www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 10 Aug, 2020 15:21

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 11 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: M777ER esimesed katsetused
PostitusPostitatud: 02 Mär, 2017 0:55 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 16:40
Postitusi: 4965
https://www.defensetech.org/2017/03/01/ ... -howitzer/

M777 laskeulatus tahetakse viia 70 km-ni (ilmselt siiski ERFB vms. moonaga). Igatahes suurendatakse oluliselt viskelaengu kambrit ja pikendatakse rauda (praegu 5,08m) kuue jala võrra (+1,83m ehk kokku 6,91m). Lisaks töötatakse suudmepiduruga, et see oleks piisavalt tõhus aga ei lööks meeskonda lööklainega pikali.

Pilt

Selliste laskeulatuste juures on ainus mure see, kuidas tagada, et vastane ka pooleteise minuti pärast samas kohas on.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: M777ER esimesed katsetused
PostitusPostitatud: 02 Mär, 2017 11:29 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 16:40
Postitusi: 4965
Veel natuke lisainfot:

Sisuliselt ei ole tegemist millegi muuga kui toru pikendamisega 52 kaliibrini ja suurema kambriga. Kõik see toob kaasa vajaduse muuta suudmepidurit.

https://www.army.mil/article/182638/pic ... e_howitzer

Pilt

Pilt

Pilt


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: M777ER esimesed katsetused
PostitusPostitatud: 02 Mär, 2017 11:45 
Eemal
Liige

Liitunud: 01 Juul, 2014 12:56
Postitusi: 686
Sellisel kaugusel on juhitamatu moonaga veel teinegi häda - klimaatilised tingimused. Ainult 1m/s valesti hinnatud tuul (ja kõike muud täpselt hinnates) liigutab 90sekundit lennus oleva mürsu 90 meetri kaugusele soovitud sihtmärgist. Sellisele kaugusele lastakse aga võrdlemisi kõrge trajektooriga ja seal kõrgel on tuule suuna ja tugevuse hindamine nii täpselt veel ekstra keeruline.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: M777ER esimesed katsetused
PostitusPostitatud: 02 Mär, 2017 15:08 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 29376
Täpselt sama probleem on ka nende uue aja pikaraudsete liikurhaubitsatega. K9-ga sealhulgas. Juhitamatu mürsu kõrvalekalle kasvab võrdeliselt kaugusega.
Seepärast on need 40 km laskekaugused tükati üsna akadeemilise tähendusega, kui laseb suur koondis korraga, pole see 500 m möödalasku nii tähtis.
Patarei või pataljoni kaupa lastes on hajuvus kole suur ja millegi tabamine probleem.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: M777ER esimesed katsetused
PostitusPostitatud: 02 Mär, 2017 15:41 
Eemal
Liige

Liitunud: 25 Jaan, 2005 22:35
Postitusi: 202
Asukoht: Tallinn
Selle sihtimise ja tabamisega seoses tuli üks mõte. Radari abil mürsu lendu jälgides peaks ju saama tabamiskohta ja tuule- vms parandust üsna kiirelt välja arvutada. Seega oleks ju võimalik tulistada kõigepealt välja üks nn. proovimürsk, mille trajektoori põhjal saaks juba enne esimest kogupauku tuld korrigeerida. Et vastane midagi ei kahtlustaks, peaks proovimürsu laeng olema suht väike ja ta peaks lõhkema õhus 5-10 km enne sihtmärki. Huvitav, kas midagi sarnast ka päriselt kasutusel on?


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: M777ER esimesed katsetused
PostitusPostitatud: 02 Mär, 2017 16:23 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 16:40
Postitusi: 4965
onu juulius kirjutas:
Selle sihtimise ja tabamisega seoses tuli üks mõte. Radari abil mürsu lendu jälgides peaks ju saama tabamiskohta ja tuule- vms parandust üsna kiirelt välja arvutada. Seega oleks ju võimalik tulistada kõigepealt välja üks nn. proovimürsk, mille trajektoori põhjal saaks juba enne esimest kogupauku tuld korrigeerida. Et vastane midagi ei kahtlustaks, peaks proovimürsu laeng olema suht väike ja ta peaks lõhkema õhus 5-10 km enne sihtmärki. Huvitav, kas midagi sarnast ka päriselt kasutusel on?


Teoreetiliselt peaks piisama sellest, et esimest mürsku jälgitakse kuni lennukaare tipuni. Siis tehakse vajalikud korrektuurid ja tulevad ülejäänud järele.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: M777ER esimesed katsetused
PostitusPostitatud: 02 Mär, 2017 16:29 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 29376
Peale WWII suurtel suurtükirelvastusega sõjalaevadel nii tehtigi - võib-olla ka osadel juba sõja ajal.
Need 2 USA lahingulaeva, mis peale Lahesõda käigust maha võeti, olla analoogse süsteemiga peakaliibrit lasknud - proovilasu mürsku jälgiti radariga, leiti kõrvalekalle soovitud trajektoorist ning viidi kiiresti parandused sisse ning pandi mõjuvtuli teele enne, kui proovilask kohale jõudis.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: M777ER esimesed katsetused
PostitusPostitatud: 02 Mär, 2017 16:38 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 16:40
Postitusi: 4965
Tänapäeval saab teha tegelikult ka nii, et lased proovilasu juhitava sütikuga, mis rakendub alles lennukaare teises pooles. Seega saad nii korrigeerimisinfo poole lennu pealt kui ka selle, et esimene laeng kukub sinna, kuhu vaja.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: M777ER esimesed katsetused
PostitusPostitatud: 03 Mär, 2017 0:36 
Eemal
Liige

Liitunud: 02 Juul, 2007 23:18
Postitusi: 1456
Asukoht: tallinn
onu juulius kirjutas:
Selle sihtimise ja tabamisega seoses tuli üks mõte. Radari abil mürsu lendu jälgides peaks ju saama tabamiskohta ja tuule- vms parandust üsna kiirelt välja arvutada. Seega oleks ju võimalik tulistada kõigepealt välja üks nn. proovimürsk, mille trajektoori põhjal saaks juba enne esimest kogupauku tuld korrigeerida. Et vastane midagi ei kahtlustaks, peaks proovimürsu laeng olema suht väike ja ta peaks lõhkema õhus 5-10 km enne sihtmärki. Huvitav, kas midagi sarnast ka päriselt kasutusel on?

sama süsteem oli 1960-70-date läänesaksa raketiheitjal LARS


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: M777ER esimesed katsetused
PostitusPostitatud: 03 Mär, 2017 9:11 
Eemal
Liige

Liitunud: 25 Mär, 2016 22:16
Postitusi: 4970
Tsiteeri:
Selle sihtimise ja tabamisega seoses tuli üks mõte. Radari abil mürsu lendu jälgides peaks ju saama tabamiskohta ja tuule- vms parandust üsna kiirelt välja arvutada.

Nii tegelikult tehaksegi.
:wink:

Tsiteeri:
In fire control mode, Arthur will track the projectiles of own fire and extrapolate the points of impact.

http://saab.com/land/istar/weapon-locat ... em/arthur/


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: M777ER esimesed katsetused
PostitusPostitatud: 03 Mär, 2017 22:23 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 20 Veebr, 2012 13:52
Postitusi: 544
Ähmaselt meenub mõni aeg tagasi nähtud reklaamvideost (ei leia hetkel), et idanaabri analooge mitteomaval 2S35 Koalitsia iseliikuril oli ballistilise trajektoori korrigeerimise radar integreeritud?

Leidsin, radari jutt alates ca 13 min. https://www.liveleak.com/view?i=5b8_1460261581


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 11 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt