Ründelennuk IL- 2

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Tiam
Liige
Postitusi: 489
Liitunud: 31 Aug, 2008 3:25
Kontakt:

Re: Taas lendama pandud IL-2

Postitus Postitas Tiam »

Edit: 7,62x51mm oli näpukas küsimuses (ma ei tea miks ma seda kirjutasin või sellele mõtlesin) ja mõte küsimuse esitamisel käis ikka selle 7,62X54mm moona kohta.
Kristjan12
Uudistaja
Postitusi: 17
Liitunud: 12 Veebr, 2012 15:37
Kontakt:

Re: Taas lendama pandud IL-2

Postitus Postitas Kristjan12 »

EOD, ma arvan, et tal pole pneomot antud pildil ja sellepärast ka saba liiga madalal. Oma aja kohta tehniliselt kõrgelt arenenud isend, kuigi tal kõiki vilesid ja kellasid polnud, mis tol ajal saadaval olid.
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Taas lendama pandud IL-2

Postitus Postitas EOD »

Kristjan12 kirjutas:EOD, ma arvan, et tal pole pneomot antud pildil ja sellepärast ka saba liiga madalal. Oma aja kohta tehniliselt kõrgelt arenenud isend, kuigi tal kõiki vilesid ja kellasid polnud, mis tol ajal saadaval olid.
Konkreetset lennukitüüpi küll ei tunne, kuid niipalju kui mina lennukeid tean, on neil teliku silindritesse lämmastik pumbatud hoolduse käigus. Lennueelsel ülevaatusel vaid vaadatakse, ega telik ära pole vajunud. Ja lisatud õppefilmis lennueelsel ülevaatusel piloot just nii sabakarku kontrollibki.
Sinu pakutud versioonis, et rõhk antakse pneumosüsteemist, peaks juhendis olema midagi sellist: "Pärast pneumosüsteemi ventiili avamist jälgi, kas lennuki saba tõuseb". :wink:
Veel on sel pildil küsitav, miks tõkiskingad on küll paigaldatud, kuid tüürid ei ole fikseeritud. Üks võimalik seletus oleks kõigele, et masin just tuli lennust ja näiteks maandumise ajal kadus sabakargu silindrist rõhk. See seletaks nii madalal asuva saba kui fikseerimata tüürid. :roll:
Kristjan12
Uudistaja
Postitusi: 17
Liitunud: 12 Veebr, 2012 15:37
Kontakt:

Re: Taas lendama pandud IL-2

Postitus Postitas Kristjan12 »

Ma ka ei tea, aga loen sellelt leheküljelt http://www.wwiivehicles.com/ussr/aircra ... n-il-2.asp
The tail wheel retracted partially into the fuselage.
Siin on lk 34 pisut detailsem foto sellest tagaratta mehhanismist http://www.scribd.com/erko1/d/38963877- ... Shturmovik

Ma olen seda lennukit sellises olekus paljudel piltidel näinud ja tekkis sinuga sarnane kahtlus. Mootori startermootor oli ju pneumaatiline, seega tavaolukorras ei pruukinud saba tõusta, kui mootor käivitus.
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Taas lendama pandud IL-2

Postitus Postitas EOD »

Kristjan12 kirjutas:Ma ka ei tea, aga loen sellelt leheküljelt http://www.wwiivehicles.com/ussr/aircra ... n-il-2.asp
Mootori startermootor oli ju pneumaatiline, seega tavaolukorras ei pruukinud saba tõusta, kui mootor käivitus.
Veelkord vabandan, et konkreetset lennukitüüpi ei tunne ja seetõttu võin ka eksida. Kahjuks on Arseni Palu surnud, tema oli Il-2 instruktor ja oleks täpselt vastanud. Kuid...
Pigem toimus õhuga käivitamine nii, et läbi õhujaoturi anti suruõhk järjest silindrisse, milles oli töötakt. Samuti käivitatakse muidki lennuki- tanki- ja laevamootoreid.
The tail wheel retracted partially into the fuselage. Sellest võib kaht moodi aru saada. Kas oli sabaratas osaliselt peidetud keresse või sai selle lennus osaliselt sisse tõmmata. Sel juhul oleks küll vast kasutusel termin "retractable". :scratch:
Igatahes maa peal peab saba olema sellisel kõrgusel, et kõrgustüür maani ei ulatuks. Sisse tõmmatakse telik alles õhus (kui see on sissetõmmatav).
Kristjan12
Uudistaja
Postitusi: 17
Liitunud: 12 Veebr, 2012 15:37
Kontakt:

Re: Taas lendama pandud IL-2

Postitus Postitas Kristjan12 »

Ilmselt on sul õigus, et tail wheel oli 'fixed', sest kuskilt mujalt pole ma viiteid leidnud, et oleks olnud 'retracting'-sõna ise viitab juba kuhugile sisse tõmbumisele. Mootori käivitusmehhanismi ma ka ei tunne, aga tahtsin lihtsalt öelda, et õhk oli olemas lennukil selleks. Ma saan aru, et antud isend rändab Ameerikasse, samuti pole tal originaalmootor, vaid Allison.

vaata seda filmi, tegemist on IL-2 edasiarendusega, mis on väliselt väga sarnane IL-2ga
http://www.youtube.com/watch?v=OBf87-jhBQY
ilmselt ongi kogu segadus selles, IL-10-l on tõepoolest osaliselt 'retractable tail wheel' ja võib ju väga vabalt olla, et paljudes taastatud IL-2-des on kasutatud selle lennuki osasid. Ma muidugi ei tea.

http://www.seattlepi.com/business/boein ... 312000.php
As for the engine, the Flying Heritage Collection said: "It has been decades since anyone has been able to get an Il-2 engine, the Mikulin AM-38F, to function. So, the FHC aircraft flies with a left-turning Allison V-1710-113 1,475-horsepower engine from a P-38 Lighting fighter."

siin on mõnus video temast lendamas: http://www.youtube.com/watch?v=hwUYVNRX ... re=related

Neid toodeti 36 000 tükki, mis on ülimalt muljetavaldav. Pikkus oli sel lennukil 11,6m. Kas Tartu Tallinna maantee saaks sellistest lennukitest täis? Ei mahuks ära, kui nad pikkupidi Tallinna Tartu maantee peale parkida propeller sabas kinni stiilis. Kahte sellist maanteed oleks vaja :shock:
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 9144
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Taas lendama pandud IL-2

Postitus Postitas Kilo Tango »

Selles õppevideos, kus räägitakse, kuidas IL-2-ga lennata on selgelt näha, et stardil ratast sisse ei tõmmata ja pärast kui lennul tõmmatakse telik sisse, ei muutu sabaratta asend sellest karvavõrdki.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40208
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Taas lendama pandud IL-2

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Sissetõmmatavus või mitte ei tähenda ju amortiseerimise puudumist. Seejuures lennukitel kasutatakse nn gaasvedrusid, kus survest amortisaatoris sõltub ka läbivajumine raskuse all.
Antud juhul on lihtsalt sabateliku amort tühi?

Il-2 tüüpi lennukil pole sel sabateliku tõstmisel praktilist tähtsust, sest kogu lennuki shassi lahendus on selline, mis võimaldab väikeste purustustega kõhule maandamist (peatelik on ju osaliselt sissetõmmatav) siis, kui telik ei välju. Asi peaks kandma ratastel ka siis, kui telik sees on. Propeller läheb lihtsalt puruks ja järgmisena vajub lennuk teliku ratastele.

Need lennukid said ju uskumatult rappida maapealses tõrjetules.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Lemet
Liige
Postitusi: 19941
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Taas lendama pandud IL-2

Postitus Postitas Lemet »

Neid toodeti 36 000 tükki, mis on ülimalt muljetavaldav.
Ja kaotati veel muljetavaldavamas koguses.
Боевые потери штурмовиков за все годы войны составили 10759 самолетов ВВС КА (28,9% к общему числу потерянных на войне самолетов) и 807 Илов, потерянных ВВС ВМФ КА.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Würger 190G
Liige
Postitusi: 2040
Liitunud: 27 Sept, 2005 12:57
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Re: Taas lendama pandud IL-2

Postitus Postitas Würger 190G »

34943 Il-2 ja Il-2KR
1211 Il-2U
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Taas lendama pandud IL-2

Postitus Postitas EOD »

Kristjan12 kirjutas: siin on mõnus video temast lendamas: http://www.youtube.com/watch?v=hwUYVNRX ... re=related:
Video on ilus, aga piloot on närvis ja teeb ka vigu. Ajal 2:15 kallutab ta külgtuuleosale pöörates millegipärast tagatiibasid rohkem alla, kuigi need peaksid juba vastutuuleosal 0 kraadile tõstetud olema. Ja teliku koristab ära veel hiljem, ajal 2:20. See peaks olema tehtud juba tõusu alguses, et takistust vähendada. Võimaliku vastuväite ennetamiseks - teliku väljajätmisel on mõtet juhul kui lennuvälja läheduses on sile maa, kuhu saab näiteks mootoririkke puhul telikule hädamaanduda. Selle lennuvälja läheduses sellist kohta ei paistnud.
Oh kui mõnus on teisi kritiseerida. 8) Mida instruktorid minu enda kohta on arvanud, sellest ajalugu vaikib. :oops:

Kapten Trummile - tühjast gaasivedrust arutlus algaski.
ennww
Liige
Postitusi: 308
Liitunud: 11 Mai, 2006 9:12
Asukoht: Hiiumaa
Kontakt:

Re: Taas lendama pandud IL-2

Postitus Postitas ennww »

Video lõppu vaadates (4:27) näib saba igatahes tunduvalt kõrgemal olema kui teema alguses olnud pildil.
Kristjan12
Uudistaja
Postitusi: 17
Liitunud: 12 Veebr, 2012 15:37
Kontakt:

Re: Taas lendama pandud IL-2

Postitus Postitas Kristjan12 »

lk 27(39) fotod http://www.scribd.com/erko1/d/38963877- ... Shturmovik

The Mikulin AM-38F, a 12 cylinder, liquid cooled supercharged engine, rated at 1,238 kW(1,720 hp), powered the late production 2-seat Ilyushin Il-2s. It was fitted with an AK-S0 compressor located on the rear side of the engine crankcase while at the front end there was a large reductor and pneumatic starter mounted below It.

Mootori käivitamisel kasutati suruõhku, selleks tarbeks oli pneumaatiline starter, mis reduktori vahendusel väntvõlli ringi ajas.

sama lehekülg, mõned pildil allpool:
Forward inspection hatch under the fuselage nose showing the front portion of the engine crankcase and two cooling pipes. There is a circular connection to the pneumatic starter which is unfortunately missing here.
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Taas lendama pandud IL-2

Postitus Postitas EOD »

Ju ta siis sel masinal nii lahendatud oli.
Kas on ka kirjutatud, kuidas selline starter toimis - ajas vahetult väntvõlli ringi või pani pöörlema eraldi hooratta, mis siis omakorda väntmehhanismiga ühendati (inertsstarter)?
Igatahes seda starterit ilmselt eriti töökindlaks ei peetud, kuna propelleri voolundi (spinneri) keskel on vändakäbi. Järelikult oli ette nähtud ka käivitamine käivitusauto abil. Pooleteisetonnise veoauto peal oli automootorilt tuleva ajamiga võll, mis käis vändakäbisse ja ajas lennukimootorit ringi. Ühesõnaga tavalise auto käivitusvända suurem vend. :lol:
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 16 külalist