Ne imejuštšii analogov

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
mart2
Liige
Postitusi: 5127
Liitunud: 22 Juun, 2014 19:52
Kontakt:

Re: Ne imejuštšii analogov

Postitus Postitas mart2 »

Kapten Trumm kirjutas:Äkki peaks kasutama natuke tõsisemaid allikaid, kui Ilta-Sanomat :D
Porsche tehnoloogiline abi on mõistagi võimalik, kuid esitatud "info" on samaväärne RT valetamisega
kuid arvatakse, et sel on Porsche 4,6-liitrisel mootoril põhinev 4,4-liitrine V8 mootor. NAMI arendab ka 6,6-liitrist V12 mootorit.
Tegelikkuses on see 4,6 nelja silindri võrra kärbitud versioon modulaarsest mootorist, mille loomine algas NAMI-s mõned aastaid tagasi (eesmärk oli luua turbadega V12 mootor ja selle põhjal vähendanud V8 ja rida4 ülelaadimisega mootorid). Selles protsessis tõenäolisest andiski Porsche sisendit, aga jutt lihtsalt nende V8 seeriamootori kuivalt maha tegemisest tundub kahtlane.
Akf Roamless annab viite allikale ja naerab selle tõttu vene ületamata autotööstuse peale.
Mille poolest on see rohkem valetamine, kui Kapten Trummi väide et "see tundub kahtlane" ja ei anna ümberlükkavat allikat. :dont_know:
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Ne imejuštšii analogov

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Konkreetsest mootoriarendusest on venelaste autoajakirjandus kirjutanu, sh Porsche rollist:
https://autoreview.ru/news/nami-gotovit ... t-kortezha

Porsche V8 mootori mahategemisest rääkimine on lihtsalt oma teadmatuse demonstratsioon - analoogne rahvatarkusele, kuidas BMW M10 tüüpi mootori mahategemisest Moskvitsi mootor saadi. Porschel aga V12 suurseeriamootorit praegu polegi.

Ühesõnaga, "loogika", kuidas Porsche V8 mootori mahategemisel saadi see Kortezi V8 mootor, on absoluutne jamps. Kogu antud mootoriprojekt algas V12 mootorist (mille loomisel oli Porsche osaline, kuid see ei saanud ülalnimetatud põhjustel olla Porsche enda mootor), V8 mootor on saadud sellest mootori vähendamise teel. Sellist asja nimetatakse modulaarmootor, kus samu detaile pruukides luuakse erinevaid eri töömahuga mootoreid.

Kogu teema on IS (Õhtulehe tase) parimal tasemel. IS pole isegi mitte Tehnikamaailm. Porsche seeria mootorite hulgas puudub aga V12 turbomootor. Analoogse tehnoloogiasiirdega sündis 1980ndate alguses nt Samara mootor, mis loodi Porsche tehnilise abiga, kuid mis ei ole Porsche mootor, pigem meenutab see juba tootmises olnud Fiati mootoreid oma lahenduse poolest.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
T-62
Liige
Postitusi: 885
Liitunud: 24 Juul, 2007 9:50
Asukoht: Pärnumaa metsad
Kontakt:

Re: Ne imejuštšii analogov

Postitus Postitas T-62 »

Lugesin jutu läbi ja lisaks ka kommentaarid, soovitan kõigile, sealhulgas kaptenile. Hea mootor, sobib kuhu iganes: alates motoplokist ja lõpetades lennukiga (või oli seal tanki mainitud). Venelased ise ka ei usu, kui ehk paar tükki aastas valmib.
Lemet
Liige
Postitusi: 19914
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Ne imejuštšii analogov

Postitus Postitas Lemet »

analoogne rahvatarkusele, kuidas BMW M10 tüüpi mootori mahategemisest Moskvitsi mootor saadi.
Inimesi, kes räägivad BMW pealt 412 mootori tuuripanekust, eitasu väga tõsiselt võtta, nad ei tea mootoritest valdavalt midagi.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
ptrt
Liige
Postitusi: 63
Liitunud: 17 Mär, 2007 14:19
Kontakt:

Re: Ne imejuštšii analogov

Postitus Postitas ptrt »

analoogne rahvatarkusele, kuidas BMW M10 tüüpi mootori mahategemisest Moskvitsi mootor saadi.
Inimesi, kes räägivad BMW pealt 412 mootori tuuripanekust, ei tasu väga tõsiselt võtta, nad ei tea mootoritest valdavalt midagi.
Aga mida teha nendega, kes räägivad nt TU-4'st?

Et on legendid, ja siis on veel midagi, mis on nende legendide tekkimise põhjuseks...
Lemet
Liige
Postitusi: 19914
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Ne imejuštšii analogov

Postitus Postitas Lemet »

Asi on märksa lihtsam- need, kes veendunult räägivad, kuidas BMW M10 tüüpi mootori mahategemisest Moskvitši mootor saadi, pole oma ihusilmaga näinud ei M10 ega 412. Oleks näinud, siis ei ajaks sedasorti lollusi suust välja. B- 29 ja Tu-4 vahel valitseb vähemalt väline sarnasus...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Ne imejuštšii analogov

Postitus Postitas EOD »

Lemet kirjutas:Asi on märksa lihtsam- need, kes veendunult räägivad, kuidas BMW M10 tüüpi mootori mahategemisest Moskvitši mootor saadi, pole oma ihusilmaga näinud ei M10 ega 412. Oleks näinud, siis ei ajaks sedasorti lollusi suust välja. B- 29 ja Tu-4 vahel valitseb vähemalt väline sarnasus...
Just BMW M10 ja UMZ-412 vahel on vähemalt väline sarnasus. Tu-4 on B-29 pealt maha viksitud piinliku täpsusega. Isegi piloodi mahaununenud fotokaamera viksiti maha. Vist ainuke erinevus oli meetermõõdus detailide kasutamine Tu-4 juures.
Tupolev olevat kopeerimise korraldusest solvunud olnud ja palunud luba lennukit vähemalt moderniseerida, kuid Peremees olevat käskinud teha kõik just nii kui originaalis.
Lemet
Liige
Postitusi: 19914
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Ne imejuštšii analogov

Postitus Postitas Lemet »

Ole nüüd, see väline sarnasus lõpeb ära silindrite arvu ja nurga all asuva blokiga. Üks on malmblokk, teine alumiinium märgade hülssidega. Ja vaata, kus on ühel jagaja ja kus teisel. Õlipumbast, karterituulutusest, põlemiskambritest, väntvõllidest, ketipingutitest ja teistest pisiasjadest ma ei räägigi. Tu-4 saamisloo olen ma siin pikalt lahti kirjutanud, aga näiteks mootoreid sellele konkreetselt B-29 pealt ei kopeeritudki. Tehnoloogilistele põhjustel ilmselt.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Ne imejuštšii analogov

Postitus Postitas EOD »

Veelkord:
Just BMW M10 ja UMZ-412 vahel on vähemalt väline sarnasus
Remontinud olen ma mõlemaid, ehitust veel veidi mäletan. :wink:
Mosse mootori kohta liikus legend, et see oli algselt mingi õhusõiduki APU (varutoiteallika) mootor, mis autole kohandati.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Ne imejuštšii analogov

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Vist ainuke erinevus oli meetermõõdus detailide kasutamine Tu-4 juures.
Tu-4 ehitati algusest peale 23 mm kahuritega pardarelvastusele, B-29 oli algusest lõpuni 12,7 peal.
Minumeelest oli Tu-4 kopeerimise põhjus Stalini korraldus (kähku samasugune) ja venelaste kätte sattunud originaal (oli, kust kopeerida).
Remontinud olen ma mõlemaid, ehitust veel veidi mäletan. :wink:
Mosse mootori kohta liikus legend, et see oli algselt mingi õhusõiduki APU (varutoiteallika) mootor, mis autole kohandati.
Vähetõenäoline on see variant, õhusõidukitel kasutatakse ikka way kergema erivõimsusega mootoreid, mosse mootor on hoolimata oma edumeelsest materjalikasutusest tegelikult sama raske kui malmplokiga Lada mootor. Pigem võis olla vastupidi, et seeriasse lastud mootoril tekkisid mingid militaarkasutused ja sellest ka legend.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Lemet
Liige
Postitusi: 19914
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Ne imejuštšii analogov

Postitus Postitas Lemet »

Seoses sellega meenub venelaste diisel, mis leidis kasutamist nii veduritel kui allveelaevadel. Kusjuures allveelaevnikud olid raudpoltkindlad, et algselt loodi jõuallik raudtee tarvis ja raudteelased omakorda sama veendunud, et tegu oli allveelaevadele mõelduga. Ühist oli mõlemal grupil sedapalju, et mootorit kui kõlbmatut asja üksmeelselt maapõhja vannuti...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36424
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Ne imejuštšii analogov

Postitus Postitas Kriku »

Selle optimistliku noodiga lõpetame Venemaa tsiviilautode arutelu siin teemas.
toomas tyrk
Site Admin
Postitusi: 5558
Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
Kontakt:

Re: Ne imejuštšii analogov

Postitus Postitas toomas tyrk »

Kapten Trumm kirjutas: Tu-4 ehitati algusest peale 23 mm kahuritega pardarelvastusele, B-29 oli algusest lõpuni 12,7 peal.
Minumeelest oli Tu-4 kopeerimise põhjus Stalini korraldus (kähku samasugune) ja venelaste kätte sattunud originaal (oli, kust kopeerida).
Hm, see on huvitav, et sa just selle kaitserelvastuse jutuks võtsid. See teema on tegelikult palju huvitavam kui torude vahetus.

B-29 oli teatavasti jänkide esimene hermeetilise kabiiniga pommituslennuk ning seetõttu tekkis turellide mehitamise probleem. Lahendus oli üpris keeruline. Turellid tehti kaugjuhitavad (peale sabaturelli, kuhu sai hermeetilise kabiini ehitada) ning sellised, et iga laskur sai juhtida kõiki turelle. Seega oli nende juhtimissüsteem tegelikult mehaaniline analoogarvuti - vastavalt sihturi asukohale lennukis tegi see süsteem kohe ka turelli suunamisel vajalikud korrektsioonid.

Kopeerimisel ei jäänud venelastel muud üle, kui kogu see süsteem 100% kopeerida. Kõik tollimõõdus hammasrattad, Ameerika elektriajamid ja muu juurde kuuluv. Midagi ümberarvestada meetermõõdustikule oleks olnud juba liiga keeruline. Lihtsam oleks olnud juba kõik algusest lõpuni uuesti teha.

Kuulipildujate asemel pandi jah sinna turelli algul 20 ja hiljem 23 mm kahurid, aga see oli suht kosmeetiline muudatus.

Mis teeb aga elu eriti huvitavaks - kui venelastel sai valmis Tu-16, siis polnud neil sellele ka paremat kaitserelvastuse süsteemi võtta kui see sama «ПВ-23». Kusjuures Tu 16 elektrisüsteem oli juba täiesti teistsugune, mistõttu tuli see jänkide leiutis elektriliselt isoleerida ning toitmiseks lennuki pardale panna muundurid.

Analooge mitteomav lahendus. Seega - teemasse!
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Ne imejuštšii analogov

Postitus Postitas EOD »

Tegelikult pole õhusõidukil erinevat voolu tarbivate seadmete kasutamises midagi analooge mitteomavat.
Näiteks omal ajal laialt levinud purilennukil "Blanik" oli raadiojaama toide reeglina 12V DC, aviohorisont sai kolmefaasilise 36V 400 Hz toite läbi umformeri 24V lennukiakult ning pöörangunäitajal oli eraldi 3,7 (4,5)V lapik patarei.
Ja seda elektromehhaaniliste ja elektrooniliste seadmete poolest küllaltki primitiivsel purilennukil.
toomas tyrk
Site Admin
Postitusi: 5558
Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
Kontakt:

Re: Ne imejuštšii analogov

Postitus Postitas toomas tyrk »

Analooge mitteomav oli see, et üks elektrisüsteemidest /vist ameeriklaste B-29 oma, praegu mälu järgi kirjutan/ kasutas kere "maana" ja ainult 1 ots tuli mööda traati. Seetõttu tuli Tu-16 peal ka turellid koos ajamitega elektriliselt ülejäänud kerest isoleerida.

Ei olnud kahte juhet mööda toiminud erineva toitega süsteemid.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 12 külalist