Li-2NB 1/48
Li-2NB 1/48
Seni kuni Tallinna palati koorekiht Stokholmi vallutas otsustasin oma vabad õhtupoolikud midagi kasuliku teha, et oma haigushoogu leevendada. Hiljuti saabus aastatid oodatud Trumpeteri DC-3/C-48 ning asusingi asja kallale, et oma pikalt planeeritud kavatsust ellu viia. Asjast peaks tulema Lisunov Li-2NB (öine pommitaja), millised meile siin 1944 palju kurja tegid, sh. ka 9. märtsil. Praeguseks peaks palati sellid juba laevalt maas olema ja loodan, et on ka ennast kaineks maganud ning usinasti kommenteerivad ja jagavad muljeid siin foorumis.
Esmalt tuli siis uksed oma kohale panna ja senine ava sulgeda ja sabasse kuulipildujate avad teha:
Seejärel oli vaja teha vasakusse pardasse piloodi küljeakna taha veel üks aken väikse ukse kohale. Klaasiks sobis ideallselt B-25 jääkidest üks isend:
Edasi sisu on enam-vähem pakendist, põhisalongi sisu on oletuslik kuna jooniseid/fotosid pommitaja seest pole:
JÄTKUB:
Esmalt tuli siis uksed oma kohale panna ja senine ava sulgeda ja sabasse kuulipildujate avad teha:
Seejärel oli vaja teha vasakusse pardasse piloodi küljeakna taha veel üks aken väikse ukse kohale. Klaasiks sobis ideallselt B-25 jääkidest üks isend:
Edasi sisu on enam-vähem pakendist, põhisalongi sisu on oletuslik kuna jooniseid/fotosid pommitaja seest pole:
JÄTKUB:
Anton - horridoo!
Re: Li-2NB 1/48
Väga hea! Endal ka juba ammu sama lüke plaanis. Siis 1/72 ikka. Jyväskyläs üks hästi ümber lõigatud 72 näitusel, aga siit teemast kavatsen ka õppust võtta. Seega eriti põnev. Muidugi võib juhtuda, et kui mina niikaugele jõuan, on miski firma juba Li-2 välja lasknud, aga see pole hetkel nii oluline:)
Kk
Kk
-
- Liige
- Postitusi: 2065
- Liitunud: 23 Aug, 2005 9:34
- Kontakt:
Re: Li-2NB 1/48
Rumal küsimus aga mismoodi seal need pommid paknesid? Taga salongis?
Re: Li-2NB 1/48
Pommid käisid kõhu alla tiiva peatala külgeJoss Metsast kirjutas:Rumal küsimus aga mismoodi seal need pommid paknesid? Taga salongis?
Anton - horridoo!
Re: Li-2NB 1/48
vahepeal on olnud arenguid:
sisu näeb välja nii
C-48 tüüpiline äralõigatud sabaots tuli pikendada. Selleks sobis hästi Fw-190G lisa kütusepaak, tükike plastikut ja pahtel.
katusel tuli üks auk sulgeda ja teine turelli jaoks juurde teha. Augu sulgemiseks kasutasin turelli ava väljalõikamisest järgi jäänud tükke.
JÄTKUB....
sisu näeb välja nii
C-48 tüüpiline äralõigatud sabaots tuli pikendada. Selleks sobis hästi Fw-190G lisa kütusepaak, tükike plastikut ja pahtel.
katusel tuli üks auk sulgeda ja teine turelli jaoks juurde teha. Augu sulgemiseks kasutasin turelli ava väljalõikamisest järgi jäänud tükke.
JÄTKUB....
Anton - horridoo!
Re: Li-2NB 1/48
JÄTKAN TEEMAT...
Turell sai tehtud taas käepärastest varujuppidest. Küljeliistudeks ava külgedel sobis edukalt Stuka pidurdusklapp
Turelli kupli tegin kahest B-25 ninakuplist. Päris täpne originaalile ei ole aga meenutab VUS-1.
Kuna C-48 on mootori konsooli peal on suur õhukoguja (DC-3 ja Li-2 ei ole), tuli selle pesa täita pahtliga, mis oli omaette ooper.
JÄTKUB...
Turell sai tehtud taas käepärastest varujuppidest. Küljeliistudeks ava külgedel sobis edukalt Stuka pidurdusklapp
Turelli kupli tegin kahest B-25 ninakuplist. Päris täpne originaalile ei ole aga meenutab VUS-1.
Kuna C-48 on mootori konsooli peal on suur õhukoguja (DC-3 ja Li-2 ei ole), tuli selle pesa täita pahtliga, mis oli omaette ooper.
JÄTKUB...
Anton - horridoo!
Re: Li-2NB 1/48
Jätkan teemat:
mootori kapotil tuli esimene võru ära lõigata ja siis istus Eduardi I-16 mootori kapoti esiosa nagu rusikas silmaauku sinna kohale
mootori detailsusesse ei laskunud põhimõttel, et nii kui nii midagi näha ei jää. pärast küll mõtlesin, et oleks võinud silindrite teise rea maha lõigata aga siis oli juba hilja. Karteri esiosa tuli ära jätta, see ei oleks mahutnud kapoti alla pikkuse poolest ära. Õliradiaatori õhukogujad leidsin taas B-25 komplektist veidi neid kohendades vajaliku mõõtu:
kapotil tuli teha üks sisselõige ja üks ava kinni panna. Kasutasin selleks fotoetsi plekki:
mootori kapott ja konsool näeb välja peale ümbertegemist nii:
hetkel näeb aparaat siis selline välja:
JÄTKUB....
mootori kapotil tuli esimene võru ära lõigata ja siis istus Eduardi I-16 mootori kapoti esiosa nagu rusikas silmaauku sinna kohale
mootori detailsusesse ei laskunud põhimõttel, et nii kui nii midagi näha ei jää. pärast küll mõtlesin, et oleks võinud silindrite teise rea maha lõigata aga siis oli juba hilja. Karteri esiosa tuli ära jätta, see ei oleks mahutnud kapoti alla pikkuse poolest ära. Õliradiaatori õhukogujad leidsin taas B-25 komplektist veidi neid kohendades vajaliku mõõtu:
kapotil tuli teha üks sisselõige ja üks ava kinni panna. Kasutasin selleks fotoetsi plekki:
mootori kapott ja konsool näeb välja peale ümbertegemist nii:
hetkel näeb aparaat siis selline välja:
JÄTKUB....
Anton - horridoo!
Re: Li-2NB 1/48
Mul tekkis küsimus turelli kohta. Alustuseks seda, et enne mainitud 1/72 mudel oli siiski Vanta muuseumis, nagu just avastasin oma pildilt. Sellel mudelil näha veidi erinev turell. Kas neid oligi kahte tüüpi, või on tegu tõlgenduste erinevusega?
Kk
Kk
Re: Li-2NB 1/48
Minu kasutuses olevate jooniste põhjal oli kasutusel kaks eritüüpi turelli: VUS-1 ja UTK-1. Sinu fotol on viimane versioon.
Anton - horridoo!
Re: Li-2NB 1/48
Jätkan teemat:
Pommid olid vist Revelli A-20 komplektist ja läksid oma kohtadele vastavalt originaalile. tiiva esiserva juures kere põhjas on näha kaks luuki FAB-100 kassettide jaoks.
mootorid nihkusid võrreldes joonisteka ca 3 mm etepoole aga seda 3 mm oleks raske olnud ka maha võtta. Siis oleks pidanud alustama tiiva keskosa pooltest juba ja sellisel juhul oleksid mootori raamid panemata jäänud kuna nende lühemaks tegemine vajaks erakorralisi vahendeid ja kõrgemat matemaatikat. Mind ennast see eriti ei häiri, sest C-47 tuleb propp tunduvalt etepoole juba väljaulatuva karteri tõttu. Momendil näeb aparaat siis välja selline:
JÄTKUB...
Pommid olid vist Revelli A-20 komplektist ja läksid oma kohtadele vastavalt originaalile. tiiva esiserva juures kere põhjas on näha kaks luuki FAB-100 kassettide jaoks.
mootorid nihkusid võrreldes joonisteka ca 3 mm etepoole aga seda 3 mm oleks raske olnud ka maha võtta. Siis oleks pidanud alustama tiiva keskosa pooltest juba ja sellisel juhul oleksid mootori raamid panemata jäänud kuna nende lühemaks tegemine vajaks erakorralisi vahendeid ja kõrgemat matemaatikat. Mind ennast see eriti ei häiri, sest C-47 tuleb propp tunduvalt etepoole juba väljaulatuva karteri tõttu. Momendil näeb aparaat siis välja selline:
JÄTKUB...
Anton - horridoo!
Re: Li-2NB 1/48
Ei ole sweet, hoopis trumpeter on!
Sweet teeb 1:144 maiuspalasid..
Sweet teeb 1:144 maiuspalasid..
Võtke teed ja tulge homme jälle..
Re: Li-2NB 1/48
ähh-nunnu tahtsin öelda aga machoreeglid ei lubanud...
Meie asutuses töötamiseks ei pea te olema hull, kuid see tuleb kasuks...
Re: Li-2NB 1/48
VIIMANE OSA....
Propid said ka viili, et oleks originaaliga sarnased:
Lõppvaatus siin:
kuna ŠKASe ei olnud relvastasin masina lendleasi Browningutega:
Selline ta siis välja kukkus. Tegemise käigus tekkis mitmeid ideid ja soove ning plaanis on veel tulevikus Li-2 transpordi versioon teha ning Balti laevastiku juhataja PS-84 teha aga tundub, et PS-84 oli kah erinevaid versioone aga mul kirjandust napib ses osas. Kui kellegil on üle Eduardi 1/48 I-16 ninaosasi, siis vajaksin 3 isendit. Üritaksin edaspidi ka mootori osa täpsemalt teha (hammas läks verele).
Pildil olev aparaat kuulub 1. Stalingradi diviisi 12. kaardiväe kaugpommitajate polgule, mis 1944 võttis aktiivselt osa meie suuremate linnade (sh. Narva ja Tallinn) ning raudteesõlmede pommitamisest aga ka Helsinki pommitamisest.
LOO LÕPP
Propid said ka viili, et oleks originaaliga sarnased:
Lõppvaatus siin:
kuna ŠKASe ei olnud relvastasin masina lendleasi Browningutega:
Selline ta siis välja kukkus. Tegemise käigus tekkis mitmeid ideid ja soove ning plaanis on veel tulevikus Li-2 transpordi versioon teha ning Balti laevastiku juhataja PS-84 teha aga tundub, et PS-84 oli kah erinevaid versioone aga mul kirjandust napib ses osas. Kui kellegil on üle Eduardi 1/48 I-16 ninaosasi, siis vajaksin 3 isendit. Üritaksin edaspidi ka mootori osa täpsemalt teha (hammas läks verele).
Pildil olev aparaat kuulub 1. Stalingradi diviisi 12. kaardiväe kaugpommitajate polgule, mis 1944 võttis aktiivselt osa meie suuremate linnade (sh. Narva ja Tallinn) ning raudteesõlmede pommitamisest aga ka Helsinki pommitamisest.
LOO LÕPP
Anton - horridoo!
- Blitzkrieg
- Liige
- Postitusi: 368
- Liitunud: 20 Mai, 2009 20:28
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Li-2NB 1/48
Jällegi üks ilus lennukilugu nähtud ! Loodan ka mudelit lähemalt näha.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 17 külalist