www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 31 Mär, 2020 9:27

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 3 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: NSVL aegsed lennumarsruudid
PostitusPostitatud: 18 Jaan, 2020 21:52 
Eemal
Liige

Liitunud: 29 Dets, 2017 14:13
Postitusi: 50
Mingi aeg tagasi laadisin üles Eesti lennumarsruutide pildi aastast 1992, kus üleriigiliseks põhipunktiks oli Võhma oma NDB-majakaga. Isegi sai mõeldud, miks just Võhma.
Manus:
Eesti_Lennutrassid_1992.jpg
Eesti_Lennutrassid_1992.jpg [ 63.15 KB | Vaadatud 990 korda ]

Nüüd sattus aga kätte eelmise aastal välja antud raamat "Lendurijutud" (koostaja Raivo Kask), kus siis asja täpsemalt kirjeldatud.
NSVL ideede alusel kuulus põhiosa õhuruumist sõjaväele, tsiviillennunduse jaoks olid 10 km laiused õhukoridorid pöördepunktide vahel. Lendas lennuk näiteks Tallinnast Moskvasse. Peale starti suunduti kagusse Võhma poole, sest vasakule jäi Tapa, paremale aga Haapsalu ning Pärnu sõjaväe lennuväljade õhuruumid. Võhma NDB kohal võeti suund Narva jõe taga paikneva Slantsõ linna NDB (tähis NA) peale. Nõnda pääseti läbi Tapa ja Tartu sõjaväelennuväljade vahelt. Slantsõ kohal võeti suund kagusse Velikije Luki suunas, jäädes jälle eri sõjaväe õhuruumide vahele.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: NSVL aegsed lennumarsruudid
PostitusPostitatud: 19 Jaan, 2020 12:37 
Eemal
Liige

Liitunud: 07 Dets, 2005 16:53
Postitusi: 1007
Asukoht: Lõuna-Eesti
Lennati ka üle Tapa. Siis kui Tapa polnud lahingvalves ja seega lende ei toiminud.

_________________
Osalenud Eesti piirivalve ülesehitamisel. Raadioside. NLiidu sõjaväes 40. tankidiviisi 75.motolaskurpolgus Gussevis 1970-1972. Lasketiiru elektrik. 50a. metsas ja soodes jooksnud.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: NSVL aegsed lennumarsruudid
PostitusPostitatud: 19 Jaan, 2020 13:39 
Eemal
Liige

Liitunud: 12 Jaan, 2006 16:57
Postitusi: 4597
Asukoht: Tallinn
ALMAVÜ Tallinna lennuklubi 100 km marsruut oli Kuusiku - Konuvere (Kiilaspere) sild - Käru - Kuusiku. Kõrvalekalle lubatud kuni 5 km, kuid üldiselt ka suuremast eksimisest jama ei tulnud.
Konuvere - Käru lõigul lendamise tegi lihtsaks Järvakandi klaasitehase pidevalt suitsev korsten, mis paistis kaugele ka sombuse ilmaga. See pidi jääma teekonnajoonest paremale.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 3 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt