Renault AG1

Militaartehnika mudelitest. Tehnoloogiad ning mõõtkavad ei ole piiratud.
Vasta
fossiil
Liige
Postitusi: 3553
Liitunud: 18 Aug, 2005 11:18
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Renault AG1

Postitus Postitas fossiil »

Tankidele vahelduseks ka mõni auto. No väsisin ära nendest KV-dest ja otsustasin enne suurt tankide värvimiseks mingi meelelahutusega maha saada.
Seekord midagi üsna vana – Renault AG1 tootmist alustati juba 1907 aastal. Masin sai kuulsaks 1914 aasta septembri alguses Esimese maailmasõja ajal, kui prantslaste lood sõjaväljal ei olnud sugugi roosilised – mõned saksa ratsaväeüksused olid lähenenud Pariisi äärelinnadele lausa 30 kilomeetrini! Aga rinne asus pealinnast samuti vaid 50 km kaugusel Marne jõe joonel, mida kaitses 6-s armee. Olukord oli selle armee jaoks rohkem kui vilets, vastupanu oli kokku kukkumas ja reserve oli vaja nüüd ja kohe. Samal ajal jõudis pealinna 7-s Maroko diviis.
Ja nüüd tuli mängu rasket haigust põdev Pariisi sõjaline kuberner kindral Joseph Simon Gallieni. Ta teadis, et lahingute piirkonda viib raudtee, ent tal ei olnud infot, kas see on veel terveks jäänud, nii et seda oleks saanud kasutada vägede rindele saatmiseks. Et kindrali käsutuses oli vaid kuigipalju armeele kuuluvaid autosid ja 150 rendile võetud taksot, siis andis ta korralduse rekvireerida puudujääv osa vajaminevatest autodest - ühtekokku 1200 masinat, et moodustada kolonnid 7-da diviisi üksuste saatmiseks Marne jõe joonele. Käsku hakati kiirkorras täitma – patrullid peatasid koheselt 10 taksot, saatsid pidutsema suunduvad sõitjad jala edasi ja liitsid need masinad olemasolevate autode kolonniga, nii et esimene kolonn hakkas liikuma juba 6-da septembri õhtul.
Pariisis oli sel ajal 10 000 taksot, millest 7000 seisid garaažides, sest juhid olid väeteenistusse kutsutud ja enamjaolt ka rindele saadetud. Ülejäänud 3000 juhti olid kas teenistusse kutsumiseks liiga vanad või omasid mingit füüsilist puuet. Arvesse võttes sõiduautode vähest mahutavust, üritati üksuste rindele paiskamiseks saada võimalikult palju veoautosid ja busse. Kusjuures kõikide „rekvireeritud“ masinate juhid said ka tariifi põhist tasu – veoautode ja busside juures arvestati sama tariifi, mida ka tavaliste vedude puhul ent taksojuhtidele-„patriootidele“ mõisteti 1/3 tavalisest tariifist. Lõpuks osales üksuste rindele saatmisel kokku 600 masinat, millest 400 olid taksod, kusjuures mõned jõudsid teha lausa kaks otsa.
Taksojuhid osutusid kõige vähem distsiplineeritud juhtideks, rikkusid pidevalt kolonnidele kehtestatud kiirusepiirangut, tegid pidevalt möödasõite, põhjustades sellega avariisid ja ummikuid ning paljud olid roolis ebakaines olekus.
Kõige omapärasem on seejuures fakt, et Renault marki taksosid ei olnudki eriti palju, seda on näha tollastel ajaloolistel fotodel. Kõige enam oli kasu veoautodest ja bussidest „De Dion Button“. Peale kõige muu toimetati autotranspordi toel rindele ainult viie pataljoni jagu sõdureid, ülejäänud seitse pataljoni jõudsid kohale raudteed mööda.
Kuid kõik lõppes hästi, reserv jõudis kohale õigeaegselt ja sakslased panid oma pealetungi seisma, mis andis hiljem ajakirjanikele võimaluse arutleda pikalt ja laialt teema ümber, et „taksod päästsid Pariisi“. Sellega pärjati Renault AG1 võidu oreooliga, unustades täiesti need juhid, kes igapäevaselt rindel oma rasket ametiti pidasid.
Ehk aitab? Selle jutu tõlkisin vabas vormis ajakirjast M-Hobbi, aga nüüd veidi mudelist endast ka – tüüpiline ICM, ehk siis jätab siit-sealt soovida, pressvormid on kuidagi imelikud – praktiliselt iga detaili liitepindadel on kraadid, kusjuures ühel küljel praktiliselt ei ole, aga teisel ulatub üks detailipool teisest üsna palju üle. Nii et puhastamist on üksjagu, kuigi detaile endid polegi kes teab kui palju:

Pilt

Siin on enamus neist näha, koostamisel järgisin artiklist loetud soovitust – kuna kõik saab olema erksates kontrastsetes värvides, siis on mõistlik eirata juhendis soovitatud koostamise järjekorda ja koostada erinevat värvi nõudvad sõlmed eraldi gruppidena. No et pärast värvimist need omavahel kokku kleepida. See nõuab kindlasti sõlmede eelnevat sobitamist, sest juba värvitud juppe hiljem kokku passitama hakata on paras peavalu. Aga eks siis varsti paistab, kuidas see mul õnnestus.
Väino
Liige
Postitusi: 680
Liitunud: 10 Aug, 2009 20:18
Asukoht: Virumaa
Kontakt:

Re: Renault AG1

Postitus Postitas Väino »

Akf fossiil kirjutas: 18 Juul, 2023 22:32... „De Dion Button“...
De Dion Bouton?
fossiil
Liige
Postitusi: 3553
Liitunud: 18 Aug, 2005 11:18
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Renault AG1

Postitus Postitas fossiil »

Jaa, just nii, parandus õige - eks näpuke libastus klaveril...
fossiil
Liige
Postitusi: 3553
Liitunud: 18 Aug, 2005 11:18
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Renault AG1

Postitus Postitas fossiil »

Vahepeal maad võtnud vihmased ilmad on mudeliehitusele üsna soodsalt mõjunud - lisaks kõikidele muudele toimetustele jäi päris palju aega omaette nokitsemiseks. Hetkeseis on siin:

Pilt

Üht-teist on veel puudu: rooliratas ootab lakkimist, lisaks puuduvad ka laternad ja taksomeeter, mis on alles poolel teel valmimiseni. Ahjaa, numbrimärgid, no see on omaette ooper, sest vesikad on kaasas, lausa mitu varianti, aga mida ei ole on alusplaadid, neid ei ole komplektis olemaski!
Nii et need tuleb alles valmis teha ja kinnitamine välja mõelda, kuigi arvan, et ei tohiks hirmkeeruline olla.

Mida ise tegin? Panin roolitrapetsi liikuma, alguses oli kavas paralleelvarda otste kuju ka õigeks ajada, aga siis lõin käega - no liiga palju on siin tootjapoolset lihtsustamist, nii et valisin kõige kiirema variandi:

Pilt

Mõned pildid veel:

Pilt

Pilt

Ja edasi laternate manu..
von manstein
Liige
Postitusi: 1403
Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
Asukoht: saaremaa
Kontakt:

Re: Renault AG1

Postitus Postitas von manstein »

Nagu tehasest välja sõitnud.

Küllap rindelekimamine oli alles tulevikumuusika..

Värvilahendus on üpris originaalne.

Tibukollane veermik. Oh neid prantslasi..
fossiil
Liige
Postitusi: 3553
Liitunud: 18 Aug, 2005 11:18
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Renault AG1

Postitus Postitas fossiil »

