Walter2 kirjutas:
Sideseadmete rivist väljaminek vs. kogu elektrisüsteemi mahaminek on natuke erinevad asjad - kas viimasel juhtumil üldse seda lennukit maandada õnnestub?
Oleneb kui suur on elektrisüsteemi rike.
Viidatud artiklis on välja toodud, millised süsteemid peaksid samaaegselt katki olema, et Fly-By-Wire ei toimiks.
Fly-By-Wire süsteemil 5 rikke-suuruse astet, millisel juhul on tagatud juhtimisvõime eri tasanditel.
Kuid ka sel juhul on Airbusi võimalik pedaalide abil mehaaniliselt juhtida (juhul kui hüdraulika töökorras).
Tsiteeri:
Normal Law offers all the protections (like stall, load factor etc). This is the system in operation during normal flights.
Alternate Law offers limited protection including stability, load factor and stall protections
Abnormal Alternate Law limits the load factors and offers yaw damping only
Direct Law is the lowest level of fly-by-wire system and directly transmits the pilot inputs to control surfaces, while still giving stall and load factor warnings
In case all these fail, the system reverts to mechanical backup, where pitch control is achieved through the horizontal stabilizer and lateral control is accomplished using the rudder pedals.