www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 16 Sept, 2019 16:02

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 39 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 20 Mär, 2005 16:54 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 22 Jaan, 2005 0:04
Postitusi: 620
Ka kaasaegse tankimootor paned sa -20 tööle!See on loll jutt et bensiini mootor käivitub paremini jne...

Näiteks ajaloos on teada,et kui venelased tegid Moskva all toppama jäänud Sakslastele vasturünnaku siis tol päeval ISEGI SAKSA POSTIAUTOD ei liikunud,kuna oli liiga külm.Saksa bensiinimootoritega tankidest pole mõtet rääkidagi.Vene T-34 läks vägahästi käima tänu suruõhu käivitusele jne.

Muide kus on nii külm,et sa ei suuda diislit tööle panna sõjaolukorras?
Afghanistaan(vist valesti kirjutatud) on momendil külmeim koht kus sõda peetakse.Seal pole mingit käivitusprobleemi!

---------

Näiteks T-90 on ikkagi diiselmootor,võimsusega 1000 HP.See teeb siis nii et iga mootori kilo kohta tuleb isegi natukene rohkem kui üks HP!Gaasiturbiin on raskem.Kütuse kulu on suure puuga moodsa turbodiisli kasuks.SA PEAD terve selle kütuse ka kallihinnalise ja raske soomusega ümbritsema.
Et sõit oleks lihtne peab gaasiturbiin võimas olema kuna väikestel võimetel tal jud puudub ja mootor peab alati pöördes olema.
Minu arust need planetaar käigukastid mis on T-90 on piisavalt head ja mugavad ,kui aga need ei sobi siis telligu välismaalt.Mootor olgu ikka diisel.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 20 Mär, 2005 23:14 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 17 Okt, 2004 12:38
Postitusi: 1961
Ja, postiautod võib olla ei käivitanud, erinevalt T-34-st.
Selle põhjuseks on see, et postiauto põhja all pole võimalik lasta painutuslambi põlema panna pooleks tunniks :lol:


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 20 Mär, 2005 23:41 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 22 Jaan, 2005 0:04
Postitusi: 620
Ei no,minu jutu point on see,et Sakslased ei suutnud isegi kõige primaarsemaid ja vajalikumaid masinaid käigus hoida rääkimata otsesest sõjatehnikast.

Kuigi ma tean suhtelist palju T-34 pole kuulnud et oleks nn. leeklambiga soojentatud.Pead ei anna aga arvan.

Kui võtta asja üldisemalt siis Sakslastel puudusid 1941 aastal täielikult talvised määrdeained ja muu talvevarustus.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 21 Mär, 2005 0:17 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 08 Okt, 2004 17:59
Postitusi: 2639
Asukoht: Viljandi
WotS kirjutas:

Kui võtta asja üldisemalt siis Sakslastel puudusid 1941 aastal täielikult talvised määrdeained ja muu talvevarustus.

Nii hull see olukord polnud, oli muidugi teatud määral ka talviseid määrdeaineid, ainult need polnud arvestatud alla -20 kraadi temperatuuridele.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 22 Mär, 2005 10:02 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 01 Veebr, 2005 16:29
Postitusi: 2238
Jah ainult, et vene talv oli tol ajal kestvalt mitu kuud -20. Sakslaste määrdeained seega täiesti kasutud. Ja vähe sellest neil ei olnud ju isegi korralike riideid selga panna. Sitt lugu :(


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 22 Mär, 2005 10:14 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 31 Jaan, 2005 20:45
Postitusi: 1378
Asukoht: Planeet Maa
WotS kirjutas:
Kuigi ma tean suhtelist palju T-34 pole kuulnud et oleks nn. leeklambiga soojentatud.Pead ei anna aga arvan.



Mina aga arvan, et soojendati nii et vähe polnud. Ise Punaarmees 80-ndate lõpus teeninuna tean omast käest, et tehnika tõrkus kogu aeg ja isegi parim vene tehnika vajas talviti öösel soojendamist. Mõnikord sai öö läbi tõrvikutega autode all veetud

_________________
TÕDEONAJATÜTAR


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Mitu kütust
PostitusPostitatud: 01 Apr, 2005 9:04 
Eemal
Liige

Liitunud: 01 Apr, 2005 8:47
Postitusi: 548
Täiesti uuena ja võõrana selles foorumis tahaksin siiski paar sõna kaasa rääkida, kuna olen olnud just T-72 lähemalt tuttav.
Mitmekütuselisene tähendabki nimelt seda, et saab kasutada nii bensiini, kui ka (lennuki)petrooli. Samas ei ole ma sugugi kindel, et tänapäevast, kõrge oktaanarvuga bensiini kasutada üldse saab. Kasutusjuhendis on räägitud eelkõige oktaanarvust 72. Samuti on märge, et üle 500 km ei tohi sõita - vastasel juhul läheb mootor kapremonti. Nagu siin varem juba mainitud, ei ole bensiinil selliseid määrdeomadusi, kui diislil. Enne bensiini kasutamist tuleb ka pöörata üht kruvi mootori peal, millega muudetakse (mehhaaniliselt) süütemomenti hilisemaks. Kui seda ei tehta, ei taha mootor hästi töötada.
Siin räägiti ka talvisest ajast. Talvel tahab (nõuab) T-72 alati soojendamist, kui vedelike temperatuur on alla 40 kraadi. T-72 on oma eriline soojendusmootor. Samas ei kuku see temperatuur kuigi kiiresti alla. Omade kogemuste põhjal ütlen, et miinus 15 kraadi ja 6 tunni pärast sai rahulikult hääled sisse lüüa. Päeva esimesel käivitamisel oli soovitatud kasutada kombineeritud (õhk+elekter) käivitamist.
V-46 on tüüpiline vene diisel. Tegelikult võin kinnitada, et kõik selle sarja diislid alates V-2 (T-34) on vägagi samasugused. T-55 ja T-72 diisel on samuti praktiliselt sama mootor. T-72 on ainult mehhaanilise ülelaadimisega, ehk turboga. Oli esimeses küsimuses ka mainitud T-64 ja selle diiselmootorit. See peaks olema hoopis kahetaktiline!!! Ehk mitte neljataktiline, nagu V-46. Kahetaktiline mootor on ka T-80-l.
Oli räägitud ka gaasiturbiinist. See on küll hea asi, aga puuduseid on kah palju. Hea on muidugi suurus - see on palju väiksem, kui analoogiline diisel (välja arvatud ehk KMW uus Europack Leopardile). Kuid kütusekulu on meeletu - ega gaasiturbiinile suurt vahet ei ole, kas tank liigub või seisab, kütust läheb ühepalju. Samuti on hooldevälp kordi väiksem, kui diislil. Ning ka sissetuleva õhu kvaliteet peab olema palju parem, kui diislil. See, aga tähendab kõrbetingimustes suurt miinust.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Mitu kütust
PostitusPostitatud: 01 Apr, 2005 10:18 
Eemal
Liige

Liitunud: 25 Jaan, 2005 22:35
Postitusi: 165
Asukoht: Tallinn
Hjalmar Nelk kirjutas:
T-72 on ainult mehhaanilise ülelaadimisega, ehk turboga.


Väga asjalik jutt. Täpsustuseks siiski, et mehhaaniline ülelaadimine ja turbo on erinevad asjad. Mehhaaniline ülelaadimine käib mootori käitatava kompressori abil, turbokompressorit ajavad ringi heitgaasid.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 02 Apr, 2005 10:20 
Eemal
Liige

Liitunud: 01 Apr, 2005 8:47
Postitusi: 548
täiesti õige täpsustus! Loomulikult on turbo ja mehhaaniline ülelaadimine kaks erinevat asja, kuid rahvasuus ja väheteadvate hulgas (kuhu ka ennast loen) nimetatakse neid asju sama nimega. Ega see mind loomulikult eri vabanda...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 39 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: lamjak ja 10 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt