www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 22 Mai, 2019 5:32

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 88 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Oktaaniarv, surveaste, detonatsioon jne.
PostitusPostitatud: 07 Mai, 2019 17:57 
Eemal
Moderaator
Kasutaja avatar

Liitunud: 10 Aug, 2010 19:55
Postitusi: 14535
Asukoht: Viljandimaa
Kumb see nüüd oli? :scratch:

_________________
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Oktaaniarv, surveaste, detonatsioon jne.
PostitusPostitatud: 07 Mai, 2019 18:07 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 465
Kriku kirjutas:
Kumb see nüüd oli? :scratch:


Nii ja naa


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Oktaaniarv, surveaste, detonatsioon jne.
PostitusPostitatud: 07 Mai, 2019 18:28 
Eemal
Liige

Liitunud: 27 Okt, 2012 23:11
Postitusi: 1454
Asukoht: Reval
Fucs kirjutas:
Sellest kõigest ma saan aru.
Küsimus on lühike ja lihtne.
Kas bensiini oktaanarvu muutmine muudab ka bensiini põlemiskiirust samades (ühesugustes ja võrreldavates) põlemistingimustes?
Jah või Ei?

Lühike vastus on et mida kõrgem on bensiini oktaanarv seda vastupidavam on ta lisaks detonatsioonile (hea omadus) ka süütamisele (halb omadus) ning seoses sellega põleb kõrgema oktaanarvuga bensiin aeglasemalt. Tagamaks küttesegu täielikumat ärapõlemist töötakti ajal tuleb süüdet varasemaks keerata ning kõrgema oktaanarvuga küttesegu süütamiseks tuleb kasutada suurema võimsusega süütesüsteemi kui madalama oktaanarvu korral.

_________________
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Oktaaniarv, surveaste, detonatsioon jne.
PostitusPostitatud: 07 Mai, 2019 19:07 
Eemal
Moderaator
Kasutaja avatar

Liitunud: 10 Aug, 2010 19:55
Postitusi: 14535
Asukoht: Viljandimaa
AMvA kirjutas:
Kriku kirjutas:
Kumb see nüüd oli? :scratch:


Nii ja naa
Tsiteeri:
foorum on eelkõige eesti keelne ning eesti keskne. Kui postitad pikemaid võõrkeelseid tekste, siis katsu lisada ka eesti keelne lühikokkuvõte.
viewtopic.php?f=55&t=903

_________________
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Oktaaniarv, surveaste, detonatsioon jne.
PostitusPostitatud: 07 Mai, 2019 19:26 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 465
Kriku kirjutas:
AMvA kirjutas:
Kriku kirjutas:
Kumb see nüüd oli? :scratch:


Nii ja naa
Tsiteeri:
foorum on eelkõige eesti keelne ning eesti keskne. Kui postitad pikemaid võõrkeelseid tekste, siis katsu lisada ka eesti keelne lühikokkuvõte.
http://www.militaar.net/phpBB2/viewtopic.php?f=55&t=903

Ühesõnaga vastuseks sinu ja Fucsi küsimusele, et see sõltub väga mitmest parameetrist ja ei ole üheselt vastatav, et ei või jaa. Kahjuks pean tunnistama oma laiskust ja tõdema, et ma ei viitsi enda poolt postitatud uurimust täismahus tõlkida.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Oktaaniarv, surveaste, detonatsioon jne.
PostitusPostitatud: 07 Mai, 2019 20:21 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Dets, 2006 22:43
Postitusi: 9307
Asukoht: Metsas / Ämbris
Fucs kirjutas:
english on mul tõesti nõrk ja vabandan
AMvA kirjutas:


Ma sõitsin vahepeal ühest Eesti otsast teise ja nüüd pusisin selle asja kallal veits, nii palju kui minu väga vilets inglise keel võimaldas.

Peamiselt ei ole seal võrreldud erineva oktaanarvuga bensiine, vaid põhimõtteliselt teineteisest erinevaid kütuseid ning kütuselisandeid, millel on siis ka loomulikult koostisest tulenevalt erinev oktaanarv.
Tsiteeri:
Six different fuels were used in this study: a Braziliancommercial gasoline (gasohol), isooctane 99 %, MTBE99 %, TAEE 99 %, ethanol 99.3 % and VNG. The VNG contained 89 % methane, 7 % ethane and 2 % propane.

ehk, et võrreldi:
* gasohol (mixture of gasoline (90%) and ethanol (10%) or gasoline (97%) and methanol, or wood alcohol (3%)).
* 99% isooctan (Trimethylpentane, ehk bensiinilisand)
* 99% MTBE (Methyl Tertiary-Butyl Ether)
* 99% TAEE (tert-Amyl ethyl ether)
* VNG (89% metaani + 7% etaani + 2% propaani)

Ma sain sellest uuringust ka aru, et erinevate kütuste põlemiskiirus oli erineva kompressiooni juures erinev, aga see puudutab põlemistingimusi.

