K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
-
- Liige
- Postitusi: 3343
- Liitunud: 20 Dets, 2019 13:30
- Kontakt:
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Lisan veel, et isegi muunduri softstart teatud juhtudel ei aita. Kui tarbijal on negatiivne dif sisendtakistus, siis madalamal toitepingel on tema sisendvool suurem, ning muundur saab ikka ülevoolu kirja.
Hõõglampide jms puhul on softstart vägagi abiks.
Paljud tarbijad ongi tehtud arvestusega, et "seinast tulev juhe jõuab otsaga Narva või Kolme Kuru elekrijaama"
Hõõglampide jms puhul on softstart vägagi abiks.
Paljud tarbijad ongi tehtud arvestusega, et "seinast tulev juhe jõuab otsaga Narva või Kolme Kuru elekrijaama"
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Sellised seadmed on ilmselt mõningad impulsstoiteplokid näiteks? Samas sellistel seadmetel võiks ploki enda siseselt juba softstart või väikene viivitus sisse projekteeritud olla, et ploki sisendkondensaatori täis jõuaks laadida, siis ei tohiks softstart käivitusvoolust tingitud pingelangu tõttu tekkivat vooluga kompenseerimist olla, pinge jõuaks enne taastuda, kui voolu lakke hakkaks plokk kruvima? Või milline tarbija selline on nagu viitasid?
-
- Liige
- Postitusi: 3343
- Liitunud: 20 Dets, 2019 13:30
- Kontakt:
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Impulsstoitekad tõepoolest.
Korralikul toitekal on softstart, laeb kondekad täis. Vähemkorralikul mitte ja lisaks on neil alapingekaitse, mis geneka poolse softstardi korral võib rakenduda. Nokk kinni saba kinni..
Korralikul toitekal on softstart, laeb kondekad täis. Vähemkorralikul mitte ja lisaks on neil alapingekaitse, mis geneka poolse softstardi korral võib rakenduda. Nokk kinni saba kinni..
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Seda õpetatud vestlust on kahtlemata hariv lugeda ja suur tänu akf Madis Reivikule liitumast - mida rohkem kirjutab foorumisse inimesi, kes ikka teavad ka, millest nad räägivad, seda parem. Eriti, kui nad seda oma nime all teevad.
Aga kui teema juurde tagasi tulla, siis millised on järeldused elektriautode laadimise küsimuses? Vt. lk. 10, kust kogu see jutt alguse sai: http://www.militaar.net/phpBB2/viewtopi ... &start=135
Aga kui teema juurde tagasi tulla, siis millised on järeldused elektriautode laadimise küsimuses? Vt. lk. 10, kust kogu see jutt alguse sai: http://www.militaar.net/phpBB2/viewtopi ... &start=135
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Veel elektriautodest ehk ärge liiga palju unistage https://forte.delfi.ee/news/auto/mazda- ... d=88529547
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Mina ka eriti elektriautost ei unistaks. Praegu see veel nisitoode aga kui näiteks pool riigi autopargist on elektriautod, siis tuleb välja mõelda autodesse laaditava elektri suurem aktsiis. Teede ehitamiseks ja nälgivatele poliitikutele, sest nafta baasil kütuste tarbimine on vähenenud ja riigikassat tuleb täita. Küll siis mõeldakse eriti kirves aktsiis elektrile, akudele , tee kasutamise maksud, elektriga pidurdamise maksud. Nii et pole see elektriauto tulevik midagi ilusat. Lõppeb ära see tasuta parkimine ja ühisrajal sõitmine, elektriauto omamine ja laadimine tehakse nii kirveks , et nutame taga nii bensiinikaid, kui ka diisleid. Ja auto eest saab hakata kaks korda raha küsima, kui soetad ja teine kord, kui tahad utiliseerida.
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Mazda esindaja: suure sõiduulatusega elektriautod on keskkonnale kahjulikumad kui diislid
https://m.forte.delfi.ee/article.php?id=88529547
https://m.forte.delfi.ee/article.php?id=88529547
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40172
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Kas keegi oskab seletada, mis EL ristisõda see nüüd diiselmootoriga sõiduautode vastu alanud on? Asjaga tegelevad tuttavad rääkisid, et need üliükod diiselmootoriga sõiduautod on varsti meil finito ja sõita tuleb ülelaadimisega bensiinimootoritega?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Kustutatud OTna
Viimati muutis Leo, 06 Jaan, 2020 11:34, muudetud 1 kord kokku.
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
See arutelu on teemast nüüd ikka väga kaugele jõudnud...
Alternatiivsetel energiaallikatel on rakendusi nii sõjalises (droonid, robotid ja muud pisikesed liikuvad ludinad) kui tsiviilsfääris (suuremad masinad) ning tehnoloogial puutuvus foorumi temaatikaga seetõttu olemas. Tsiviiltranspordi tulevikul aga mitte.
Alternatiivsetel energiaallikatel on rakendusi nii sõjalises (droonid, robotid ja muud pisikesed liikuvad ludinad) kui tsiviilsfääris (suuremad masinad) ning tehnoloogial puutuvus foorumi temaatikaga seetõttu olemas. Tsiviiltranspordi tulevikul aga mitte.
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kliimamuutustest
Linna osas nõus, kuid siin on kaks murekohta -Kilo Tango kirjutas: … Mis puutub elektrimootoriga autosse, siis mul on suhteliselt savi, kas see on CO2 kogutarbimiselt parem või halvem - isiklikust kogemusest võin kinnitada, et pole mugavamat sõidukit linnas liikumiseks kui särtsukas.
a) kui inimene tahab minna kaugemale kui 100km ja sealt tagasi tulla, siis on probleeme laadimistega (laadimise kohad ning selleks kuluv aeg), ja
b) kui vaadata eraldi võimalusi ringisõitmiseks ja linnast tööle-koju, siis peaks ostma kaks eraldi autot. Kuid paljudel kannatab seda rahakott? Bensuka saab veel pruugituna mõistliku hinnaga, kui uus elektriauto? Pruugitud elektrikas ilmselt ei kära...
Kuni rahakott ei sunni, ei muutu tavakodaniku kasutamise harjumused niipea kuhugi.
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 9131
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: Kliimamuutustest
See kõik kehtib vanade elektrikate kohta. Uuematel on läbisõit üle 300km nii, et kodaniku mured peaksid saama sellega lahendatud. Mina näiteks elan nii - mul on särtsukas igapäevaseks ringi liikumiseks ja bensiiniauto pikemate sõitude jaoks. Mõlemad pruugitud, aga bensiiniauto on vanem. Viimases otsas on eletrkikaid turule tulnud suurel kiirusel ja hulgakaupa nii, et ilmselt jõuab neid mõne aja pärast sarnases koguses ka järelturule.mart2 kirjutas:Linna osas nõus, kuid siin on kaks murekohta -Kilo Tango kirjutas: … Mis puutub elektrimootoriga autosse, siis mul on suhteliselt savi, kas see on CO2 kogutarbimiselt parem või halvem - isiklikust kogemusest võin kinnitada, et pole mugavamat sõidukit linnas liikumiseks kui särtsukas.
a) kui inimene tahab minna kaugemale kui 100km ja sealt tagasi tulla, siis on probleeme laadimistega (laadimise kohad ning selleks kuluv aeg), ja
b) kui vaadata eraldi võimalusi ringisõitmiseks ja linnast tööle-koju, siis peaks ostma kaks eraldi autot. Kuid paljudel kannatab seda rahakott? Bensuka saab veel pruugituna mõistliku hinnaga, kui uus elektriauto? Pruugitud elektrikas ilmselt ei kära...
Kuni rahakott ei sunni, ei muutu tavakodaniku kasutamise harjumused niipea kuhugi.
Re: Kliimamuutustest
El. auto energiast kulub Eesti kliimas ca. 25-30% salongi küttele jm. mitteveeremisele seotud bilansile, seega praktikas see müügimeeste väljahõigatud välp ei ole reaalne. Samuti on problemaatilised kiirlaadijate kasutamine - mida võimsamad need on seda väiksema mahutavuse akult saad kuna akude keemilised protsessid lihtsalt võtavad oma aja ning kunstlikult neid kiirendada ilma akudele haiget tegemata pole võimalik. Ülikiirete laadimisvõimaluste puhul hakkavad mängu tulema juba superkondensaatorid.Kilo Tango kirjutas: See kõik kehtib vanade elektrikate kohta. Uuematel on läbisõit üle 300km nii, et kodaniku mured peaksid saama sellega lahendatud.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 9131
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: Kliimamuutustest
Tesla Model 3Walter2 kirjutas: El. auto energiast kulub Eesti kliimas ca. 25-30% salongi küttele jm. mitteveeremisele seotud bilansile, seega praktikas see müügimeeste väljahõigatud välp ei ole reaalne. Samuti on problemaatilised kiirlaadijate kasutamine - mida võimsamad need on seda väiksema mahutavuse akult saad kuna akude keemilised protsessid lihtsalt võtavad oma aja ning kunstlikult neid kiirendada ilma akudele haiget tegemata pole võimalik. Ülikiirete laadimisvõimaluste puhul hakkavad mängu tulema juba superkondensaatorid.
250 miles (402 km) Standard Range Plus
322 miles (518 km) Long Range AWD/Long Range Performance (EPA-rated)
325 miles (523 km) Long Range RWD (EPA-rated) (Discontinued Q2 2019)
Mistahes valemiga ei jää sellega 100 km edasi-tagasi sõit pooleli isegi mitte talvel ja seega langeb kogu kiirlaadimise teema ära. Kogu see kiirlaadimise teema on üle võimendatud, kuna praktikas ei ole kodanikul kunagi tarvis kiirlaadijas auto 100% täis laadida. Praeguses Eesti kliimas on reaalne läbisõidu vähenemine pigem ca. 17% (isiklik kogemus). See on viimaste aastatega oluliselt alla tulnud, kuna kütteks kasutatakse soojuspumpasid. Muidugi väheneb ka aku mahtuvus külmaga, aga selleaastase talve puhul ei ole olukord hull. -20 kraadi korral muutub asi tõsisemaks, kuid seliseid temperatuure on meil harva. Ja siis võib ka diisliga tööl käimine vanema auto korral keeruline olla (jällegi - isiklik kogemus).
Ma saan suurepäraselt aru, et elektrikas ei sobi praegu veel mitte päris igaühele. Näiteks on kortermaja elanikul seda keeruline pidada, kuna kodu juures laadimine on probleem.
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Austatud akf Kilo Tango jättis mingil põhjusel välja minu väidetest variandi "B" olulise lause - " … Kuid paljudel kannatab seda rahakott?...".
Kui palju siis neid on, kes saavad endale lubada Tesla Mudel 3-e ning eramaja koos vajalike laadimisvõimalustega? Minu tutvuskonnas pole kellelgi elektriautot just majanduslikel põhjustel.
Mina kirjutasin tavatarbija ning keskmise sissetulekuga kodaniku seisukohast ja selle pärast ka lisasin viimasena - "Kuni rahakott ei sunni, ei muutu tavakodaniku kasutamise harjumused niipea kuhugi."
PS. Ausalt öeldes, ei kujuta lähiajal maarajoonide elanikku sõitmas igapäevaselt külavahel ning sesoonselt seenel-marjul Teslaga... Tulevikuks tuleb lahendada probleemid järjekorras - hind, akude mahtuvus, elektrivõrk.
Kui palju siis neid on, kes saavad endale lubada Tesla Mudel 3-e ning eramaja koos vajalike laadimisvõimalustega? Minu tutvuskonnas pole kellelgi elektriautot just majanduslikel põhjustel.
Mina kirjutasin tavatarbija ning keskmise sissetulekuga kodaniku seisukohast ja selle pärast ka lisasin viimasena - "Kuni rahakott ei sunni, ei muutu tavakodaniku kasutamise harjumused niipea kuhugi."
PS. Ausalt öeldes, ei kujuta lähiajal maarajoonide elanikku sõitmas igapäevaselt külavahel ning sesoonselt seenel-marjul Teslaga... Tulevikuks tuleb lahendada probleemid järjekorras - hind, akude mahtuvus, elektrivõrk.
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 13 külalist