Nii ongi, praktiliselt otse konveierilt. Korra mõtlesin talle veidi väsimust juurde pookida, aga siis lõin kõhklema - eks see 1:43 autode halb eeskuju hakkas mõju avaldama... Ühesõnaga sai teine sellises erksalt värskes olekus valmis tehtud, seekord jääb nii.
Midagi hiljem ette võtta - no ei ole hea mõte - plastik on niigi selline suht õrn ja habras, mis pärast värvimist muutus veelgi õrnemaks - paralleelvarras õnnestus mul niisama möödaminnes pooleks murda.. Tegelikult ei julge mudeli poole hingatagi, läheb jälle miskit katki. :dont_know:
fossiil
Liige
Postitusi: 3553
Liitunud: 18 Aug, 2005 11:18
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Renault AG1

Postitus Postitas fossiil »

Nüüd võin sellele loole joone alla tõmmata - saigi valmis. Isegi esitlus oli ära - kolmapäevasel kokkutulekul näitasin ette ja jäädi peaaegu rahule. Et lõpptulemust veidi loomulikumaks saada, soovitati veidi käiguosa toonida ja mõnda loogilisse kohta tiba tolmu lisada. Olgu, alguses lubasin küll, et ei hakka teist toonima ja otsisin juba hulga vabandusi valmis, aga kollektiivne arvamus on siiski vägev jõud, nii et võtsin südame rindu ja tegin ära ja nüüd näitan tulemuse ette:

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Ei olnud just lihtne projekt, plastik oli kohati ikka väga rabe, samuti puuduvad mõned vajalikud elemendid täiesti, nagu näiteks numbrite alusplaadid, taksomeetri trossi koha pealt parem vaikin, sest jupi sobivas läbimõõdus traati leiab ikka. Mida veel - akende klaasid olid hullult paksud, nii et lõikasin 0,25 mm plastikust uued ja kasutasin neid. Laternad - no paras porr, üritasin neid vähemalt veidigi paremaks värvida, originaalidega on neil ikka väga vähe ühist.
Aga lõpuks sai tehtud, nüüd edasi esimest KV-d kruntima...
Kasutaja avatar
kalle
Moderaator
Postitusi: 1239
Liitunud: 17 Aug, 2005 21:23
Kontakt:

Re: Renault AG1

Postitus Postitas kalle »

Sellised autod jätavad mind täiesti külmaks, aga sellist teostust on alati hea vaadata. Need esimesd pildid olid ka ok, aga kui ma poleks teadnud, siis oleks öelnud, et Enn on mõne oma müügiartikli karbist välja võtnud..nii sedamoodi paistis küll. vVäääike küsimus tekkis seoses sellega, et kas ainult mulle tundub, et mõne pildi pealt tekib mulje, et mootori kate on kuidagi väga paksust materjalist? Värv kidagi peegeldab.
Selle toonimisega oled olnud väga ettevaatlik, aga ma ei üle rohkem, sest tulemus on hea ja ise poleks..ühesõnga Urmas!;) Aga pagan usu mind..need vanad karbid seal kappides pole sugugi rahul, et sa selle töö kohe ette võtsid..:)

Kk
fossiil
Liige
Postitusi: 3553
Liitunud: 18 Aug, 2005 11:18
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Renault AG1

Postitus Postitas fossiil »

Ma tänan!
Eks see külmaks või mitte külmaks jäämine on tegelikult individuaalne värk, mulle sellised kalessid meeldivad, vaevalt et muidu oleksin ette võtnud.
Aga tunnistan üles, et ega ma ei raatsinud seda eriti palju toonida küll, midagi nagu segas - sellest ei tule nii aru saada, et oleksin peas mingit häält kuulnud.. Mootori kate on tõesti suht paks ja üsna ebaõnnestunud teostusega - need jäikusribid on tegelt veidi vale kuju ja sammuga, pealegi jäi Tamiya lakk seekord kuidagi nagu teraline, palja silmaga ei saa arugi, aga kaamerasilmalt ei tasu ju mingit halastust oodata. No ja tulemus ongi selline nagu pildil. Ümber teha - no ei hakka, vähemalt esialgu.
Aga need vanemad karbid - ma saan aru küll, et üritad mulle süümekaid tekitada, olgu, tegin siis väikese sisekaemuse ära ja avastasingi mingi tibatillukese süümeka.. no aga see oli niii väike, et ehk elan ikka kuidagi edasi... :wink:
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist