www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 09 Juul, 2020 21:02

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 59 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Focke-Wulf 190
PostitusPostitatud: 20 Jaan, 2005 17:13 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 01 Jaan, 2005 21:06
Postitusi: 1819
Asukoht: Tallinn
8) Ilmselt paljudele siin on teada, et sakslaste parimat II maailmasõja aegset hävitajat toodetakse ka tänapäeval. Flugwerk GmbH inseneridel tuli mõte teha sest lennukist üks 1:1 koopia, mis ka lendaks. Arhiivis tuhlamise käigus leiti FW-190 A-8 originaalprojekt. Samuti selgus, et tehase sisseseade viidi Venemaale. Venemaalt leiti lennuki eri detailide vorme ja muid osi ning suurimaks üllatuseks oli see et mootorit BMW 801 toodetakse Venemaal tänaseni markeeringu AŠ-82FN all. Venelane oli selle ilmselt maha viksinud ja veidike täiustanud, sest AŠ on veidi võimsam kui BMW mootor. AŠ-82FN mootoreid kasutati pommilennukitel TU2 ja hävitajatel La-9 ning La-11. Võimalik, et neid sattus ka La-7-tele.
Tagasi tulles FW-190 A8-N juurde oli tellimusi esmajärjekorras 9. Esimesele 12 masinale paigaldati originaal sabarattad, millised leiti kuskilt blindaažist. Lennuki maksumus on ligi pool miljonit dollarit. Nii, et kel pappi on - palun väga! :wink:
Juunis 2004 tegi lennuk oma esimese testlennu. 29. septembril 2004 sooritati ametlik lend pressile. Pildid on all:

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

_________________
Anton - horridoo!


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 20 Jaan, 2005 18:10 
Hea on kohe vaadata vana / uut lennukit. Harjumatu on mnuidugi relvastuse puudumine - näeb kuidagi abitu välja !

Tänan elamuse eest!

Õpetaja


Üles
  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 20 Jaan, 2005 19:06 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 01 Jaan, 2005 21:06
Postitusi: 1819
Asukoht: Tallinn
:cry: Jah! olen ise kah sellele mõelnud seoses sõjafilmide tegemisega. Hea oleks uusi masinaid filmides kasutada aga relvastus puudub! Aga kui leiaks kuskilt korras originaaltiivad, siis annaks asja ju aretada. Näiteks lennundusmuuseum Hanoveris Laatzenis tegigi nii. Wlugwerki esimene toodang oli ainult kere, mis läks Laatzeni muuseumisse ja sellele poogiti muu originalne külge. :D

Pilt

_________________
Anton - horridoo!


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 20 Jaan, 2005 19:29 
Eemal
Uudistaja

Liitunud: 20 Sept, 2004 12:29
Postitusi: 10
Kui kedagi huvitab teema täpsemalt ning tahaks selle kohta emakeeles lugeda, siis ajakirja Tehnikamaailm 1/2003 numbris on FW-190 ning tema taassünni kohta kolmeleheküljeline lugu koos mõne pildiga uusversiooni ehitamisest.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 21 Jaan, 2005 12:21 
Eemal
Liige

Liitunud: 04 Jaan, 2005 13:07
Postitusi: 40
jah, relvastust pole - kuid vaadake kabiini - laskemoonakulu näidikud on ilusti kohal:)


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 21 Jaan, 2005 17:50 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 01 Jaan, 2005 21:06
Postitusi: 1819
Asukoht: Tallinn
Laskemoona kulu näidikud on omal kohal, kuid neil on kindlasti mingi teine funktsioon kui üldse on. Sihiku asemel oli vist paigaldatud GPS seade, kui mälu ei peta. Uus lennuk on võrreldes originaaliga 450 kg kergem. Selleks on eemaldatud relvastus, laskemoon, soomusplaadid (need on asendatud alumiiniumiga) ja raske raadio. Kütuse paakide mahtu on suurendatud tänu kaasaegsele tehnoloogiale 650-lt 880 liitrile. Lennuk on kergem ja võimsam ning lendab kiiremini ja kaugemale. Aga ikkagi on seda mõnus vaadata 8)

_________________
Anton - horridoo!


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 22 Jaan, 2005 20:40 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 30 Dets, 2004 13:19
Postitusi: 2034
Asukoht: Tallinn
Aga kas tehasest lennukit tellides ei saaks nôuda relvatorude mulaaze külge? Swastika peab niikuinnii ise saba peale maalima, kui ostad.

Meenus jobu ärimees siff, kes 145millise lennuki ostis. Sellise papi eest oleks mitu 190-t saanud. Poole efektsem oleks, kui ärikohtumisele saabuks actionfilmi maffialennuki asemel staffel FockeWulfe.

_________________
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
Pilt


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 22 Jaan, 2005 21:38 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 01 Jaan, 2005 21:06
Postitusi: 1819
Asukoht: Tallinn
Tsiteerin:
Aga kas tehasest lennukit tellides ei saaks nôuda relvatorude mulaaze külge?

Tiibade konstruktsiooni muudeti. Kahurite arvelt suurendati kütuse paake. Ainus asi on, et tellida tiivad originaalprojekti kohaselt, aga ilmselt läheb lennuk siis tunduvalt kallimaks, kuna seeriatootmine on kohaldatud relvastuseta lennuki valmistamiseks :cry:

_________________
Anton - horridoo!


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Küsimus FW 190 taktika kohta.
PostitusPostitatud: 15 Veebr, 2005 17:57 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 17 Okt, 2004 12:38
Postitusi: 1961
Kas kellelgil on ettekujutlus sellest mis taktikat kasutasid FW.190 ründelennukid oma töös?

Et nagu Ju.87 on kõik enam vähem selge.
Aga see mis moodi FW.190 tegutses on minule ikka arusaamatu.
Kõige tõenäoline on skeem mille järgi lasti lennuki mõõdukalt (ca 25 kraadi) allamäge, kiirusega 450-500 km/h, orienteerudes kapoti ääre järgi kõrgusel ca 500m lasti kõik pommid maha ning pandi forsaazil minema. Suhteliselt turvaline, samas ka väheffektiivne.
Aga see on minu ettekujutlus (mis siiski leidnud mingi kinnitust)
Kas keegi oskab kommenteerida?


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 15 Veebr, 2005 19:41 
Eemal
Uudistaja

Liitunud: 10 Veebr, 2005 19:49
Postitusi: 27
Asukoht: Tallinn
Ei ole kahjuks kusagilt sakslaste õpikutest lugeda saanud täpse taktika kohta, aga üldiselt umbes nii see peaks kõigi "jabo" lennukite puhul käima, nii umbes 30 kraadi all suure kiirusega ründama ja kiirelt jälle minema. Pommi heitekõrgus on seejuures tõenäoliselt madalamgi (100m isegi vast), täpsuse kohta ka ei saa viriseda, harjutamise asi rohkem.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 15 Veebr, 2005 23:16 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 17 Okt, 2004 12:38
Postitusi: 1961
Ma arvan et katse visata pommid 30 kraadi nurga all ja kõrguselt 100 m ei ole võimalik kuna FW ei saanud lihtsalt "gorisonti" ennast ajada enne seda oleks maaga kokku põrkanud.
Üks saksa instruktsioonidest õpetab üldse väga imeliku taktikat:
kiirus 400
kõrgus 400
gorisontaallend
kurss sihtmärgi suunas

ja siis kui sihtmärk kaob kapoti joone taga siis lasta pommid alla.

Pidi suhteliselt lihtne ja effektiivne olla.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 16 Veebr, 2005 21:00 
Eemal
Uudistaja

Liitunud: 10 Veebr, 2005 19:49
Postitusi: 27
Asukoht: Tallinn
kui madalalt visata saaks, ei tea jah, eks nõuab igal juhul meisterlikkust sel juhul.
See horisontaallennu variant on täitsa võimalik, on vaja ainult teada täpselt mis kõrgusel ja kiirusel visata ja heitmise ajaks need parajaks seada. Erinevatel pommidel võib küll erinev õhutakistus olla, aga mitte vist oluliselt.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 16 Veebr, 2005 21:51 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 17 Okt, 2004 12:38
Postitusi: 1961
see on ametlik FW190 instruktsioon 400X400, pommid 2X250 kg


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 21 Juul, 2005 10:31 
Eemal
Liige

Liitunud: 02 Juun, 2005 13:44
Postitusi: 872
Kas kuskil netis võiks olla ka mõni film selle lennuki lendamisest. Kuskillt siit foormumist leidsin taastatud messesr 109G videod. Võimsa mulje jättis!!!


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 21 Juul, 2005 11:28 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Juun, 2005 19:33
Postitusi: 1483
Kas keegi teab, mis otstarbel venelane neid mootoreid kasutab, kui ta neid praeguseni toodab?


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 59 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt