1. leht 2-st

Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitatud: 05 Mär, 2019 20:14
Postitas Lemet
Ukrainlased trollivad edukalt praegu venelasi selle tualettpaberi teemaga- et Gagarin lendas kosmosesse tunduvalt varem kui NSVL suutis tualettpaberi tootmiseks Inglismaalt kaks masinat osta (1967), siis pressib end peale ainuvõimalik järeldus- Gagarin lendas kosmosesse kasimata tagumikuga...

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitatud: 05 Mär, 2019 20:29
Postitas kalleb
Ma arvan et Gagarinile oli rajatud spetsiaalne kosmosekemmerg- Lenini jalajäljed kosmoses

Äkki toimis raudtee moodi et junnid lasti pärast avakosmosesse kosmoseprügiks

Ma millegipärast ei usu et Gagarinil marlimähkmed all olid

Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitatud: 05 Mär, 2019 20:34
Postitas Kriku
Ta oli ainult tund ja kolmveerand kosmoses, selle aja kannatas ära.

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitatud: 05 Mär, 2019 20:49
Postitas kalleb
Ilmselt küll

Aga hävituslenduritel pidid küll pampersid all olema kui sõitu lähevad

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitatud: 05 Mär, 2019 20:49
Postitas Kriku
Vormelipilootidel ka. Mis seal ikka, käib palga sisse.

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitatud: 06 Mär, 2019 0:22
Postitas Manurhin
Strelkal, Belkal jt. kosmosekoertel olid küll mähkmed all. Kas need ka sihipärast kasutust leidsid, ei tea. Samas, kui hävituslennukitest rääkida, siis kaua üks hävituslend üleüldse kestab? Pakun, et mitte kauen kui Gagarini kosmoselend. Hiljuti, kui pakid India MIG-21 alla koksasid, otsustasin pisut oma mälu värskendada: https://et.wikipedia.org/wiki/Mikojan-G ... %A1_MiG-21

Kiirus: 2230 km/h (Mach 2,05) optimaalsel kõrgusel, merepinna kõrgusel 1300 km/h (Mach 1,05)
Tegevusraadius: 1225 km, lisakütusepaakidega 1470 km

Eeldusel, et kogu aeg "gaas põhjas" ei lennata, tuleb ehk tunnike lennuaega kuidagi kokku? Paake päris tilgatumaks kuivaks sõita ka ei saa, maandumiseks peab ka mingi reserv igaks juhuks jääma, juhuks kui mingil põhjusel kohe maanduda ei saa ja tuleb lennuvälja kohal veidi tiirutada; kui esimene maandumiskatse ebaõnnestub ja tuleb uuele ringile minna või lõpuks, hoopis varulennuväljale suunduda. Nii et kui piloot enne väljalendu põõsa taga ära käib, ei tohiks probleeme tekkida.
------------------------------------------------------------
Žigullidest ja kütusest kah. Seda, et lausa A72 kasutati, pole ma küll kuulnud (kuigi võimalik, et mõni hull isegi katsetas). Teemaks oli ikka 76. Viimast kasutas ka minu isa parema puudumisel vahepeal oma 011 mootoris. Mootor oli stock, midagi ümber moditud seal polnud. Vähe uimasem oli ja klapid kippusid klõbisema, aga liikus ja maha ei koolnud. Üks naabrimees oli suure bensiinikriisi ajal kusagilt kotitäie 0,5l aviobensiini pudeleid saanud. Naljakas oli vaadata, kuidas ta neid üksteise järel kümnete kaupa lahti korkis ja oma 03 paaki tühjendas :lol:. Auto igatahes sellega sõitis. Üksikud eriti karmid kuliibinid ehitasid autosid koguni puugaasile ringi. Oma silmaga õnnestus näha üht sellist GAZ 52, telekast on meelde jäänud kombi-Mosse, millele "pada" haagisega sappa käis.

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitatud: 06 Mär, 2019 7:43
Postitas Lemet
Sest lennuajast- õhus tankimisega võib ju üpris mitmete (ja isegi mitmekümne) tundideni ulatuda. Ning vaadates seda, milline ummistus tekib reisilennukites peldikuukse taha juba enne, kui rattad maast lahti saadakse (piltlikult)ja mähandne voirimine toimub paaritunnise lennu kestel...

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?

Postitatud: 06 Mär, 2019 9:20
Postitas Kapten Trumm
Sest lennuajast- õhus tankimisega võib ju üpris mitmete (ja isegi mitmekümne) tundideni ulatuda. Ning vaadates seda, milline ummistus tekib reisilennukites peldikuukse taha juba enne, kui rattad maast lahti saadakse (piltlikult)ja mähandne voirimine toimub paaritunnise lennu kestel...
Reisilennukis toob selle järjekorra kaasa tavaliselt pakutava kohvi larpimine (kohv ja must tee viivad vett hästi kehast välja).
NSVL taktikalises lennuväes mingitest pampersitest pole kuulnud. Kauglennuväes olid osadel lennukitel pardatualetid, kuid mitte kõigil. Tu-22-l polnud (nii 22-l kui 22M-l). Kasutati kusepudeleid. Tu-22- l lihtsalt polnud oma istmelt võimalik kuskile minna (sisse roniti ka ülestõstetava kabiiniluugi alt).

Esimene taktikaline lennuk kere kergendamise võimalusega oli venelastel Su-34.

Mingi veeviskamise võimalus olevat olnud P-47 Thunderboltil, kuna masin suutis õhus püsida 8+ tundi. Ilmselt siis ka Mustangil ja Lightningul? Mingit fotolist tõestust ma leida ei suuda.

Jääkide väljutamine

Postitatud: 07 Mär, 2019 13:58
Postitas huvitun
"Armata-le" paigaldati käimla.
Põhjuseks vajaduste rahuldamise võimekus lahingu ajal.
https://discover24.ru/2019/03/konstrukt ... a-sanuzel/
https://www.rbc.ru/rbcfreenews/5c80b9879a79470cf0cdd741

Re: Vene vs. Lääne tankid

Postitatud: 07 Mär, 2019 14:09
Postitas Leo
Artiklis on ka märgitud, et käesoleval aastal jõuab vägedesse 12 uut tualetiga Armatat. Mul on selline küsimus, et kuidas enne seda täiendust tankistid oma elutegevuse jääke väljutavad?

Re: Vene vs. Lääne tankid

Postitatud: 07 Mär, 2019 14:32
Postitas Walter2
Leo kirjutas:Artiklis on ka märgitud, et käesoleval aastal jõuab vägedesse 12 uut tualetiga Armatat. Mul on selline küsimus, et kuidas enne seda täiendust tankistid oma elutegevuse jääke väljutavad?
Lahingutevälisel ajal nagu iga teisegi liikuri puhul - naistankistid vasakule ja meestankistid paremale poole masina varju. :mrgreen: Kui õhk lendavat metalli täis ei siis pole kellelgi aega number kahele mõelda.

Re: Vene vs. Lääne tankid

Postitatud: 07 Mär, 2019 14:38
Postitas Kapten Trumm
Eksisteerib selline pleksiklaasist kusepudel, mid peaks ka apteekides olema. Kui seda pole, siis asendab seda 2 liitrine plastist Coca pudel.
Sa Leo peaksid ju teadma, kuidas positsioonil vett visata ilma sealt lahkumata ja liigselt rabelemata?
Üks võimalus on kusta enda küljealune täis ja seal haisu sees passida, teine asi on lahendada pudelisse, poolkülili asendis.

Re: Vene vs. Lääne tankid

Postitatud: 07 Mär, 2019 14:39
Postitas huvitun
Teemakauge inimesena püüan nuputada, kuidas Armata arhitektid vetsu kasulikkuse lahinguvõimele... kuda nad... ja mille arvel... selle välja rehkendasid?

Re: Vene vs. Lääne tankid

Postitatud: 07 Mär, 2019 15:00
Postitas Walter2
huvitun kirjutas:Teemakauge inimesena püüan nuputada, kuidas Armata arhitektid vetsu kasulikkuse lahinguvõimele... kuda nad... ja mille arvel... selle välja rehkendasid?
Tekkis koheselt maamiinide veeskamisvõimekus.

Re: Vene vs. Lääne tankid

Postitatud: 07 Mär, 2019 15:58
Postitas Leo
Mõistlik on selline anum, mis on pehmest ja sitkest materjalist, tavaline klaas näiteks kildub kergesti. Maastikul salakusemisega ei ole eriti keeruline, tuleb lihtsalt madalas asendis juga juhtida, kui ei taha püksi või külje alla kusta, sest kuivab isegi sooja ilmaga päris kaua ja külm hakkab ning haiseb ka varsti. Number kahega on keerulisem, sest haisema hakkab praktiliselt kohe ja hügieeniprobleem on ka räige. Esmaselt soovitaks enne tõsisemat väljaminekut kükitamas käia ja kõik välja pigistada, mis pigistada annab. Teiseks tuleb hügieenilisi puhastuslappe kaasas kanda ja kõik nahavoldid üle pühkida ning kasutatud lapid tugevasse kilekotti pakkida hilisemaks arhiveerimiseks, samamoodi võib fekaali pakkida ja arhiveerida, kui ei tohi midagi maha jätta. Soomukis on mõistlik kokku leppida ja märgistada mingi korraliku korgiga kanku, mille sisse vedelad jäätmed korjata, tahkeid jäätmeid saab väljutada otse põhjas asuvast evakuatsiooniluugist kas koti sees või ilma kotita, samuti saab sealt luugist vedelaid jäätmeid väljutada. Oht meeskonnale on minimaalne, see peatuskohas naised vasakule ja mehed paremale on ainult kutse tantsule vastase kaudtulele ja täpsuslaskuritele ning võib tekitada märgatavaid kaotusi.