SR-72

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 4866
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

SR-72

Postitus Postitas Gideonic »

Juba 2000-ndate alguses DARPA "musta projektina" alustatud Mach-6 lennuki arendus jätkub. Tegu on siis SR-71 mõttelise järeltulijaga. Lennuk kasutab tavalist turboventilaatormootrit kiiruseni circa Mach 3, peale mida võetakse kasutusele ramjet. Lõppkiirus peaks küündima üle Mach 6-e.

Aastatagusest artiklist jääb mulje, et midagi on juba katsetatud (väiksemat/lihtsamat prototüüpi?):
Lockheed Martin’s CEO was quoted as saying at the company’s media day that the aerospace giant is “now producing a controllable, low-drag, aerodynamic configuration capable of stable operations from takeoff to subsonic, transonic, supersonic and hypersonic, to Mach 6.”

http://www.defensenews.com/story/defens ... /81836070/
Nüüdseks öeldi lisaks välja, et 2020. aastaks on plaan valmis ehitada ja lennutada F-22 mõõdus prototüüpi, mis suudaks eelmainitud kiirusteni lennata ning oleks siis juhitav nii kaugjuhtimise teel kui manuaalselt:
Lockheed Martin Breaks Silence on Hypersonic SR-72, Blackbird’s Successor Aircraft

Lockheed Martin’s Skunk Works broke its silence on plans to build the SR-72, a hypersonic spy plane successor of the SR-71 Blackbird reconnaissance aircraft.

The SR-72 will have a combined cycle propulsion system that combines a supersonic jet engine with a rocket engine, Lockheed Martin’s advanced aircraft division told Aviation Week. According to specifications, the SR-72 will be able to handle and exceed speeds of Mach 6.

“We’ve been saying hypersonics is two years away for the last 20 years, but all I can say is the technology is mature and we, along with DARPA and the services, are working hard to get that capability into the hands of our warfighters as soon as possible,” said Rob Weiss, Lockheed Martin’s executive vice president and general manager for Skunk Works, to Aviation Week.

DARPA and USAF have planned a hypersonic aircraft to succeed the SR-71 since the early 2000s, reports Popular Mechanics, but details have been kept under wraps since 2013, when USAF announced it had started a scaled successor to the famous aircraft.

Lockheed Martin reports they plan to fly a flight research vehicle (FRV) of the model in the early 2020s. They have plans to build an FRV the size of an F-22 that can be flown either manually or remotely. Due to the secrecy surrounding the program. it may not be until the 2020s that further details are available, reports Popular Mechanics.

http://blog.executivebiz.com/2017/06/lo ... -aircraft/
Pilt
Kasutaja avatar
Tux
Liige
Postitusi: 1327
Liitunud: 30 Okt, 2005 21:13
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: SR-72

Postitus Postitas Tux »

Kõige kaugemale selles teemas on vist jõudnud inglased https://www.reactionengines.co.uk/ Pikka aega tegutseti vaikselt, praeguseks on saadud olulisi tulemusi ja paistab, et jõuavad varsti ka reaalselt kasutatavate seadmeteni.
Tagantjärele tarkus on täppisteadus!
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 4866
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: SR-72

Postitus Postitas Gideonic »

Tux kirjutas:Kõige kaugemale selles teemas on vist jõudnud inglased https://www.reactionengines.co.uk/ Pikka aega tegutseti vaikselt, praeguseks on saadud olulisi tulemusi ja paistab, et jõuavad varsti ka reaalselt kasutatavate seadmeteni.
SABRE on natukene teine (ja palju vingem) asi. Selle puhul on tegu rakettmootori ja välist hapniku tarbiva mootori ühildamisega. Selle kütuseks on vesinik, nagu enamikele rakettmootoritele ning see võimaldab teoreetiliselt luua süstiku, mis ei vaja ühekordseid kiirendusrakette. Muidugi ka SABRE mootori projektis on USA õhuväe karvane käsi otsapidi sees.

Uuritud on seda mootorit tõepoolest päris palju (juured pärinevad 80ndate brittide kosmosesüstiku programmist) ning üsna kaugele on ka jõutud, kuid ega sellegagi ei lähe päris nii kiiresti kui võiks, suuremate ressursside puhul. Mootorit jõutakse komplekteerituna testima 2020. aastal, süstiku ajakavast veel keegi kindlas kõneviisis ei räägi. Wikist:
In September 2016, agents acting on behalf of Reaction Engines applied for planning consent to build a rocket engine test facility at the site of the former Rocket Propulsion Establishment in Westcott, UK which was granted in April 2017, and in May 2017 a groundbreaking ceremony was held to announce the begin of construction of the SABRE TF1 engine test facility, expected to become active in 2020.
See USA lennuvahend (SR-72) on siiski tavaline lennuk, mis ei ole mõeldud atmosfäärist lahkuma ning mis endiselt töötab tavalisel lennukikütusel. Sisuliselt SR-71 järeltulija ainult, lendab kuni 2x kiiremini. Selle lennuki mootor ei ole rakettmootor vaid koosneb kahest osast: tavaline reaktiivmootor ning ramjet. Kuna turbiinmootor peab olema eksisteeriva mootori derivaat (et kulusid kokku hoida) ning kiirendama kuskile Mach 3-eni, siis ainuke sobiv moodne kandidaat oleks F119 (F-22 mootor).

Ja seda kui kaugel täpselt ollakse on keeruline teada, kuna tegu on DARPA ja Lockheed-Martini Skunk Works'i salastatud projektiga, millega tegeletakse 2000ndate algusest aga infot jagatakse minimaalselt. Midagi igatahes on Lockheed-Martini CEO jutu järgi igatahes juba lennutatud. Mehitatud suurem prototüüp saab valmis 2020ndate alguses.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 11 külalist