Brückenleger IV B

Militaartehnika mudelitest. Tehnoloogiad ning mõõtkavad ei ole piiratud.
Kasutaja avatar
vaoinas
Liige
Postitusi: 2112
Liitunud: 21 Apr, 2006 1:42
Asukoht: Kalamaja
Kontakt:

Re: Brückenleger IV B

Postitus Postitas vaoinas »

Raami tagumise osa võib käesolevaga suures plaanis valminuks lugeda.

Konstruktsiooni koostamisel lähtusin peaasjalikult nendest kahest fotost:

Pilt


Kõigepealt sai pisut järgi aidatud Trumpeteri elektrimootorit:

Pilt

Pilt


Ning seejärel seda kandev L-profiilist raam:

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt


Kristjan
Kasutaja avatar
calico
Liige
Postitusi: 1209
Liitunud: 08 Apr, 2009 23:12
Asukoht: Laisholm - Jõgewa
Kontakt:

Re: Brückenleger IV B

Postitus Postitas calico »

Pilt
lihtsalt, sest muud ei olegi öelda...
Meie asutuses töötamiseks ei pea te olema hull, kuid see tuleb kasuks...
von manstein
Liige
Postitusi: 1403
Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
Asukoht: saaremaa
Kontakt:

Re: Brückenleger IV B

Postitus Postitas von manstein »

Nojahh, nende kahe kehvapoolse pildi põhjal võib elektrimootori enda ja tugikonstruktsiooni detailsust pigem aimata.
Aga autoril on tõsi taga ja mudel tõotab tulla sama detailne kui prototüüp oligi.
Kogu see keerukus on väga puhtalt teostatud ja lõpptulemuses ei maksa kahelda.

Kuidas elektrimootori toitejuhtmed jooksma hakkavad? Piltide pealt pole küll muhvigi näha.
Ja veel. Mis on elektriallikaks? Panzer IV oli küll varustatud kahetaktilise jõuallikaga lisaseadmete tarvis. Tunnuseks ahtriplaadil väiksemat sorti sumpsipütt. Aga konkreetsel eksemlaril haigutab sellel kohal tühjus.
Kasutaja avatar
vaoinas
Liige
Postitusi: 2112
Liitunud: 21 Apr, 2006 1:42
Asukoht: Kalamaja
Kontakt:

Re: Brückenleger IV B

Postitus Postitas vaoinas »

Tänud kaasaelajatele.
Kuidas elektrimootori toitejuhtmed jooksma hakkavad? Piltide pealt pole küll muhvigi näha.
Ja veel. Mis on elektriallikaks? Panzer IV oli küll varustatud kahetaktilise jõuallikaga lisaseadmete tarvis. Tunnuseks ahtriplaadil väiksemat sorti sumpsipütt. Aga konkreetsel eksemlaril haigutab sellel kohal tühjus.
Elektrimootori toitejuhtmeks on toosama vasest väänatud traadijupp, mida piltidelt näeb. Tõenäoliselt need juhtmed seal vabalt ei lopendanud, vaid olid siiski saksa täpsusega mingisesse kõrri aetud. Kuidas ja kuhu juhtmed täpselt jooksevad, pole teada. Sestap on traadi alumine ots peidetud diskreetselt kuhugi mootori alla raami vahele, kust teda näha pole.

Ühelgi pildil Brückenlegeril lisasumpsi näha ei ole - ilmselt oli see mingil põhjusel ära koristatud. Kuidas elektrimootorit toideti - ega seda täpselt tea.


Uus peatükk algas olemasoleva raami allalastava jätkuna.
Kõigepealt tuli keerulise kujuga jurakas stüreenile joonistada:

Pilt


Ja siis ta sai valmis. Siin pildil on ta kõrvuti otse karbist tuleva analoogiga. Ja ilma liialduste ning naljata - SEE oligi kõik, mida Trumpeter sama asja pähe pakub
(Kõrvalteemana hakkas Trumpeteri puhul silma veel üks märkimist vääriv seik - Nimelt pakub ta Brückenlegeri komplektiga kaasa ka esimese otsa sisustuse juhi ning radisti töökohtadega. Sealjuures aga on luukide sisemised küljed täiesti välja vormimata. Nagu täiesti null on nende kohtade pealt. Seega ei õnnestuks otse karbist tehes sisemust kuidagi läbi luukide nähtavale jätta. Mudeliehitajate trollimine hiinlaste moodi, aga see selleks.)

Pilt


Seejärel liimisin külge esimese tala ja sobitasin proovi mõttes masinale ette. Ning siis läks pekki, sest proportsioon tundus olema pikkuse poole pisut vale. Kühvel oli selles, et võtsin mõõtes aluseks Trumpeteri detaili, aga jätsin arvestamata, et enda masinal olin ma kogu raami 8mm ette poole pikendanud. Seejärel lõin vastvalminud hargile noa sisse ja võtsin liigendipoolse kolmandiku keskelt 5,5mm jupi välja. Selline pikkus võimaldas juba külgeliimitud needid samasse kohta allesn jätta.

Lõpptulemus sai selline:

Pilt

Pilt


Liigendile võtsin eeskujuks selle ainsa pildi, mis seda kohta piisavalt detailselt kajastab:

Pilt


Üldpilt näeb välja selline:

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt


Aluskonstruktsioonile võimaldas lähemalt pilku heita siiski rohkem, kui üks pilt. Siin aga informatiivseim neist:

Pilt


Esisoomusele tuli ka lisada paar pisemat detaili:

Pilt


Veel ühe teemana tuli lühendada silla toetusjalga, mis silla endaga võrreldes selgelt liiga pikk oli. Kärpisin teda sentimeetri võrra - ilmselt tulnuks rohkemgi, aga see oleks eeldanud juba toetuskonstruktsiooni uuesti tegemist:

Pilt


Viimaste mudelitega on mul harjumuspäraselt ikka kaasas tiksunud CAD'i joonis, kus saab iseehitatavaid detaile hõlpsasti valmis mõelda. Antud mudeliga aga on virtuaalne joonis juba päris mahukaks paisunud:

Pilt


Kuid see pole siiski veel kõik. Esimese kahvli külge kinnitub veel üks suur hark, mis tuleb nähtavasti samuti suht ise konstrueerida. Lõbus ehitustöö jätkub.



Kristjan
Joss Metsast
Liige
Postitusi: 2065
Liitunud: 23 Aug, 2005 9:34
Kontakt:

Re: Brückenleger IV B

Postitus Postitas Joss Metsast »

Umm..... ei oskagi kohe midagi asjalikku öelda, silmad on liig punnis :shock:

Omaarust ka viimasel ajal s... odravein õhtati laual aga niiilusasti mudeleid ikka teha ei oska , äkki on liiga vähe....
Peaks suurema kogusega katsetama :)

Levar
Kasutaja avatar
Hertsog
Liige
Postitusi: 1607
Liitunud: 23 Veebr, 2009 9:03
Asukoht: Dorpat, nõudmiseni
Kontakt:

Re: Brückenleger IV B

Postitus Postitas Hertsog »

äkki on liiga vähe.... Peaks suurema kogusega katsetama
kontsentratsioon on ka üks oluline parameeter...

a vaoinas on ilmselt seda sorti virtuoos nagu nõukogude kopteripiloodid: maa peal ei seisa oma 3 promillises porfessionaalsuses püstigi, kuid kui rooli panna, siis lendab nagu inglite koor...
Pilt

https://www.facebook.com/panzerwerke

Bitte kommen sie in nach käsikaudu, aber vorsicht: esikus on dunkel ja tulistatakse !
Kasutaja avatar
vaoinas
Liige
Postitusi: 2112
Liitunud: 21 Apr, 2006 1:42
Asukoht: Kalamaja
Kontakt:

Re: Brückenleger IV B

Postitus Postitas vaoinas »

Jõulud panid tööjõudlusele arvestatava põntsu ja teema on vajunud päris alla. Lisaks olen paralleelselt tegelenud ka schwimmwageniga, kuid sellest teine kord ja teises teemas.

Viimase suure konstruktsioonielemendina tuli ette võtta silla tõsteraam. Selle koha pealt polnud Trumpeteri restidel küll mitte midagi arvestusväärset pakkuda ja seega tuli lasta noal käia. Aga jah, lähemalt paralleelselt piltidega.


Raamikülgedega peale geomeetria silma järgi paika loksutamist suuremat tüli ei olnud. Fotodelt oli konstruktsioon üsna arusaadavalt näha. Külgmiste keevistriipude osas aitasid välja taas Archeri resindekaalid - suurepärane kraam.

Pilt


Ühendusraami osas samuti suurt kunsti ei olnud. Fermi ülemine ja alumine vöö koos vertikaalsete ühendustega on kokku joodetud messingist. See andis piisavalt jäiga tulemuse ja lubas hiljem segamatult stüreenist diagonaalid sisse liimida. Tänu metalli kasutamisele sai hiljem kogu tõsteraam piisavalt jäik ja mitte vedel, nagu stüreeni kasutades võinuks juhtuda.

Pilt


Kõige suurem häda oli raami otstes olevate mehhanismidega - nimelt ei olnud adekvaatset pildimaterjali nende kohta just ülemäära palju. Sestap on mõnedki nüansid ja tehnilised lahendused siin pigem järgi aimatud. Aga noh - Trump ei pakkunud nende kohtade peale üldse suurt midagi, seega praegune on juba niigi kõva edasiminek.

Pilt


Ja seejärel läks raam kokku.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt


Sellega on suurem ehitamine läbi. Edasi on mõningad silda puudutavad pisiasjad ja seejärel porilaudadele minev tööriistakraam ja muu nodi. Jah ja 100 lüli roomikut on ka veel puhastada ning kokku panna.


Kristjan
Kasutaja avatar
bufab
Liige
Postitusi: 406
Liitunud: 19 Mai, 2009 21:56
Kontakt:

Re: Brückenleger IV B

Postitus Postitas bufab »

ja mis firma roomik tuleb?
Kasutaja avatar
vaoinas
Liige
Postitusi: 2112
Liitunud: 21 Apr, 2006 1:42
Asukoht: Kalamaja
Kontakt:

Re: Brückenleger IV B

Postitus Postitas vaoinas »

ja mis firma roomik tuleb?
Modelkasten. Kuigi selle raha eest peaks seal roomikut küll olema, on selles karbis detailid kuidagi eriti näkased ning nõuavad palju noa, viili ja liivapaberiga tööd.
von manstein
Liige
Postitusi: 1403
Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
Asukoht: saaremaa
Kontakt:

Re: Brückenleger IV B

Postitus Postitas von manstein »

Ikka kuratlikult detailne.

Kõige hämmastavam on oskus kogu see toredus nii puhtalt ja korrektselt koostada.

Edasine värvimisprotsess tõotab samaväärseid elamusi. Nii ruumiliste konstruktsioonide toonimine tundub üpris keeruline.
Külgmiste keevistriipude osas aitasid välja taas Archeri resindekaalid - suurepärane kraam.
Mis tehnoloogia?
Kasutaja avatar
vaoinas
Liige
Postitusi: 2112
Liitunud: 21 Apr, 2006 1:42
Asukoht: Kalamaja
Kontakt:

Re: Brückenleger IV B

Postitus Postitas vaoinas »

Mis tehnoloogia?

Sellised asjad:

Pilt

Lõikad vajaliku pikkusega riba ja edasi käitud sellega nagu tavalise dekaaliga. Nurkadesse sellised keevised ei sobi, küll aga on ideaalse tasapinnal. Archeri valikus on neid igas laiuses. Lisaks väidavad nad oma juhises, et vajadusel võib mitu dekaali ka üksteise otsa paigaldada, et saada reljeefsemat keevist. Mul reljeefsemat vaja ei läinud, seega ma seda varianti pole ise proovinud.
Kasutaja avatar
vaoinas
Liige
Postitusi: 2112
Liitunud: 21 Apr, 2006 1:42
Asukoht: Kalamaja
Kontakt:

Re: Brückenleger IV B

Postitus Postitas vaoinas »

Pisut veel silda.

Üllatuslikult selgus, et silda katvate restide küljed on Trump kole paksud valanud. See ei saanud kuidagi nii jääda - reste on kolm, külgi kuus. Lihvimispulk sai palju valu, sest kõigilt külgedelt tuli millimeeter plastmassi eemaldada. Tulemus aga sai igati seda väärt.

Pilt


Lisaks tuli korrigeerida restiservade otste nurka ja puurida servadesse uued augud. Kuigi tuleb tõdeda, et pardanumbrit 35 kandva sillalaotaja jaoks olnuks Trumpeteri augud sisuliselt õiged. Masinatel 34 ja 33 (33 Trumpeter ei paku, aga selle numbri saab dekaalidest ise kokku kombineerida) oli aga auke vähem ja pisut teise asukohaga olivad need. Pildil siis all Trumpi originaal ja üleval minu aretus.

Pilt


Sillal olid servades ka mingisugused trossikinnituskastid. rullikud seal sees on minu aretus - ükski pilt täpsemalt neid ei näita.

Pilt

Pilt


Huvitava jubinana tellisin sillalaotajale Orange Hobby messingist tulekustutikomplekti. Selle puhul on tegu tõeliselt meeliülendava lisaga ja kui 7'st dollarist kahju pole, pakub sellise asja koostamine ja mudelile asetamine palju palju rõõmu. Suisa nii palju, et tegin sellest otsemaid revüüd meenutava seeria jagu pilte. (PS. alumistel piltidel näha olevad stüreenist ruudukesed on minu painutamis"osavusest", mitte komplektist tulenev probleem)

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt


Kristjan
andrusan
Liige
Postitusi: 499
Liitunud: 16 Nov, 2006 21:48
Kontakt:

Re: Brückenleger IV B

Postitus Postitas andrusan »

:shock: Ei väsi imestamast...
Tervitused
Kasutaja avatar
calico
Liige
Postitusi: 1209
Liitunud: 08 Apr, 2009 23:12
Asukoht: Laisholm - Jõgewa
Kontakt:

Re: Brückenleger IV B

Postitus Postitas calico »

:mrgreen: mnmnlmnln (arusaamatu pobin täis kadedust)
Meie asutuses töötamiseks ei pea te olema hull, kuid see tuleb kasuks...
Vladislav B
Liige
Postitusi: 160
Liitunud: 11 Nov, 2008 11:49
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Brückenleger IV B

Postitus Postitas Vladislav B »

Väga korralik töö, mulietavaldav!!!
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 17 külalist