GNSS navigatsioon, GPS, GLONASS ja erinevad täppisrelvad

Kõik relvadest, nii Eestis kasutatavatest kui muidu...
Vasta
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 15550
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: GNSS navigatsioon, GPS, GLONASS ja erinevad täppisrelvad

Postitus Postitas Fucs »

Üks link Ukraina nägemusest välja arendada pärast ATO-t oma muuhulgas ka n.ö. "täppisrelvasüsteemid".
Silma jäi, et kasutatakse tuntud prof. firma Trimble kvaliteetseid tooteid (GNSS positsioneerimisseadmed ja väliarvutid).
Artikli sees on pildid koos tekstiga suht väikesed ja loetamatud. Natukene aitab, kui teha paremklikk pildil ja valida "vaata pilti" (show image). paraku ei ole ka siis kõik infograafika lehed loetavad :(

http://old.ua-today.com/modules/myartic ... 67788.html
http://contentconsulting.com.ua/ru/publ ... e-ato.html

*******************************************************************************
Hydrazine kirjutas:Kes jutus osaleb, peaks ka lähemal ajal vaatama huvi pärast seda uudisnupulinki, sest tõenäoliselt see varsti ei toimi enam.
"Our new GPS jammer model GJ6 was created to block all possible tracking systems and also all civil GPS systems including GPS L1, GPS L2, and GPS L5. To run the GPS jammer you simply turn on the switch at the top of the jammer."
L3 kanalit nagu pole ja GLONASS-ist kah juttu ei tehta 8)
Ei tea, kas nendel on võimekus jammida ka militaarkanalite sagedusi?
The Air Force -- tasked with deploying and maintaining GPS satellites -- acknowledges that GPS systems are vulnerable, since they are widely available for public use.
"An element of signal availability is jam resistance, and that has been a key focus in the development of the satellite constellation, the ground segment, and military user equipment.

"It is an important part of what we've done with our GPS constellation, and we continually work to improve jam-resistant capability. However, we cannot discuss technical elements of how we achieve this due to the sensitivity of revealing capabilities to any potential adversary."
Kodanik Kharkovoy tundub resideeruvat Ukrainas
http://www.blazelead.com/Jammer/
http://www.hiwtc.com/company/1669342/contact.htm


___________________________________________________________________________________________

Kaks linki venekeele valdajatele GLONASS teemal, mille vihjed ma sain rindelehe foorumi kasutajalt funker.

GLONASS süsteem antakse VF armeele väljatöötajate poolt täielikult üle kas 2015 lõpus või 2016 alguses.
http://lenta.ru/news/2015/08/25/glonass/

Brasiilia on välja ehitanud kaks GLONASS maapealset tugijaama ja kolmas valmib 2015 lõpuks.
VF GLONASS DGNSS paranditega varustamise võimekus liigub vaikselt USA suunal 8)
http://ria.ru/science/20150915/1253629881.html
В феврале 2013 года в Бразилии в Национальном университете города Бразилиа официально заработала первая в Западном полушарии станция дифференциальной коррекции и мониторинга (СДКМ) ГЛОНАСС. Эта станция — дополнение российской системы спутниковой навигации ГЛОНАСС, она позволяет получать метровую точность местоопределения; обсуждается расширение сети станций ГЛОНАСС в регионе.
Kasutaja avatar
Hydrazine
Liige
Postitusi: 1182
Liitunud: 17 Mär, 2008 11:12
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: GNSS navigatsioon, GPS, GLONASS ja erinevad täppisrelvad

Postitus Postitas Hydrazine »

No vot ei tea, ei oma sellist jämmerit. See tundub nagu mingi autovaraste seade olevat rohkem, meilgi oli ju vahepeal väga kõva propaganda Eestis, no mis oli selle firma nimi, kes paigaldas neid GPS'iga seotud alarme, et kui auto tuuri pandi, siis koordinaadid GPS'ilt läksid üle mobiilsidevõrgu sinna kuhu vaja ja saadi kätte. Mingi MobiKit vms oli selle nimi. Aga see reklaampropaganda oli üsna ammu, ja ma ei ole neist seadmetest enam midagi kuulnud. Eks vilunud pätid saavad ka sellisest süsteemist jagu. Korraks nägin netis ka mingit ma ei tea kuskohast pärit militaar GPS jämmerit. Mingi slaavi riigi päritolu, see oli ikka umbes tellise suurune kobakas ja märksa suurema antenniga, aga selle pildi ülespanija sai vist vitsa, sest pilt ja sait kadus väga ruttu netist.
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 15550
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: GNSS navigatsioon, GPS, GLONASS ja erinevad täppisrelvad

Postitus Postitas Fucs »

Võtame järgmise vidina.

Elektrooptilist maapinna jälgimist (телевизионная головка) ja võrdlemist kaardiga, inertsiaalnavigeerimissüsteemi ning GNSS positsioneerimist kasutav juhitav lennukipomm КАБ-500. Tootja VF ОАО "ГНПП "Регион".

Valmistatakse erinevaid modifikatsioone kaliibriga 250 - 1500kg
Võib juurde komplekteerida spetsmootori, et saavutada suuremat lennukaugust.
Maksimaalne lennukaugus 9-70km. Erimootoriga kaugemale.

КАБ-500Кр
Põhimudel ei kasuta GNSS positsioneerimist, vaid kasutab oma asukoha määramiseks ümbruse jälgimits ja võrdlemist etteantud mudelile (nt. kaardile).
Fugass "lõhkepea" on välja töötatud/mõeldud just betoonehitiste purustamiseks.
Mass - 520kg
Lahingmooduli mass - 380kg
Lõhkeaine - 100kg
Pikkus - 3,05m
Läbimõõt - 350mm
Stabilisaatorite suurus/läbimõõt stabikate juures - 0,75m
Sihtmärgi tabamise täpsus (tehniline võimekus/kõrvalekalle) - 4-7m

КАБ-500-ОД
Erineb põhimudelist selle poolest, et on termobaariline.
Mass - 370kg
Lahingmooduli mass - 250kg
Lõhkeaine - 140kg
Pikkus - 3,05m
Läbimõõt - 350mm
Stabilisaatorite suurus/läbimõõt stabikate juures - 0,75m
Sihtmärgi tabamise täpsus (tehniline võimekus/kõrvalekalle) - 4-7m

КАБ-500-Л
Poolaktiivse laserjuhtimisega. Sihtmärki peab laseriga kirbul hoidma kas lennukist, või maapeal tulejuhi poolt.
Mass - 534kg
Lahingmooduli mass - 400kg
Pikkus - 3,05m
Läbimõõt - 400mm
Stabilisaatorite suurus/läbimõõt stabikate juures - 0,75m
Sihtmärgi tabamise täpsus (tehniline võimekus/kõrvalekalle) - 7-10m

КАБ-500С
КАБ-500С-Э
GNSS satelliitnavigeeritav ja inertsiaalnavigeerimissüsteemi kasutav.
Mass - 560kg sellest
Lahingmooduli mass - 380kg
Lõhkeaine - 195kg
Pikkus - 3,0m
Läbimõõt - 0,4m
Stabilisaatorite suurus/läbimõõt stabikate juures - 0,75m
Kasutuskõrgus - 500 kuni 5000m
lennukikiirus tulistamisel - 550 - 1100 km/h
Lennukaugus kuni 8km
Sihtmärgi tabamise täpsus (tehniline võimekus) - erinevatel andmetel kas 2-5m (uuemad) või 7-12m (vanemad)

Pilt

Viimane satelliitnavi kasutav pomm КАБ-500С on siis varustatud kompleksse inertsiaal-satelliitnavigatsiooni süsteemiga (Комплексная инерциально-спутниковая навигационная система), kuhu kuuluvad güroskoop, akseleromeeter, GNSS vastuvõtja ja autonoomne arvutuskekus. Inertsiaalnavigeerimissüsteemi (güroskoop, akseleromeeter jms) puuduseks on navigeerimise ja asukohamääramise ebatäpsuse tõus ajas (mida kaugemale ja kauem seadeldis liigub, seda ebatäpsemaks muutub tema enda poolt teostatav asukohamäärang) ja КАБ-500С pommis on selle vea parandamiseks juurde aretatud satelliitnavisüsteem. Sellest võib aru saada ka nii, et põhiliseks navivahendiks on endiselt inertsiaalnavigeerimissüsteem ja GNSS on pigem seda toetav, mitte vastupidi.

Satelliitnavigeerimine.
GNSS navigeerimise osa töötab nii GLONASS kui NAVISTAR (GPS) satelliitidega ja on varustatud 24 kanaliga (s.t. et suudab töötada korraga kuni 24 satelliidiga). Väidetavalt suudab automaatselt ümberlülituda ühelt süsteemilt teisele ja kasutada mõlema süsteemi satelliite üheaegselt. DGNSS parandite kasutamise võimekus. Kaks teineteisest sõltumatut GNSS vastuvõtuantenni (et saaks signaalid kätte igas asendis nii kosmosest kui maalt (tugijaamad)). Nagu mina aru saan, siis on võimeline (või siis tulevikus võimeline) kasutama VF militaarsatelliitide "Компас" võrku.

Probleemid.
Süsteem kasutab inertsiaalnavigeerimissüsteemi andmete edastuseks kiirtsüklis 200…1600 Hz ja aeglases tsüklis 50…200 Hz sagedusi. Samal ajal toimub satelliitidega suhtlus teistel kõrgematel sagedustel ja nende sageduste erinevus, ning andmetetöötlusele kuluva aja erinevus mõjutab üldist andmetöötluse kiirust, ning võib tekitada lõppkokkuvõttes probleeme arvutuskeskuse töös õige asukoha määramisel. Seega on sellisel hübriidsüsteemil oma teatud puudused (ei suudeta kahte süsteemi üheaegselt koos korralikult tööle panna).
Таким образом, основной недостаток известных инерциально-спутниковых навигационных систем заключается в недостаточно точной временной синхронизации выходных навигационных данных БИНС и спутниковой навигационной информации при формировании невязок координат и вектора скорости. Это приводит к динамическим погрешностям невязок и, вследствие этого, к проблемам при комплексной обработке информации. В конечном счете - к ограничению точности комплексной навигационной системы. Эти ограничения становятся наиболее заметными при маневрировании объекта.
Ülal juba teksti alla peidetud lingilt saab vene keele oskaja lugeda pikka ja põhjalikku kirjutist sellel teemal.
Link siis veel korra ka
http://www.findpatent.ru/patent/243/2439498.html

http://www.airwar.ru/weapon/ab/kab500s.html

Inertsiaalsest navigeerimisest ja telemeetriasüsteemist taktikalisele mehitamata õhusõidukile eesti keeles
https://www.ttu.ee/public/i/infotehnolo ... tritoo.pdf
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 15550
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: GNSS navigatsioon, GPS, GLONASS ja erinevad täppisrelvad

Postitus Postitas Fucs »

VF GNSS tugijaamadest, baasjaamadest ja radarijaamadest.

VF ehitab ja seab usinasti üles armee kasutusse mõeldud DGNSS tugijaamu. Kuna sellised militaarotstarbega jaamad on tavaliselt multifunktsionaalsed, siis vist ei saa neid otseselt DGNSS jaamadeks nimetada. DGNSS parandite (ja seega ka täppismoona juhtimise võimekuse) funktsioon on lihtsalt üks mitmest jaama funktsioonist. Ise nimetavad nad neid jaamu peamiselt "radarijaamadeks", mis on ka korrektne nimetus. Sellised jaamad 77Я6 «Воронеж», mis töötavad meeter ja detsimeeter lainealal, on üles seatud Armaviris, Kaliningradis, Moskvas, Samaras, Leningradi oblastis Ле́хтуси (Lehtusi, Lehtoinkylä) külas jpt kohtades.

Jaam komplekteeritakse elektroonika poole pealt moodulpõhimõttel ja on varustatud АФАР tüüpi aktiivradarisüsteemiga (Активная фазированная антенная решётка), ning koosneb raadioreleejaamadest «Днепр» ning «Дарьял», mis töötavad võimsusel 0,7MW - 50MW. Ühe jaama teenindava isikkooseisu suurus on ca 15 inimest. Jaam võimaldab lisaks täppisrelvade juhtimisele/DGNSS parandite edastamisele teostada ka raketikaitset / eelhoiatust (nn "raketikilbi" ühe lüli funktsioon).

Pilt

Pilt

Sellised teadaolevad jaamad asuvad:

Лехтуси, Ленинградская область
(объект 4524, в/ч 73845)
https://maps.google.com/maps?ll=60.2754 ... &t=h&hl=ru
Jaama tüüp Воронеж-М (moderniseeritakse tasemeni Воронеж-ВП)
Töökaugus 100—4200km; töökõrgus 150—4000km

Пионерский, аэродром «Дунаевка», Калининградская область
(объект 2461, в/ч 42988)
https://maps.google.com/maps?ll=54.8572 ... &t=h&hl=ru
Jaama tüüp Воронеж-ДМ
Töökaugus 6000km; töökõrgus 150—4000km

Орск, Оренбургская область
(объект 7357)
https://maps.google.com/maps?ll=51.2741 ... &t=h&hl=ru
Jaama tüüp Воронеж-М
Töökaugus 4500-6000km; töökõrgus 150—4000km

Армавир, Краснодарский край
(объект 1653, в/ч 41003)
https://maps.google.com/maps?ll=44.9253 ... &t=h&hl=ru
Jaama tüüp Воронеж-ДМ
Töökaugus 6000km; töökõrgus 150—4000km

Енисейск, пос. Усть-Кемь, Красноярский край
(объект 7345, в/ч 84685)
https://maps.google.com/maps?ll=58.5061 ... &t=h&hl=ru
Jaama tüüp Воронеж-ДМ
Töökaugus 6000km; töökõrgus 150—4000km

Усолье-Сибирское, пос. Мишелёвка, Иркутская область
(объект 1944, в/ч 03908)
https://maps.google.com/maps?ll=52.8552 ... &t=h&hl=ru
Jaama tüüp Воронеж-ВП
Töökaugus 6000km; töökõrgus ?km

Барнаул, пос. Конюхи, Алтайский край
(объект 4550, в/ч 84686)
https://maps.google.com/maps?ll=53.1400 ... &t=h&hl=ru
Jaama tüüp Воронеж-ДМ
Töökaugus 4500km; töökõrgus 150—4000km

Воркута, пос. Воргашор, Республика Коми
Jaama tüüp Воронеж-М
Ehitust alustati septembris 2015

Зея, Амурская область
Jaama tüüp Воронеж-ДМ
Projekteerimisjärgus, plaanitav valmimine 2016a

Оленегорск, Мурманская область
Jaama tüüp Воронеж-ВП
Vahetab 2017a välja kompleksid «Днепр»/«Даугава»

Meile kõige lähemal asuvad Lehtusi, ning Pionerski jaamad ja nendega opereeritakse meie alal.

http://militaryrussia.ru/blog/topic-610.html
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 15550
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: GNSS navigatsioon, GPS, GLONASS ja erinevad täppisrelvad

Postitus Postitas Fucs »

VF liikuv digitaaltopograafia/geodeesiajaam ПЦТС «Волынец»
volynets.jpg
volynets.jpg (56.71 KiB) Vaadatud 8759 korda
Pilt

Süsteem/kompleks on paigutatud veokite Урал furgooni ja võimaldab välitingimustes luua digikaarte, 3D kaarte, ruumimudeleid, teostada suureformaadilisi kaardiväljatrükke plotteril. Jaama ülespaneku aeg ca 10 minutit. Kasutab GNSS positsioneerimisvahendeid. Võimaldab kahepoolset satelliitsidet (vastuvõttu ja edastust). Aretama hakati vist juba 2004. Armee kasutusse jõudis töötav kompleks 2014 ja suurem väljaõppe isikkooseisule algas sellel aastal.

Põhimõtteliselt siis saab kompleks naviinfo, koordinaadid ja aerofotod satelliitidelt, mille baasil valmistatakse välitingimustes digikaardid erinevaks otstarbeks, s.h. tulejuhtidele ja armee individuaalsetele GNSS positsioneerimisseadmetele nagu Грот-М ja Стрелец. Sellised kompleksid on üheks oluliseks osaks (teatud tingimustes ka eelduseks) täppisrelvade kasutamisel.

Kompleksiga saab liita süteemid:
GIS modeleerimist võimaldavad jaamad «Виолит-М» ; «АРМ-ЭК»
Liikuva geodeetilise navigatsioonijaama «Томпак»
Dessanvägede mobiilse kommutaatorjaama «Андромеда»

USA-l selles vallas kasutusel DTSS (Digital Topographic Support System) ja UK-l TACISYS

https://www.youtube.com/watch?v=_g1avYo7WWA

http://vpk.name/library/f/volinec.html
http://topwar.ru/68527-den-voennogo-topografa.html
http://zonatex.ru/blog/RA/616.html#cut
Viimati muutis Fucs, 19 Okt, 2015 12:45, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Hydrazine
Liige
Postitusi: 1182
Liitunud: 17 Mär, 2008 11:12
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: GNSS navigatsioon, GPS, GLONASS ja erinevad täppisrelvad

Postitus Postitas Hydrazine »

Venelastel olid ju ka mingid hiiglaslikud kuubikumoodi radarijaamad, 4 külje peal veidi kaldus seintel olid hiiglaslikud antennipaneelid, üks nendest oli ka kusagil Leningradi oblastis, selle põhifunktsiooni on raske teada saada, aga ta oli nii OTH EW rollis kui ka mingi kosmoseside jms aparaatide juhtimise rollis. Taolisi jaamu oli ka mitu tükki üle NSVL'i. Aga isegi sinna lähedusse minemine oli nagu karistuse küsima minemine, endal selline kogemus puudub aga kunagi ammu-ammu oli üks veidikene tuttav, kes teenis seal nö perimeetri valvurina. Ta on vist surnud nüüd juba, et küsida ka ei saa.
Kasutaja avatar
Hydrazine
Liige
Postitusi: 1182
Liitunud: 17 Mär, 2008 11:12
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: GNSS navigatsioon, GPS, GLONASS ja erinevad täppisrelvad

Postitus Postitas Hydrazine »

Fucs kirjutas:VF liikuv digitaaltopograafia/geodeesiajaam ПЦТС «Волынец»
Kas ainult mulle tundub, et see geodeesia jaam nö, et see taustapilt, mida ma näen ekraanil seal, et see on tõenäoliselt Windows? :)
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 15550
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: GNSS navigatsioon, GPS, GLONASS ja erinevad täppisrelvad

Postitus Postitas Fucs »

Hydrazine kirjutas:
Fucs kirjutas:VF liikuv digitaaltopograafia/geodeesiajaam ПЦТС «Волынец»
Kas ainult mulle tundub, et see geodeesia jaam nö, et see taustapilt, mida ma näen ekraanil seal, et see on tõenäoliselt Windows? :)
Muig jah :D

Venelased on oma käe järgi ära nudinud nii Linuxi, kui Winni ja andnud neile igasuguseid imetabaseid nimetusi.
Viimati meenub kohe mingi WIN XP baasil venelaste aretus, mida nad väitsid enda aretatud opsysteemi olevat :mrgreen:
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 15550
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: GNSS navigatsioon, GPS, GLONASS ja erinevad täppisrelvad

Postitus Postitas Fucs »

GNSS navigeerimis- ja tulejuhtimissüsteem Стрелец

Pilt

2014a lõpus jõudis VF armee kasutusse uus satelliitnavi ja satelliitsidet võimaldav süsteem/kompleks Стрелец.
Komplekti kuulub väliarvuti (tahvel), satelliitside raadiojaam, ULL raadiojaam, kaugus- ja nurgamõõteinstrument, raadioreleejaam «Фара-ВР», unifitseeritud andmeedastusaparatuur (midaiganes see siis ei tähenda), GNSS positsioneerimissedmed mis töötavad nii GLONASS kui GPS NAVSTAR satelliitidega ja tuvastamissüsteem "oma/võõras". Võimaldab sidet kõikide Vf armees kasutuses olevate raadioreleejaamade, tulejuhtimisseadmete ja droonidega. Mõeldud kasutamiseks roodu, rühma ja jao(juhtimise)tasemel.
strelets.jpg
strelets.jpg (74.81 KiB) Vaadatud 8738 korda
Naviseadme ja väliarvutiga üksikvõitleja saab teistega või baasiga sidet pidada kuni 1,5km kauguselt.
Naviseade võimaldab positsioneerimist ja koordinaatide saamist ka ilma satelliitideta või sattide jammimise korral (ilmselt siis kasutab nii inertsiaalset navigeerimist kui maapealsete baasjaamade infot). Saab kasutada ka retranslaatorina. Võimaldab edastada pilti ja videot.

Kompleksi personaalne väliarvuti/naviseade hakkab kuuluma VF armee iga jao, rühma ja rooduülema varustusse.

Venelased ise räägivad, et selle süsteemi juurutamisega jõutakse samale tasemele, kui sakslaste GLADIUS süsteem. 8)

http://army-news.ru/2014/12/soldatu-nav ... -planshet/
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 15550
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: GNSS navigatsioon, GPS, GLONASS ja erinevad täppisrelvad

Postitus Postitas Fucs »

Venelasi korraks vahepeal kõrvale jättes Inside GNSS vahendusel....

U.S. Army Adopts PreTalen PANACEA for GPS Receiver Testing
http://www.insidegnss.com/node/4622

Assured PNT: Army Links Smart Phones and GPS Devices
Development effort sees to replace multiple GPS receivers with a common interface device.
http://www.insidegnss.com/node/3761

Canadian Army to Test NovAtel’s GAJT-AE GPS Anti-Jam Antenna Electronics
http://www.insidegnss.com/node/4560

Army Funds GPS M-Code Upgrades as NATO Tackles Interoperability Problems
http://www.insidegnss.com/node/4248

***********************************************************************************
The Global Military GPS/GNSS Market 2013-2023
http://www.prnewswire.com/news-releases ... 76031.html


...ja siis jälle venelaste juurde tagai tulles....

Venelased räägivad, et on plaanis GLONASS ja BEIDOU sateliitnavi süsteemi maapealsed jaamad fiiberoptilise kaabliga ühte võrku ühendada.
http://vestnik-glonass.ru/news/tech/glo ... kovolokno/
Kasutaja avatar
Hydrazine
Liige
Postitusi: 1182
Liitunud: 17 Mär, 2008 11:12
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: GNSS navigatsioon, GPS, GLONASS ja erinevad täppisrelvad

Postitus Postitas Hydrazine »

Vot selliseid jaamasid mõtlesin nende kuubikute all ennist:

http://russiamil.files.wordpress.com/20 ... g_0829.jpg
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 15550
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: GNSS navigatsioon, GPS, GLONASS ja erinevad täppisrelvad

Postitus Postitas Fucs »

Hydrazine kirjutas:Vot selliseid jaamasid mõtlesin nende kuubikute all ennist:

http://russiamil.files.wordpress.com/20 ... g_0829.jpg
:shock:
:dont_know:

Mingid strateegilise raketiväe radarijaamad?
Kasutaja avatar
Hydrazine
Liige
Postitusi: 1182
Liitunud: 17 Mär, 2008 11:12
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: GNSS navigatsioon, GPS, GLONASS ja erinevad täppisrelvad

Postitus Postitas Hydrazine »

Pildil olev ohvitser näeb sellises poosis küll nagu tõeline "tolbajoob" välja :) Aga ma pean tunnistama, et ma ei saa päris täpselt ikkagi vormi järgi auastmest aru ja õlakuid ei näe ikkagi piisavalt, et mis täpne väeliik ja auaste see olla võiks.
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 15550
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: GNSS navigatsioon, GPS, GLONASS ja erinevad täppisrelvad

Postitus Postitas Fucs »

VF armee digitaalside juhtimiskompleksid ПТК (программно-технический комплекс), ning GNSS ja kosmoseside integreerituna maapealsesse juhtimisse.

Automaatjuhtimissüsteem АСУВ (автоматизированная система управления войсками) uus ЕСУ ТЗ (единая система управления тактического звена) - taktikalise lüli ühtne juhtimissüsteem ühendab enda alla ideaalis üksikvõitlejad, lahingumasinad, relvastuse, luurevahendid jms. , peaks suhtlema teoorias ühtviisi vabalt nii radarijaamade, droonide, lennukite, laevade kui satelliitidega, ning võimaldama juhtida ka nt. raketikomplekse ЗРК С-500 ja РТ-2ПМ2. 2010a alustati sellise süsteemi katsetamist Tamani diviisis.

Paar ilusat infograafikat ka siis:

Pilt

Pilt

Sidesüsteemidest on seal esindatud «Акведук» mis edastab digiformaadis andmeid väidetavalt 1,2 - 1,6 kbit/sek kasutades selleks kõrgsagedusega raadiojaamu СВЧ (радиостанций сверхвысокочастотного диапазона). Samas on selliste seadmete võime töötada suuremate vahemaade taha ülimalt tagasihoidlikud ja tahavad saada otsenähtavust.

ЕСУ ТЗ mõningased seadmed:
Pilt

Üksikvõitleja digitaalside- ja navigeerimisvahend:
Pilt

Süsteemi üheks osaks on ka taktikalise lüli automatiseeritud juhtimiskompleks «Андромеда», mida ka juba ülal korra sai mainitud.
«Андромеда» – комплекс средств автоматизации для оснащения стационарных и мобильных пунктов управления. В зависимости от задач эта мобильно-стационарная автоматизированная система управления монтируется на шасси десантируемых автомобилей, десантных бронетранспортёров БТР-Д и боевых машин десанта БМД-2, БМД-4. Комплекс разрабатывался с учётом особенностей ВДВ как высокомобильного рода войск, то есть «Андромеда» адаптирована для погрузки, перелёта и десантирования, а также использования в условиях современного боя. Комплекс обеспечивает применение широкого спектра средств связи, которые могут дублировать друг друга в случае выхода из строя. Компоненты системы способны передавать информацию как по традиционным УКВ- и КВ-радиоканалам, так и с помощью новейших высокоскоростных средств связи. Кроме того, «Андромеда» имеет современную навигационную дублированную систему позиционирования. Опытные образцы системы представлены командно-штабными машинами и комплексными аппаратными, способными решать задачи управления на поле боя на всех уровнях – от солдата до генерала.
Вообщем потихоньку делают, но медленно. С-400 очень мало полков, пока, по России. А С-500(ЗРК способный сбивать спутники) только 2 экземпляра тестовых на полигонах тестируют. Я уж молчу, что заводы по производству С-500 строятся с опозданием. Два завода, которые начали строиться в Кирове и Нижнем Новгороде, будут выпускать новейшие зенитные ракетные системы (ЗРС), в том числе проектируемых ЗРС С-500 — основу воздушно-космической обороны (ВКО) России, сообщил заместитель генерального директора ОАО «Концерн ПВО „Алмаз-Антей“ по производственно-технологической политике Сергей Остапенко, сообщается на сайте ОАО „Концерн ПВО “Алмаз-Антей».
Pilt

Pilt


http://army-news.ru/2010/11/kompleks-esu-tz/
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%95%D0 ... 0%A2%D0%97
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 15550
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: GNSS navigatsioon, GPS, GLONASS ja erinevad täppisrelvad

Postitus Postitas Fucs »

Nii.

Nüüd sai mul aeg otsa. 8)
Kui jälle aega tuleb ja keegi sellest jamast, mida ma siia nagu mingi hull grafomaan süüdimatult trükin, ka edaspidi huvitatud on, siis ma üritan millalgi jätkata. :D
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 9 külalist