www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 20 Apr, 2021 19:03

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 50 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: KV seeria tankid
PostitusPostitatud: 28 Mär, 2021 22:28 
Eemal
Liige

Liitunud: 18 Aug, 2005 12:18
Postitusi: 3355
Asukoht: Tallinn
Eelmine nädal möödus suuremalt jaolt käiguosa elemente puhastades. Tundusid teised muidu täiesti tavalised, aga kuna ma seekord ei kavatsenud rattaid pinki panna ja sellega protsessi mehhaniseerida, siis võttis kõikide nende konnektorite lõikamine ja silumine ikka üksjagu aega. Aga tehtud see sai ja hetkel on pilt enam-vähem selline:

Pilt

Nagu näha on veo- ja pingutusrattad ning tugirullikud juba kuivalt külge pandud, isegi porilaudu olen passitanud ent nendega tuleb veidi mõelda. Aga kõigepealt tugirataste küsimus - SMK-l oli neid kolme tüüpi, mõlemal pool esimesed ilma aukudeta ja ülejäänud suht läbisegi väikeste ja suurte aukudega. Aga et jutt tühi ei tunduks, siis pildid kah:

Pilt

Siin on siis masina parempoolse külje rattad, esimene ilma aukudeta, järgmised viis suurte aukudega, kuues väikeste aukudega ja viimasest ei saa aru - nagu oleks poolest saadik suured ja poolest saadik väikesed augud. Aga eks pakkuge - kellele kuidas tundub?

Pilt

Ja siin vasak pool - esimene jälle ilma aukudeta, teine väikestega, kolmas suurtega, neljas väikestega, viies suurtega, kuues väikestega, seitsmes suurtega ja viimane jälle väikestega. Ehk siis üle ühe. Tundub et selle masina ehitamine käis küll nii, et üks rattavalmistaja ei teadnud, mida teised teevad ja nii edasi.
Kuna mudelil on kõik rattad ühesugused, ehk siis väikeste aukudega, siis suuremate saamiseks tuleb lihtsalt osa rattaid üle puurida, millega kavatsengi lähiajal tegelema hakata. Esimese kahe osas sügasin kukalt - no ei viitsinud hakata uut siledat ketast sinna treima hakata, üritasin kuidagi "väiksema verega" hakkama saada. Võtsin abiks vanast põletusaparaadist valmistatud improviseeritud vahanoa ja täitsin ühe rattapaari avad modelleerimisvahaga ära. Sellised siis jäid:

Pilt

Nüüd, kus ma neid ridu kirjutan, on ühe rattapoole vorm valmis ja teise oma lõppfaasis tardumisel. Nii et homme õhtul teen ilmselt esimese valu ära.
Aga et hulk kallist aega niisama raisku ei läheks, võtsin vahepeal ka suurema torni käsile. Siin on tähtis, et ees ja taga paiknevad liitekohad oleksid täiesti ühtlased, nii et sain ka veidi pahteldada ja siluda. Aga nii see jäi:

Pilt

Torniga ei saanud hetkel kaugemale minna, sest kui vaadata kahuri maski, siis eestvaates tunduvad kinnituspoldid päris kobedad, ent küljelt .. no ikka paras porr. Ma saan aru küll, et plastivalu tehnoloogia ei võimalda, aga ehk oleks võinud siis need paar poldipead eraldi detailidena anda. Tegelikult on äärmiste poldipeade pesad samuti ovaaliks venitatud, nii et seal tuleb üksjagu korrigeerimist ette võtta. Selline see hetkeseis siis on:

Pilt

Järgmise korrani.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: KV seeria tankid
PostitusPostitatud: 28 Mär, 2021 23:41 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 21 Nov, 2009 11:43
Postitusi: 148
Asukoht: Pärnumaa
Mina pakuksin, et viimase ratta augud on suured. Tundub, et see mis läbi aukude paistab tekitab mulje väikestest aukudest. Olen ka mõelnud SMK soetamisele, aga teades siinse teema põhjalikkust siis pean veel veidi ootama, et saaksin siit malli võtta. Igatahes väga äge masin.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: KV seeria tankid
PostitusPostitatud: 03 Apr, 2021 20:33 
Eemal
Liige

Liitunud: 18 Aug, 2005 12:18
Postitusi: 3355
Asukoht: Tallinn
Tänud pakkumast, eks ma siis üritan need kõik suureks puurida. Tegelikult on puurimine paras jama - teoorias jah, et lase ainult üle ja voila! Algselt on augu läbimõõt 1,3 mm. Proovisin siis järjest 1,5 mm ja siis 1,6 mm puuriga - õnneks jäävad mõned rattad üle, nii et oli, mille peal katsetada. Selle mudeli plastik ei ole just kõige parema töödeldavusega: kipub lõigates kihiliseks kooruma. Pidin puuri negatiivse nurga alla teritama, muidu vedas liiga kiiresti materjalile sisse ja tulemus oli porr. Lisaks on äärikute vahel ruumi suht napilt, kipub ikka sisemisele äärikule sälke tegema, kuigi hoian vastu, nii et näpud tuimad.
Alguses mõtlesin et lasen pingis üle, aga see ei olnud hea mõte ja nii tuli kõigi 216 auguga niisama näpu vahel tuttavaks saada. Ei olnud just lõbus ajaviide. Aga tegin ära ja liimisin rattad kokku, hetkeseis:

Pilt

Seejärel tekkis huvi võrrelda KV-ga, et palju siis vahet on? Kuna mul on too esimene, 1939 aasta kirjaga KV-1 juba ammu ootel, siis ladusin mõned jupid kiirelt kokku ja pilti tegema. Mingi aimduse ikka saab, vähemalt mahtudest:

Pilt

Siin on näha pikkuse erinevus, mõlema mudeli tagaosa on ühel joonel:

Pilt

Ja siin saab võrrelda kere laiuse erinevust, mõõtes tuli SMK kere 4 mm laiem.

