennukeid. See Kuzja ja need Jak-38d ei olnud asi, millega ameeriklased eriti arvestanud oleks - küll olid selleks kaldabaasidest startivad Tu-22M massid. See, palju venelased merel kahju teha suudaks, sõltub ka täna nende toimekusest. Mingi 80ndate relvastuse piiramise leppes peeti neid nii ohtlikuks, et ameeriklased nõudsid nende õhus tankimise seadmete eemaldamist. Seega need napid Tu-160d ja Kuzjad oli lihtsalt kõva propakandakära vales kohas.

https://www.youtube.com/watch?v=rY7v21Zy1yE
Siin selline rünnak Tom Clancy ja Hollywoodi kujutluses

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Venemaa lennukikandja-võimekus
PostitusPostitatud: 16 Jaan, 2018 23:04 
Eemal
Liige

Liitunud: 02 Juul, 2007 23:18
Postitusi: 1422
Asukoht: tallinn
Lemet kirjutas:
Jakovlevi büroolt osteti 90ndatel selle Jak-141 dokumentatsioon võileivahinnaga ära. Palju nad sealt kasu said...midagi vast ikka. Vene foorumitel käib siiani max. volüümil hala, kuidas kõik USA uued lahingulennukid olla sündinud vaid tänu sellele dokumentatsioonile :mrgreen:
Mis puutub sellesse katapulteerumissüsteemi, siis sellele on paljud piloodid tõepoolest oma hingenatukese võlgu, see reageeris märksa kiiremini ja loopis lenduri alatihti välja juba enne seda, kui sellele kohale jõudis, et midagi valesti on.


https://www.youtube.com/watch?v=BKAKDQ3PrOs


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Venemaa lennukikandja-võimekus
PostitusPostitatud: 17 Jaan, 2018 15:34 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17070
Juttu Jak-38st ja spetsomm sellest "musta kasti" juhitud päästesüsteemist.

http://airwar.ru/enc/fighter/yak38.html

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Venemaa lennukikandja-võimekus
PostitusPostitatud: 24 Jaan, 2018 17:40 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 26368
Kui tulla selle Kuzja-komöödia juurest tõsisemate võimete juurde, siis NSVL aegne üks meresõja põhirelvi elik Tu-22M+tiibraketid näib olevat endiselt töös.
1. vene Tu-22M3 laevastik läbib praegu tasapisi moderniseerimist (tähis saab olema Tu-22M3M), lennukeid esitletakse ka Süürias
2. vaikselt tilgub infot, et külma sõja aegse põhirelva ehk Kh-22 raketi asendaja Kh-32-ga jõudmas lõpusirgele. Põhiline erisus on lõhkepea vähendamise arvelt tõstetud laskekaugus (kuni 1000 km)
Venelaste propa klipp siin: https://www.youtube.com/watch?v=xPxkFsZdxv8
Siin kellegi piloodi mobiiliga tehtud video väidetavast Kh-32 stardist lennuki pardalt https://www.youtube.com/watch?v=UtsWTuZQhvQ
Vene meedia film Kaasani lennukitehasest, kus neid ellu äratakse : https://www.youtube.com/watch?v=1f5lnMtUn04
Tempo näib olevat max mõned lennukid aastas.

Udune on praegu, mis seisus on antud löögisüsteemi kolmas kriitiline lüli - ookeani luurelennukid Tu-95RT, mis kandsid spetsiaalseid sensorsüsteeme USA lennukikandjate leidmiseks ja Tu-22 õigesse kohta suunamiseks. Praegu näib 1000 km raketi kasutamine probleemne, sest satelliitluure pole piisavalt täpne (info saamisest lennukite kohalejõudmiseni Atlandil kulub tunde, selle ajaga võib laevastik kurssi muuta) ja Tu-95RT radari nägemisulatus on ca 250 km. Tu-22M3 pardal olevad radari PN-AD kohta on teada vähe, kuid see võib olla analoogse nägemisulatusega. Seega küsimus jääb, mismoodi neid rakette kavatsetakse kasutada, sest enda radarile lennukikandja saamiseks tuleb pommitajal läheneda 250-300 km kaugusele.

Vastaspoolel on ajalukku kadunud sellise rünnaku tõrjumiseks mõeldud kaugmaa relvasüsteemid nagu F-14, kuid samas on vahepeal AEGIS tehnoloogia kolinud ka fregattidele, külma sõja ajal oli see ainult Ticonderoga-ristlejate monopol. Seega keskmaa tõrjevahendeid on rohkem, kuid kaugmaal pole välja panna muud kui F-18E ja AIM-120, mis taktikalis tehnilistelt andmetelt jäävad tollasele F-14 ja AIM-59 kooslusele päris tuntavalt veel alla. F-14 oma tollal üliägeda AWG-9 radariga oli spetsiaalne relvasüsteem tapmaks vene pommitajaid enne, kui nad suudavad lennukikandja radarile saada ja oma raketiparve lendu lasta.

Relvasüsteemi F-14+AIM-59 koosluse andmed avaldavad muljet tänaseni, viimaste radari mudelite nägemisulatus oli 370 km ja raketi laskekaugus vastutuleva sihtmärgi vastu 190 km. Lisaks oli ka F-14 lahinguraadius Super Horneti omast umbes 50% suurem. Aga siin pole midagi kummalist, lihtsalt raha räägib, suurem lennuk suudab kanda suuremat radarit (kaugus sõltub parabooli suurusest, radarisüsteem ise on katsetustel suurema parabooliga näidanud 500 km kaugusi) ja raskemaid (st suurema kauguse ja purustusjõuga) rakette.

Täna on venelastel kokku neid lennukeid ehk 100 ringis (ehitatud on neid 268 lennukit), nendest ehk lendavad pooled.

Tulenevalt ohust laevastikule kulutas USA omal ajal tohutuid ressursse selleks, et luua relvasüsteemid massi tõrjumiseks, sest venelastel oli tollal võimekus saada lennukikandja lahingugrupi pihta 200 tiibraketti korraga, mis tulevad sisse kiirusega Mach 4 (mis läbivad sekundiga kilomeetri) ja mille suurt arvu oli kõigidel süsteemidel peale AEGISe võimatu tõrjuda.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Venemaa lennukikandja-võimekus
PostitusPostitatud: 02 Apr, 2018 9:57 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 04 Juul, 2009 13:29
Postitusi: 6821
Venelased on tegemas hiinlastega diili, et seni, kuni nende lennukikandja admiral Kuznetsov on remondis, saaksid venelased kasutada hiinlaste lennukikandjat Liaoning. Eks lennupraktikat ka Vene mereväelenduritel vaja.
Tsiteeri:
Chinese aviation journal reports Russia and China currently working on a commercial deal for Russian Navy carrier pilots to fly off China's Liaoning while Kuznetsov is under repair

https://bmpd.livejournal.com/3143291.html
https://twitter.com/russiandefpolic/sta ... 2867214337

_________________
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, võib kogu poliitika(demokraatia ja seadused) ära unustada.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Venemaa lennukikandja-võimekus
PostitusPostitatud: 02 Apr, 2018 10:42 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17070
Lihtsalt vahemärkusena- uudis Vene-Hiina koostööst pn dateeritud esimese aprilliga...

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Venemaa lennukikandja-võimekus
PostitusPostitatud: 02 Apr, 2018 10:47 
Foorumil
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 15:19
Postitusi: 1794
ruger kirjutas:
Venelased on tegemas hiinlastega diili, et seni, kuni nende lennukikandja admiral Kuznetsov on remondis, saaksid venelased kasutada hiinlaste lennukikandjat Liaoning. Eks lennupraktikat ka Vene mereväelenduritel vaja.
Tsiteeri:
Chinese aviation journal reports Russia and China currently working on a commercial deal for Russian Navy carrier pilots to fly off China's Liaoning while Kuznetsov is under repair

https://bmpd.livejournal.com/3143291.html
https://twitter.com/russiandefpolic/sta ... 2867214337


Teatavasti prantslased lähevad juba sel aprillil USA lennukikandjal missioonile (nii Rafale kui ka E-2C), kuniks Charles de Gaulle'ile tehakse kaunis põhjalikku Midlife-Refit'i mille käigus vahetatakse välja radarid, sensorid, kontrollruumi tehnika jpm.

Huvitav kas antud uudisel on midagi tegelikkusega ka pistmist, või tüüpiline valeuudise infomüra mis Läänes toimuva peegeldamisel saadud.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Venemaa lennukikandja-võimekus
PostitusPostitatud: 24 Apr, 2018 13:38 
Eemal
Liige

Liitunud: 20 Aug, 2015 10:46
Postitusi: 157
Leping Kuznetsovi remondiks lõpuks tehtud. Raha vähe, tuleb säästuremont - uuendatakse katlad-turbiinid ja raadioelektrooniline relvastus (side, radarid?). Hea oleks turbiinid vahetada gaasiturbiinide vastu, aga neid venelased ise ei tee. USA-s tehakse, AGA... Võimalik, et veel miskit nipet-näpet. "Granit" -st tahetakse loobuda, olevat mõttetu ruumiraiskaja. 2021 peaks Kuzja olema tagasi teenistuses.

https://www.kommersant.ru/doc/3612722


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Venemaa lennukikandja-võimekus
PostitusPostitatud: 25 Apr, 2018 12:55 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 22 Sept, 2011 11:00
Postitusi: 254
Asukoht: Tallinn
Kuznetsov läbis oma Süüria tretiga 18 000 meremiili. Enne minekut oli remondis, tagasijõudes lendas kolmeks aastaks remonti (säästu omasse siis nüüd). USA-kate omad ka peale ühte sõitu aastateks dokki lendavad?


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Venemaa lennukikandja-võimekus
PostitusPostitatud: 25 Apr, 2018 16:00 
Eemal
Liige

Liitunud: 15 Aug, 2015 19:48
Postitusi: 264
Oleneb, aga kui ma õigesti aru saan, siis iga 2-4 aastane tsükkel tähendab 6-7 kuud hooldust sadamas.

_________________
My fair lady.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Venemaa lennukikandja-võimekus
PostitusPostitatud: 28 Mai, 2018 0:08 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 29 Aug, 2014 18:38
Postitusi: 527
Vabavormiline retsensioon nõukogude/vene lennukikandja sünniloost:

Lennukikandjast (nõukogude omast).
Kuidagi jõuti otsuseni luua nõukogude lennukikandja. Üldiselt erinesid nõukogude lennukikandjad idee ja eesmärgi poolest mittenõukogude omadest. Kõik muud lennukikandjad ehitatakse lennukite jaoks ja lennukeid kandma. Et nood siis pommitaks igasugu vaenlasi. Aga meie olemus on teadaolevalt eriline: kõigepealt ehitatakse laev, siis sellele sobiv lennuk ning siis hakatakse mõtlema, mida selle kõigega nüüd peale hakata.
Alguses vooliti Kretšet (klass „Kiiev“). Põhiülesandeks allveelaevatõrje. Lennukikandjal. Ja kõik. Peagi selgus, et:
- brittide „Harrieri“ pealt mahavehitud Jak-38, millega Kretšet komplekteeriti, on väga hea lennuk, isegi väga originaali moodi, aga keeldub kategootiliselt tekilt õhku tõusmast. Kui aga siiski on tuju ja seda teha otsustab, keeldub kategooriliselt sinna maandumast.
- allveelaevadega võitlemiseks pole nõukogude lennukikandja suuteline
- ta ei suuda isegi end väliste ohtude, peamiselt vaenulike õhujõudude, eest kaitsta
- kaugele ja kaua seilata ei suuda, kuna ei liigu aatomijõul. Aga aatomiajamit peljati.

Ja otsustatigi meisterdada hoopis palju parem nõukogude lennukikandja, tuntud kui projekt 1143.5. Et lennukid temalt ikka stardiksid.
Ent nagu te juba aimata võite, selgus peagi, et:
- stardikatapulti ehitada ei osata, aga maha vehkida ka ei õnnestunud
- juba ehitamise ajal ja ka pärast (nagu ikka) puhkesid teravad vaidlused, miliseid lennukeid oleks kõige parem kasutada. Su-27 on raske, aga Mig-29 väike ja kerge, kuid puhtalt hävitaja ning seepärast lennukikandjal justkui kasutu. Lisaks polnud kumbki neist üldse ehitatud lennukikandjal kasutamist silmas pidades, niisiis tuli selleks otstarbeks kohandada juba olemasolevaid lennukeid.
- kohandamise käigus selgus (nagu ikka), et ei see ega teine suuda siiski ilma katapuldita startida. Aga katapulti pole.
Nõnda otsustati teha trampliin, et lennuk niiöelda ülespoole stardiks. Kuid ootamatult selgus, et see on väga halb mõte, kuna lennuk ei jõua vajalikku kiirust koguda. Probleem lahendati (nupumehed ikkagi), tankides lennukile ainult pool paaki kütust ja kaalu vähendamiseks võeti maha relvastus – et siis hakkab lendama.
- samaaegselt selgus (nagu ikka), et nõukogude lennukikandja jaoks pole sobivat luurelennukit. Ammustest aegeadest oli luureks kasutatud suuri pommitajaid nagu Tu-142 (ehk Tu-95) või Il-38, aga et selline saaks tekile maanduda, tulnuks nõukogude lennukikandja ehitada kolme kilomeetri pikkune. Seepärast otsustati läbi ajada ilma luureta.
- ilma luureta viib nõukogude lennukikandjal baseeruvate ründelennukite kasutamine selleni, et tont teab mis suunas startiv ilma relvastuse ja pooliku paagiga Mig-29 peab juba 15 minuti pärast tagasi pöörduma, kui piloot peaks tahtma ellu jääda. Seda siis kahel põhjusel: et ilma navigatsiooni ja marsruutimiseta (mille peaks tagama luurelennuki ja muu navigatsiooni koostöö) mitte ära eksida ja et kütust jätkuks.
- samaaegselt selgus (nagu ikka), et selliseid hirmuäratavaid nõukogude lennukikandjaid pole üldiselt lihtsalt vaja. Seepärast ehitati mittenõukogude lennukikandjatega võitlemiseks hoopis Orlan-klassi ristleja, tuntud kui Pjotr Velikij.
Ent siis selgus (nagu ikka), et sihitamisteenust sellele gigantsele ristlejale peab pakkuma ikkagi seesama Tu-95. Milline, nagu selgus, pole vanuse ja ahtra elektroonika tõttu selleks enam võimeline.

Allikas: Аб авианосце (совецком)...)))


Viimati muutis Sekeldaja, 28 Mai, 2018 22:16, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 376 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 26  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt