www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 15 Juul, 2019 21:12

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 38 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid
PostitusPostitatud: 11 Okt, 2016 15:18 
Eemal
Liige

Liitunud: 01 Juul, 2014 12:56
Postitusi: 612
KT: see on küll esimene kord kui ma näen, et keegi peab auto suuremat massi positiivseks. Suurem mass tähendab suuremat koormust vankrile (loe: elektriauto vankrit tuleb tihemini remontida) ja rehvide kiiremat kulumist (sama ka teekatete kohta).
Ja p6 on ka umbluu - energiat kulub kiirendamisel oluliselt rohkem kui pidurdamisel tagasi on võimalik võita. Füüsika.
Sisepõlemismootori kehvema efektiivsuse peamine põhjus ei ole "on rohkem liikuvaid osi". Tööpõhimõte on erinev ja just selles on asi - hulk tekkivat energiat läheb paratamatult soojusena kaotsi.

Akude kiirest laadimisest. Ülekandevõrgud tuleks kindlasti üle vaadata. Samas ma olen üpris kindel, et reaalselt ei hakkaks suuremad "elektritanklad" energiat otse võrgust akudesse panema. Pigem pannakse suuremasse tanklasse suurem kondensaator ja kui selle laetus on alla piiri X, siis laetakse seda püsiva võimsusega võrgust. Autosid laetaks kondensaatorist: saaks laadida lühema ajaga oluliselt suurema võimsusega.

/BTW - teema on käest ära.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid
PostitusPostitatud: 11 Okt, 2016 15:42 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 16:40
Postitusi: 4523
2korda2 kirjutas:
KT: see on küll esimene kord kui ma näen, et keegi peab auto suuremat massi positiivseks. Suurem mass tähendab suuremat koormust vankrile (loe: elektriauto vankrit tuleb tihemini remontida) ja rehvide kiiremat kulumist (sama ka teekatete kohta).
Ja p6 on ka umbluu - energiat kulub kiirendamisel oluliselt rohkem kui pidurdamisel tagasi on võimalik võita. Füüsika.
Sisepõlemismootori kehvema efektiivsuse peamine põhjus ei ole "on rohkem liikuvaid osi". Tööpõhimõte on erinev ja just selles on asi - hulk tekkivat energiat läheb paratamatult soojusena kaotsi.

Akude kiirest laadimisest. Ülekandevõrgud tuleks kindlasti üle vaadata. Samas ma olen üpris kindel, et reaalselt ei hakkaks suuremad "elektritanklad" energiat otse võrgust akudesse panema. Pigem pannakse suuremasse tanklasse suurem kondensaator ja kui selle laetus on alla piiri X, siis laetakse seda püsiva võimsusega võrgust. Autosid laetaks kondensaatorist: saaks laadida lühema ajaga oluliselt suurema võimsusega.

/BTW - teema on käest ära.


P6 ei ole umbluu, vaid praktika. Muidugi tuleb tagasi vähem kui välja võetakse (vastasel korral oleks tegu igiliikuriga), kuid erinevus bensiinimootoriga seisneb selles, et bensiinimootori puhul ei panda midagi tagasi - kõik läheb pidurdussoojusena atmosfääri. Ehk siis kui bensiinimootor on linnaliikluses väga ebatõhus, siis elektrimootoriga on lood vastupidi.

Auto massi kohta ütleks nii palju, et see on eelistuste küsimus. Terve hulk inimesi eelistavad suurema massiga autosid ja maksavad selle eest veel lisarahagi. Kui sellest midagi varem kuulnud pole, siis on ilmselt kõrvad pesemata.

Kiirlaadimisega on nii, et seda üldiselt elektriauto omanikud ei armasta, kuna see lühendab aku eluiga. Aga ka tarvis läheb seda harva, kuna igapäevased sõidud saab rahulikult oma tavapärase laadimise pealt tehtud.

Muide, modedel on siin jälle tööd. Teemaks ju Venemaa majandus ja sanktsioonid. Vabandan isikliku panuse pärast offtopicusse.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid
PostitusPostitatud: 11 Okt, 2016 17:02 
Eemal
Liige

Liitunud: 25 Aug, 2014 8:33
Postitusi: 182
Kapten Trumm kirjutas:
No sisepõlemismootor (kolbmootor) on siiski kaunis universaalne lahendus ja töötab lisaks naftapõhisele kütusele ju veel ka biokääritamisel saadu (alko) ja bioloogiliste gaasidega. Lisaks ümberseadmisega ka puugaasiga (praegu jutt ainult ottomootorist). Ses mõttes, et nende kasutamine ei tähenda tingimata naftatootjate nuumamist.
No selles mõttes kõige geniaalsem ja universaalsem on see lahendus millest asi alguse sai. Aurumasinaga ringi sõitmiseks pole metsarikkas parasvöötmes muud vaja kui kirvest ja pange.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid
PostitusPostitatud: 11 Okt, 2016 17:09 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 26173
Noh, tegelikult saab ka lihtsamalt - elus olevad vanavanemad ilmselt mäletavad sõja-aegseid puugaasigeneraatoriga autosid. Karburaatoriga ottomootoril on ümberehitust minimaalselt. Lihtsalt autole tuleb paigaldada seadmestik, mis on kogukas ja raske (ja tossab). NSVL-s olevat Siberis olnud sõja ajal ja järel toodetud Zis-5'd (toodetud Urali autotehases) sõitnud puugaasiga veel 70ndate alguses. Metsas pidid tükati olema veel näha omaaegsed "tanklad", kust said "tankida" kaseklotse.

Sõja ajal olevat ka vedurid puudega sõitnud, tõsi, kuna kütteväärtus on väiksem, siis olevat auru rõhuga probleeme olnud (puuküttega vedur vajas suuremat küttekollet kui käredamalt põleva söeküttega vedur).

Keegi vist pakub ka praegu: http://www.intereuro.ee/gaasigeneraator

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid
PostitusPostitatud: 11 Okt, 2016 17:43 
Eemal
Liige

Liitunud: 29 Jaan, 2013 12:56
Postitusi: 95
Kaks küsimust "efektiivse" sisepõlemismootori fännidele:
1) Mis mootorit kasutatakse liikumise tekitamiseks diiselrongi veduris?
2) Kui tsentraalne elektritootmine koos elektrivõrguga nii kehva kasuteguriga on, siis mispärast igasse külla elektriliine veetakse? Võiks ju lihtsalt tolle efektiivse sisepõlemismootoriga generaatori panna? (Minu poolest võib aktsiisid võrrandist välja jätta, tulemus sellest ei muutu.)


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid
PostitusPostitatud: 11 Okt, 2016 17:48 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 26173
Vedurid on diisel-elektrilised. Aga selle põhjuseks pole mitte kasutegur, vaid taoliste jõudude ülekandmise mehhaanilise jõuülekandega on probleemsem (kui elektrilisega).
Sama jutt on ka suurte laevade azipod ajamitega - taolisi jõudusid üle kanda 180 kraadi on lihtsalt keerukas, lihtsam on sinna azipodi sisse elektrimootor panna.
Laevadel, mis vähe manööverdavad (nt ookeani konteinerlaevad) ja sõidavad 99,99% ajast edaspidi ja otse, kasutatakse ikkagi diiselmootorit ja jäika ülekannet (vähesed tagurpidikäigu juhud lahendatakse mootori teistpidi käima panekuga.
Sisepõlemismootoriga generaatorid ei anna tänapäeval vajalikku elektri kvaliteeti (kes on käinud Ruhnul, saab aru, millest jutt), mida annab reeglitepärane elektri põhivõrk.
Aga tõsi on ka see, et sisepõlemismootoriga auto jõuülekanne neelab kuskil 15% võimsusest - ülekandekaod võimsuse muutmiseks soovitud pöörete ja momendi kujule.
Elektriveoga seda vaja poleks.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
PostitusPostitatud: 25 Jaan, 2017 17:59 
Eemal
Moderaator
Kasutaja avatar

Liitunud: 10 Aug, 2010 19:55
Postitusi: 15014
Asukoht: Viljandimaa
Kleepisin siia otsa vahepeal prügikastis puhanud arutelu elektriautode üle. Põhjuseks siis mõttekäik, et tehnoloogia arenedes võib tsiviilsektoris naftavajadus hoopis väheneda, mis võiks edasi lükata naftavabade lahenduste otsimise militaarias.

_________________
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid
PostitusPostitatud: 25 Jaan, 2017 21:36 
Eemal
Liige

Liitunud: 21 Juun, 2009 19:48
Postitusi: 1230
2korda2 kirjutas:
Akude kiirest laadimisest. Ülekandevõrgud tuleks kindlasti üle vaadata. Samas ma olen üpris kindel, et reaalselt ei hakkaks suuremad "elektritanklad" energiat otse võrgust akudesse panema. Pigem pannakse suuremasse tanklasse suurem kondensaator ja kui selle laetus on alla piiri X, siis laetakse seda püsiva võimsusega võrgust. Autosid laetaks kondensaatorist: saaks laadida lühema ajaga oluliselt suurema võimsusega.


Kuskilt on silma-kõrva jäänud, et Renault .... vist.... kavatseb elektriautosid hakata müüma ilma akuta. Esiteks muutub auto sellega kaks korda odavamaks ja kättesaadavamaks ja teiseks hakkab tootja ise akusid rentima. Välja pidi nägema niimoodi, et tühjakssaava akuga sõidetakse akujaama (tankla analoog) ja seal tõmbab mingine robotkäsi tühjakssaava aku välja ja paneb täis aku asemele. Ise ei pea midagi torkima.
Ilmselt siis ka tankla kohal suur silt nagu parkimismaja väravas, et mitu vaba akut saadaval on ja kogu see akumajandus läheb autojuhist mööda.

Kuipalju asi Eestit puudutab ei tea ja kas mitte Eesti ei valinud omaenda tarkusest Mitsubishi tehnoloogiat ja muu Euroopa otsustas teistsuguse standardi kasuks. See vahe olevat nagu videokassettide, kus iga kassett igas makis ei mängi (Beta vs VHS) Vähemalt oli vahepeal suurt hala , et kui üleeuroopaline võrk ka valmis saab, siis Tallinnast Berliini ikka sõita ei saa.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 38 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt