www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 20 Okt, 2019 3:23

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 39 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: "Paljukütuselised" tankimootorid
PostitusPostitatud: 10 Mär, 2005 4:39 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 08 Okt, 2004 17:59
Postitusi: 2650
Asukoht: Viljandi
Endise NL-i relvastuses olid tankid T-64 ja T-72, mis kasutasid vastavalt mootoreid 5TDF ja B-46. Nende iseloomustuseks on öeldud "mnogotoplivnõje tankovõje dvigateli" s.o seal sai kasutada nii diiselkütet kui ka bensiini. Kas oskab keegi tuua linke mootori B-46 loomisest ja selle konstruktsiooni iseärasustest, eriti mis puudutab "paljukütuselisust" ? Kuidas see üldse saavutati?


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 10 Mär, 2005 22:46 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 17 Okt, 2004 12:38
Postitusi: 1961
Ei tea. Tean et 94 detsembris Groznõis üheks põhjuseks miks tankid said nii kergesti süttima oli 92 bensu kasutamine. Nimelt T-72 mootor pidi sellega paremini töötama.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 10 Mär, 2005 23:13 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 22 Jaan, 2005 0:04
Postitusi: 620
http://armor.kiev.ua/fofanov/Tanks/index.html Sealt sa leiad üldse igasugust infot uuemate Vene tankide kohta ja seal on ka mootoritest juttu.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 10 Mär, 2005 23:25 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 22 Jaan, 2005 0:04
Postitusi: 620
Peale diisli ja tavalise bensiini said need suurepärased mootorid ka nn. ahjuküttega ja lennuki bensiiniga hakkama.Ühesõnaga kõik mis vähegi põles oli võimalik ära kasutada isegi kui need kütused olid omavahel suvalises vahekorras!


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 11 Mär, 2005 21:10 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 18 Apr, 2004 13:55
Postitusi: 2071
Bundeswehri Leopard 2 tankid sõidavad ka kõigega, mis põleb ja plahvatab. Primaarne on diiselkütus F-54. USA-kad sõidavad aga Iraagis F-35 -ga, mis läheb ühtemoodi nii lennukile, kui tankile, kui autole. Automootorid kuluvad aga sellise kütusega palju kiiremini. Kindlalt kuluvad ka tankimootorid vale kütusega palju kiiremini.

Leopardi mootori vahetus tehakse maastikul ära vähem, kui 15 minutiga, kuid ka mootorite remont maksab.

Vaata kuskilt neid masinaid või kütuseid tutvustavatelt lehekülgedelt, äkki on seal ka infi.

_________________
NK rühm Ida-Tallinnas, NK mererühm Tallinnas, NK Tallinna malev.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 11 Mär, 2005 21:31 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 31 Jaan, 2005 20:45
Postitusi: 1378
Asukoht: Planeet Maa
denis23 kirjutas:
t 94 detsembris Groznõis üheks põhjuseks miks tankid said nii kergesti süttima oli 92 bensu kasutamine.


Peamine põhjus oli siiski, et unustati tankidele külge panemast dünaamilise kaitse elemendid. Jalaväge ei saadetud v saadeti vähevõitu ja tš-d küttisid teralsoomi nagu metssigu

_________________
TÕDEONAJATÜTAR


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 11 Mär, 2005 21:56 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 17 Okt, 2004 12:38
Postitusi: 1961
seal Groznõis oli palju asju.

- VENE TANKIDE KONSTRUKTIIVSED PUUDUSED
- VALE TAKTIKA

aga ka
- kerge kütus
- igasugune kergestisüttiv träni tankide sees
- vale reagent tulekustutamissüsteemis
- dünaamilise kaitse puudus


Siis kui need puudused kõrvaldati, oli Vene tankide vastupidavus oluliselt tõusnud. Mina tean vähemalt kaks korda, üks kord T-80U sai 8 RPG-7 tabamist, kusjuures kõik ülevalt-alla ning suutis omal jõul sihtpunktini jõudma - tõsi küll tagurpidi käik sees, teine kord T-90 India partiist Dagestanis sai 9 RPG-7 tabamist, sai ka omal jõul pääseda
Vaat sellised lood


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 11 Mär, 2005 22:15 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 23 Dets, 2003 21:47
Postitusi: 334
Asukoht: Reval
Kas keegi seletaks kuidas üldse saab mootor töötada nii diisli kui ka bensiiniga? Kas siis on põhimõtteliselt diiselmootor millel süüteküünlad küljes ja dubleeritud kütusepihustid ja sissepritse?
Heiks


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 11 Mär, 2005 22:32 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 17 Okt, 2004 12:38
Postitusi: 1961
miks?
tavaline diisel on...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 11 Mär, 2005 22:33 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 17 Okt, 2004 12:38
Postitusi: 1961
gaasiturbiinile on ka põhimõtteliselt poogen mida põletada


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 11 Mär, 2005 23:10 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 23 Dets, 2003 21:47
Postitusi: 334
Asukoht: Reval
ok, ma lihtsalt oletasin, et kui kallan oma tavalisele diiselvolksule bensu sisse diislikütuse asemel, siis on probleem. Gaasiturbiin - mis selle põhimõte? kisub veits offtopicuks, aga ääri-veeri veel ehk teemas sees?
H.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 12 Mär, 2005 11:55 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 22 Jaan, 2005 0:04
Postitusi: 620
Gaasitrubiin lihtsalt öeldes on turbiin mida ajab ringi bensiini põlemisel tekkib rõhk.Ühesõnaga lennuki mootor mis tegelikult ei sobi tankidle.
Näiteks isegi M1 Abrams läheb üle 1500HP turbodiislile.Samavõimsuse juures on GT umbes kakskorda suurem kütusekulu.Nüüd mõtle selle peale et kui palju läheb tank tegelikult selle võrra raskemaks kuna kõik peab olema uraan soomusega ümbritsetud!Kuigi mootor on lihtsa tööpõhimõttega siis ta on täielik täppistöö ning valmistamine kallis.

------------

Tavalises autodiislis ei tohi paaki bensu valada kuna bensiinil puuduvad määrimis omadused mis on väga vajalikud pumpade,pihustite kestvuseks!
Talvel kui ilmad on külmad ja mootor ka juba ajapikku hõredaks jäänud võib valda paaki ainult 10% kogu kütusest bensiini et hõlbustada käivitamist.

Minu arust peaks saama bensiini sissepritse süsteemiga diislit sisse kütta aga tavalise autopuhul saab hoopis see taksistuseks et surveaste on liiga väike ning mootor lihtsalt ei käivitu.


Praegu ei viitsi nagu rohkem peast kirja panna.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 12 Mär, 2005 14:10 
Eemal
Liige

Liitunud: 13 Dets, 2004 23:14
Postitusi: 360
Heiks
Tõenäoliselt ei juhtu ka sinu diiselVolksuga midagi,sest VW Jetta soomekeelne kasutusjuhend aastast 1987 (printed in Germany ver. finnisch 7.87) lubab leheküljel 66 diiselmootori kütuselisandina kasutada madalaoktaanist bensiini kuni 30 % .Kusjuures ei määratleta,mis on see madalaoktaanine bensiin.
Usu või ära usu.
Kui kahtlustad trükiviga - küsi VW-lt


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 12 Mär, 2005 15:32 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 23 Dets, 2003 21:47
Postitusi: 334
Asukoht: Reval
Ok, tänud seletamast. Kuni häda käes ei ole, püüan sõita naftaga edasi, aga kunagi võib proovida. Annan siis teada. Ja kui ei toimi, siis saadan remondiarve :D
Aga veel, otsisin vahepeal gaaiturbiinide kohta, aga ei saanud veel aru - kuidas GT-s süüde toimub? KAs survega nagu dislal või on mingi süütesüsteem?
H.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 12 Mär, 2005 15:34 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 04 Mär, 2005 0:15
Postitusi: 1191
Asukoht: Kuressaare
Heiks kirjutas:
Ok, tänud seletamast. Kuni häda käes ei ole, püüan sõita naftaga edasi, aga kunagi võib proovida. Annan siis teada. Ja kui ei toimi, siis saadan remondiarve :D
Aga veel, otsisin vahepeal gaaiturbiinide kohta, aga ei saanud veel aru - kuidas GT-s süüde toimub? KAs survega nagu dislal või on mingi süütesüsteem?
H.
ma arvan et ikka see gaas surutakse kokku ja siis pannakse künnlaga plahvatama!


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 39 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt