www.militaar.net
http://militaar.net/phpBB2/

"Paljukütuselised" tankimootorid
http://militaar.net/phpBB2/viewtopic.php?f=40&t=770
1. leht 3-st

Autor:  Troll [ 10 Mär, 2005 4:39 ]
Teema pealkiri:  "Paljukütuselised" tankimootorid

Endise NL-i relvastuses olid tankid T-64 ja T-72, mis kasutasid vastavalt mootoreid 5TDF ja B-46. Nende iseloomustuseks on öeldud "mnogotoplivnõje tankovõje dvigateli" s.o seal sai kasutada nii diiselkütet kui ka bensiini. Kas oskab keegi tuua linke mootori B-46 loomisest ja selle konstruktsiooni iseärasustest, eriti mis puudutab "paljukütuselisust" ? Kuidas see üldse saavutati?

Autor:  denis23 [ 10 Mär, 2005 22:46 ]
Teema pealkiri: 

Ei tea. Tean et 94 detsembris Groznõis üheks põhjuseks miks tankid said nii kergesti süttima oli 92 bensu kasutamine. Nimelt T-72 mootor pidi sellega paremini töötama.

Autor:  Wots [ 10 Mär, 2005 23:13 ]
Teema pealkiri: 

http://armor.kiev.ua/fofanov/Tanks/index.html Sealt sa leiad üldse igasugust infot uuemate Vene tankide kohta ja seal on ka mootoritest juttu.

Autor:  Wots [ 10 Mär, 2005 23:25 ]
Teema pealkiri: 

Peale diisli ja tavalise bensiini said need suurepärased mootorid ka nn. ahjuküttega ja lennuki bensiiniga hakkama.Ühesõnaga kõik mis vähegi põles oli võimalik ära kasutada isegi kui need kütused olid omavahel suvalises vahekorras!

Autor:  hummel [ 11 Mär, 2005 21:10 ]
Teema pealkiri: 

Bundeswehri Leopard 2 tankid sõidavad ka kõigega, mis põleb ja plahvatab. Primaarne on diiselkütus F-54. USA-kad sõidavad aga Iraagis F-35 -ga, mis läheb ühtemoodi nii lennukile, kui tankile, kui autole. Automootorid kuluvad aga sellise kütusega palju kiiremini. Kindlalt kuluvad ka tankimootorid vale kütusega palju kiiremini.

Leopardi mootori vahetus tehakse maastikul ära vähem, kui 15 minutiga, kuid ka mootorite remont maksab.

Vaata kuskilt neid masinaid või kütuseid tutvustavatelt lehekülgedelt, äkki on seal ka infi.

Autor:  Sollmann [ 11 Mär, 2005 21:31 ]
Teema pealkiri: 

denis23 kirjutas:
t 94 detsembris Groznõis üheks põhjuseks miks tankid said nii kergesti süttima oli 92 bensu kasutamine.


Peamine põhjus oli siiski, et unustati tankidele külge panemast dünaamilise kaitse elemendid. Jalaväge ei saadetud v saadeti vähevõitu ja tš-d küttisid teralsoomi nagu metssigu

Autor:  denis23 [ 11 Mär, 2005 21:56 ]
Teema pealkiri: 

seal Groznõis oli palju asju.

- VENE TANKIDE KONSTRUKTIIVSED PUUDUSED
- VALE TAKTIKA

aga ka
- kerge kütus
- igasugune kergestisüttiv träni tankide sees
- vale reagent tulekustutamissüsteemis
- dünaamilise kaitse puudus


Siis kui need puudused kõrvaldati, oli Vene tankide vastupidavus oluliselt tõusnud. Mina tean vähemalt kaks korda, üks kord T-80U sai 8 RPG-7 tabamist, kusjuures kõik ülevalt-alla ning suutis omal jõul sihtpunktini jõudma - tõsi küll tagurpidi käik sees, teine kord T-90 India partiist Dagestanis sai 9 RPG-7 tabamist, sai ka omal jõul pääseda
Vaat sellised lood

Autor:  Heiks [ 11 Mär, 2005 22:15 ]
Teema pealkiri: 

Kas keegi seletaks kuidas üldse saab mootor töötada nii diisli kui ka bensiiniga? Kas siis on põhimõtteliselt diiselmootor millel süüteküünlad küljes ja dubleeritud kütusepihustid ja sissepritse?
Heiks

Autor:  denis23 [ 11 Mär, 2005 22:32 ]
Teema pealkiri: 

miks?
tavaline diisel on...

Autor:  denis23 [ 11 Mär, 2005 22:33 ]
Teema pealkiri: 

gaasiturbiinile on ka põhimõtteliselt poogen mida põletada

Autor:  Heiks [ 11 Mär, 2005 23:10 ]
Teema pealkiri: 

ok, ma lihtsalt oletasin, et kui kallan oma tavalisele diiselvolksule bensu sisse diislikütuse asemel, siis on probleem. Gaasiturbiin - mis selle põhimõte? kisub veits offtopicuks, aga ääri-veeri veel ehk teemas sees?
H.

Autor:  Wots [ 12 Mär, 2005 11:55 ]
Teema pealkiri: 

Gaasitrubiin lihtsalt öeldes on turbiin mida ajab ringi bensiini põlemisel tekkib rõhk.Ühesõnaga lennuki mootor mis tegelikult ei sobi tankidle.
Näiteks isegi M1 Abrams läheb üle 1500HP turbodiislile.Samavõimsuse juures on GT umbes kakskorda suurem kütusekulu.Nüüd mõtle selle peale et kui palju läheb tank tegelikult selle võrra raskemaks kuna kõik peab olema uraan soomusega ümbritsetud!Kuigi mootor on lihtsa tööpõhimõttega siis ta on täielik täppistöö ning valmistamine kallis.

------------

Tavalises autodiislis ei tohi paaki bensu valada kuna bensiinil puuduvad määrimis omadused mis on väga vajalikud pumpade,pihustite kestvuseks!
Talvel kui ilmad on külmad ja mootor ka juba ajapikku hõredaks jäänud võib valda paaki ainult 10% kogu kütusest bensiini et hõlbustada käivitamist.

Minu arust peaks saama bensiini sissepritse süsteemiga diislit sisse kütta aga tavalise autopuhul saab hoopis see taksistuseks et surveaste on liiga väike ning mootor lihtsalt ei käivitu.


Praegu ei viitsi nagu rohkem peast kirja panna.

Autor:  retti [ 12 Mär, 2005 14:10 ]
Teema pealkiri: 

Heiks
Tõenäoliselt ei juhtu ka sinu diiselVolksuga midagi,sest VW Jetta soomekeelne kasutusjuhend aastast 1987 (printed in Germany ver. finnisch 7.87) lubab leheküljel 66 diiselmootori kütuselisandina kasutada madalaoktaanist bensiini kuni 30 % .Kusjuures ei määratleta,mis on see madalaoktaanine bensiin.
Usu või ära usu.
Kui kahtlustad trükiviga - küsi VW-lt

Autor:  Heiks [ 12 Mär, 2005 15:32 ]
Teema pealkiri: 

Ok, tänud seletamast. Kuni häda käes ei ole, püüan sõita naftaga edasi, aga kunagi võib proovida. Annan siis teada. Ja kui ei toimi, siis saadan remondiarve :D
Aga veel, otsisin vahepeal gaaiturbiinide kohta, aga ei saanud veel aru - kuidas GT-s süüde toimub? KAs survega nagu dislal või on mingi süütesüsteem?
H.

Autor:  soadf [ 12 Mär, 2005 15:34 ]
Teema pealkiri: 

Heiks kirjutas:
Ok, tänud seletamast. Kuni häda käes ei ole, püüan sõita naftaga edasi, aga kunagi võib proovida. Annan siis teada. Ja kui ei toimi, siis saadan remondiarve :D
Aga veel, otsisin vahepeal gaaiturbiinide kohta, aga ei saanud veel aru - kuidas GT-s süüde toimub? KAs survega nagu dislal või on mingi süütesüsteem?
H.
ma arvan et ikka see gaas surutakse kokku ja siis pannakse künnlaga plahvatama!

1. leht 3-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/