F-117

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Kasutaja avatar
Soobel
Liige
Postitusi: 2195
Liitunud: 30 Dets, 2004 12:19
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Soobel »

Peegeldub küll radarile, umbes samapalju kui suure linnu pealt. Küsimus oli lihtsalt, et kas on võimalik tänapäevast tehnoloogiat arvestades teha radarit, mis eraldab üksikud linnud kümnete kilomeetrite raadiuses ja selle juurde võimas arvuti, mis suudab teiste hulgast eraldada ebalinnulikult käituvad objektid, mis võivad olla stealth-lennukid.
Miljardeid raisati sellele projektile küll, aga arvestada maksab, et sel ajal hõlmasid tõsisemad arvutid terveid tube ja korruseid, lauaarvutite võimete piir oli arvutimäng PAC-MAN.
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40172
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kui võtta seesama lennuki pilt, siis on kasutusel kolm üsna lihtsat vahendit EPP vähendamiseks, paljud asjad pole mingi saladus juba ammu.

Pilt

1. Põhiline - õhukogurid on suunatud poolviltu alla (F-15A otse), mistõttu eesvaates mootoriturbiin praktiliselt ei paista, mootoriturbiin on üks peamine peegelduskoht eestvaates.

Sama põhimõtttega muudeti ka ära B-1 õhukogurid.

Samas nudib selline asi lennukiirust.

2. Põhirelvastus (AIM-120) on pooluputatult kere all, praktiliselt kerega tasa

3. Uuema põlvkonna radar, mis ei peegelda tagasi tagasi kõike, millega lennukit kiiratakse (lennuki ninakoonus on "läbipaistev" radarikiirtele. Samuti pööratakse radari väljalülitamisel parabool automaatselt poolviltu alla, et vältida nn peegliefekti.

Kui selline lahendus vähendab nt EPP-d 8 m2-lt 5 m2-le, tähendab see praktikas umbes seda, et lennuk ilmub vaenlase ekraanile nt senise 100 km asemel alles 60 km kauguselt.

Stealth see loomulikult ei ole ja selleks ei saa, samas aga massiliselt tehtav ja kiiresti lahendatav.
Kasutaja avatar
denis23
Liige
Postitusi: 1961
Liitunud: 17 Okt, 2004 11:38

Postitus Postitas denis23 »

Kallis Trumm, MIDA SA RÄÄGID???????????
Kui selline lahendus vähendab nt EPP-d 8 m2-lt 5 m2-le, tähendab see praktikas umbes seda, et lennuk ilmub vaenlase ekraanile nt senise 100 km asemel alles 60 km kauguselt.

Mina saan varsti infarkti lugedes sinu postitused, kusjuures inimesed ju usuvad sind. Neile kes usuvad mind ütlen et OBJEKTI AVASTAMISE KAUGUS = FUNKTSIOON NELJANDA ASTME JUUREST SELLE EFFEKTIIVSE PEEGELDAMISE PINNAST. Teise sõnul, selleks et 2 korda vähendada avastamise kauguse, peab peegeldamise pindala olema vähendatud 16 korda. selleks et vähendada avastamise kaugus 10 korda peab effektiivne peegeldamise pindala vähendatud olema 1000 korda.
Oskan öelda et SU-27 koos rakettidega see number on 15m2 (jah palju) aga kui näiteks F-15 see number 7.5 m2 siis see ei tähenda et seda avastatakse 2 korda lähemal, vaid selle avastamine toimub neljanda astme juur kahest kiiremini, ehk umbes 1,2 väiksemal distantsil.
Kuskil näinud sellised numbrid:
F-15 9-12
F-16 3-4
F/A-18 9-12
F-14 9-12
F-117 0.1-0.3
Tornado 9-12

Näiteks, F-16 on see number 3 korda väiksem kui F-15 aga see ei tähenda ei seda avastatakse kaugusel 10 km ja F-15 kaugusel 30 km.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40172
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Selle loogika järgi peaks F-117, mille EPP on ametlikel andmetel 0,5 m2, mis on F-16 omast ca 6 korda väiksem, peaksid nt Su-27 radarid leidma nagu nalja nii 64 km kauguselt? (F-16 avastamise kaugus on vähemalt 100 km).

F-117 EPP neljas juur on siiski F-16 EPP neljandast juurest väiksem vaid 1,57 korda

Kas ma arvutan valesti või on seaduspärasus siiski teine?

Teine asi muidugi see, et ei ole 1960 aasta, kus kogu jama, mis radarisse tagasi peegeldab, näitatakse ekraanile ja vanemseersant see ja see on see hiromant, kes eristab lennukid lindudest.

Praegusel ajal läbib see vastavad andmetöötlemise seadmed (ka Su-27-l läbib), kus filtreeritakse vaikimisi alates teatud parameetritest ülejäänud jama välja (nt kui asi vilgub liiga harva või süsteemivabalt, siis seda vaikimisi lennukiks ei loeta).

Esiteks ei ole avastamise kaugus seotud EPP-ga lineaarselt, vaid astmeliselt ja teiseks puudub üksühene seos.

Sinu loogika kohaselt puuduks siis mõte tavalisel lennukil neid meetmeid rakendada, sest kalli raha ja lennukiiruse hinnaga saadakse avastamiskauguse vähendamine vaid eesprojektsioonis nii 20%, samas kui palju siis neid head-on lende on, kus lennuk tuleb otsejoones radari suunas?

Kui meetmetega saavutatav efekt on see, et lennuk kord peegeldab normaalselt ja kord mitte, siis on väga suur tõenäosus sattuda arvuti jaoks "maapinnahäire" hulka. Teisalt on iga lennuki "avtosoprovozdenije" kanalite arv piiratud ja vähem peegeldava lennuki asemel "võetakse" kinni mõni rohkem peegeldav (loogika aluseks on tavaliselt peegelduse, lähenemiskiiruse vms järgi koostatav ohtlikkuse pingerida).

Lineaarne asi on reaalne siis, kui lennata peale mõnele 60ndate Fan Song radarile, kus kogu peegeldus ekraanile näidatakse.

Seesama vana radari efekt on ka ilmselt seletus nende F-117 avastamise lugudele. Esiteks on nad suurema lainepikkusega kui moodsad kompaktradarid, stealth efekt väheneb lainepikkuse kasvades ning vanadel radaritel näidatakse iga vähegi nõrk peegeldus ekraanile. Moodsal radaril on filtrid vahel ja F-117 peegeldus on koos puulatvade ja lindudega see, mis "prügikasti" läheb, et arvuteid ja operaatoreid mitte üle koormata.

Ok, see 100 ja 60 km oli natuke liigne üldistus, aga laias laastus sedasi see asi ka toimub.

Efekt on siiski minuarust kõvasti suurem.
Kasutaja avatar
denis23
Liige
Postitusi: 1961
Liitunud: 17 Okt, 2004 11:38

Postitus Postitas denis23 »

Ei füüsikaseadused on füüsikaseadused. F-117 number selle tabeli järgi 0.1-0.3 Neljanda astme juur on õige. Kui ma ei eksi, siis F-22 number on 0,01 m2. Mõtle ki 0.5 on nii hea, siis milleks näha vaeva sellega et seda veel 50 korda vähendada? Näiteks, F-22 peegelduspinna number on F-15 võrreldes umbes 1000 korda väiksem ning seda avastatakse umbes 7-10 km kaugusel (70-100 vahel) mis on nagu meie teame, juba sisuliselt visuaalse kontakti distants. Väga lihtne.
Kruuda
Liige
Postitusi: 857
Liitunud: 12 Veebr, 2007 6:33
Kontakt:

Postitus Postitas Kruuda »

denis23 kirjutas:Kallis Trumm, MIDA SA RÄÄGID???????????
Kui selline lahendus vähendab nt EPP-d 8 m2-lt 5 m2-le, tähendab see praktikas umbes seda, et lennuk ilmub vaenlase ekraanile nt senise 100 km asemel alles 60 km kauguselt.

Mina saan varsti infarkti lugedes sinu postitused, kusjuures inimesed ju usuvad sind. Neile kes usuvad mind ütlen et OBJEKTI AVASTAMISE KAUGUS = FUNKTSIOON NELJANDA ASTME JUUREST SELLE EFFEKTIIVSE PEEGELDAMISE PINNAST. Teise sõnul, selleks et 2 korda vähendada avastamise kauguse, peab peegeldamise pindala olema vähendatud 16 korda. selleks et vähendada avastamise kaugus 10 korda peab effektiivne peegeldamise pindala vähendatud olema 1000 korda.
Oskan öelda et SU-27 koos rakettidega see number on 15m2 (jah palju) aga kui näiteks F-15 see number 7.5 m2 siis see ei tähenda et seda avastatakse 2 korda lähemal, vaid selle avastamine toimub neljanda astme juur kahest kiiremini, ehk umbes 1,2 väiksemal distantsil.
Kuskil näinud sellised numbrid:
F-15 9-12
F-16 3-4
F/A-18 9-12
F-14 9-12
F-117 0.1-0.3
Tornado 9-12

Näiteks, F-16 on see number 3 korda väiksem kui F-15 aga see ei tähenda ei seda avastatakse kaugusel 10 km ja F-15 kaugusel 30 km.
Tore, et keegi füüsikat ka on õppinud! :oops:
Ma ei oleks osanud soojuskiirgust ja elektromagnet kiirgust ühte patta panna.
Kasutaja avatar
Laiakas
Liige
Postitusi: 294
Liitunud: 22 Sept, 2011 10:00
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Kuidas hävitada F-117. Operatiivinfo Venemaalt.

Postitus Postitas Laiakas »

Pilt
vk1
Liige
Postitusi: 1609
Liitunud: 02 Juul, 2007 22:18
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Re: Kuidas hävitada F-117. Operatiivinfo Venemaalt.

Postitus Postitas vk1 »

väga hea!
nokkloom
Liige
Postitusi: 251
Liitunud: 03 Nov, 2008 20:38
Kontakt:

Re: Kuidas hävitada F-117. Operatiivinfo Venemaalt.

Postitus Postitas nokkloom »

Kas oleks võimalik üks väike tõlge neile, kes seda keelt ei mõista piisavalt :) ?
Lemet
Liige
Postitusi: 19937
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Kuidas hävitada F-117. Operatiivinfo Venemaalt.

Postitus Postitas Lemet »

LÖÖ LABIDAGA F-117 ÕRNADE KOHTADE PIHTA!

Ülevalt alla:

1. Löö vastu navigatsiooniseadmeid ja lahingukomplekti.
2. ...vastu piloodikabiini
3. Löök vastu lennukit lõhub lennuki radarivastase värvkatte
4. Õhukogujatesse puistatud killustik viib mootorid rivist välja.

STROIBATT ON VENE ARMEE VIIMANE LOOTUS!!!
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Soobel
Liige
Postitusi: 2195
Liitunud: 30 Dets, 2004 12:19
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Kuidas hävitada F-117. Operatiivinfo Venemaalt.

Postitus Postitas Soobel »

Ja mainimata jäi, et tegevuse juurde käib suur emaarmastuse loits.
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
Kasutaja avatar
oleeg
Liige
Postitusi: 5193
Liitunud: 23 Jaan, 2006 14:10
Asukoht: Kodutares
Kontakt:

Re: Kuidas hävitada F-117. Operatiivinfo Venemaalt.

Postitus Postitas oleeg »

:scratch:
Analüütikud on mure kätte murdumas:
"tundmatu looma nahk" ehk STROIBATI või maakeeli EHITUSPATALJONI (silmas on peetud tervet ehitusvägede süsteemi tervikuna) järgmise aasta komplekteerituse tase ja väljaõppe sisu on teadmata suurus...
:mrgreen:

terv
o
[i]Miski siin ilmas ei saa viibida nii sügavas vaikuses kui surnud inimene.[/i]
Frederic Manning
Kasutaja avatar
Würger 190G
Liige
Postitusi: 2040
Liitunud: 27 Sept, 2005 12:57
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Re: Kuidas hävitada F-117. Operatiivinfo Venemaalt.

Postitus Postitas Würger 190G »

Ega see ulmeline polegi, kui poisid vaid pääseksid sinna, kus F-117 konserveerituna seisavad.
alari
Liige
Postitusi: 1614
Liitunud: 06 Juul, 2005 15:48
Kontakt:

Re: Kuidas hävitada F-117. Operatiivinfo Venemaalt.

Postitus Postitas alari »

Kas stroibat on kaasajal Venemaal alles?
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 14 külalist