2. leht 4-st

Re: F-22 vs Eurofighter

Postitatud: 06 Okt, 2012 10:21
Postitas EOD
Visuaalnähtavuse peale lootmine on küllaltki kahtlane kui just pole tegu An-12 -ga, millel pikad suitsusabad taga või kui lennuk ei lenda sinu suunas sisselülitatud maandumisprožektoriga.
Tallinnas korduvalt ette tulnud, et lennujuht teatab maandumatuleva (suure) lennuki asukoha ja käsib selle nägemisel ette kanda. Vaatad, ise Jüri ja Mõigu vahel asudes, osutatud suunas ega näe midagi. Kuigi otsitava lennuki viimane asukoht ja instrumentaallähenemise trajektoor on teada. Lõpuks märkad otsitavat lennukit kui see on juba vahetult enne raja läve. :(
Mis siin veel hävitajatest rääkida. Enne radarite kasutuselevõttu oligi tohutu eelis sel, kes vastast esimesena nägi. Tal oli võimalus soodsale rünnakupositsioonile asuda.
Nii et paremast manööverdusvõimest on abi vaid siis kui suudad vastasele märkamatult ligi pääseda. Kui ta aga sind esimesena avastab... :rip:

Re: F-22 vs Eurofighter

Postitatud: 07 Okt, 2012 13:02
Postitas Kapten Trumm
F-22 tõenäoliselt kehvemat manööverdusvõimet eelhelikiirustel korvab ka AIM-9X+JHMCS. Puuduv vajadus lennuki nina kuskile suunata, sest su targeting cone ulatub lennuki pikiteljest 80 kraadini. Euroopas on rahapuudusel EF-id relvastatud põhiliselt vanadest AIM-9L varudest (mille targeting cone on 23 kraadi lennuki teljest). :)

Tegelikult avaldub nende põhiline vahe selles, et oma suure RCS ja tiivaaluse nänni pärast särab EF vastase radaril kui jõulupuu, samas F-22 oma kajakaga sama suure RCS-iga läheb ilmselt eetrimürana filtreerimisele. Lähevad ju need radarid, mis kõike peegelduvat sulle ekraanil näitavad, tasapisi vanametalli ja serblaste pime juhus F-117 vastu võib ka enamvähem viimaseks jääda.

Iseenesest on arutelu lihtsalt intellektuaalselt huvitav, kuid praktilist tähtsust mitteomav, kuna F-22 ja EF-i omavatel riikidel on omavaheline sõda vähevõimalik.
Tehnilises mõttes on F-22 lihtsalt järgmine põlvkond.

Re: F-22 vs Eurofighter

Postitatud: 07 Okt, 2012 23:00
Postitas ludvig
SU-37 on neist mõlemast üle. Nagu ka viimased MIG-id.

http://www.youtube.com/watch?v=_VOFdXO9 ... re=related


Youtubes kõige selle kohta videoid piisavalt...

Re: F-22 vs Eurofighter

Postitatud: 08 Okt, 2012 3:16
Postitas Hydrazine
Häda vist selles, et SU-37 pole olemas enam. Ainus lendav prototüüp (711 sabal) kukkus puruks juba ammu, ja sel hetkel oli ta ka rohkem nagu Su-35 või nii...

Re: F-22 vs Eurofighter

Postitatud: 08 Okt, 2012 6:12
Postitas vk1
ühe mu lemmikfoorumi mode on erukolonelleitnant, endine f-15 piloot.tema parim seletus selliste asjade puhul on see, et tänapäeva lennunduses midagi võrdlema hakata manööverdusvõime põhjal on nagu kaks täisvarustuses sõdalast vaataksid üksteisele otsa lahinguväljal, noogutaks ja viskaks maha püssid, raadiod, käsigranaadid jms. ja asuksid asja lahendama tormates nugadega käsitsivõitlusse, nagu mingis 80-date schwartzeneggeri filmis :lol:

Re: F-22 vs Eurofighter

Postitatud: 08 Okt, 2012 7:55
Postitas Kapten Trumm
Nendes sõdades, kus USAF osales, tarvitati minu mäletamist mööda AIM-9't teise hävituslennuki vastu viimati 1991 Lahesõjas (AIM-120 siis veel kasutuses polnud, AIM-7 oli).
See on pea 22 aastat tagasi.

1999 Jugoslaavias läksid koalitsiooni õhuvõidud eksklusiivselt AIM-120 arvele.

Sestap on projektid nagu Rumeenia MiG-21 lähimaarakettidega või L-159 rohkem lennuväe mängimine ja rahuaegne projekt, sõjalises mõttes vähese kasuteguriga petrooli põletamine, mida saab käsitleda ainult ettevalmistusena "päris" lennukitele üleminekul. Õhusõda üritatakse praegu pidada eemalt ning AIM-120 160 km laskekaugusega mudeli tulek näitab, et üritatakse veelgi kaugemale minna.

Re: F-22 vs Eurofighter

Postitatud: 08 Okt, 2012 8:27
Postitas Lemet
ludvig kirjutas:SU-37 on neist mõlemast üle. Nagu ka viimased MIG-id.

http://www.youtube.com/watch?v=_VOFdXO9 ... re=related


Youtubes kõige selle kohta videoid piisavalt...

Et siis mille poolest? Peale toru mõni tõsiseltvõetav viide, ma mõtlen. Võrreldavate numbritega.

Re: F-22 vs Eurofighter

Postitatud: 08 Okt, 2012 9:14
Postitas Kilo Tango
Kommenteeriks veel seda artiklit:
...especially in the era of High Off Bore Sight and Helmet Mounted Display (features that the F-22 lacks).
AIM-9X lsiatakse Raptorile 2015 koos vastava HOBS juhtimissüsteemiga. Nii, et täna on see tehnilises mõttes õige väide.
risk of coming to close range 1 vs 1 (or 2 vs 2, 3 vs 3 etc) is still high, especially considered that the F-22 currently uses AIM-120 AMRAAM missiles, whose maximum range is around 100 km (below the Meteor missile used by the Typhoon)
Moreover, at a distance of about 50 km the Typhoon IRST (Infra-Red Search and Track) system is capable to find even a stealthy plane “especially if it is large and hot, like the F-22″ a Eurofighter pilot said.
Kuidas said 2 sellist lõiku jõuda ühte artiklisse? Mis kasu on kaugemale lendavast raketist kui vastast õnnestub näha alles 50 km kauguselt? Lisaks uuendatakse juba sel aastal F-22-d esialgse võimekusega lasta AIM-120D-d laskeulatusega >180 km.

Loomulikult on oluline ka lähivõitluse võimekus, kui teha järeldusi ainult selle põhjal ning spekuleerida mingite veidrate loogikate põhjal BVR võimekuse üle on enam kui kahtlane. Pealegi on kõikidel sellistel õppustel alati oluline teada, mis oli ROE (Rules Of Engagement). Ilma selleta on kõik taolised artiklid mõttetu kiimlemine.

Ja päeva lõpuks on ikkagi peamiselt olulien piloot ning alles seejärel lennuvahend.

Re: F-22 vs Eurofighter

Postitatud: 08 Okt, 2012 11:44
Postitas Hydrazine
Kas pole mitte nii, et USA panustab viimasel ajal relvasüsteemide integreeritusele ja mitte autonoomsusele per ühik.

Re: F-22 vs Eurofighter

Postitatud: 08 Okt, 2012 17:42
Postitas Noor
elektroonika kõrvale jättes, minul oleks hoopis selline küsimus, et kuidas on lood F22 ja EF-il komposiit materialidega? Et kas on mindud kah sama teed nagu tsiviilis uued Airbus-id, kus on juba suhe ca. 80:20 alumiinium alloy kahjuks.

Re: F-22 vs Eurofighter

Postitatud: 01 Nov, 2012 14:47
Postitas ludvig
Video alguses F-22 võrdluses SU uuemate mudelitega numbrites. Eks propaganda maik ole videol juures aga päris õhust neid numbreid ei võeta.

http://www.youtube.com/watch?v=lMJi0JIV ... re=related

Re: F-22 vs Eurofighter

Postitatud: 01 Nov, 2012 15:03
Postitas Kilo Tango
ludvig kirjutas:Video alguses F-22 võrdluses SU uuemate mudelitega numbrites. Eks propaganda maik ole videol juures aga päris õhust neid numbreid ei võeta.

http://www.youtube.com/watch?v=lMJi0JIV ... re=related
Kontekstist välja rebitud hüüatused. Ei maksa sihukest joba tähele panna.

Re: F-22 vs Eurofighter

Postitatud: 01 Nov, 2012 15:06
Postitas mx77
ludvig kirjutas:Video alguses F-22 võrdluses SU uuemate mudelitega numbrites. Eks propaganda maik ole videol juures aga päris õhust neid numbreid ei võeta.

http://www.youtube.com/watch?v=lMJi0JIV ... re=related
See on puhas BS. Siiani on vankad saanud PAK-FAst lendama vaid kere. Mootorid on vanad. 5-gen mootoritega pole seda asja veel proovitud ja teadmata on kas nad üldse need kunagi valmis saavad.

Re: F-22 vs Eurofighter

Postitatud: 01 Nov, 2012 15:26
Postitas Kapten Trumm
Venelastel on 3D pöörduvate düüsidega mootorid muidu täiesti pakkuda.
Muidugi need jäävad F-22 omadele kindasti alla oma kütusekulu/veojõu suhtelt.
Muideks ei maksa arvata, et F-22 supercruise (räägime ikka kõrgest ülehelikiirusest, mitte mingist allamäge saadud Mach 1,01-st) tuleb kuidagi tema imelisest aerodünaamikast, nt F-22 mootoritesse sisenemiseks peab õhk läbima sellise S-kujulise trakti, mis pole teps mitte üks kiirust toetav asi. Kiirus tuleb ikkagi väga suurepäraste näitajatega mootoritest.

Re: F-22 vs Eurofighter

Postitatud: 01 Nov, 2012 15:31
Postitas mx77
Jah, see vektori muutmine on venelastel olemas ja lausa 360 kraadi vist. F-22 vist ainult üles-alla.
Aga kas venelaste hetkemootorid üldse stealth nõuetele vastavad? Suht kerest väljas ja väga nähtaval teised. raptori mootorid praktiliselt nähtamatud.