Kuskohas see "eriline saavutus" kirjas on? Mulle ei tule praegu ühtegi kohta meelde. Võib-olla peeti sündmust eriliseks hoopis sellepärast, et päevased hävituslennukid sattusid selle lennukiga suhteliselt harva kokku - võrreldes Illide ja Jakkide ja muude sellistega?EOD kirjutas:Aga horisontaalmanöövri mõttetusest õhulahingus - ehk seletad siis ära, miks Messerschmitti piloodil oli nõrga mootoriga, aeglast, kuid ülihea horisontaalmanöövri võimekusega Po-2 nii raske alla lasta, et seda loeti eriliseks saavutuseks?
Ma ei näe mingit probleemi siin sakslastel. Metsavaht lendas aeglaselt, seetõttu võttis tal ka tulistamise liinilt kõrvale saamine palju aega. Jälitav hävituslennuk seevastu pidi ainult minimaalselt oma lennusuunda korrigeerima.Lendad "metsavahiga" vaikselt oma teed - põnn, põnn, põnn - nagu rukkirääk. Messer pikeerib, sina keerad kõrvale, Messer tuhiseb mööda. Kuni ta uueks sööstuks valmistub, lendad sina ikka oma teed põnn, põnn, põnn - nagu rukkirääk. Ja nii, kuni Messeri piloot tüdib või temal kütus otsa saab. Tema punnitab, sina teed aga vaid aeg-ajalt jõnksu. Kusjuures "metsavaht" lendas enam-vähem puulatvade kõrgusel. Raske maapinna taustal märgata ja altpoolt ründamiseks peaks siis kiire lennukiga puude vahel slaalomit lendama. [...] Lendad "metsavahiga" vaikselt oma teed - põnn, põnn, põnn - nagu rukkirääk. Messer pikeerib, sina keerad kõrvale, Messer tuhiseb mööda. Kuni ta uueks sööstuks valmistub, lendad sina ikka oma teed põnn, põnn, põnn - nagu rukkirääk. Ja nii, kuni Messeri piloot tüdib või temal kütus otsa saab. Tema punnitab, sina teed aga vaid aeg-ajalt jõnksu. Kusjuures "metsavaht" lendas enam-vähem puulatvade kõrgusel. Raske maapinna taustal märgata ja altpoolt ründamiseks peaks siis kiire lennukiga puude vahel slaalomit lendama.[...] Aga et madalal lendavat Po-2 üldse märgata ja märkamatult soodsale ründepositsioonile asetuda, pidi Messeri piloodil kohutavalt vedama või pidi teda raadio teel juhendatama.[...] Teine teema on oma territooriumi kohal lendav "metsavaht". Madalaltlendav väike, aeglane, maskeerimisvärvi lennuk maastiku taustal. Kusjuures Bf-109 oli "pime" lennuk, mil väljavaade kabiinist oli nigel. Pealegi pidi ta lendama umbes kahe kilomeetri kõrgusel, et jääda väljapoole käsirelvade ja kergete õhutõrjerelvade tuleulatust ning omada piisavalt potentsiaalset energiat, mida kiiruseks vahetada. Ka lennati Euroopa sõjatandril suurel kiirusel, erinevalt Vaikse ookeani sõjatandrist. Proovi siis nendel tingimustel "metsavahti" avastada ja teda ootamatult rünnata.
"Metsavahi" piloot aga peale teekonnal olevate takistuste jälgima vaid ülal toimuvat, kus ohustav lennuk oli nii selge taeva kui pilvede taustal hästi nähtav. Oma lahtisest kabiinist oli tal üles ideaalsed vaatlustingimused. Kui veel teises kabiinis ka vaadelda oskav sõdalane istus, oli elu päris lill.
Vastase territooriumi kohal partisanide juures või häirivat pommitamist tegemas käidi aga "metsavahtidega" öösel, päeval sinna ei tikutud.
Nii, et Saksa jahilendureid, kes suutsid "metsavahte" alla lasta, peeti põhjendatult eliidiks.
Faktiline näide ka elust: 10. veebruaril 1944.a. lasi üks sakslane mõneminutilise vahega Peipsi järve taga alla kaks Po-2, lennukõrguseks oli ta raporteerinud "maapinna lähedal" ja 5 m. Kui esimene lennuk alla lasti, ei õnnestunud millegipärast ka teisel lennukil enda puuladva taha ära peitmine:
10.02.44 Fw. Hans Ransmayer 4./JG 54 R-5 8941 at 5 m. 13.32 Film C. 2032/I Anerk: Nr. 383
10.02.44 Fw. Hans Ransmayer 4./JG 54 R-5 8941: Bodennähe 13.35 Film C. 2032/I Anerk: Nr. 384
Sakslane lendas küll Fw 190 peal. Võib-olla see eelmine pikk jutt kehtis ainult Messerschmittide korral
Ja "raske alla lasta" - selliseid väiteid tõestatakse statistikaga, mitte üksikute anekdootlike juhtumitega või punase propagandaga.