www.militaar.net
http://militaar.net/phpBB2/

Merkeli lennuk tumm
http://militaar.net/phpBB2/viewtopic.php?f=40&t=42867
1. leht 1-st

Autor:  Kriku [ 30 Nov, 2018 11:36 ]
Teema pealkiri:  Merkeli lennuk tumm

Merkel oli sunnitud teel G20 kohtumisele hädamaandumise tegema:
Tsiteeri:
Ajakirja Der Spiegel andmetel läks lennuki nimega Konrad Adenauer pardal rivist välja kogu maaga sidepidamise süsteem. Sellist mitmete tagavarasüsteemidega kindlustatud kommunikatsioonisüsteemi täielikku rivist välja minekut peetakse lennunduses Der Spiegeli teatel ohtlikuks hädaolukorraks.

Saksa uudisteagentuuri DPA teatel ütles üles suur osa hädavajalikust elektroonikasüsteemist. Atlandi ookeani kohal lasti lennukist välja kütust, et pikaks lennuks täis tangitud Airbusi kaalu maandumiseks vähendada. Hetkeks olevat isegi küsitav olnud, kas korrapärane maandumine on üldse võimalik.

Der Spiegel teatas, et lennuki meeskond sai lennujuhtidega ühendust vaid satelliittelefoni abil, et maandumist Köln/Bonni lennuväljale ette valmistada. Meeskond edastas ka hädaolukorra koodi 7600 (Seven six – hear nix), millega antakse märku raadioside kadumisest. Olukord olevat olnud Der Spiegeli teatel nii ohtlik, et informeeriti kaitseminister Ursula von der Leyenit.

Ajaleht Rheinische Post teatas julgeolekuringkondadele viidates, et võimud kontrollivad isegi intsidendi võimalikku kriminaalset tausta. Väidetavalt ei ole kommunikatsioonisüsteemi sellises ulatuses ülesütlemine võimalik.
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/v ... d=84606171

Kui mõni lennundushuviline akf juhtumi kohta edaspidi ilmuvat jälgida ja siia vahendada viitsiks, siis see võiks päris huvitav olla.

Autor:  Kapten Trumm [ 30 Nov, 2018 13:12 ]
Teema pealkiri:  Re: Merkeli lennuk tumm

Taoline juhtum oli aastaid tagasi Estonian Airi Boeinguga Saksamaa kohal, kus mingil põhjusel lakkas lennuk vastamast maapealse lennujuhi kutsungitele. Lõppes see kõik terrorismivastase drilliga, kus Wittmundist startisid valves olnud F-4'd ja reisijatel oli lõbu laialt, kui üks neist kõrval lendas ja piloot ägedalt žestidega midagi selgitas reisilennuki meeskonnale. :D

Taolised ootamatud sidest kadumised toovad 9/11 ajal kaasa kaaperdamiskahtluse ja vältimaks kaaperdatud lennukiga kuskile sisse lendamist, reageeritakse hävitajate välja saatmisega, mis peavad vajadusel renegaadi ka alla tulistama, kui tõesti piloodikabiinist paistab mõni musta habemega AK47ga vehkiv töll, kes ähvardab kõiki Allahi kättemaksuga. Reisijatel jääb vaid soovitada lennuk tagasi vallutada, sest ühel hetkel lastakse nad koos terroristiga suuremate ohvrite vältimiseks alla.

Autor:  TTA [ 30 Nov, 2018 13:22 ]
Teema pealkiri:  Re: Merkeli lennuk tumm

Kapten Trumm kirjutas:
Taoline juhtum oli aastaid tagasi Estonian Airi Boeinguga Saksamaa kohal, kus mingil põhjusel lakkas lennuk vastamast maapealse lennujuhi kutsungitele. Lõppes see kõik terrorismivastase drilliga, kus Wittmundist startisid valves olnud F-4'd ja reisijatel oli lõbu laialt, kui üks neist kõrval lendas ja piloot ägedalt žestidega midagi selgitas reisilennuki meeskonnale. :D

Taolised ootamatud sidest kadumised toovad 9/11 ajal kaasa kaaperdamiskahtluse ja vältimaks kaaperdatud lennukiga kuskile sisse lendamist, reageeritakse hävitajate välja saatmisega, mis peavad vajadusel renegaadi ka alla tulistama, kui tõesti piloodikabiinist paistab mõni musta habemega AK47ga vehkiv töll, kes ähvardab kõiki Allahi kättemaksuga. Reisijatel jääb vaid soovitada lennuk tagasi vallutada, sest ühel hetkel lastakse nad koos terroristiga suuremate ohvrite vältimiseks alla.



Ma tean üht inimest kes oli sel lennukil ja kui lennuki elektrisüsteem üles ütles oli reisijatel kõike muud kui lõbus. Üldiselt oli aru saada, et ka lennuki meeskond polnud üldsegi kindel kuidas maa peale tagasi saadakse.

Autor:  Väino [ 03 Dets, 2018 9:47 ]
Teema pealkiri:  Re: Merkeli lennuk tumm

Asustatud kohtade lähedal saab ehk tavalise mobiiliga sidet pidada, aga kas lennukitel mingit varuvarianti pole, mis näiteks aku abil hoiab kõige olulisemaid asju "elus?"

Autor:  Kapten Trumm [ 03 Dets, 2018 12:14 ]
Teema pealkiri:  Re: Merkeli lennuk tumm

Sõjalennukitel on küll selline asi peal, ameerika lennukitel on hüdrasiini kasutav turbiin, mis ajab ringi tagavarageneraatorit, rootslastel on kerest väljalastav tuuleturbiin (Tartus muuseumis on see Viggenil tööasendis, minge vaadake kui satute).

Autor:  Walter2 [ 03 Dets, 2018 12:37 ]
Teema pealkiri:  Re: Merkeli lennuk tumm

Sideseadmete rivist väljaminek vs. kogu elektrisüsteemi mahaminek on natuke erinevad asjad - kas viimasel juhtumil üldse seda lennukit maandada õnnestub?

Autor:  gooligan [ 03 Dets, 2018 13:54 ]
Teema pealkiri:  Re: Merkeli lennuk tumm

Walter2 kirjutas:
Sideseadmete rivist väljaminek vs. kogu elektrisüsteemi mahaminek on natuke erinevad asjad - kas viimasel juhtumil üldse seda lennukit maandada õnnestub?


Oleneb kui suur on elektrisüsteemi rike.
Viidatud artiklis on välja toodud, millised süsteemid peaksid samaaegselt katki olema, et Fly-By-Wire ei toimiks.
Fly-By-Wire süsteemil 5 rikke-suuruse astet, millisel juhul on tagatud juhtimisvõime eri tasanditel.
Kuid ka sel juhul on Airbusi võimalik pedaalide abil mehaaniliselt juhtida (juhul kui hüdraulika töökorras).

Tsiteeri:
Normal Law offers all the protections (like stall, load factor etc). This is the system in operation during normal flights.
Alternate Law offers limited protection including stability, load factor and stall protections
Abnormal Alternate Law limits the load factors and offers yaw damping only
Direct Law is the lowest level of fly-by-wire system and directly transmits the pilot inputs to control surfaces, while still giving stall and load factor warnings
In case all these fail, the system reverts to mechanical backup, where pitch control is achieved through the horizontal stabilizer and lateral control is accomplished using the rudder pedals.

Autor:  Kapten Trumm [ 03 Dets, 2018 15:30 ]
Teema pealkiri:  Re: Merkeli lennuk tumm

Pedaalidega juhitakse ju ainult pöördetüüri minuteada…?
Pöördetüür on manöövrite juures kõige vähem kasutatav, kuna see põhjustab reisijatele ebamugavusi, pigem kompenseeritakse sellega külgtuule mõju jms.
Juhtimine käib rohkem elevaatorite (kõrgustüüride) ja eleroonidega (kaldtüüridega).

Autor:  gooligan [ 03 Dets, 2018 16:57 ]
Teema pealkiri:  Re: Merkeli lennuk tumm

https://aviation.stackexchange.com/questions/20963/how-are-fly-by-wire-airliners-controlled-in-case-of-complete-electrical-failure
https://www.skybrary.aero/index.php/Flight_Control_Laws
Viide eelmises postituses tsiteeritud artiklitele ka.

Kapten Trumm kirjutas:
Pedaalidega juhitakse ju ainult pöördetüüri minuteada…?

Mehaanilise juhtimisega peaks suutma hoida lennkuit stabiilsena, kuniks elektroonika töökorda saadakse/restarti teeb. Täisväärtusliku õhkutõusu/maandumist päris kindlasti ainult pedaalide abiga teostada ei ole võimalik.

Autor:  Noor [ 05 Dets, 2018 0:56 ]
Teema pealkiri:  Re: Merkeli lennuk tumm

Juhul, kui elektrisüsteemid üles ütlevad (mootorid ja APU kaputt, kütus otsas, jne), siis reisilennukitel on veel selline imeloom nagu RAT (Ram Air Turbine). See tagab primaar juhtimis süsteemidele hüdraulilise surve ning elektri.

Antud juhul, ma pakun, oli tegemist puhtalt sidesüsteemide veaga kuskil electronic bays.

Pilt

Kahtlen, et sidesüsteemide mehaanilise rikkega tegemist oli, kuna sidepidamise süsteeme on pardal rohkem kui üks. Siin tuleb inimliku viga otsida. Viimased B2 meeste signatuuridega hoolduse paberid lapatakse kindlasti hetkel korralikult läbi... kõige labasem variant- vaadaku circuit breakerid üle. Nende tõttu ennemgi õnnetusi juhtunud. Poola LOTi kõhule maandumine tuleb kohe esiteks meelde.

Autor:  Walter2 [ 05 Dets, 2018 11:58 ]
Teema pealkiri:  Re: Merkeli lennuk tumm

Veidi vähem tähelepanu kui frau katkine lennuk pälvis nupuke meedias, et asjaosaline lennutati maailma vägevate peole üldse tavalise liinilennukiga. :) Kummastav et terve Reichi peale ei leita nüüd ühte tehniliselt korras vaba lennukit.

Autor:  Runkel [ 05 Dets, 2018 15:11 ]
Teema pealkiri:  Re: Merkeli lennuk tumm

Kui kardeti sabotaaži, mida Saksa ametiisikud on siiski eitanud, siis saata kantsler teele reisilennukiga on "kaval" käik võimalike pahalaste hanitamiseks, kellel kindlasti on plaanid A ja B läbi mõeldud. Oletan.

1. leht 1-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/