www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 18 Sept, 2019 16:56

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 6 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Messerschmitt Bf 110
PostitusPostitatud: 05 Apr, 2005 15:49 
Eemal
Liige

Liitunud: 01 Apr, 2005 20:55
Postitusi: 129
Asukoht: Pärnumaa
Igal pool, vähemalt eestikeelsetes linkides nimetatakse Bf 110 hävitajaks. Minu arvates oli ta pigem ründelennuk.(Öiseks hävitajaks võib-olla sobis ka). Klassikaliseks hävitajaks teda igatahes nimetada ei saa. Teda püüti küll hävitajana Inglismaa kohal kasutada kuna tal oli suur lennukaugus kuid mitte just heade tulemustega. Mis teie arvate.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 05 Apr, 2005 16:14 
Eemal
Liige

Liitunud: 30 Mär, 2005 10:46
Postitusi: 296
Asukoht: Espoo, Soome
Tere!

Peale sõja alguse olid Me 110d Leningradi kandis kasutusel lähisluurelennukiks. Täpsemini Siverskajas baseeruv 4.(F)/33. Kuidagi irooniliselt see "F" on Fern ehk tähendab kaugluuret. Allikas:
http://www.ww2.dk/air/recon/aufklg33.html

Selle allika järgi 4./33 oleks kadunud Siverskajast augustis 1943a, aga oli seal kuni ajati ära venelaste poolt. Tõenaoliselt Rakverele, üksuse lendusid on paar tükki kirjas soome õhuseire dokumentides veel veebruaris 1944.


Raamatus "Focke-Wulf Fw 190 Aces of the Russian Front" on lühike lugu kuidas tõenäoliselt just selle üksuse Me 110 juhtis suurtükiväe tuld (vist Volhova jõe?) sildade peale. Selle raamatu kirjastu on Osprey ning autor John Weal. Samal kirjastul on ka kaks raamatud Me 110 ässadest. Vt.:
http://www.ospreypublishing.com/combo_l ... 36~ser=ACE


Saarte vallutamises sakslaste poolt 1941 osalesid Me 110d ka. Zerstöreridena. II/ZG 26 baseerus Pärnus ajavahemiku 12.9.41 - 1.10.41 Fl.Fü. Ostsee'le allutatuna (Staap ka? allikas: http://www.ww2.dk/air/zerstorer/zg26.htm )

Me 110 kasutati ning ka puksiirlennukidena Me 323dele. Nendest puksiirMe110dest üks ka kaotati Saaremaa kohal. On olemas ka fotoseeria ühest sellisest lennust Saaremaale (Luftwaffe Verband'i ajakiri). Endal kahjuks neid ajakirju ei ole.


Kari


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 05 Apr, 2005 16:20 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 30 Dets, 2004 13:19
Postitusi: 1982
Asukoht: Tallinn
Peaks hakkama propageerima mõistet "Lahingulennuk"(fighter), mis käiks nende agregaatide kohta, mida me seni tunneme hävitajatena ehk siis üheistmelised ja vaid kuulipildujatega lennukid. Selles valguses oleks 110 küll "hävitaja"(Zestörer, destroyer). Minu teada kasutati neid lendkindluste küttimiseks ja nad tegutsesid ühekohaliste hävitajate katte all, viimased peletasid siis mustange jt tüütuid putukaid minema.
kui B17-st arendati edasi B29, ei maganud ka sakslased: areenile ilmusid FwTA152, Bf110 edasiarendus oli 410.
Eesti keel on tõesti vaene selle sõna poolest, eriti ilmekalt tuleb meelde kunagine "StarWarsi" tõlge. Kuni fighterid möllasid, oli kõik okei, et hoiduge hävitajate eest jne, aga kui areenile ilmusid destroyerid, tõlgiti need... purustajateks!

_________________
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
Pilt


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 05 Apr, 2005 17:10 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 16 Dets, 2003 20:25
Postitusi: 926
Kui nüüd tähte närima hakata, siis ikka hävituslennukiks :wink: :twisted:
Hävitajaks on vahest nimetatud ühte laeva klassi, mille õige nimetus eesti keeles hoopis miiniristleja (inglise destroyer, saksa Zerstörer).

Kui aga asja sisu juurde minna, siis oli Bf 110 kahemootoriline hävituslennuk, nagu neid tol perioodil (vahetult enne suurt sõda ja ka selle ajal) mitmel pool ehitati ning konstrueeriti. Sest arvati, et on terve rida ülesandeid mida ainult sellised lennukid täita suudavad.

Üheks neist oli oma pommituslennukite koondiste saatmine. Kuna ühemootorilistel lennukeil tavaliselt oli tegevusraadius oluliselt väiksem. Analoogseid lennukeid ehitati ka teistes riikides.

Teiseks oli kasutamine hävitus-pommituslennukina. Kui loobuda suurest kütusevarust kaugele tagalasse lendamiseks, siis sai selle asemel pardale võtta mingi pommilasti.

Reaalne elu näitas aga üsna pea, et vastase ühemootorilised hävituslennukid olid enamasti kahemootorilistest saatehävituslennukeist kiiremad ning manööverdusvõimelisemad. Ja Bf 110 kandsid Inglismaa kohal päris suuri kaotusi. (Eraldi küsimus oleks muidugi see, et kui suuri kaotusi oleks kandnud pommituslennukid, kui saatehävituslennukeid üldse poleks olnud). Igatahes lõpetati nende kasutamine saatehävituslennukitena ära ning varsti läksid sakslased üldse üle ainult öistele pommirünnakutele.

Jäi siis see hävitus-pommituslennuki roll, kuid ka seal ei olnud Bf 110 eriti kõva tegija. Sest vähegi tugevama õhutõrje puhul ilmnes tema liig nõrk kaitse. Ja ilmselt oleks Bf 110 tootmine palju varem lõpetatud ning Idarindel oleks teda nähtud vaid oma karjääri lõpetamas, sest siinne nõrk õhutõrje võimaldas neid üsna vabalt hävitus-pommituslennukitena kasutada.

Ainult et siis läks juba sakslastel endil vaja öiseid hävituslennukeid inglise pommituslennukite püüdmiseks. Ning tolle aja radarid olid piisavalt suured, et neid suutsid kanda vaid 2-mootorilised hävituslennukid. Ning selles rollis Bf 110 oma karjääri lõpetaski, ainult et jälle mitte siin idas, vaid rohkem Läänerindel...

Nii et lennukil oli kolm rolli, milledest 2 puhtalt hävituslennukeile omased ning vaid üks seotud maal ning veepinnal asuvate sihtmärkide ründamisega. Kuidas ise sellist lennukit nimetaksid :wink:


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 05 Apr, 2005 22:36 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 30 Dets, 2004 13:19
Postitusi: 1982
Asukoht: Tallinn
Muidu olen ma tema kui lennuki (käsitsemise mugavuse koha pealt) vaid kiidusõnu lugenud. Samas 109-t on enamasti kirutud, rohelisemad piloodid käisid nendega lennuväljadel alatasa käkki.

_________________
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
Pilt


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 06 Apr, 2005 0:09 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 01 Jaan, 2005 21:06
Postitusi: 1814
Asukoht: Tallinn
Bf-110 oli tüüpiline kahemootoriline hävitaja või nagu eelkirjutajad juba jõudsid väljendada Zerstörer. Sellest tuleneb ka hävitajate üksuste nimi Zerstörergeschwader e. ZG. Eestis on tegutsenud ZG 26 üksused 1941. aastal ja aktiivselt osalenud ka Saaremaa hõivamisel. Masin oli hea manööverdusvõimega kuid mitte piisavalt hea kiirusega, mistõttu päevasteks õhulahinguteks mitte eriti sobilik ehkki kasutati laialdaselt sõja alguaastail. Seetõttu hakati neid kasutama rohkem öiste hävitajatena. Eestis olid öised BF-110d kasutusel 1944. a. NJG 100 ja NJG 200-s. Läänerindel tegutsesid liitlaste B-17 ja B-24 ning muud aparaadid suurtes kõrgustes, kus Bf-110 osutus väheefektiivseks, mistõttu neid hakati asendama Ju-88 C-6 aeroplaanidega, mis olid suurtel kõrgustel paremad. Aga oman Luftwaffe fotokuulipildujate lintidele jäädvustatust DVD-d, kus Bf-110 annab päevasel ajal kitli peale nii B-17 kui B-24-le. Nii, et hea tahtmise korral võis ka selle lennumasinaga hästi sõdida :wink:

_________________
Anton - horridoo!


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 6 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt