www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 23 Mär, 2019 1:58

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 1361 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 87, 88, 89, 90, 91
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Militaartehnilised kurioosumid...
PostitusPostitatud: 08 Veebr, 2018 0:52 
Eemal
Liige

Liitunud: 12 Jaan, 2006 16:57
Postitusi: 4420
Asukoht: Tallinn
Ostsid ära? :lol:


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Militaartehnilised kurioosumid...
PostitusPostitatud: 08 Veebr, 2018 12:43 
Eemal
Moderaator
Kasutaja avatar

Liitunud: 10 Aug, 2010 19:55
Postitusi: 14132
Asukoht: Viljandimaa
Eip, 24 päeva ja 9 tundi on veel aega sellele iludusele pakkumisi teha :P

_________________
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Militaartehnilised kurioosumid...
PostitusPostitatud: 25 Juul, 2018 22:04 
Eemal
Liige

Liitunud: 15 Mär, 2008 0:34
Postitusi: 317
Asukoht: Harjumaa
Pole küll päris kurioosum aga uut teemat kah tegema ei hakka. Päästekompanii ajast mäletan demineerimise õppeklassist kustutuspommi näidist millega sai keldreid ja muid kinniseid ruume kustutada aga nüüd rootslased "sammu edasi astunud" https://maailm.postimees.ee/5911802/eba ... sapolengut

_________________
Tahad joosta õpi kõigepealt käima !


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Militaartehnilised kurioosumid...
PostitusPostitatud: 26 Juul, 2018 23:25 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 09 Jaan, 2007 1:05
Postitusi: 3172
Asukoht: Tartu
Jutte metsatulekahjude pommitamisest lennukitelt olen ma kuulnud varemgi. Minuarust juba nõukaajal seda taktikat kasutati. Küll mitte Eestis (vähemalt pole ma selle kohta midagi kuulnud), aga kusagil inimasustuse ja teedeta taigas ilmselt küll. Termobaariliste pommidega peaks üsna efektiivne olema.

_________________
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!

Toetada illegaalset immigratsiooni ja multikultuursust tähendab külvata umbrohuseemneid oma viljapõllule ja lillepeenrasse.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Militaartehnilised kurioosumid...
PostitusPostitatud: 26 Juul, 2018 23:41 
Eemal
Liige

Liitunud: 15 Mär, 2008 0:34
Postitusi: 317
Asukoht: Harjumaa
Siin natuke asjalikumalt - Rootsi õhujõud saatsid eile metsatulekahju tõrjuma kaks Saab JAS 39 Gripeni hävitajat, mis olid varustatud GBU-49 laserjuhitavate pommidega. Kolme kilomeetri kõrguselt alla heidetud pommi plahvatus kustutas leegid umbes saja meetri raadiuses. http://forte.delfi.ee/news/maa/rootsi-o ... d=83165325

_________________
Tahad joosta õpi kõigepealt käima !


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Militaartehnilised kurioosumid...
PostitusPostitatud: 26 Juul, 2018 23:55 
Eemal
Liige

Liitunud: 12 Jaan, 2006 16:57
Postitusi: 4420
Asukoht: Tallinn
Taigas on metsatulekahjude lokaliseerimiseks eraldusribade sissepommitamist palju kasutatud. Maapealne tehnika ei pääseks ligi.
Samuti on plahvatusi kasutatud nafta- ja gaasipuuraukude kustutamiseks, et leek "ära puhuda". Algselt kasutati selleks väga tundlikku nitroglütseriini ning hulljulgeid autojuhte, kes selle ohtliku koorma kohale toimetasid, kutsuti "supikutsariteks".
Keldrite ja muude kinniste ruumide kustutamise tarvis kasutati püropadruneid, mis põledes kulutasid ära ruumis oleva hapniku. Algselt olid need loodud raketišahtides tulekahju kustutamiseks.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Militaartehnilised kurioosumid...
PostitusPostitatud: 27 Juul, 2018 10:38 
Eemal
Liige

Liitunud: 27 Dets, 2006 21:35
Postitusi: 1953
Asukoht: Tallinn
GBU 49 peaks olema 500 naelane ehk 225 kg laserjuhitav lennukipomm milles peaks olema u 90 kg lõhkeainet ehk vastab 15 155mm kildmürsu plahvatusele. Ma väga ei usu et keegi sooviks termobaarilist kasutada tulekahju summutamiseks sest see tulemeri mida laiali paisatakse hapniku ärapõletamiseks võib ju ka maastiku süüdata?


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Militaartehnilised kurioosumid...
PostitusPostitatud: 27 Juul, 2018 11:18 
Eemal
Liige

Liitunud: 06 Jaan, 2004 11:56
Postitusi: 2440
Asukoht: Tartu
Leo kirjutas:
GBU 49 peaks olema 500 naelane ehk 225 kg laserjuhitav lennukipomm milles peaks olema u 90 kg lõhkeainet ehk vastab 15 155mm kildmürsu plahvatusele. Ma väga ei usu et keegi sooviks termobaarilist kasutada tulekahju summutamiseks sest see tulemeri mida laiali paisatakse hapniku ärapõletamiseks võib ju ka maastiku süüdata?

Süütabki ja häda pole midagi, sest maa põletatakse tühjaks nii, et pealesaabuval tulel pole kuhugi edasi levida, kuna ees on juba kõik ära põlenud. Uusajal lasti linnatulekahjudes püssirohuga maju sodiks, et tuli ei saaks edasi levida, sama võte käib ka metsatulekahjude kohta.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Militaartehnilised kurioosumid...
PostitusPostitatud: 27 Juul, 2018 13:27 
Eemal
Liige

Liitunud: 12 Jaan, 2006 16:57
Postitusi: 4420
Asukoht: Tallinn
Põlengualal tõuseb suits ja kuum õhk üles, asemele tuleb igast suunast värske õhk. Kohalik tuul on kõikjal ümberringi suunaga põlengu poole. Vastutule kuumus ja sädemed liiguvad seega põlengu poole ning tekib tühjakspõlenud ala, kust tulekahju enam kütust ei saa.
Samasugune efekt toimib äikesepilve puhul. Pilve ees seisjale näib, et pilv liigub vastutuult. Tegelikult liigub pilv ikka õhumassiga kaasa, kuid pilve võimas tõusev õhuvool imeb ümbrusest õhku ja pilve ees on kohalik tuul õhumassi liikumisele vastupidine.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Militaartehnilised kurioosumid...
PostitusPostitatud: 28 Juul, 2018 0:22 
Eemal
Liige

Liitunud: 22 Okt, 2005 21:57
Postitusi: 2618
Tsiteeri:
Samuti on plahvatusi kasutatud nafta- ja gaasipuuraukude kustutamiseks, et leek "ära puhuda". Algselt kasutati selleks väga tundlikku nitroglütseriini ning hulljulgeid autojuhte, kes selle ohtliku koorma kohale toimetasid, kutsuti "supikutsariteks".


Venelasest töökaaslane näitas venekeelset dokksarja, kus nö suurem gaasipuuraugu leek lausa tuumalaenguga ära puhuti. Olid ajad, olid kombed.

_________________
Unforeseen consequences


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Militaartehnilised kurioosumid...
PostitusPostitatud: 02 Sept, 2018 12:38 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Veebr, 2006 20:49
Postitusi: 1445
Asukoht: Stockholm
Surcouf

[img]http://www.avalanchepress.com/images/2006/G-CSM-surcouf.jpg[/img]
[img]http://cloudfront.bernews.com/wp-content/uploads/2011/10/surcouf_4.jpg[/img]

Esimese maailmasõja järgse Prantsusmaa tehnikasaavutus allveeristleja lennukikandja Surcouf

110 m pikk 15 meetrit kiilust komandotornini kõrge ja 9 meetrit diameetris.
Kiirust 18 sõlme veepeal ja 10 sõlme vee all.
Relvastus oli Surcouf-il võrreldes teiste allveelaevadega tõeliselt hirmuäratav, kaks 203 mm suurtükki, paaris pööratavas veekindlas suurtükitornis, kaks õhutõrjekahurit ja 8 torpeedoaparaati. Lisaks veel kokkupandav vesilennuk erinevatel otstarvetel kasutamiseks.
Paraku aga...
Nagu kõikidel üliväga keerukatel masinatel oli ka Surcouf-i põhiprobleem töökindlus. Eriti mis puutus suurtükitorni veekindlaks tegemist. Et sukelduda tuli suurtükitorn suruda hüdraulika abil vastu laevakere tihendeid ning tuli sulgeda suurtükitorusid katvad veekindlad kaaned. Selleks pidi mõistagi pöörama torni "neutraalasendisse".
No ja pinnaletõusu ja tule avamise korral jällegi kõik vastupidises järjekorras. Ideaalis pidi lahinguvalmis seadmiseks kuluma 3,5 minutit. Reaalselt kulus 5 ja sedagi hea ilma korral. Lennukit vette lasta oli võimalik samuti ainult tuulevaikse ilmaga. Suur raske ja kallis aparaat mis pidi sobima erinevateks ülesanneteks ei sobinud tegelikult suurt millekski. Kui poleks alanud teine maailmasõda oleks alus kahtlemata vanarauaks lõigatud.
Sõja puhkemise võttis Surcouf vastu kesk Atlandit. Kuna Prantsuse sadamad olid langenud sakslaste kätte baseerus allveelaev inglismaal. 1942 aasta algul võttis Surcouf kursi Panama Kanalile, et sealt edasi Vaiksesse Ookeani suunduda. Vaatamata suurele hulgale tehnilistele probleemidele jõudis Surcouf 7 veebruaril Bermuda saartele. 12. veebruaril väljus laev Panama Kanali suunas kuid sinna Surcouf ei jõudnud.
Surcouf-i hukkumine on veel üks II MS mõistatustest.
Kõige usutavama versiooni järgi põrkas allveelaev 19 veebruaril kokku USA kaubalaevaga ja uppus

https://www.youtube.com/watch?v=E-0suZI8Y7Q

_________________
Mitte millal vaid miks?
KÕIK KARUKESTEST


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 1361 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 87, 88, 89, 90, 91

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: ugandiklubi ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt