Kangelaslinn Minsk
Kangelaslinn Minsk
Üks paraja suurusega seltskond leidis, et reis ei pea alati Pariisi butiiki või Tai kuurortisse toimuma. Meie valisime Stalini liini kindlustused Minski külje all. Samasse on ka päris muljetavaldav militaartehnika kogu soetatud.
Reisi organisaatorid olid kõik hoolikalt kavandanud ja esimesed üllatused tulid juba päris kodu lähedal. Nimelt kõlas mõned kilomeetrid enne Halingat kahurilask mis ajas bussis tukkuva seltskonna päris ärkvele.
Minskis võttis meid vastu väga lahke ja abivalmis huvikaaslane ja mõnusat nostalgiat tekitav hotell. Ööbimiseks täiesti kõlbulik aga kergelt vedas näod muigele küll.
Linnas sai süüa mingit hääldamatu nimega rooga.
Linn ise oli ääretult puhas. Tohutu laiusega teedel sujus liiklus Tallinnlase jaoks ulmelise kiiruse ja sujuvusega.
Hotellist muuseumisse kulgesime 70nendate aastate bussiga...
...mille roolis oli juht aastast ???
Midagi sellist me siin näha lootsimegi.
Kiri räägib ise enda eest.
DOT-i kahuriruum.
Juhtimiskeskus.
Tulepesa T26 tornist.
Selliste relvajõududega võiks järsku sõpruskohtumisegi korraldada.
DOT-i kuulipildujate ruum. Selles konkreetses oli kolm Maksimi.
Nimekaim Stalini liinil.
Jossi sussid esisoomusel.
Minumeelest on torpeedoosa natukene lühikesevõitu aga muidu on päris OK välja tulnud.
Kiisu armeeteenistuses.
Täpselt nagu F1-s. Ei midagi üleliigset kuid kõik vajalik.
Pildid pöhendusega Kristjanile.
Mees metsast, ehk teisisõnu partisan.
Selle isendi nägemine oli muidugi suurem ootus kui T34 väravas.
Foto pühendusega Urmasele.
Soldatski obed. Tatrapudru tušonkaga, soolapekk, hapukurk ja soldatski sto gram.
Moedemonstratsioon neljakümnendate esimesest poolest.
Miljonimängu küsimus.Mis masinaga on tegemist?
Et meil põnevam oleks oli ka vastaseid tekitatud. See seltskond andis paukpadrunitega tuld kui me tankidega polügoonil sõitsime. Neil polnud kahju isegi tankitõrjekahurist mõnet tühilasud teha.
Aga vot seda me enam oodata ei osanud. BT7 aeti meie jaoks käima. Samuti pandi käima Panzer III mootor ja sellist asja juhtub juba üliharva. Käivitamine toimus meie jaoks väga efektselt. Nimelt andsid kaks meest umbes minuti jooksul vändaga hoorattale hoogu. Ülekanne tundus väga vihane olevat sest alguses suudeti see vänt vaid teokiirusel liikuma saada. Kui pöörded üleval siis eemaldati vänt ja tõmmati pendiks kokku. Mootor käevitus momentaalselt ja see heli oli kõrvale tõeline nauding. Ei mingit röögatut möla vaid ääretult ühtlane kasslase urin, kes on rahulik kuid teab täpselt milleks ta võimeline on.
Iga mehe turismipaketti kuulus 10 lasku paukpadrunitega. Relva võis ise valida laual lebavate seast.
No selliste vastu ei olnudgi ju võimalik sõdida. Kõik vastased olid lihtsalt naerukrampidest jõuetud.
Soome poisid lasid talveasõja aastapäeva puhul lausa 240 padrunit laadida.
Väike vihje kõikidele dioraami ehitajatele.
Krokodilli kõhus.
Aga vot seda ei osanud mitte unistadagi. BT7-ga tehti meile ka lõbusõitu. Mitut inimest te eestis teate kes sellise riistaga sõitnud on?
Laiali lennanud kereosa on tõenäoliselt esimese 10-ne T34 seast. Arvatavasti Koškini enda juhitud koostemeeskonna poolt koostatud. Selle teooria aluseks on needitud kere.
Varajase perioodi T34-ja lint.
Suure õllekõhuga mehel polegi nii väga lahe selle masina roolis olla.
Püstikurat tankiroolis.
Veelkord tank seestpoolt.
Miskit tänapäevasemat ka.
50l bensiini AI 93 sajale kilomeetrile. Uh kui jube.
SU 25. Kahjuks ei oska lennukite kohta kommentaare jagada.
SU 23 tagatelik.
Lausa kodune tunne tuli peale seda lindu vaadates.
Mi+Mi+Mi
Sellisele pusale pole tankistil küll võrdväärset vastu panna.
Suurte meeste liivakastikühvel.
Levar võttis endale suveniiriks silla suvilasse tiigi peale.
Igavest palju pilte jäi siia üles laadimata. Ja oh kui palju pilte jäi veel kohapeal tegemata. Aga käremaru vahva oli nii, et suured tänud organiseerijatele.
Toomas
Reisi organisaatorid olid kõik hoolikalt kavandanud ja esimesed üllatused tulid juba päris kodu lähedal. Nimelt kõlas mõned kilomeetrid enne Halingat kahurilask mis ajas bussis tukkuva seltskonna päris ärkvele.
Minskis võttis meid vastu väga lahke ja abivalmis huvikaaslane ja mõnusat nostalgiat tekitav hotell. Ööbimiseks täiesti kõlbulik aga kergelt vedas näod muigele küll.
Linnas sai süüa mingit hääldamatu nimega rooga.
Linn ise oli ääretult puhas. Tohutu laiusega teedel sujus liiklus Tallinnlase jaoks ulmelise kiiruse ja sujuvusega.
Hotellist muuseumisse kulgesime 70nendate aastate bussiga...
...mille roolis oli juht aastast ???
Midagi sellist me siin näha lootsimegi.
Kiri räägib ise enda eest.
DOT-i kahuriruum.
Juhtimiskeskus.
Tulepesa T26 tornist.
Selliste relvajõududega võiks järsku sõpruskohtumisegi korraldada.
DOT-i kuulipildujate ruum. Selles konkreetses oli kolm Maksimi.
Nimekaim Stalini liinil.
Jossi sussid esisoomusel.
Minumeelest on torpeedoosa natukene lühikesevõitu aga muidu on päris OK välja tulnud.
Kiisu armeeteenistuses.
Täpselt nagu F1-s. Ei midagi üleliigset kuid kõik vajalik.
Pildid pöhendusega Kristjanile.
Mees metsast, ehk teisisõnu partisan.
Selle isendi nägemine oli muidugi suurem ootus kui T34 väravas.
Foto pühendusega Urmasele.
Soldatski obed. Tatrapudru tušonkaga, soolapekk, hapukurk ja soldatski sto gram.
Moedemonstratsioon neljakümnendate esimesest poolest.
Miljonimängu küsimus.Mis masinaga on tegemist?
Et meil põnevam oleks oli ka vastaseid tekitatud. See seltskond andis paukpadrunitega tuld kui me tankidega polügoonil sõitsime. Neil polnud kahju isegi tankitõrjekahurist mõnet tühilasud teha.
Aga vot seda me enam oodata ei osanud. BT7 aeti meie jaoks käima. Samuti pandi käima Panzer III mootor ja sellist asja juhtub juba üliharva. Käivitamine toimus meie jaoks väga efektselt. Nimelt andsid kaks meest umbes minuti jooksul vändaga hoorattale hoogu. Ülekanne tundus väga vihane olevat sest alguses suudeti see vänt vaid teokiirusel liikuma saada. Kui pöörded üleval siis eemaldati vänt ja tõmmati pendiks kokku. Mootor käevitus momentaalselt ja see heli oli kõrvale tõeline nauding. Ei mingit röögatut möla vaid ääretult ühtlane kasslase urin, kes on rahulik kuid teab täpselt milleks ta võimeline on.
Iga mehe turismipaketti kuulus 10 lasku paukpadrunitega. Relva võis ise valida laual lebavate seast.
No selliste vastu ei olnudgi ju võimalik sõdida. Kõik vastased olid lihtsalt naerukrampidest jõuetud.
Soome poisid lasid talveasõja aastapäeva puhul lausa 240 padrunit laadida.
Väike vihje kõikidele dioraami ehitajatele.
Krokodilli kõhus.
Aga vot seda ei osanud mitte unistadagi. BT7-ga tehti meile ka lõbusõitu. Mitut inimest te eestis teate kes sellise riistaga sõitnud on?
Laiali lennanud kereosa on tõenäoliselt esimese 10-ne T34 seast. Arvatavasti Koškini enda juhitud koostemeeskonna poolt koostatud. Selle teooria aluseks on needitud kere.
Varajase perioodi T34-ja lint.
Suure õllekõhuga mehel polegi nii väga lahe selle masina roolis olla.
Püstikurat tankiroolis.
Veelkord tank seestpoolt.
Miskit tänapäevasemat ka.
50l bensiini AI 93 sajale kilomeetrile. Uh kui jube.
SU 25. Kahjuks ei oska lennukite kohta kommentaare jagada.
SU 23 tagatelik.
Lausa kodune tunne tuli peale seda lindu vaadates.
Mi+Mi+Mi
Sellisele pusale pole tankistil küll võrdväärset vastu panna.
Suurte meeste liivakastikühvel.
Levar võttis endale suveniiriks silla suvilasse tiigi peale.
Igavest palju pilte jäi siia üles laadimata. Ja oh kui palju pilte jäi veel kohapeal tegemata. Aga käremaru vahva oli nii, et suured tänud organiseerijatele.
Toomas
Viimati muutis Tsiknat, 15 Mär, 2010 23:21, muudetud 5 korda kokku.
Kui kaks inimest suudavad pimedas teki all ilma abivahenditeta valmis teha kolmanda inimese, siis igasugune mudeli kokkupanemine peaks olema käkitegu.
Mõned minu pildid siis ka.
Eestikeelne kahurimeeskond
Gaz otse loomulikult esimesel katsel ei käivitunud
Tankid "ründavad"
Hea, et leidus mehi, kes vaindlasele vastu hakkas
Väga veenev voditel-mehanik
Ja nagu nõukogude tehnikale kohane, peavad riistad käepärast olema
Ülejäänud pildid http://nagi.ee/photos/andrusan/sets/255761/
Eestikeelne kahurimeeskond
Gaz otse loomulikult esimesel katsel ei käivitunud
Tankid "ründavad"
Hea, et leidus mehi, kes vaindlasele vastu hakkas
Väga veenev voditel-mehanik
Ja nagu nõukogude tehnikale kohane, peavad riistad käepärast olema
Ülejäänud pildid http://nagi.ee/photos/andrusan/sets/255761/
Tervitused
-
- Liige
- Postitusi: 2065
- Liitunud: 23 Aug, 2005 9:34
- Kontakt:
Niimoodi repliigi korras, seal ühe pildi peal kõõlume andrussaniga pooleldi BT tornis... Tegelikult tegime ka sellise nalja et pugesime sinna täitsa sisse, tõmmasime luugi kinni ja esimese otsa tankodroomil tegime nagu päris
Kuidagimoodi mahtusime ära, lärm oli täitsa tasemel, nii et kui Andrus mulle miskit vist öelda tahtis, nägi see välja nagu oleks ta intensiivselt nätsu närinud. Ja sellest et meid seal hernepüssidest kõmmutati saime ka hiljem teada
Ühesõnaga müra oli kõrvulukustav ja välja ei näinud suurt midagi. Ja mismoodi peaks mürsku kusagilt altpoolt kätte saama ei kujuta siiani ette. Sellist võimlemisharjutust vähemasti minu personaalne korpus välja ei vedanud
Noh eks me olime ka tolleaegsete tankistidega võrreldes peajagu pikemad ja ilmses ületoitumuses
Omal ütles fotoaparaat kogu selle ilu peale lihtlabaselt üles, nii et pildimaterjali eriti lisaks tuua ei ole. Vaatan mis teha annab , vast paari päeva pärast saan miskit üles torgata.
Enda jaoks oli suurim üllatus täielik pisiasi, nimelt keeviste kvaliteet. Taastatavate tankide angaaris oli üks kena originaalvärvis panzer 3 (kahjuks ei tohtinud teist pildistada) uskuge või mitte aga BT7 keevitused olid paremini tehtud kui sakslasel. Krt nüüd sest saksa ornungist aru saad
Igatahes oli uhke ekskursioon ja praegu tundub küll et vabalt võiks sinna vol2 korraldada. Tänud korraldajatele !
Levar
Kuidagimoodi mahtusime ära, lärm oli täitsa tasemel, nii et kui Andrus mulle miskit vist öelda tahtis, nägi see välja nagu oleks ta intensiivselt nätsu närinud. Ja sellest et meid seal hernepüssidest kõmmutati saime ka hiljem teada
Ühesõnaga müra oli kõrvulukustav ja välja ei näinud suurt midagi. Ja mismoodi peaks mürsku kusagilt altpoolt kätte saama ei kujuta siiani ette. Sellist võimlemisharjutust vähemasti minu personaalne korpus välja ei vedanud
Noh eks me olime ka tolleaegsete tankistidega võrreldes peajagu pikemad ja ilmses ületoitumuses
Omal ütles fotoaparaat kogu selle ilu peale lihtlabaselt üles, nii et pildimaterjali eriti lisaks tuua ei ole. Vaatan mis teha annab , vast paari päeva pärast saan miskit üles torgata.
Enda jaoks oli suurim üllatus täielik pisiasi, nimelt keeviste kvaliteet. Taastatavate tankide angaaris oli üks kena originaalvärvis panzer 3 (kahjuks ei tohtinud teist pildistada) uskuge või mitte aga BT7 keevitused olid paremini tehtud kui sakslasel. Krt nüüd sest saksa ornungist aru saad
Igatahes oli uhke ekskursioon ja praegu tundub küll et vabalt võiks sinna vol2 korraldada. Tänud korraldajatele !
Levar
Ega seal muud pole, kui bussitäis haigeid tuleb kokku koguda ja minek.Parovoz kirjutas:Tere-tere!
KRT.....Millest ...ilma ...jäin ...
Aga ehk kunagi arvatavalt võib-olla eeldatavasti võimalusel ...korratakse?
Lugupidamisega
Kohalikud "seltsimehed" on meid valmis vastu võtma ja ise tahaks ka uuesti angaari pääseda ja Panzer III silitada.
Tervitused
Väääägev üritus, aplaus korraldajale!
Piltidelt paistab, et olete nagu ajamasinast läbi käinud. Aga eriti hea on see partisani pilt, kus pealt paistab, kui hästi puhvaika tegelikult sooja peab - ümberringi on must maa, aga mehe selja taga ei taha lumi kuidagi sulada.
Piltidelt paistab, et olete nagu ajamasinast läbi käinud. Aga eriti hea on see partisani pilt, kus pealt paistab, kui hästi puhvaika tegelikult sooja peab - ümberringi on must maa, aga mehe selja taga ei taha lumi kuidagi sulada.
Kõik, mis toimub praegu, on minuti pärast juba ajalugu
-
- Liige
- Postitusi: 1403
- Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
- Asukoht: saaremaa
- Kontakt:
Andrusan, reisikorraldaja, tunnista nüüd kohe üles: kas ka suviseks ajaks on sinnakanti mõni ekspeditsioon plaanis.
Oleksin millalgi juunis, juulis esimene mineja.
Kogu muu toreduse juures on atraktsioon number üks kahtlemata sõitev BT tank. Sellist asja pole ennem nähtud, ka ju tuubis mitte.
Kuidas sinna juhiistmele ära mahtusid? Sisseronimisest oleks küll koomilise fotoreportaazhi kokku saanud.
Ainus mulka, mis ajaloolist autentsust vähendab, on soomusmasina värv.
Fossiil ohkaks kahtlemata: no ei meenuta see 4BO-d, mingi modern green..
Oleksin millalgi juunis, juulis esimene mineja.
Kogu muu toreduse juures on atraktsioon number üks kahtlemata sõitev BT tank. Sellist asja pole ennem nähtud, ka ju tuubis mitte.
Kuidas sinna juhiistmele ära mahtusid? Sisseronimisest oleks küll koomilise fotoreportaazhi kokku saanud.
Ainus mulka, mis ajaloolist autentsust vähendab, on soomusmasina värv.
Fossiil ohkaks kahtlemata: no ei meenuta see 4BO-d, mingi modern green..
Tegelikult plaanin juba aprillis, kui kamba kokku saab.tunnista nüüd kohe üles: kas ka suviseks ajaks on sinnakanti mõni ekspeditsioon plaanis
Ega muidu poleks neid tanke käima laksatud, aga ma lubasin veel huvilisi tuua.
Nii, et mõned korrad peaks ikka veel minema, muidu piinlik - sai nagu lubatud.
Oota pisut. Just üritan üles laadida.Kogu muu toreduse juures on atraktsioon number üks kahtlemata sõitev BT tank. Sellist asja pole ennem nähtud, ka ju tuubis mitte.
Sisseronimine polnud mitte midagi selle kõrval, kuidas välja saada - mitte kuidagi ei tahtnud tank seljast ära tulla.Kuidas sinna juhiistmele ära mahtusid? Sisseronimisest oleks küll koomilise fotoreportaazhi kokku saanud.
Ega Levariga sõidu ajal tornis istumine vähem naljakas olnud - oleks sisse ronides käed taskus olnud, siis sinna oleks nad ka jäänud. Ikka tõeliselt väiksed vennikesed pidid tolleaegsed tankistid olema.
Mis aga värvitooni puutub, siis võtame järgmine kord Fossiili käest purgi õige tooniga ühes ja asi see siis üle võõbata ei ole, roomikuid sai juba niikuinii kohendatud
Tervitused
Üritasin (esimest korda elus) video üles laadida.
See pisut parema kvaliteediga, aga tuleb alla laadida.
http://www.aldur.suvetrip.com/Stalini%20Liin.f4v
Tuubi proovisn ka.
http://www.youtube.com/watch?v=FsgPb8ZUFDs
See pisut parema kvaliteediga, aga tuleb alla laadida.
http://www.aldur.suvetrip.com/Stalini%20Liin.f4v
Tuubi proovisn ka.
http://www.youtube.com/watch?v=FsgPb8ZUFDs
Tervitused
Paganama Andrusan!!!
Pole siin midagi, kus Sa enne olid...
Tegelikult oli ikka päääris vinge! Tänud orgunni eest lähevad teadagi kellele, kuid ei saa mööda ka etteheideteta: kohalikud mudeliärimehed ei olnud meie saabumiseks sugugi mitte valmis. Õnnestus tuvastada vaid zvez...piz... ah, no saite aru küll, mis firma toodangut.
Ja no mida seal rääkida - unustati hoiatada, et enne sõitu on soovitav mõned nädalad trenni teha, näiteks jõusaalis. Ronisin tanki pealt maha - käed värisesid. Tea kas külmast või hoopis hirmust maha kukkuda Kihutas ja raputas nagu peru hobene, sellise vanuse juures poleks seda küll oodanud.
Kohapealt õnnestus endal soetada ka mõned raamatud Staalini Liini kohta, teised haarasid mis said: kes tõi veega täidetud ja pundunud F-1 kujulisi veepudeleid, kes kipsist/metallist(?) Staalini jne.
Aga vaatamist oli seal tõesti. Muuseas - seda jäi sinna veel
terv
o
Rohelise näo vastu aitab vana hea prügiämbri ja musta kilekoti trikk. Ja ma võin ju von Mansteini prouat paluda, et ta oma mehele seekord rohkem võileibu kaasa pakiks. Hotellitoaga Sinu puhul probleemi ju ei teki, ma olen kindel, et magad sealsamas Stalini liinil mõne soomusmasina all, märkmik ühes ja mõõdulint teises käes ning kui hommikul jälle valgemaks läheb, kribad oma märkmeid edasi teha. Seega jääb üle veel vaid sõidu kuupäev kokku leppida...
Kõik, mis toimub praegu, on minuti pärast juba ajalugu
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 13 külalist