Ma saan aru küll, et ka erineva oktaanarvuga bensiinide puhul on oluline see, millest ta koosneb. Peamiselt peaks koosnema ikkagi bensiinist, nagu uuringus toodud "gasohol" näiteks. Bensiini oktaanarv "timmitakse" paika bensiinilisanditega. Ilmselt (ma ei tea) kasutab iga tootja isesuguseid lisandeid ja erinevates kogustes.
Ma pakun lambist, et ca 85-90% peaks kütus koosnema meil bensiinist ja max ca 10-15% lisaainetest.
:?:


Walter2 kirjutas:
Lühike vastus on et mida kõrgem on bensiini oktaanarv seda vastupidavam on ta lisaks detonatsioonile (hea omadus) ka süütamisele (halb omadus) ning seoses sellega põleb kõrgema oktaanarvuga bensiin aeglasemalt.
No mina sain ka siiani sellest samamoodi aru. Ja kui see on nii, siis on ka erineva oktaanarvuga bensiinidel ju erinev põlemiskiirus. Nüüd see, kui palju üks või teine bensiin ühest või teisest bensiinist kiiremini või aeglasemalt põleb on varieeruv ja sõltub juba kasutatud lisanditest ja nende kogustest. See on minu arusaam asjast, mis ei ole ühestki otsast minu eriala :D

_________________
Kohustuslik riigikaitseõpetus väldib hilisemaid ERROR-eid riigikaitses !
Pilt


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Oktaaniarv, surveaste, detonatsioon jne.
PostitusPostitatud: 07 Mai, 2019 20:41 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 13 Jaan, 2010 19:32
Postitusi: 3239
Asukoht: Põllul
Walter2 kirjutas:
Lühike vastus on et mida kõrgem on bensiini oktaanarv seda vastupidavam on ta lisaks detonatsioonile (hea omadus) ka süütamisele (halb omadus) ning seoses sellega põleb kõrgema oktaanarvuga bensiin aeglasemalt. Tagamaks küttesegu täielikumat ärapõlemist töötakti ajal tuleb süüdet varasemaks keerata ning kõrgema oktaanarvuga küttesegu süütamiseks tuleb kasutada suurema võimsusega süütesüsteemi kui madalama oktaanarvu korral.

Seoses ilmsiks tulnud tõsiasjadega, mis kattuvad ka minu enda kui mittespetsialisti vägaammuste mälestustega :) juhiksin nüüd juba kolmadat 8) korda tähelepanu asjaolule,
et akf Kapten Trumm on viilinud kõrvale kommentaarist, mida tema mõtleb, kui ütleb, et "kõrgem surveaste tähendab käredamat põlemist".
viewtopic.php?p=583531#p583531

:D

Kapteni senised käigud on olnud põhikoolitasemel stiilis "katsu oponent kähku lolliks teha, enne kui ise selleks jääd": viewtopic.php?p=583599#p583599

P.S.

Olen varemgi proovinud austatud kaasfoorumlast "vaheltharida", kuid senini on see jäänud hane selga vee kallamiseks... 8) viewtopic.php?p=577210#p577210

_________________
"Vaated ja veendumused pärinevad tunnetemaailma sügavikest ja loogika on enamasti vaid kuuleka intellekti abivalmis instrument põhjendamiseks ja õigustamiseks"
"Maul halten und warten diner!" (lõuad pidada ja lõunat oodata!)


Viimati muutis Svejk, 07 Mai, 2019 21:57, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Oktaaniarv, surveaste, detonatsioon jne.
PostitusPostitatud: 07 Mai, 2019 21:33 
Eemal
Liige

Liitunud: 20 Jaan, 2011 21:47
Postitusi: 377
vanasti justkui õpetati umbes nii, et kõrgem oktaanarv võimaldab kõrgema surveastme ja seega ka parema kasuteguri.
süüde varasemaks kuna põleb aeglasemalt ja muidu läeb jõud sumpsi. madala oktaanarvuga bensuga kaasnev madal detonatsioonikindlus tingib hilisema süüte ja seetõttu madalamad pöörded kuna pöörete tõustes ei jõua segu täielikult ää põleda ja jõud hakkab jälle sumpsi kaudu väljuma.
aga ega ma targematega vaielda ei taha, võib-olla õpetati valesti või siis on mul meeles vildakalt.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Oktaaniarv, surveaste, detonatsioon jne.
PostitusPostitatud: 07 Mai, 2019 22:52 
Eemal
Uudistaja

Liitunud: 23 Okt, 2013 19:34
Postitusi: 23
Asukoht: Ida-Virumaa
Sobib ka teemasse "Kas nõuka ajal oli ka midagi head".
Aasta 1964. Minu vanus: 7 ja pool. Tegevuskoht Aidu-Nõmme, Ida-Virumaa. Tegevuse põhjus: naabrimehe pulmad ja teeääres olev vastupandamatu riistapuu. Objekt:külgkorviga mootorratas K750. Ajasime ära, abiks 12 aastane poisslaps. Mina teadsin kuidas kolme tikuga süüte sisse saab ja tema jaksas käima tallata. Sõitsin edukalt Aidu Keskkülla, vanaisa koju magama. Pääsesin puhtalt, motika ärandamises süüdistati purupurjus isameest.

Miks siin teemas: K750 paagis olev bensiin oli Kiviõli Kombinaadis toodetud A66 ja motika lenksul oli süütenurka reguleeriv kang. Siis oli juba ka bensiini A72 liikvel ja kui süüde oli hiliseks keeratud, võisid käima tallamisel pöialuud lõhkuda, käivitusvänt lõi tagasi.


Manused:
6039216.jpg
6039216.jpg [ 22.62 KB | Vaadatud 474 korda ]
Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Oktaaniarv, surveaste, detonatsioon jne.
PostitusPostitatud: 08 Mai, 2019 14:28 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 25834
Tsiteeri:
vanasti justkui õpetati umbes nii, et kõrgem oktaanarv võimaldab kõrgema surveastme ja seega ka parema kasuteguri.
süüde varasemaks kuna põleb aeglasemalt ja muidu läeb jõud sumpsi. madala oktaanarvuga bensuga kaasnev madal detonatsioonikindlus tingib hilisema süüte ja seetõttu madalamad pöörded kuna pöörete tõustes ei jõua segu täielikult ää põleda ja jõud hakkab jälle sumpsi kaudu väljuma.


Minuarust oli vene automootoritel süüte ajastus 76 ja 93 tehase versioonide puhul täpselt sama. Süütemärgid olid küll samas kohas. Vahe oli mälu järgi vaakumregulaatori vedrus, mis pidi vähendama "krõk-krõki" järsul gaasi tallamisel.

76 mootoriga 93/95 kasutamisel süüte vajalikust varasemaks keeramine midagi juurde ei andnud. Eks neid mootoreid ka enne tootmist oli katsetatud ja leitud seaded, mis töötasid.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Oktaaniarv, surveaste, detonatsioon jne.
PostitusPostitatud: 08 Mai, 2019 15:47 
Eemal
Moderaator
Kasutaja avatar

Liitunud: 10 Aug, 2010 19:55
Postitusi: 14535
Asukoht: Viljandimaa
AMvA kirjutas:
Ühesõnaga vastuseks sinu ja Fucsi küsimusele, et see sõltub väga mitmest parameetrist ja ei ole üheselt vastatav, et ei või jaa.
Kas sa akf Walter2 vastusega oled nõus?

viewtopic.php?p=583658#p583658

_________________
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Oktaaniarv, surveaste, detonatsioon jne.
PostitusPostitatud: 08 Mai, 2019 16:22 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 465
Kriku kirjutas:
AMvA kirjutas:
Ühesõnaga vastuseks sinu ja Fucsi küsimusele, et see sõltub väga mitmest parameetrist ja ei ole üheselt vastatav, et ei või jaa.
Kas sa akf Walter2 vastusega oled nõus?

viewtopic.php?p=583658#p583658


Ei ole, sest ühe võidusõidukütuseid tootva firma lehel (ei leia enam seda kahjuks) oli sellest juttu. Kiirekäigulised (15 ja pluss tuhat pööret) võidusõidumootorid nõuavad suurt detoanatsioonikindlust aga samas ka piisavalt kiiret põlemist. Seega ühest rusikareeglit ei ole, et kõrge oktaanarv=aeglane põlemine. Kütus tehakse täpselt selliste omadustega, nagu kasutustingimused talt nõuavad.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Oktaaniarv, surveaste, detonatsioon jne.
PostitusPostitatud: 08 Mai, 2019 17:17 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 25834
Põlemise kiirus sõltub ju kõige rohkem segu kvaliteedist ja põlemiskambri konstruktsioonist.
Näiteks püstklappidega (flathead) mootorid (WWII periood) ei taha eriti kõrgeid pöördeid, kuna leegi levimise teekond on pikk, kuna põlemiskamber on selline väljavenitatud kujuga. Samamoodi on pöörete piiranguga igasugu eelkambriga mootorid. Neid on diislitel rohkem, kuid neid on ehitatud ka bensiinile.
Näiteks Gaz-3102 mootor on taoline.

Püstklappidega mootori põlemiskamber:
Pilt

vs rippklappidega mootori põlemiskamber:
Pilt

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Oktaaniarv, surveaste, detonatsioon jne.
PostitusPostitatud: 08 Mai, 2019 18:05 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 13 Jaan, 2010 19:32
Postitusi: 3239
Asukoht: Põllul
AMvA kirjutas:

Ei ole, sest ühe võidusõidukütuseid tootva firma lehel (ei leia enam seda kahjuks) oli sellest juttu. Kiirekäigulised (15 ja pluss tuhat pööret) võidusõidumootorid nõuavad suurt detoanatsioonikindlust aga samas ka piisavalt kiiret põlemist. Seega ühest rusikareeglit ei ole, et kõrge oktaanarv=aeglane põlemine. Kütus tehakse täpselt selliste omadustega, nagu kasutustingimused talt nõuavad.

Kuna sa ennist olid varma linkidega loopima, siis nüüd nagu natukene imestan, et seda ei tule, vaid ainult üldsõnalist juttu.
Ja nii lihtsalt pääsedki? 8) Ei ole nõus ja kõik. :) Linki ka ei viitsi otsida - vaadake ise...? :D
Palun link või lingid koos kommentaaridega ja väljatoodud pointidega, kui on võõrkeelsed - või võta sõnad tagasi.
Kerge kahtlus nimelt on, et "raskestisüttiv ja kiirestipõlev" kuidagi nagu kokku loodud ei ole...
Piisab, kui nimetad, millise buusteri või buusterite grupiga on nimetatud nishibesniini puhul tegemist - või kas üldse on tegu bensiiniga, vaid mingi spetskütusega?


P.S.
Kaptenilt ootame endiselt selgitusi "käreda põlemise" asjaolude suhtes... :D

_________________
"Vaated ja veendumused pärinevad tunnetemaailma sügavikest ja loogika on enamasti vaid kuuleka intellekti abivalmis instrument põhjendamiseks ja õigustamiseks"
"Maul halten und warten diner!" (lõuad pidada ja lõunat oodata!)


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Oktaaniarv, surveaste, detonatsioon jne.
PostitusPostitatud: 08 Mai, 2019 19:31 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 465
Svejk kirjutas:
Kuna sa ennist olid varma linkidega loopima, siis nüüd nagu natukene imestan, et seda ei tule, vaid ainult üldsõnalist juttu.
Ja nii lihtsalt pääsedki? 8) Ei ole nõus ja kõik. :) Linki ka ei viitsi otsida - vaadake ise...? :D
Palun link või lingid koos kommentaaridega ja väljatoodud pointidega, kui on võõrkeelsed - või võta sõnad tagasi.
Kerge kahtlus nimelt on, et "raskestisüttiv ja kiirestipõlev" kuidagi nagu kokku loodud ei ole...
Piisab, kui nimetad, millise buusteri või buusterite grupiga on nimetatud nishibesniini puhul tegemist - või kas üldse on tegu bensiiniga, vaid mingi spetskütusega?


P.S.
Kaptenilt ootame endiselt selgitusi "käreda põlemise" asjaolude suhtes... :D


Svejk, sa mina ka õige Budejovicisse.
Nagu ma kirjutasin siis ma enam ei leia seda artiklit (ausalt otsisisn aga ei buukmarkinud seda). Kütusefirma oli see mis toodab VP Fuels võidusõidukütuseid.
Mina EI OLE rääkinud raskelt süttimisest. Pigem arvan, et tegemist on Walteri poolt eksitusega (tema väide oli kõrgoktaaniline bensiin vajab tugevamat süütesüsteemi). Mina tean, et tugevamat süütesüsteemi (kõrgemat sädemepinget) on vaja just ja ainult kõrgema surveastmega mootorite puhul (mis loomulikult kasutavad kõrge oktaanarvuuga kütust). Põhjuseks on see, et kõrgema surveastme puhul on survetakti ajal silindris suurem rõhk ja sellepärast on vaja suuremat pinget, et säde läbi lööks (vaakumis on selleks suht väikest pinget vaja).
Kas me räägime naftast utetud bensiinist või muust kütusest (sünteetilisest) vahet ei ole, sest sama oktaanarvu puhul peavad nad üldjoontes käituma sarnaselt, sõltumata keemilisest koostisest.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 88 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt