TUVASTADA elektroonika

Kõik mis puutub ülejäänud militaarvarustusse...
Vasta
Kasutaja avatar
isakene
Liige
Postitusi: 1068
Liitunud: 29 Jaan, 2009 1:04
Kontakt:

Postitus Postitas isakene »

Esita oma küsimus sinna: http://www.elfafoorum.ee/forums/8-Elektroonikafoorum

Arvan, et kui kusagilt üldse vastuse saab, et millega tegu ja mis temaga peale hakata, siis kindlasti sealt.
Kurjam
Liige
Postitusi: 1565
Liitunud: 10 Dets, 2007 22:35
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Kurjam »

Kui siin keegi ei taha ja asi jalus on siis võin sellele pretendeerida.
detective
Uudistaja
Postitusi: 9
Liitunud: 24 Mär, 2011 17:24
Kontakt:

Postitus Postitas detective »

aitäh valgustajatele :) ! Vaatan mis elfast vastukaja tekib :)
Bokser
Liige
Postitusi: 130
Liitunud: 26 Mär, 2011 19:53
Kontakt:

Postitus Postitas Bokser »

Lemet kirjutas:Kas see ostsillograaf ikka siiski vaid mitte mingi mõõteriista detail pole. Ehk siis samamoodi võiks kirjutada, et "seiereid peaks paljudes kohtades veel alles olema". Samas võib seierite ülesanne olla nii aja, kiiruse, hõrenduse vms. mõõtmine.
Pole ta mingi detail, täiesti iseseisev aparaat, mida kasutati elektrivõngete mõõtmisel. Kunagi Tõraveres seisis neid terve virn, ise nägin. Praegu muidugi ei tea, kes ja kus seda kasutada võiks. Sihuke tore elektriinseneri töövahend.
Lemet
Liige
Postitusi: 19939
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Postitus Postitas Lemet »

Detail on vast tõesti veidi valesti sõnastatud, ostsillograafi abil võib jälgida mingit protsessi iseloomustavate kõverate (s.t. protsessis muutuvate füüsikaliste suuruste vaheliste sõltuvuste graafikute) kuju, mõõta protsessi või selle osade kestust, protsessi sagedust. Aga "mingid protsessid" on vääääga laialdane mõiste... :wink: Nii et tegu on seadmega, mis kasutab mõõtmiseks otsillograafi, mitte ei ole ise otsillograaf. :roll:
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
ennww
Liige
Postitusi: 308
Liitunud: 11 Mai, 2006 9:12
Asukoht: Hiiumaa
Kontakt:

Postitus Postitas ennww »

See riist ei ole ostsilloskoop. R5-1A on n-ö "kaabliradar". Sidemehed, ja võib-olla ka elektrimehed kasutasid/kasutavad analoogilisi riistu kaablikatkestuste või ka lühista avastamiseks. Otsast lastakse impulss sisse ja vea kohal tekib peegeldus. Ekraan näitab siis peegeldusimpulssi, mille abil, arvestades impulsi liikumise kiirust kaablis, arvutatakse välja veakoha kaugus.

Väga vajalik, kui ei taheta kilomeetreid kaablit üles kaevata. Analoogilised riistad on olemas ka nt. optilisele kaablitele.

Kuhu pakkuda? Äkki Haapsalu sidemuuseum on huvitatud??
Lemet
Liige
Postitusi: 19939
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Postitus Postitas Lemet »

Et siis ongi selle R5-10 vanaisa?
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
ennww
Liige
Postitusi: 308
Liitunud: 11 Mai, 2006 9:12
Asukoht: Hiiumaa
Kontakt:

Postitus Postitas ennww »

Vene saitide info põhjal peaks olema jah. Ka nimetus viitab sellele. Nuppude tähistuse põhjal peaks sobima küll :)
ants431
Liige
Postitusi: 729
Liitunud: 30 Jaan, 2007 21:54
Kontakt:

Postitus Postitas ants431 »

ennww kirjutas:See riist ei ole ostsilloskoop. R5-1A on n-ö "kaabliradar". Sidemehed, ja võib-olla ka elektrimehed kasutasid/kasutavad analoogilisi riistu kaablikatkestuste või ka lühista avastamiseks. Otsast lastakse impulss sisse ja vea kohal tekib peegeldus. Ekraan näitab siis peegeldusimpulssi, mille abil, arvestades impulsi liikumise kiirust kaablis, arvutatakse välja veakoha kaugus.

Väga vajalik, kui ei taheta kilomeetreid kaablit üles kaevata. Analoogilised riistad on olemas ka nt. optilisele kaablitele.

Kuhu pakkuda? Äkki Haapsalu sidemuuseum on huvitatud??
Täpsustan pisut. Kaablid läksid harvem rikki, Rohkem kasutati ikka õhuliinide rikete koha määramiseks. Valvetehniku ülesanne oli pärast rikke signaali saamist vähemalt paari minutiga rikke kaugus kindlaks määrata ja neile liinimeestele helistada kelle piirkonda rike jäi.
Vaskliinil sai rikke isegi paarisaja meetri täpsusega välja ajada ja kaugus 100 km polnud ilmselt piir. Raudliini puhul muutus peegelduv impuls lamedaks ja kauguse täpsus kahanes tunduvalt.
Kasutaja avatar
Soobel
Liige
Postitusi: 2196
Liitunud: 30 Dets, 2004 12:19
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Soobel »

Ei hakka uut teemat tegema. Olgu siis üldine identifitseerimisteema.

Pilt

Ehk et misasi see on?

Esimese matsuga vaatasin, et vanaaegse auto põhi ilma salongi ja mootorita. Foltolt ka paistab, et tagumine sild on ilma diffrita - ei ole mingisugune autoraam, järelkäru siiski. Tavalised veoka rattad all? Esirattad keeravad käändtelgedest, mitte ei keera kogu esisild koos tiisliga, nagu tavaliselt järelkärudel (tiisel oli ühest pulgast, mitte A-kujuline, fotol jääb käula enese varju). Taga on veel veokonks järgmise käru ühendamiseks. Roheline värv vihjaks nagu nõukogude sõjaväele, laialdased porilauad ütlevad, et peale on käinud mingi asi, mis kardab pori?
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas EOD »

Porilaudade kuju järgi mingi püti käru.
Olen seda tüüpi sillaga haagist vedanud. Igavene õnnetus, kiirusel üle 60-70 km/t hakkab taga koledal kombel vänderdama.
_dumbuser_
Liige
Postitusi: 2074
Liitunud: 14 Jaan, 2011 0:37
Asukoht: Viimsi
Kontakt:

Postitus Postitas _dumbuser_ »

Lemet kirjutas:
Bokser kirjutas:Ei tea, kas kadagi ikka selline asi huvitab. Neid ostsillograafe peaks paljudes kohtades veel alles olema.
Kas see ostsillograaf ikka siiski vaid mitte mingi mõõteriista detail pole. Ehk siis samamoodi võiks kirjutada, et "seiereid peaks paljudes kohtades veel alles olema". Samas võib seierite ülesanne olla nii aja, kiiruse, hõrenduse vms. mõõtmine.
Veidi hilja aga ostsillograaf on seade signaali visuaalseks jälgimiseks. Ehk siis täiesti iseseisev aparaat. Tähistuse algus C-1 oli vene ajal nende aparaatide nimetuse ametlik osa. Järgmine number oli mudelinumber. Antud isendiga pole ma lähemalt kokku puutunud.
Aspelund
Liige
Postitusi: 1142
Liitunud: 04 Mai, 2005 10:45
Kontakt:

Postitus Postitas Aspelund »

See oli universaalne vanker, kandis vist kõike alates generaatorist helgiheitjani. Rattad peaksid olema Gaz-51.

Sarnaseid raame vedeles omal ajal Pakril.

A.
gruppen
Liige
Postitusi: 388
Liitunud: 01 Dets, 2005 3:49
Asukoht: Eesti
Kontakt:

Mingisugune sidevahend NSVL-ist

Postitus Postitas gruppen »

See on aga kus seda täpsemalt kasutati? Lennunduses? Seal üleval :scratch: või maa peal?
Pilt
Pilt
Aspelund
Liige
Postitusi: 1142
Liitunud: 04 Mai, 2005 10:45
Kontakt:

Postitus Postitas Aspelund »

Alusta sellest siin:

http://www.greenradio.de/e_r855u.htm

Lihtsamalt öeldes SAR.

A.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 9 külalist