Pilt

Aga augud ratastes tunduvad ikka veel väikesevõitu, üritan need nüüd 1,7 mm peale ajada, nii et järgmise korrani.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: KV seeria tankid
PostitusPostitatud: 04 Apr, 2021 21:02 
Eemal
Liige

Liitunud: 18 Aug, 2005 12:18
Postitusi: 3355
Asukoht: Tallinn
Puhh, lõpuks said kõik tehtud, rohkem ma neid auke näha ei taha, kuigi tegelikult võiksid need veel tibake suuremad olla. Aga aitab, jääb nii. Sellised siis jäid teistega võrreldes:

Pilt


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: KV seeria tankid
PostitusPostitatud: 18 Apr, 2021 20:53 
Eemal
Liige

Liitunud: 18 Aug, 2005 12:18
Postitusi: 3355
Asukoht: Tallinn
Paar nädalat läinud nagu niuhti ja minu teemas ainult kangelaslik vaikus...
Aga nii hull see asi ka nüüd ei ole, enamus ajast on kulunud tüütute pisiasjade kallal nokkimisele. Nagu näiteks turell – keerasin sinna paar vedru, originaal meenutas rohkem nagu liblika tõuku, paigaldasin perimeetrile mõned poldipead ja edasi hakkasin nokkima seda osa, kuhu juba kuuliprits külge käib. Mõistlik oleks vist olnud kohe ets tellida, aga kui olen selle juba nii kaugele ajanud, siis ajan ilmselt lõpuni. Aga asi ise siis sellises seisus:

Pilt

Järgmisel etapil võtsin ette vaateseadmed, neid jagub nii mõlema torni laele, kui ka kere esiosale, kokku üheksa läbipaistvast plastikust prismat.
Tegelikult ajasid need prismad mind üksjagu segadusse – ma ei saanudki selgust, mis asjanduse pealt need võeti, igatahes KV jaoks aretatud need olla ei saa – KV periskoobid olid ilma klaasplokita, lihtsalt poleeritud terasest peeglid raami sees. Pealegi on KV omad tüki maad laiemad. Aga mine sa tea – ehk hangiti sõbramehe poolest Saksamaalt - seepärast kasutasin sinist värvi, äkki olidki Zeiss-i optikaga varustatud?
No tore ju, et tootja on viitsinud mudeliehitajate suunas sellise kummarduse teha, teipisin kõik prismad osaliselt ära ja värvisin mustaks. Seejärel kleepisin need pesadesse – need tuleb eelnevalt üle käia, sest osad on veidi väikesed. Edasi tilk sinist värvi „peegli“ kohale ja jälle teibitükk ette ning kate peale.

Et vahepeal pilte ei teinud, siis tuleb jutuga leppida. Ja piltidega, kus prismad on juba värvimise ootel kinni teibitud:

Pilt

Ahjaa, tornidele kleepisin laed peale ja keevitasin ümberringi kinni. Tükk mässamist oli, sest keevitus peab olema ikka üsna peenikene. Eriti suuremal tornil, sest seal on lae ja kere liitekohas madalama aste. No ja siin on siis fragment väiksema torni keevitusest ja periskoobist:

Pilt

Edasi nokkisin tükk aega kahe periskoopilise sihiku (no vähemalt üks neist on sihik) kallal, üritasin neile samuti mingisuguseid peeglite moodi asjandusi sisse aretada, ehkki need on näha ainult siis, kui spetsiaalselt vaatad, aga sellised siis tulid:

Pilt

Aga edasi kõige suurem väljakutse – kahurid. Plastikust torud on ju enam-vähem OK, kuid nagu ikka plastik, siiski veits ilmetud. Kõigepealt kiire mõte – tellin – tuli välja, et Aber pakubki SMK jaoks kahureid, nii et milles küsimus... Aga siis uurisin veidi pilte ja ei tahtnudki, sest Aberi komplektis pakutakse 45-mm kahuri pähe hoopis hilisemat versiooni, ent SMK puhul on tegu 20K-ga, mille toru erineb hilisemast kuju poolest. No ja konstruktsioonilt loomulikult samuti, sellel oli vintsoontega torule ümbris kuumalt peale tõmmatud, nii et seda ei saanud lahti võtta, mis oli remondi mõttes kulukas. Kõige jamam on muidugi see, et antud versiooni ei valmista 1:35 mõõtkavas MITTE ÜKSKI afteri tootja. Nii et toorik pinki ja toru valmis tinistama. Saingi hakkama, siin see siis on:

Pilt

L-11 tundub Aberil nii enam-vähem olevat, aga selle ühe pärast ka ei ole mõtet oodata, homme üritan K-rauast materjali kätte saada ja siis alustan selle treimist.

Järgmise korrani.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 50 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt