www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 04 Juul, 2020 15:57

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 34 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 14 Mär, 2006 11:24 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 30 Dets, 2004 13:19
Postitusi: 2034
Asukoht: Tallinn
Peegeldub küll radarile, umbes samapalju kui suure linnu pealt. Küsimus oli lihtsalt, et kas on võimalik tänapäevast tehnoloogiat arvestades teha radarit, mis eraldab üksikud linnud kümnete kilomeetrite raadiuses ja selle juurde võimas arvuti, mis suudab teiste hulgast eraldada ebalinnulikult käituvad objektid, mis võivad olla stealth-lennukid.
Miljardeid raisati sellele projektile küll, aga arvestada maksab, et sel ajal hõlmasid tõsisemad arvutid terveid tube ja korruseid, lauaarvutite võimete piir oli arvutimäng PAC-MAN.

_________________
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
Pilt


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 14 Mär, 2006 11:44 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 29122
Kui võtta seesama lennuki pilt, siis on kasutusel kolm üsna lihtsat vahendit EPP vähendamiseks, paljud asjad pole mingi saladus juba ammu.

Pilt

1. Põhiline - õhukogurid on suunatud poolviltu alla (F-15A otse), mistõttu eesvaates mootoriturbiin praktiliselt ei paista, mootoriturbiin on üks peamine peegelduskoht eestvaates.

Sama põhimõtttega muudeti ka ära B-1 õhukogurid.

Samas nudib selline asi lennukiirust.

2. Põhirelvastus (AIM-120) on pooluputatult kere all, praktiliselt kerega tasa

3. Uuema põlvkonna radar, mis ei peegelda tagasi tagasi kõike, millega lennukit kiiratakse (lennuki ninakoonus on "läbipaistev" radarikiirtele. Samuti pööratakse radari väljalülitamisel parabool automaatselt poolviltu alla, et vältida nn peegliefekti.

Kui selline lahendus vähendab nt EPP-d 8 m2-lt 5 m2-le, tähendab see praktikas umbes seda, et lennuk ilmub vaenlase ekraanile nt senise 100 km asemel alles 60 km kauguselt.

Stealth see loomulikult ei ole ja selleks ei saa, samas aga massiliselt tehtav ja kiiresti lahendatav.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 14 Mär, 2006 13:14 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 17 Okt, 2004 12:38
Postitusi: 1961
Kallis Trumm, MIDA SA RÄÄGID???????????

Tsiteeri:
Kui selline lahendus vähendab nt EPP-d 8 m2-lt 5 m2-le, tähendab see praktikas umbes seda, et lennuk ilmub vaenlase ekraanile nt senise 100 km asemel alles 60 km kauguselt.



Mina saan varsti infarkti lugedes sinu postitused, kusjuures inimesed ju usuvad sind. Neile kes usuvad mind ütlen et OBJEKTI AVASTAMISE KAUGUS = FUNKTSIOON NELJANDA ASTME JUUREST SELLE EFFEKTIIVSE PEEGELDAMISE PINNAST. Teise sõnul, selleks et 2 korda vähendada avastamise kauguse, peab peegeldamise pindala olema vähendatud 16 korda. selleks et vähendada avastamise kaugus 10 korda peab effektiivne peegeldamise pindala vähendatud olema 1000 korda.
Oskan öelda et SU-27 koos rakettidega see number on 15m2 (jah palju) aga kui näiteks F-15 see number 7.5 m2 siis see ei tähenda et seda avastatakse 2 korda lähemal, vaid selle avastamine toimub neljanda astme juur kahest kiiremini, ehk umbes 1,2 väiksemal distantsil.
Kuskil näinud sellised numbrid:
F-15 9-12
F-16 3-4
F/A-18 9-12
F-14 9-12
F-117 0.1-0.3
Tornado 9-12

Näiteks, F-16 on see number 3 korda väiksem kui F-15 aga see ei tähenda ei seda avastatakse kaugusel 10 km ja F-15 kaugusel 30 km.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 14 Mär, 2006 14:42 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 29122
Selle loogika järgi peaks F-117, mille EPP on ametlikel andmetel 0,5 m2, mis on F-16 omast ca 6 korda väiksem, peaksid nt Su-27 radarid leidma nagu nalja nii 64 km kauguselt? (F-16 avastamise kaugus on vähemalt 100 km).

F-117 EPP neljas juur on siiski F-16 EPP neljandast juurest väiksem vaid 1,57 korda

Kas ma arvutan valesti või on seaduspärasus siiski teine?

Teine asi muidugi see, et ei ole 1960 aasta, kus kogu jama, mis radarisse tagasi peegeldab, näitatakse ekraanile ja vanemseersant see ja see on see hiromant, kes eristab lennukid lindudest.

Praegusel ajal läbib see vastavad andmetöötlemise seadmed (ka Su-27-l läbib), kus filtreeritakse vaikimisi alates teatud parameetritest ülejäänud jama välja (nt kui asi vilgub liiga harva või süsteemivabalt, siis seda vaikimisi lennukiks ei loeta).

Esiteks ei ole avastamise kaugus seotud EPP-ga lineaarselt, vaid astmeliselt ja teiseks puudub üksühene seos.

Sinu loogika kohaselt puuduks siis mõte tavalisel lennukil neid meetmeid rakendada, sest kalli raha ja lennukiiruse hinnaga saadakse avastamiskauguse vähendamine vaid eesprojektsioonis nii 20%, samas kui palju siis neid head-on lende on, kus lennuk tuleb otsejoones radari suunas?

Kui meetmetega saavutatav efekt on see, et lennuk kord peegeldab normaalselt ja kord mitte, siis on väga suur tõenäosus sattuda arvuti jaoks "maapinnahäire" hulka. Teisalt on iga lennuki "avtosoprovozdenije" kanalite arv piiratud ja vähem peegeldava lennuki asemel "võetakse" kinni mõni rohkem peegeldav (loogika aluseks on tavaliselt peegelduse, lähenemiskiiruse vms järgi koostatav ohtlikkuse pingerida).

Lineaarne asi on reaalne siis, kui lennata peale mõnele 60ndate Fan Song radarile, kus kogu peegeldus ekraanile näidatakse.

Seesama vana radari efekt on ka ilmselt seletus nende F-117 avastamise lugudele. Esiteks on nad suurema lainepikkusega kui moodsad kompaktradarid, stealth efekt väheneb lainepikkuse kasvades ning vanadel radaritel näidatakse iga vähegi nõrk peegeldus ekraanile. Moodsal radaril on filtrid vahel ja F-117 peegeldus on koos puulatvade ja lindudega see, mis "prügikasti" läheb, et arvuteid ja operaatoreid mitte üle koormata.

Ok, see 100 ja 60 km oli natuke liigne üldistus, aga laias laastus sedasi see asi ka toimub.

Efekt on siiski minuarust kõvasti suurem.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 14 Mär, 2006 14:46 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 17 Okt, 2004 12:38
Postitusi: 1961
Ei füüsikaseadused on füüsikaseadused. F-117 number selle tabeli järgi 0.1-0.3 Neljanda astme juur on õige. Kui ma ei eksi, siis F-22 number on 0,01 m2. Mõtle ki 0.5 on nii hea, siis milleks näha vaeva sellega et seda veel 50 korda vähendada? Näiteks, F-22 peegelduspinna number on F-15 võrreldes umbes 1000 korda väiksem ning seda avastatakse umbes 7-10 km kaugusel (70-100 vahel) mis on nagu meie teame, juba sisuliselt visuaalse kontakti distants. Väga lihtne.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 15 Veebr, 2007 0:16 
Eemal
Liige

Liitunud: 12 Veebr, 2007 7:33
Postitusi: 857
denis23 kirjutas:
Kallis Trumm, MIDA SA RÄÄGID???????????

Tsiteeri:
Kui selline lahendus vähendab nt EPP-d 8 m2-lt 5 m2-le, tähendab see praktikas umbes seda, et lennuk ilmub vaenlase ekraanile nt senise 100 km asemel alles 60 km kauguselt.



Mina saan varsti infarkti lugedes sinu postitused, kusjuures inimesed ju usuvad sind. Neile kes usuvad mind ütlen et OBJEKTI AVASTAMISE KAUGUS = FUNKTSIOON NELJANDA ASTME JUUREST SELLE EFFEKTIIVSE PEEGELDAMISE PINNAST. Teise sõnul, selleks et 2 korda vähendada avastamise kauguse, peab peegeldamise pindala olema vähendatud 16 korda. selleks et vähendada avastamise kaugus 10 korda peab effektiivne peegeldamise pindala vähendatud olema 1000 korda.
Oskan öelda et SU-27 koos rakettidega see number on 15m2 (jah palju) aga kui näiteks F-15 see number 7.5 m2 siis see ei tähenda et seda avastatakse 2 korda lähemal, vaid selle avastamine toimub neljanda astme juur kahest kiiremini, ehk umbes 1,2 väiksemal distantsil.
Kuskil näinud sellised numbrid:
F-15 9-12
F-16 3-4
F/A-18 9-12
F-14 9-12
F-117 0.1-0.3
Tornado 9-12

Näiteks, F-16 on see number 3 korda väiksem kui F-15 aga see ei tähenda ei seda avastatakse kaugusel 10 km ja F-15 kaugusel 30 km.

Tore, et keegi füüsikat ka on õppinud! :oops:
Ma ei oleks osanud soojuskiirgust ja elektromagnet kiirgust ühte patta panna.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Kuidas hävitada F-117. Operatiivinfo Venemaalt.
PostitusPostitatud: 04 Dets, 2011 22:37 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 22 Sept, 2011 11:00
Postitusi: 254
Asukoht: Tallinn
Pilt


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kuidas hävitada F-117. Operatiivinfo Venemaalt.
PostitusPostitatud: 04 Dets, 2011 22:52 
Eemal
Liige

Liitunud: 02 Juul, 2007 23:18
Postitusi: 1453
Asukoht: tallinn
väga hea!


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kuidas hävitada F-117. Operatiivinfo Venemaalt.
PostitusPostitatud: 06 Dets, 2011 0:46 
Eemal
Liige

Liitunud: 03 Nov, 2008 21:38
Postitusi: 250
Kas oleks võimalik üks väike tõlge neile, kes seda keelt ei mõista piisavalt :) ?


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kuidas hävitada F-117. Operatiivinfo Venemaalt.
PostitusPostitatud: 06 Dets, 2011 0:51 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 17653
LÖÖ LABIDAGA F-117 ÕRNADE KOHTADE PIHTA!

Ülevalt alla:

1. Löö vastu navigatsiooniseadmeid ja lahingukomplekti.
2. ...vastu piloodikabiini
3. Löök vastu lennukit lõhub lennuki radarivastase värvkatte
4. Õhukogujatesse puistatud killustik viib mootorid rivist välja.

STROIBATT ON VENE ARMEE VIIMANE LOOTUS!!!

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kuidas hävitada F-117. Operatiivinfo Venemaalt.
PostitusPostitatud: 06 Dets, 2011 1:44 
Eemal
Liige

Liitunud: 03 Nov, 2008 21:38
Postitusi: 250
Aitäh :D


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kuidas hävitada F-117. Operatiivinfo Venemaalt.
PostitusPostitatud: 06 Dets, 2011 15:14 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 30 Dets, 2004 13:19
Postitusi: 2034
Asukoht: Tallinn
Ja mainimata jäi, et tegevuse juurde käib suur emaarmastuse loits.

_________________
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
Pilt


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kuidas hävitada F-117. Operatiivinfo Venemaalt.
PostitusPostitatud: 06 Dets, 2011 18:17 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 23 Jaan, 2006 15:10
Postitusi: 2928
Asukoht: Kodutares
:scratch:
Analüütikud on mure kätte murdumas:
"tundmatu looma nahk" ehk STROIBATI või maakeeli EHITUSPATALJONI (silmas on peetud tervet ehitusvägede süsteemi tervikuna) järgmise aasta komplekteerituse tase ja väljaõppe sisu on teadmata suurus...
:mrgreen:

terv
o

_________________
Miski siin ilmas ei saa viibida nii sügavas vaikuses kui surnud inimene.
Frederic Manning


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kuidas hävitada F-117. Operatiivinfo Venemaalt.
PostitusPostitatud: 07 Dets, 2011 11:46 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 27 Sept, 2005 13:57
Postitusi: 2010
Asukoht: Harjumaa
Ega see ulmeline polegi, kui poisid vaid pääseksid sinna, kus F-117 konserveerituna seisavad.

_________________
www.automobilia.ee


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Kuidas hävitada F-117. Operatiivinfo Venemaalt.
PostitusPostitatud: 07 Dets, 2011 19:14 
Eemal
Liige

Liitunud: 06 Juul, 2005 16:48
Postitusi: 1005
Kas stroibat on kaasajal Venemaal alles?


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 34 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt