www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 29 Mär, 2020 19:20

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 23 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: PAK DA
PostitusPostitatud: 26 Veebr, 2020 10:28 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 16:40
Postitusi: 4756
The National Interest on teinud artikli sellest, kuidas venelased PAK-DA-ga edasi üritavad liikuda:

https://nationalinterest.org/blog/buzz/ ... ems-126421

Tsiteeri:
Izvestia andmetel on Moskva taotlenud Tupolevi disainibüroolt kolme PAK DA lennuki prototüübi väljatöötamist ja tootmist, et alustada esmaseid lennukatseid aprillist kuni 2025. aasta sügiseni. Kui kõik sujub, siis õigel ajal ja piisava rahastuse korral (seda peaaegu et ei juhtu sellistes kaitseprogrammides) alustaksid Vene õhujõud katsetusi 2026. aastal ja tootmine võiks alata 2028. aastal.


Minu isiklikul hinnangul on need kuupäevad sama koomilised, kui kunagi välja käidud PAK-FA arenguprognoosid.

Ka on artiklis viidatud ühele Tupolevi videole nimetet lennumasina kohta: https://www.youtube.com/watch?v=_j32csHMk1s

Millegipärast tuleb seda videot vaadates meelde Avro Vulcan: Pilt

PAK-DA on ameeriklaste ja hiinlaste vargpommitajatest erinev selle poolest, et lennuki üldine plaan ei ole mitte vaidtiib, vaid BWB (Blended Wing Body - selle termini tõlkimisega olen nüüd hädas. Segatud tiibkere?).


Viimati muutis Kilo Tango, 26 Veebr, 2020 10:47, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: PAK DA
PostitusPostitatud: 26 Veebr, 2020 10:44 
Eemal
Liige

Liitunud: 12 Jaan, 2006 16:57
Postitusi: 4597
Asukoht: Tallinn
Kilo Tango kirjutas:
ube.com/watch?v=_j32csHMk1s
PAK-DA on ameeriklaste ja hiinlaste vargpommitajatest erinev selle poolest, et lennuki üldine plaan ei ole mitte vaidtiib, vaid BWB (Blended Wing Body - selle termini tõlkimisega olen nüüd hädas. Segatud tiibkere?).

Eestikeelset terminit vist veel polegi loodud, venekeelsetest peaks sobima "bezhvostka". Ehk "sabatu" kerega lennuk. :roll:


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: PAK DA
PostitusPostitatud: 26 Veebr, 2020 10:55 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 28135
Tsiteeri:
PAK-DA on ameeriklaste ja hiinlaste vargpommitajatest erinev selle poolest, et lennuki üldine plaan ei ole mitte vaidtiib, vaid BWB (Blended Wing Body - selle termini tõlkimisega olen nüüd hädas. Segatud tiibkere?).


Beshvostka - vaidtiib.
BWB - meie keeles "integraalplaaner". Täpsemalt integraalplaaner tähendab, et kere täidab ka tiiva ülesandeid, mis minuarust Vulcani puhul ka paika peab.
Näiteks Mirage III/V/2000 on vaidtiib, kuid pole integraalplaaner. F-15 ja Su-27 on integraalplaaner, kuid pole vaidtiib.

Olen seda Vulcani väidetavat "vargsust" uurinud ka ühe vastaspoole sõdalase käest - üks Eestis teeninud MiG-23MLD piloot kapteni auastmes, tegelane naeris selle lääne meedias omistatud vargsuse välja - nendel olid andmed, et selle Vulcani leiab MiG-23 radar üles pea maksimumkaugusel (rääkimata maapealsetest) ja sellel on ka tohutu soojusjälg taga, MiG-i pardal oleva soojuskaameraga oleks see leitud ka siis, kui õnnestub radarid ära segada. Eesti õhuruumis oli toona kasutada ca 100 hävitajat ja lääne dokufilmides toodud läbilendu siit võiks pidada vähe fantastiliseks. Pigem peeti probleemiks siia tulla võivaid F-111 masti lennukeid, mida oli palju raskem leida.

Analoogne jama on ka SR-71 vargsus, tean inimest, kes on olnud PVO juhtimispunktis teenistuses hetkel, kui selline asjandus lendas, tema väitel avastasid vene radarid (seda "pilti" kanti edasi kogu piirkonna komandopunktidele) selle siis, kui see Taani väinad ületas.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: PAK DA
PostitusPostitatud: 26 Veebr, 2020 11:29 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 16:40
Postitusi: 4756
Kapten Trumm kirjutas:
BWB - meie keeles "integraalplaaner".


Tänud termini eest. Kui päris täpne olla, siis ega see nüüd õige matsikeelne sõna ei ole. Esimene pool ladina ja teine vist vene keelest (kus see on omakorda laen), aga parema puudmisel kärab kah.

Kapten Trumm kirjutas:
Olen seda Vulcani väidetavat "vargsust" uurinud ka ühe vastaspoole sõdalase ...


Ei pidanud sugugi vargsust silmas. Pigem seda, et eestvaade on mõneti sarnane. Ei midagi muud.

Kapten Trumm kirjutas:
Analoogne jama on ka SR-71 vargsus, ...


SR-71 praktiline vargsus on selgelt ajakirjanduslik liialdus ehkki vähendatud radarijälge peeti lennuki loomisel silmas. Lennuki radarijälg oli selgelt väiksem, kui sama suurusega lennukilt oleks võinud oodata, kuid vargsusest oli asi kaugel. Tõsiasi on see, et tollal ei olnud Kelly Johnsolil seda kuulsusrikast venelaste teadusuuringut, mille alusel hiljem F-117 konstrueeriti ja sestap kobati suuresti pimeduses. Juba nende üüratute mootorite õhukogujad olid piisavalt suured radaripeegeldid. Samuti oli lennuk infrapunaalas kergesti leitav. Lisaks väljus lennuki mootoritest kaks pikka leegisaba, mis olid radaritele nähtavad.

wikipedia kirjutas:
Cesium-based fuel additives were used to somewhat reduce exhaust plumes visibility to radar, although exhaust streams remained quite apparent. Kelly Johnson later conceded that Soviet radar technology advanced faster than the stealth technology employed against it.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: PAK DA
PostitusPostitatud: 26 Veebr, 2020 11:35 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 28135
"integraalplaaner" on vene keelest võetud laen - seda kasutasid venelased ise oma 4gen hävitajate puhul.
Kuid masskasutusse jõudis see pigem F-14 peal, mis mõjutas ka väga palju vene 4gen arengut.
Seal on ka kere tegelikult üks ninajupp radari ja meeskonna mahutamiseks, mis läheb sujuvalt üle küllalt paksuks tsentroplaaniks, mille külge kinnituvad tiivapinnad.

Siiski "blending" on kõige paremini ehk näha Su-27 peal (mis sisaldab mitmeid, peamiselt ameeriklastelt laenatud uudislahendusi).

Venes on muidu tiiba kere rollis kasutatud ka varem, näiteks Kalinin TB-4
Pilt
Seal pidid inimesed (reisijad või õhudessant) istuma lausa suhteliselt paksu tiiva sees).

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: PAK DA
PostitusPostitatud: 26 Veebr, 2020 12:26 
Eemal
Liige

Liitunud: 12 Jaan, 2006 16:57
Postitusi: 4597
Asukoht: Tallinn
Venekeelses terminoloogias siiski eristatakse „bezhvostkat“, nagu Kalinini ja Lippischi lennukid, näiteks Me-163. Neil on siiski tiibadest eristuv kere.
http://alternathistory.com/eksperimenta ... k-12-sssr/
http://alternathistory.com/doktor-aleks ... eshvostki/
Vaidtiib ehk „letajustšeje krõlo“ selgelt eristuvat keret ei oma. Siia alla käivad näiteks Horteni ja Northropi vaidtiivad.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: PAK DA
PostitusPostitatud: 26 Veebr, 2020 12:31 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 16:40
Postitusi: 4756
EOD kirjutas:
Venekeelses terminoloogias siiski eristatakse „bezhvostkat“, nagu Kalinini ja Lippischi lennukid, näiteks Me-163. Neil on siiski tiibadest eristuv kere.


On, aga see kere ei tekita olulisel määral tõstejõudu. See ongi integraalplaaneri ja sabata lennuki erinevus. Vaidtiivaga peaks asjalood niigi selged olema.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: PAK DA
PostitusPostitatud: 26 Veebr, 2020 12:46 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 28135
Integraalplaaneri sisu peaks olema selge ühe Iisraeli F-15ga juhtunud looga, kus lennuk kaotas enamiku ühest tiivast, kuid suutis lennata koju ja maanduda.
Lisaks IAF pilootide kõrgele meisterlikkusele räägib see sellest, et F-15 olulise osa tõstejõust annab see lapik kere. Kui olulise osa annaks tiivad, siis poleks lendamine olnud võimalik tekkiva suure tõstejõu asümmeetria tõttu.

Pilt

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 23 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt